Ministerstvo školství··3 min

Podpora vysokoškolského sportu se bude řídit novou strategií

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (MŠMT) je ústřední orgán státní správy pro předškolní zařízení, školská zařízení, základní školy, střední školy a vysoké školy, pro vědní politiku, výzkum a vývoj, včetně mezinárodní spolupráce v této oblasti, a pro vědecké hodnosti, pro státní péče o děti, mládež, tělesnou výchovu, sport, turistiku a sportovní reprezentaci státu. Často bývá zkráceně označováno jen jako Ministerstvo školství. Sídlí v Karmelitské ulici v Praze 1-Malé Straně.

Tisková zpráva

Podporu vysokoškolského sportu a sportovní reprezentace ČR bude Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy nadále zajišťovat prostřednictvím svého resortního sportovního centra VICTORIA VSC. Pro období 2025-2028 dnes VICTORIA VSC představila inovovanou strategií.

Podpora vysokoškolského sportu je sice specifikou kategorií, ale neměla by být úplně izolovaná. Chceme ji nově více provázat s dalšími aktivitami orientovanými na podporu pohybu tak, jak s tím počítá vládou schválený plán podpory pohybu dětí, žáků a studentů. Smyslem všech těchto intervencí je postupně zvýšit zájem mladých lidí od útlého věku až do dospělosti o pravidelný pohyb a co nejvíce podpořit zdravý životní styl a udržení fyzického i duševního zdraví,“ říká státní tajemník v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Andrys.

Vedle stávajícího dotačního programu UNIS, který podporuje duální kariéru sportovců a vytvoření standardizovaných možností úspěšného skloubení vrcholového sportu se studiem, MŠMT nově plánuje v následujícím období podpořit i širší pohybové aktivity na VŠ prostřednictvím nového dotačního programu zacíleného na vytvoření podmínek pro výuku tělesné výchovy a realizaci volnočasových organizovaných pohybových a sportovních aktivit.

VICTORIA VSC bude nově plnit také koordinační a metodickou roli při tvorbě centrální nabídky kurzů vysokých škol v oblasti krátkodobých školení zaměřených na moderní a inovativní prvky pohybových aktivit. Ty by měly být zahrnovány nejen do výuky tělesné výchovy u různých věkových skupin dětí, žáků a studentů, ale s maximalizací pohybu by se mělo počítat také v jiných předmětech v průběhu celého dne. Cílem je podpořit rozvoj školních pohybových aktivit a co nejvíce zvýšit čas, v jehož rámci mladí lidé nesedí, ale zdravým způsobem se hýbou. Dojde také k novému nastavení podpory, která byla dosud vyplácena formou stipendií.

VICTORIA VSC připravila pro další cyklus olympijských her novou strategii, která v oblasti podpory špičkového servisního zajištění vychází i z analýzy využití stipendií našimi sportovci. Nejčastější oblasti, na které sportovci prostředky využívali, nyní podpoříme centrálně, což umožní efektivnější využití státních prostředků. Zároveň budeme i nadále v rámci vlastního rozpočtu zařazené sportovce motivovat ke skloubení studia s vrcholovým sportem,“ uvedla ředitelka VICTORIA VSC Lenka Kovářová.

Strategie VICTORIA VSC se zaměřuje na kvalitnější podmínky finanční podpory, zajištění špičkového servisu, moderního materiálního vybavení a genderově vyváženého personálního zajištění. V rámci vlastního rozpočtu bude VICTORIA VSC nadále podporovat duální kariéru mladých sportovců a skloubení jejich studia se sportem.

I proto bude mottem VICTORIA VSC pro další olympijský cyklus slogan: „BE PROFESSIONAL, BE EDUCATED, BE VICTORIA“.

Strategii ke stažení najdete ZDE.

Zdroj: msmt.gov.cz

Další články

Další články od Ministerstvo školství

MF a MŠMT se dohodly na financování nepedagogické práce

MF a MŠMT se dohodly na financování nepedagogické práce

Větší samostatnost obcí a krajů při zajišťování podmínek pro činnost jimi zřizovaných škol, lepší zohlednění místních specifik při organizaci nepedagogické práce a vyšší předvídatelnost finančních prostředků. To jsou hlavní argumenty pro přesun odpovědnosti za financování nepedagogických pracovníků, tedy například kuchařů, kuchařek, školníků, či uklízeček, na zřizovatele škol. Resortům financí a školství se podařilo finalizovat podobu všech klíčových parametrů převodu, tedy zejména výši podílu zřizovatelů na sdílených daních. Díky tomu se v roce 2025 navýší příjmy obcí a krajů o 11 miliard korun, na rok 2026 je počítáno s částkou 32,4 mld. Kč.
| Ministerstvo školství
MŠMT připravilo největší změnu ve vzdělávání za 20 let

MŠMT připravilo největší změnu ve vzdělávání za 20 let

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) společně s Národním pedagogickým institutem (NPI) dnes představilo finální podobu revidovaných Rámcových vzdělávacích programů pro předškolní a základní vzdělávání (RVP PV a RVP ZV) včetně nezbytné podpory při jejich zavádění do praxe. Tyto dokumenty definují hlavní cíle, obsah vzdělávání, očekávané výsledky učení a dovednosti, které by měli žáci a děti v jednotlivých stupních vzdělávání získat. Jedná se o největší změnu v rámci regionálního školství v České republice od zavedení rámcových vzdělávacích programů před 20 lety.
| Ministerstvo školství
MŠMT schválilo nové Rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání

MŠMT schválilo nové Rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) schválilo revidované Rámcové vzdělávací programy (RVP) pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a základní vzdělávání (RVP ZV). Tyto klíčové dokumenty představují významný krok k modernizaci českého vzdělávacího systému, který reflektuje potřeby současné společnosti a naplňuje cíle Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Dokumenty budou veřejnosti představeny na tiskové konferenci 14. ledna 2025.
| Ministerstvo školství
Muži v mateřských a základních školách: Jiří Luka

Muži v mateřských a základních školách: Jiří Luka

MŠMT už druhým rokem pokračuje v medailoncích, které připravilo k výročí narození Jana Amose Komenského. Jde o seriál medailonků mužů-učitelů zaměstnaných převážně v mateřských školách a na prvním stupni základních škol. Přesto, že toto povolání patřilo v minulosti právě hlavně mužům, v současnosti je paradoxně v učitelských sborech převaha žen. Co tedy láká muže vzdělávat malé děti v mateřských a základních školách? Odpovědi Vám přinášíme jednou měsíčně prostřednictvím zajímavých příběhů. Dalším z mužů ve školství je učitel prvního stupně, ředitel ZŠ a MŠ Šeberov, lektor hodnotového vzdělávání, kouč, Zlatý Ámos 2004 a držitel medaile MŠMT Jiří Luka.
| Ministerstvo školství
Do pokusného ověřování nového oboru Lyceum se zapojí 32 škol

Do pokusného ověřování nového oboru Lyceum se zapojí 32 škol

Celkem 32 středních škol z celé České republiky se ve školním 2025/2026 zúčastní pokusného ověřování oboru vzdělání 78-42-M/08 Lyceum. Cílem zavedení nového oboru je nabídnout budoucím žákům středních škol studium v obecně odborném oboru, který je připraví na širší oborovou orientaci a současně na studium na vysoké škole.
| Ministerstvo školství
MŠMT posiluje bezpečnost na školách

MŠMT posiluje bezpečnost na školách

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) představilo soubor opatření k posílení bezpečnosti na školách. Pro školy vznikly metodiky, jak předcházet bezpečnostním rizikům, zejména incidentům úmyslně způsobeným člověkem. Pro vysoké školy MŠMT uspořádalo semináře k posílení bezpečnosti a vypsalo výzvy na pořízení bezpečnostního vybavení. MŠMT tak reagovalo na loňský tragický útok na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
| Ministerstvo školství
Konference Strategie 2030+ zhodnotila posuny ve vzdělávání a představila další priority

Konference Strategie 2030+ zhodnotila posuny ve vzdělávání a představila další priority

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy dnes na konferenci představilo aktuální stav naplňování Strategie 2030+ a další priority rezortu vycházející z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR do roku 2027.
| Ministerstvo školství
MŠMT dlouhodobě podporuje rozvoj digitálního vzdělávání ve školách

MŠMT dlouhodobě podporuje rozvoj digitálního vzdělávání ve školách

MŠMT v průběhu let 2020-2024 kontinuálně podporuje rozvoj digitálního vzdělávání ve školách, a to jak v oblasti infrastruktury, tak v oblasti metodické podpory učitelů a vedení škol. O dosavadní podpoře škol a výhledu na další období diskutovali experti začátkem prosince na odborném panelu s tématem „Digitální vzdělávání v datech“.
| Ministerstvo školství
Prezident Pavel a ministr Bek předali profesorské dekrety

Prezident Pavel a ministr Bek předali profesorské dekrety

Prezident Petr Pavel jmenoval 78 nových profesorů a profesorek na návrh vědeckých a uměleckých rad vysokých škol. Slavnostní předání jmenovacích dekretů proběhlo ve Velké aule Karolina za účasti ministra školství Mikuláše Beka. Tajemník ministerstva obrany Petr Vančura při této příležitosti předal dekret také jednomu profesorovi jmenovanému na návrh Univerzity obrany.
| Ministerstvo školství
Změny v podpoře školních soutěží umožní účast většímu počtu žáků

Změny v podpoře školních soutěží umožní účast většímu počtu žáků

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy mění pravidla podpory školních soutěží s cílem zapojit co nejvíce žáků. Pro rok 2025 byla výzva na podporu školních sportovních soutěží vyhlášena samostatně a doznala zásadních změn. Na podporu těchto aktivit bude v roce 2025 vyčleněno 32,5 milionu korun, což je o 500 tisíc korun více než v roce 2024 a o 2,5 milionu více než v roce 2023.
| Ministerstvo školství