Shoptet··3 min

Češi reagují na Ukrajinu. Zájem o zboží na humanitární účely vzrostl o stovky procent, zároveň se sami připravují na krizi

Aktuální dění na Ukrajině se okamžitě propsalo také do nákupního chování na internetu. Většina zákazníků nejčastěji pořizuje zboží, kterým chtějí pomoci ukrajinským občanům. Nejvíce vzrostl zájem o produkty v kategorii kempování, a to o 630 procent. Část zákazníků se zároveň obává případné krize, na kterou se chtějí připravit.

Češi svými nákupy reagují na situaci na Ukrajině a snaží se být solidární k lidem zasaženým válečným konfliktem. Od minulého týdne vzrostl zájem o vybrané produkty humanitární pomoci v řádu stovek procent. Velká poptávka je po hygienických potřebách, u kterých vzrostl zájem o 450 %. Dále lidé pořizují spacáky, karimatky a přikrývky (nárůst o 630 %) či dětské oblečení (nárůst o 240 %).

Značné zvýšení poptávky pozorují provozovatelé e-shopů také po ukrajinských vlaječkách, kterými lidé vyjadřují podporu na dálku. Zájem o ně vzrostl o více než 1000 %.

„Češi jsou solidární a v dobách krize se vždy dokáží semknout a o to více pomáhat potřebným. Není proto překvapením, že nakupují věci určené na humanitární pomoc. Právě poptávka po zboží v těchto kategoriích vzrostla nejvíce,“ komentuje CEO společnosti Shoptet Samuel Huba.

Lidé pomáhají, jak jen mohou. Sami se ale obávají krize
Mimo solidární pomoc se část zákazníků připravuje také na krizi. Lidé ve velkém pořizují zlato, které je považováno za jednu z nejbezpečnějších investic. Zájem o něj roste kvůli inflaci už delší dobu, v posledních dnech se ale zvýšil rapidně, a to o 300 %. Důvodem je fakt, že je zlato považováno za komoditu, ke které se lidé upínají v dobách krize.

Kvůli obavám z vysokých cen pohonných hmot se skupují také kanystry, jejichž prodej se zvýšil o 175 %.

„Není překvapením, že se lidé obávají krize a nechtějí nic nechat náhodě. To, že se v současné době uchylují k pořízení zlata, není nic neobvyklého. Je totiž považováno v dobách krize za bezpečný investiční přístav. Co se týká skupování dalšího zboží, v krizových situacích je to poměrně běžná praxe. Důležité však je, aby lidé zachovali klid a nevykupovali ve velkém zboží ‚jen pro jistotu‘. Jiní lidé ho mohou skutečně potřebovat už nyní,“ říká Huba.

Nákupy na internetu jsou ovlivňovány událostmi ve světě
Lidé svými nákupy reagují na aktuální společenskou situaci. Obdobně tomu tak bylo i během pandemie covid-19, kdy docházelo například k nedostatku roušek a respirátorů. „To, že se trh e-commerce přizpůsobuje situaci ve světě, se poprvé značně ukázalo během pandemie koronaviru. Na rozdíl od jejího začátku se však nyní trh nepotýká s žádným problémem, který by se týkal zásobení e-shopů či dodávek zboží,“ dodává závěrem Huba.

Zdroj: www.shoptet.cz

Zadavatel
Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Další články od Shoptet

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
Shoptet

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
Shoptet

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
Češi se předzásobují medvídky HHC
Shoptet

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
Shoptet

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
Shoptet

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
Shoptet

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
Shoptet

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Shoptet

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Shoptet

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Shoptet

Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie

Martin a Markéta Kuderovi se v době pandemie dočasně přestěhovali z Prahy na Moravu. Zde začal Martin s výrobou svého vlastního kimchi. V roce 2021 pak manželé, inspirováni svou společnou láskou k dobrému a zdravému jídlu, založili společně se svými společníky firmu s názvem Živina. Dnes zaměstnávají 30 lidí a jejich firma působí ve třech městech – Přerově, Brně a Praze. Loni generovali obrat 10 milionů korun, současně plánují v příštím roce expanzi do zahraničí.