Shoptet··4 min

Nejvýdělečnějším segmentem je prodej erotiky, v Česku boduje i za krize

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

PRAHA – Na čem se dá v tuzemsku nejvíce vydělat? Za co jsou Češi ochotni si připlatit i přes inflaci? Turbulentní roky mají v rámci online prodeje svého nekorunovaného krále, který vykazuje v meziročním srovnání růst každý měsíc již několik let v řadě. Je jím segment erotiky. Překvapivě se tak toto zboží stává z dlouhodobého hlediska nejžádanějším a zároveň i krizi navzdory nejstabilnějším možným podnikáním. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, na které běží čtvrtina celé české ecommerce.

“Podnikání s erotikou se dařilo už před pandemií, ale podle našich statistik posléze skokově vzrostlo během covidu, kdy se stalo jedním z vítězů lockdownů. Nicméně nás překvapilo, že tento trend pokračuje i v průběhu celého letošního roku. Ten růst je každý měsíc o desítky, někdy i stovky procent,” přibližuje nebývalý úspěch prodeje erotiky ředitel Shoptetu Samuel Huba.

Firma spočetla, že celý segment roste kontinuálně od roku 2019 v meziročním srovnání o vyšší desítky procent. Letos to bylo zatím o třetinu, přičemž nejsilnější předvánoční sezonu má ještě před sebou. Průměrná výše objednávky na jeden nákup pak činí v letošním roce 1327 Kč.

Češi jsou otevřenější, pomáhají i sociální sítě

Co stojí za rostoucím úspěchem prodeje erotického zboží? Oslovení obchodníci se shodují, že k větší otevřenosti a vůbec rozvoji erotiky jako takové pomáhají sociální sítě. “Obecně jsou Češi posledních 5-10 let o hodně více otevření k erotice a zdaleka už to není v ČR takové tabu,” míní Patrik Duda, provozovatel obchodu Naughtyharbor.cz, který se specializuje na realisticky vzhlížející panny.

Obdobně to vnímá i Vojtěch Sláma stojící za obchodem Yoo.cz: “Všímáme si, že jsou Češi každým rokem stále otevřenější. Pozorovali jsme to s kolegy ve firmě, když jsme na Instagramu vyhlásili soutěž, při které měli účastníci sdílet své sbírky erotických hraček. Inbox nám s přílivem fotek začal praskat ve švech. Otevřenost tolika lidí nás velmi překvapila, i když je nám jasné, že naši sledující mají bližší vztah k erotickým pomůckám než ostatní lidé.”

Podle Slámy jeho obchod pomáhá na sociálních sítích i s edukací, například tím, že spolupracuje s influencery, kteří svému publiku představují vybrané produkty.

Co se nejvíce prodává?

“Pokud se zaměříme na nejpopulárnější kategorie, dle statistik vedou mezi pomůckami pro ženy designové vibrátory. U pánů bodují masturbátory z kvalitních materiálů, které realisticky napodobují kůži. Do téměř každé objednávky si lidé přidávají afrodiziaka či přípravky pro lepší orgasmus. Do top pětky se probojovaly i BDSM pomůcky, kde tvoří většinu prodejů spíše soft sortiment, určený pro širší publikum,” doplňuje Sláma s tím, že podle něj je poslední zmíněná kategorie, tedy BDSM nastupujícím trendem.

“Sledujeme narůstající zájem o BDSM pomůcky. Lidé chtějí uniknout z každodenní rutiny a prožívat intenzivní zážitky na vlastní kůži. BDSM jim navíc umožňuje ponořit se do jiného světa,” dodává Sláma.

Patrik Duda z Naughtyharbor.cz k tomu doplňuje, že i segment erotiky je ovlivněn technologiemi. Což potvrzuje právě i kategorie realisticky vzhlížejících panen. “Jen za posledních pět let se významně posunulo, jak jednotlivé panny vypadají a jaké jsou na dotek,” uzavírá Duda s tím, že nejčastějšími zákazníky jsou muži ve věku 35 až 45 let.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
| Shoptet