Actimel je v novém, plně recyklovatelném obalu

|

Společnost Danone naplňuje vizi „Jedna planeta. Jedno zdraví“ a inovuje obal jogurtového nápoje Actimel. Nové obaly bez plastové etikety budou zavedeny u všech produktů značky dostupných v Česku, s výjimkou výrobků Actimel Kids pro děti. Touto změnou společnost dosáhne 100% recyklovatelnosti obalu a snížení množství odpadních plastů o 17 tun ročně.

„Jako jeden z největších výrobců na světě si ve společnosti Danone plně uvědomujeme naši klíčovou roli v oblasti změny současného neudržitelného systému balení potravin. Máme velkou radost, že můžeme představit projekt, jehož součástí je odstranění plastové etikety z obalů značky Actimel. U této značky jsme se zavázali podporovat imunitní systém* a také podnikat kroky k tomu, aby byly naše lahvičky udržitelnější a jejich recyklovatelnost se postupně zlepšovala,“ uvedla Hana Ďurajková, brand manažerka značky Actimel.

Změnou balení projdou lahvičky Actimel v celé Evropské unii. Všechny potřebné informace zůstávají zachovány na vnějším kartonovém obalu, který spojuje jednotlivé lahvičky, a je také plně recyklovatelný. „Tato záměna vyžaduje změny procesů a použitých materiálů v našich továrnách, což trvá určitý čas. Je proto možné, že oblíbené výrobky Actimel ještě spotřebitelé nenajdou v nových lahvičkách, změna ale postupně proběhne u všech výrobků v našem portfoliu s výjimkou výrobků Kids pro děti,“ dodává Hana Ďurajková.

Společnosti Danone se podaří touto změnou za rok ušetřit 17 tun plastu v České republice** a 868 tun v celé Evropě v porovnání s předchozím obdobím. Obal tak dosáhne 100% recyklovatelnosti v závislosti na lokální sběrné, třídicí a následné recyklační infrastruktuře. Všechny pokyny k recyklaci spotřebitelé najdou na webových stránkách www.actimel.cz. Od uvedení značky Actimel na český trh v roce 1992 společnost snížila hmotnost lahviček z 9 g HDPE (High Density Polyethylen, tedy polyethylen o vysoké hustotě) na 5,35 g v roce 2021).

Společnost Danone se zavázala, že do roku 2030 bude 100 % obalů plně recyklovatelných, kompostovatelných nebo opětovně použitelných.

*Vitamíny D a B6 obsažené ve výrobcích Actimel přispívají ke správnému fungování imunitního systému.

**Podle dostupných dat za rok 2023.

Zdroj: danone.cz

Danone

Jak posílit imunitu dětí, když podzimní nemoci klepou na dveře

Praha, 3. října 2023 – Imunitní systém dostává s nástupem podzimního počasí pořádně zabrat. Zatímco v létě nejsou tak vhodné podmínky pro šíření patogenů, s přesunem do uzavřených prostor se viry a bakterie dovedou šířit mnohem rychleji a efektivněji. Především pro dětskou imunitu jsou první školní týdny zkouškou odolnosti, ve které bohužel velmi často neobstojí. Infekce se ve školním kolektivu navíc během podzimu často opakují. Jediné, na co lze v těchto chvílích spoléhat, je imunitní systém, který naštěstí lze u dospělých a dětí pravidelně podporovat.

Danone

Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin. Činí tak nejčastěji kvůli zdravotním benefitům, ale i kvůli chuti a nebo ohledům na planetu. Potvrzují to i zkušenosti kavárenského řetězce Starbucks – v letošním roce už podíl nápojů s rostlinnou alternativou činil 5 %.

Danone

Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Středoevropský klastr společnosti Danone, jehož součástí je i Danone Česká republika, dosáhl významného milníku v oblasti udržitelného podnikání a získal ocenění B Corp. Certifikát B Corp představuje mezinárodně uznávaný standard, který je udělován společnostem vyznačujícím se vysokými standardy sociální a environmentální výkonnosti, transparentnosti a zodpovědnosti. Cílem B Corp je podporovat firmy, které nejenže usilují o zisk, ale také mají pozitivní dopad na společnost a životní prostředí. Tímto úspěchem se Danone CEE stala první společností v regionu s obratem 400 milionů EUR. Společnost Danone dosáhla skóre B Corp 103,3 bodu, což je výrazně více než 80 bodů potřebných k získání certifikace.