Ministerstvo školství··4 min

Ministr Bek řešil s řediteli povodněmi zasažených škol další postup při obnově výuky

 Ministerstvo školství

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT, anglická zkratka MEYS[p. 1]) je ústřední orgán státní správy pro předškolní zařízení, školská zařízení, základní školy, střední školy a vysoké školy, pro vědní politiku, výzkum a vývoj, včetně mezinárodní spolupráce v této oblasti, a pro vědecké hodnosti, pro státní péče o děti, mládež, tělesnou výchovu, sport, turistiku a sportovní reprezentaci státu. Často bývá zkráceně označováno jen jako Ministerstvo školství.

Tisková zpráva

Česká Ves, Jeseník, Krnov 27. září 2024 – Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek spolu s dalšími zástupci vedení ministerstva jednal s řediteli povodněmi zasažen ých škol a zástupci zři zovatel ů v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Přímo na místě zjišťoval aktuální situaci, možnosti podpory a společně s řediteli škol a zástupci zřizovatelů jednal o dalších krocích při obnově škol a školských zařízení.

„Velmi si vážím obrovského nasazení všech zaměstnanců škol, kteří dělají vše proto, aby se mohla do povodněmi poničených škol výuka byť v omezeném provozu vrátit co nejdříve, a to i přesto, že se mnozí sami ocitli v nelehké situaci. Za tuto mimořádnou obětavost všem děkuji,“ uvedl ministr školství Mikuláš Bek po návštěvě ZŠ Česká Ves. Výuka nejmladších žáků této školy probíhá kvůli poškození budovy v náhradních prostorách.

Podle ředitelů škol na Jesenicku komplikují obnovu výuky v povodněmi zasažených školách problémy s dodávkami pitné vody, plynu a dopravou. Krátkodobou pomoc by mohl přinést program, který by finančně umožnil přesunout výuku z postižených škol do vhodných prostor pro školy v přírodě, na jehož přípravě začneme pracovat. „Tam, kde je výuka v omezeném režimu možná, mohou v rámci praxe pomoci i studenti učitelských a souvisejících oborů. V nejbližších dnech proto požádám univerzity o spolupráci. Některé školy ale budou potřebovat dlouhodobější řešení, například pořízení kontejnerových škol, k čemuž bude nutná podpora státu,“ dodal ministr školství.

1

Na Krnovsku povodně poškodily zejména sklepní prostory a spodní patra škol, kde se nacházely šatny, dílny, ale i laboratoře a učebny či zázemí pro stravování. Většina škol se pokusí výuku obnovit alespoň v omezeném rozsahu od příštího týdne. „S vedeními škol jsme probírali nejen postup při obnově potřebného vybavení, ale i otázky úpravy podmínek výuky, kterou je třeba přizpůsobit stavu budov,“ upřesnil ministr Bek.

1

Ministr Bek zahájil svůj program v Základní škole Česká Ves, kde navštívil prvňáčky, jejichž výuka nyní probíhá v náhradních prostorách kvůli poškození budovy školy. Následně se setkal s řediteli škol a školských zařízení z postižených oblastí Jesenicka na Městském úřadě v Jeseníku, kde diskutovali o konkrétní pomoci, potřebách a dalším postupu při obnově škol.

O odlišnou organizaci školního roku 2024/25 v důsledku povodní dosud požádalo celkem 57 škol. Dalších minimálně 85 škol vyhlásilo dvoudenní či delší ředitelské volno a minimálně 12 škol přešlo na distanční výuku. Později zahájí akademický rok 2024/25 i několik univerzit.
Nejvíce žádostí o změnu organizace školního roku dosud zaslaly MŠMT školy z Moravskoslezského kraje (22 ZŠ, 9 SŠ, 2 ZUŠ), dále z Olomouckého kraje (8 ZŠ, 9 SŠ, 4 ZUŠ), jedna základní škola z Jihočeského kraje a po jedné střední škole z kraje Královéhradeckého a Zlínského. V případě odlišné organizace školního roku je výuka pro žáky ze závažných technických či organizačních důvodů přerušena, obvykle do rozsahu 14 dnů. Všem školám, které o tuto změnu z důvodu aktuálních povodní požádaly, ji MŠMT schválilo.

Zdroj: msmt.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo školství

Odkladů školní docházky má v budoucnu výrazně ubýt

Odkladů školní docházky má v budoucnu výrazně ubýt

Odklady povinné školní docházky se mají změnit. Vláda schválila novelu školského zákona, kterou navrhla skupina poslanců na základě variantního návrhu řešení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V současnosti dostává odklad až čtvrtina všech budoucích prvňáků. Nově by odklady měly být uděleny pouze ve výjimečných případech. Novelu zákona nyní česká schvalovací proces v Poslanecké sněmovně.
| Ministerstvo školství
Reakce na výzvu EK: Rovný přístup ke vzdělávání je prioritou MŠMT

Reakce na výzvu EK: Rovný přístup ke vzdělávání je prioritou MŠMT

Akční plán pro desegregaci, úprava systému financování regionálního školství, metodická a personální podpora škol či optimalizace činností školských poradenských zařízení. To jsou opatření, která Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy činí v rámci narovnání přístupu k romským dětem v českém vzdělávacím systému.
| Ministerstvo školství
Vláda odsouhlasila změny ve financování regionálních škol

Vláda odsouhlasila změny ve financování regionálních škol

Novelu školského zákona, která upravuje systém financování regionálních škol a umožňuje zohlednit práci škol, které vzdělávají děti ve specifických podmínkách, dnes schválila vláda. Novela také zlepší postavení školních psychologů a školní speciálních pedagogů, kteří by měli být k dispozici dětem v každé základní škole. Novelu zákona nyní česká schvalovací proces v Poslanecké sněmovně.
| Ministerstvo školství
Muži v mateřských a základních školách: Patrik Mejzr

Muži v mateřských a základních školách: Patrik Mejzr

MŠMT pokračuje po prázdninové pauze v medailoncích, které připravilo k výročí narození Jana Amose Komenského. Jde o seriál medailonků mužů-učitelů zaměstnaných převážně v mateřských školách a na prvním stupni základních škol. Přesto, že toto povolání patřilo v minulosti právě hlavně mužům, v současnosti je paradoxně v učitelských sborech převaha žen. Co tedy láká muže vzdělávat malé děti v mateřských a základních školách? Odpovědi Vám už druhým rokem přinášíme jednou měsíčně prostřednictvím zajímavých příběhů. Dalším z mužů ve školství je učitel tělesné výchovy a zeměpisu na ZŠ J. A. Komenského v Lysé nad Labem Patrik Mejzr.
| Ministerstvo školství
Ministr Bek řešil s řediteli povodněmi zasažených škol další postup při obnově výuky

Ministr Bek řešil s řediteli povodněmi zasažených škol další postup při obnově výuky

Česká Ves, Jeseník, Krnov 27. září 2024 – Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek spolu s dalšími zástupci vedení ministerstva jednal s řediteli povodněmi zasažen ých škol a zástupci zři zovatel ů v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Přímo na místě zjišťoval aktuální situaci, možnosti podpory a společně s řediteli škol a zástupci zřizovatelů jednal o dalších krocích při obnově škol a školských zařízení.
| Ministerstvo školství
Aktivní škola – nástroje pro podporu pohybu dětí

Aktivní škola – nástroje pro podporu pohybu dětí

Praha 26. září 2024 – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy společně s Českou školní inspekcí dnes na tiskové konferenci představilo komplexní sadu nástrojů pro podporu pohybových aktivit dětí, žáků a studentů ve školách jako konkrétní formu naplňování národní koncepce podpory pohybu, kterou vláda ČR na návrh ministra Mikuláše Beka schválila na jaře letošního roku.
| Ministerstvo školství
MŠMT představilo další kroky k posílení duševního zdraví ve školách

MŠMT představilo další kroky k posílení duševního zdraví ve školách

25. září 2024 – MŠMT dnes představilo další posun v opatřeních k posílení wellbeingu ve školách. Tato opatření mají za cíl vytvořit prostředí, ve kterém se děti a žáci budou cítit dobře a budou schopni dosahovat svého maximálního potenciálu. Opatření navržená MŠMT jsou navázána na Akční plán duševního zdraví a na Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.
| Ministerstvo školství
Klíče k rozvoji školy – náměty na konkrétní využití šablon

Klíče k rozvoji školy – náměty na konkrétní využití šablon

Praha 23. září 2024 – Mateřské a základní školy mají poslední možnost získat evropské peníze z tzv. šablon prostřednictvím Operačního programu Jan Amos Komenský. Nabízí se tak příležitost, jak se zaměřit na některá velmi důležitá témata v českém školství, která nebyla dosud v řadě škol upřednostňována. Na základě velkého množství zjištění, dat a doporučení z nejrůznějších národních i mezinárodních šetření vybralo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy společně s Českou školní inspekcí několik klíčových oblastí, ve kterých potřebují školy podporu a na které mohou zároveň čerpat finanční prostředky ze šablon.
| Ministerstvo školství
Odborníci na školství: Reforma začíná u učitelů

Odborníci na školství: Reforma začíná u učitelů

Klíčová role přípravy budoucích učitelů při proměně českého vzdělávacího systému byla hlavním tématem dnešní tiskové konference na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
| Ministerstvo školství
Povodně: Výuku zatím mění či omezuje přes 130 škol

Povodně: Výuku zatím mění či omezuje přes 130 škol

O odlišnou organizaci školního roku 2024/25 v důsledku povodní dosud požádalo celkem 37 škol. Dalších 85 škol vyhlásilo minimálně dvoudenní ředitelské volno a 12 škol přešlo na distanční výuku. Později zahájí akademický rok 2024/25 i několik univerzit.
| Ministerstvo školství