Shoptet··4 min

České banky ztratí do pěti let monopol na online platby, některé proto moderní platby komplikují

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

Třetina veškerých online bankovních převodů v české e-commerce půjde do pěti let mimo banky. Jen pro srovnání, doposud byl klasický převod peněz z bankovního účtu nejoblíbenější platební metodou při nakupování online, jak upozorňuje společnost Shoptet. Umožní to evropská směrnice PSD2. Nařízení se po několika odkladech naplno projeví až letos v létě, kdy se do online plateb zapojí fintechové společnosti. Zároveň se ukazuje, že některé banky zákazníkům tyto služby komplikují, varuje odborník.

Srovnání s aktuálně nejpopulárnějšími platebními metodami na české e-commerce dokazuje, jak významný posun fintech v následujících letech udělá. Data z ecommerce ukazují, že doposud zákazníci nejčastěji jako způsob platby vybírali převod z účtu na účet (34 %), následuje dobírka (31 %), teprve poté jsou platby kartou (29 %) a 6 % zůstává na platbě v hotovosti na místě.

Jak fintech do převodů peněz bez bank zasáhne?

Právě u převodu z účtu na účet doposud drželi monopol čistě banky. Fintech toto schéma nabourává a celou třetinu si v následujících letech uzme pro sebe. “O směrnici PSD2 se mluví již několik let, nicméně k využití jejího plného potenciálu se dostáváme až letos, a to částečně vlivem nejednotných standardů a malé motivaci bank, které mají povinnost se otevřít více okolnímu světu,” komentuje Ondřej Buben, specialista na platby ve společnosti Shoptet, a dodává: “To se teď mění a právě fintechové společnosti mohou celý trh v tuzemsku významně posunout. Výhodou fintechu a postavení plateb na směrnici PSD2 v porovnání se současnými online bankovními převody, je mimo jiné to, že finanční prostředky nejdou přes žádného prostředníka, opravdu dochází k převodu z účtu na účet a tím dochází ke značnému zrychlení a zjednodušení. Zákazníkům umožní platit bez nutnosti mít u sebe platební kartu, pro e-shopy zase rychlejší připsání na účet s minimální chybou ve variabilním symbolu pro párování.”

Analýza Shoptetu o využití nových technologií a platebních metod potvrzují i nezávislé průzkumy. Podle dat otevřené bankovní platformy TOKEN, je 81 % zákazníků napříč Evropou ochotných využít alternativních metod jako jsou převody z účtu na účet prostřednictvím fintechových společností, a to zejména v oblasti e-commerce. Právě tento způsob placení je co do popularity na pomyslném pátém místě v Evropě.

V Česku je tento trend teprve na svém začátku, ale již nyní rychlým tempem přibývá fintechových firem, které pro velké e-commerce hráče připravují řešení na míru. “O firmách jako Salt Edge a dalších běžní zákazníci uslyší stále častěji. Setkají se s nimi při online placení, kdy nahradí dosud obvyklá jména platebních bran. Stejně jako při standardním převodu nebo placení kartou jsou i tyto transakce zcela bezpečné,” dodává Buben.

Některé banky rozvoj nových služeb a technologií brzdí

Například Shoptet se skrze vlastní platební bránu Shoptet Pay rovněž zapojí do nové směrnice PSD2 díky fintechu. V září tak umožní již 3000 eshopů placení převodem peněz bez nutnosti prostředníka, tedy banky.

“Některé české banky tuto cestu sami rozvíjejí a úzce spolupracují s některými fintechy, v kterých mají i svůj podíl. Jiné ovšem možnost plateb svým řešením značně komplikují a pro koncového zákazníka nemusí být zážitek z platby komfortní nebo dokonce důvěryhodný, přestože je celá transakce zcela bezpečná a v souladu s regulací. Věřím, že s růstem zájmu o platby postavených na směrnici PSD2 a s růstem hráčů na trhu nabízejících tyto platby, poroste i zájem bank či dokonce vyvolá tržní tlak, který tuto cestu udělá přívětivější a nebude tak nutný zásah ČNB nebo Evropské regulace,” uzavírá Ondřej Buben z Shoptetu.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek

Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek

PRAHA - Společnost Shoptet spouští nový byznysový pilíř. Nová služba Shoptet Balíky přináší e-shopařům jednoduché a efektivní řešení pro správu přepravy zásilek. Firma se tak dále posouvá od čistě e-shopové platformy v technologického lídra nabízejícího all-in-one řešení pro podnikatele ve střední a východní Evropě.
| Shoptet
Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet