Shoptet··4 min

Do Česka přichází trend D2C: firmy obchází prostředníky a loví zákazníky napřímo

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

Co spojuje nápojáře Kofolu, pivovar Svijany, slovenské pálenky, bezpečnostní firmu Jablotron, nebo tradiční dorty Marlenka? Ti všichni naskočili na vlnu “direct to consumer”, tedy obchodní model, který jde za zákazníky napřímo díky vlastnímu eshopu.

“Tento fenomén do Česka naplno vstoupil v covidovém období. Velké firmy hledaly kvůli zavřeným obchodům cestu k zákazníkům. Ve srovnání s přeprodejci, jakou jsou klasické supermarkety nebo jiné specializované obchody nabízející více značek, mají tak prodejci své produkty plně pod kontrolou. Lépe si tím budují vztah se zákazníkem, znají jeho profil, potřeby a nákupní chování,” vysvětluje rostoucí poptávku po vlastních eshopech u již velkých a zaběhlých značek, které dříve spoléhaly výhradně na kamenné prodejny Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet, která aktuálně spravuje více než 30 tisíc eshopů malých a středně velkých podnikatelů, ke kterým se již přidalo více než několik desítek velkých značek v rámci Shoptet Premium.

Trend zkráceně známý jako D2C, kdy se výrobci snaží oslovit zákazníky napřímo přišel v zahraničí s rozmachem sociálních sítí v roce 2016. Tehdy přišla sociální síť Instagram se Stories, tedy příspěvky, které po 24 hodinách samy zmizely. Zároveň v témže roce Unilever koupil za jednu miliardu dolarů společnost Dollar Shave Club. Ta vznikla jako startup zasílající vybavení na holení poštou v měsíčních intervalech. Z průzkumů se ukázalo, že služby společnosti využívají jiní zákazníci než ti, tradičně chodící do drogerií.

V tuzemsku tak postupně přibývá firem, které jdou obdobnou cestou jakou ty americké, respektive zahraniční. “Dle mého názoru se jedná se o standardní servis vůči našim zákazníkům a fanouškům. V současné době a z velké části i díky Covidu se mnoho lidí naučilo více nakupovat online a to byl pro nás jasný signál k založení i našeho vlastního e-shopu,” odpovídá marketing manažer Pivovaru Svijany Michal Matys s tím, že všechna piva prodaná online jsou čerstvá, stáčí se totiž vždy na konkrétní objednávku. Podle něj je to způsob, jak oslovit ještě více zákazníků, fanoušků a nových potenciálních kupujících.

“Cílem je dostat mezi lidi všechna naše piva, protože ne všechna jsou dostupná v klasických obchodech s nápoji. Stáčíme jako jediný český pivovar do plechovek živé, nepasterované pivo. Mimo piva nabízíme velké množství produktů od zbrusu nového designového půllitru, přes cyklo oblečení, až po vouchery na pivní lázně. Naše plány jsou stát se jedním z největších hráčů mezi pivovary v online nakupování, tedy skrze e-shop,” dodává Matys. Na přímý prodej bez nutnosti prostředníka začala nejnověji spoléhat i oblíbená Marlenka.

“Je to jedna z dalších cest, jak být našim zákazníkům blíže, proto jsme svůj vlastní e-shop také spustili. Cílem je vykrýt mezeru v oblasti e-commerce a poskytnout zákazníkům komfort objednávání našich produktů z domova. Výhodou je nejen objednání za atraktivní ceny, ale také jedinečná příležitost vybírat si z kompletního sortimentu Marlenky. Tu zákazník nikde jinde nemá. Cílíme na dvě skupiny – jak B2C, tak B2B,” přibližuje za Marlenku její marketing manager Vojtěch Halamíček.

Podle Samuela Huby jen v Česku spustí během letošního roku svůj vlastní eshop několik dalších velkých firem a značek z řad tradičních výrobců. “Velké firmy a výrobci často přesně neví, co retailoví obchodníci s jejich značkami dělají, jak se o ně starají. Přímý prodej jim umožňuje příběh značek lépe uchopit a lépe se o ně starat,” dodává ředitel Shoptetu.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
| Shoptet