Shoptet··5 min

Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost

Shoptet

Shoptet

Shoptet se na českém a slovenském trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli Shoptet pomáhá podnikat již 34058 aktivním e-shopům, což je třetina všech internetových obchodů působících na českém a slovenském trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Samozřejmostí je vše potřebné pro GDPR.

Tisková zpráva

Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost

Největší český poskytovatel e-shopového řešení Shoptet přichází s meziročním srovnáním prodeje zboží přes e-shop. Mezi nejvíce rostoucí segmenty patří kosmetika. Zájem Čechů o kosmetické přípravky vzrostl oproti stejnému období loňského roku v průměru o 18 %, některé firmy hlásí dokonce až o 50 %. Zákazníci nakupují zejména kvalitní kosmetiku v péči o pleť. Trendem je udržitelnost a lokální výroba.

Společnost Shoptet ohlásila stoupající prodej kosmetiky za pokračující trend posledních pěti let. Výjimkou byl pouze rok 2022, kdy se vysoká inflace projevila také několikaměsíčním poklesem prodeje. „Češi letos za kosmetiku utratili o 45 % více, než tomu bylo v minulém roce. Jen za druhý kvartál letošního roku vynaložili za nákupy kosmetiky bezmála miliardu korun a evidujeme více než půl milionu objednávek přes e-shopy,” uvádí Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.

Důvěra v české značky roste

Český kosmetický průmysl stále více reflektuje západní trend orientace na lokální produkci. Mezi takové firmy se u nás řadí také společnost Anela, která oproti loňskému roku dosáhla obratu za každý uplynulý měsíc minimálně o 50 % vyššího. Podobný růst hlásí také česká kosmetika Lobey. „Na trhu jsme aktivní zhruba tři roky. První rok jsme měli obrat zhruba 4 milióny, o rok později 70 milionů a minulý rok 125 milionů. Tato čísla a hodnocení ve srovnávačích nám říkají, že produkty opravdu fungují a je o ně zájem,” komentuje David Krobot, generální ředitel Lobey.

Zákazníci jsou v oblasti kosmetiky čím dál informovanější. Orientují se v kvalitních surovinách i aktivních látkách. „Naši zákazníci si uvědomují, že i česká značka dokáže vyrobit kvalitní produkt, který je srovnatelný s produkty od renomovaných značek. V rámci kosmetických produktů tedy důvěra v české značky roste. Kvalitní péče o pleť již prokazatelně dokáže zlepšit vzhled a zdraví pleti, a to dnes zákazníci očekávají. Toto je i naše filozofie od vzniku značky. Využíváme ty nejnovější poznatky v péči o pleť a ty nejlepší aktivní látky,” konstatuje Adéla Teznerová ze společnosti Iuvenio.

Táhne pleťová kosmetika

V prodeji převládá pleťová kosmetika. Zejména populární jsou denní a noční krémy s aktivními látkami, jež prokazatelně zlepšují stav pleti. Stejně tak žádaná jsou pleťová séra, která slouží jako koncentrovaná péče pro konkrétní problém zákazníka – tedy hydratace, vrásky, akné, pigmentové skvrny, regenerace a další. „Zaznamenali jsme nárůst poptávky po sérech a krémech, které pleti poskytují účinnou ochranu před oxidačním stresem způsobeným slunečním zářením. Naši zákazníci si uvědomují, že jen SPF v létě nestačí a že pleť je třeba chránit komplexně,” doplňuje Teznerová.

Udržitelnost jako základ filozofie značky

Stále více zákazníků zajímá, jak se firma staví k ochraně přírody a jakým způsobem řeší udržitelnost. Pro většinu úspěšných kosmetických firem se tato hlediska stala součástí filozofie jejich značky. Nejčastěji se firmy snaží minimalizovat zbytečný odpad, například používají recyklovaný papír a jako ambaláž obal alespoň jednou již použitý. Trendy jsou také znovu plnitelné nádobky, ty používají i dotazované firmy. „Naši kosmetiku plníme do skleněných obalů, které máme zálohované. Pak je řádně vyčistíme a znovu naplníme. Drtivá většina našich zákazníků tento přístup oceňuje,” říká spoluzakladatelka společnosti Anela, Eliška Sotfferová. Podobný způsob praktikuje také společnost Lobey. Používají náhradní náplně kosmetiky, zvané ReSáčky, jež vydrží několik naplnění a nemusí se vyhazovat. Šetří tak životní prostředí a zároveň jsou finančně výhodnější pro zákazníka.

Nejen kvalitní produkty, ale také e-shop musí držet krok s aktuálními trendy

Úspěch a růst e-shopu nepřináší pouze produkty samotné. Obchodníci musí také neustále držet krok s aktuálními trendy prodeje na internetu, aby byli schopni obstát v konkurenci internetových obchodů. Jedním z těchto způsobů je neustále se zvyšující prodej přes mobilní telefon, což zákazníkovi nabízí rychlý a pohodlný nákup v podstatě odkudkoliv. „Nebo umožnit zákazníkům zaplatit kartou a dalšími moderními platebními metodami, kterých podíl kontinuálně narůstá,” uzavírá Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.

Zdroj: www.shoptet.cz

Další články

Další články od Shoptet

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům

PRAHA - Online podnikatelé ušetří za marketing, zároveň si jednoduše poradí s reklamou. Česká e-shopová jednička společnost Shoptet totiž představila nový nástroj zvaný Kampaně. Díky němu e-shopaři ušetří náklady, které by vynaložili za externí marketingové agentury nebo externí specialisty.
| Shoptet
Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem

Praha - Češi stále častěji investují do diet a doplňků stravy jako jsou vitaminy či proteiny. Tento segment roste stabilně již několik let dvouciferným tempem, jak vyplývá ze statistik české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost eviduje v online prodejích nárůst za letošní první kvartál v meziročním srovnání o celých 29 %.
| Shoptet
Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky

Praha – Malým a středně velkým podnikatelům v e-commerce se v loňském roce navzdory inflaci i turbulentním podmínkám v odvětví dařilo. To se pozitivně projevilo na hospodářských výsledcích české e-shopové jedničky Shoptet. Společnost dosáhla v loňském roce tržeb ve výši 580 milionů korun. V meziročním srovnání tak vzrostly o 40 %.
| Shoptet
Češi se předzásobují medvídky HHC

Češi se předzásobují medvídky HHC

Prodeje sladkostí s látkou HHC raketově rostou. Ještě před úplným zákazem tohoto zboží se Češi snaží předzásobit. Mnozí obchodníci jsou tak vyprodaní. Podle údajů společnosti Shoptet prodeje v tomto segmentu vzrostly za poslední týden o více než stovky procent.
| Shoptet
Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.
| Shoptet
AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?

Umělá inteligence mění pravidla hry v e-commerce světě. Provozovatelé e-shopů mohou nyní těžit z řady výhod, které AI nabízí, ale měli by také být obezřetní z hlediska ochrany dat. Pokud máte e-shop a chcete AI efektivně využívat, tyhle informace by vám neměly uniknout.
| Shoptet
E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou

Přestože se český e-commerce trh potýkal s dvouletým poklesem, Shoptet, (největší provozovatel internetových obchodů s 37 000 českých, slovenských a maďarských zákazníků), hlásí za uplynulý rok pozitivní výsledky. V roce 2023 e-shopy dosáhly celkového obratu 66 miliard korun, což je o 16 % více, než tomu bylo v roce 2022, a jejich podíl na trhu v Česku stouplna 31 %.
| Shoptet
Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu

V roce 2017 se kamarádky Klára Nestěrová a Veronika Milá rozhodly založit společnost Líčírna s vizí přivést na český trh ty nejlepší světové značky kvalitní dekorativní kosmetiky. V současné době firma zaměstnává přibližně dvacet lidí a její tržby každým rokem vzrůstají o 20 %. Vedle expanze na mezinárodní trhy v letošním létě dosáhla Líčírna dalšího významného milníku – otevření vlastního exkluzivního kosmetického salonu.
| Shoptet
Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst

Black Friday se stává opravdovým svátkem pro milovníky slev a výhodných nákupů. Letošní rok nebyl výjimkou. Oproti loňskému roku zaznamenaly malé a středně velké obchody nárůst prodeje o 10 %, což svědčí o stále rostoucí popularitě nakupování z pohodlí domova. Obrat všech českých e-shopů, provozovaných na platformě Shoptet, dosáhl během jediného dne přibližně 300 milionů korun. Největší zájem měli Češi o volnočasové aktivity a kosmetiku.
| Shoptet
Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday

E-shopy se připravují na největší nákupní akce roku – Black Friday a Vánoce. Zákazníci se mohou těšit na rychlé, pohodlné a většinou cenově výhodnější nakupování. Online nákupy znamenají nejen pohodlí domova, ale také příležitost porovnat ceny a vybírat z mnohem širší nabídky zboží, než jakou nabízí kamenné obchody. I přesto je dobré při nakupování na internetu dodržovat několik základních pravidel.
| Shoptet