Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

|

Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin. Činí tak nejčastěji kvůli zdravotním benefitům, ale i kvůli chuti a nebo ohledům na planetu. Potvrzují to i zkušenosti kavárenského řetězce Starbucks – v letošním roce už podíl nápojů s rostlinnou alternativou činil 5 %.

Rostlinné kávy na vzestupu

„Používání rostlinných alternativ při přípravě kávy není jen odrazem poptávky našich návštěvníků, ale i součástí našich dlouhodobých snah o udržitelnost životního prostředí. V souladu s tím jsme od letoška zavedli stejnou cenu pro klasické nápoje s mlékem i pro ty s jeho alternativami. Meziročně se preference alternativ zvýšila o 6 %,“ vysvětluje Michal Holotík, Marketing Senior Manager Starbucks CZ/SK.

Z údajů Starbucks vyplývá, že letos je v České republice nejpopulárnější ovesný rostlinný nápoj (36 %), který oproti loňsku vystřídal na prvním místě sóju (27 %). Na třetím místě jsou v oblíbenosti mandlové nápoje (23 %) a čtvrté kokosové (17 %).

Brand manažerka značky Alpro, Barbora Horníková, dodává: „Značka Alpro zareagovala na očekávání milovníků kávy, kteří si z nejrůznějších důvodů chtějí vychutnat svoji kávu s rostlinným nápojem, a uvedla na trh speciálně upravené rostlinné nápoje v řadě Alpro Barista. Díky ní se ‚kafaři‘ nemusí vzdávat svého oblíbeného nápoje a ani způsobů jeho servírování, jako je například latte art.

Latte art v kavárně i doma

Alpro Barista je vyrobené tak, aby ho bylo možné během chvilky našlehat do krémové pěny, se kterou lze dále kouzlit. Možnosti jsou dvě – buďto si dát svoji oblíbenou kávu s Alpro Barista v některé z kaváren Starbucks, nebo se ti šikovnější mohou pustit do domácího čarování s pěnou, která má stejnou texturu jako ta z klasického mléka.

Alpro Barista je k sehnání ve 4 příchutích: mandle, kokosový ořech, oves a sója. Suroviny pro jeho výrobu, u kterých je to možné, jsou získávány co nejblíže místu výroby a spotřeby, to znamená v Evropě. Obaly jsou vyrobené z aktuálně nejudržitelnější dostupné kombinace materiálů, která zároveň zaručí, že obsah zůstane čerstvý.

Jak na domácí latte art

Ačkoli se to může zdát komplikované, není latte art v domácích podmínkách vůbec složité na přípravu. Jestli je pro vás a vaše blízké káva srdeční záležitost, připomeňte si to i vizuálně obrazcem srdce! Postup je následující:

  1. Připravte si espresso.
  1. Naplňte džbánek studeným nápojem Alpro.
  1. Nápoj provzdušňujte šlehačem těsně nad hladinou po 3 vteřiny.
  1. Šlehač ponořte na dno, aby nápoj začal vířit a pěnit.
  1. Ohřejte pěnu na zhruba 65 stupňů.
  1. Džbánkem poklepejte, aby praskly velké bubliny.
  1. Pěnu začněte nalévat zvysoka, do středu šálku s espressem, proudem o šířce tužky. Šálek nakloňte.
  1. Když je šálek do poloviny plný, začněte nalévat pěnu nízko a trochu rychleji.
  1. Jakmile začíná opadat pěna, vytvořte ve středu kolečko.
  1. Srdce vytvoříte tak, že džbán pomalu nakloníte dozadu a proud provedete středem. A je hotovo.

Nyní si můžete vychutnat svoji oblíbenou kávu v kombinaci s láskou k rostlinným nápojům, ke svému zdraví i k planetě.

Zdroj: danone.cz

Danone

Při léčbě onkologických onemocnění je výživa jedním z klíčových faktorů

Praha, 10. května 2023 – Podle zprávy OECD je odhadovaná incidence rakoviny v České republice vyšší než průměr v EU, především v případě rakoviny prostaty, tlustého střeva, konečníku, ledvin a dělohy. Zdravým životním stylem a správným vyváženým stravováním dokážeme rakovině v mnoha případech nejen předejít, ale i výrazně pomoct při léčbě, pokud už byla diagnostikovaná. Nejčastějším a mnohdy i prvním příznakem rakoviny je rapidní neplánované hubnutí. Může jít o podvýživu, která značně zhoršuje průběh a léčbu onemocnění onkologických pacientů a také vyhlídky na uzdravení a kvalitu života.

Danone

Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Středoevropský klastr společnosti Danone, jehož součástí je i Danone Česká republika, dosáhl významného milníku v oblasti udržitelného podnikání a získal ocenění B Corp. Certifikát B Corp představuje mezinárodně uznávaný standard, který je udělován společnostem vyznačujícím se vysokými standardy sociální a environmentální výkonnosti, transparentnosti a zodpovědnosti. Cílem B Corp je podporovat firmy, které nejenže usilují o zisk, ale také mají pozitivní dopad na společnost a životní prostředí. Tímto úspěchem se Danone CEE stala první společností v regionu s obratem 400 milionů EUR. Společnost Danone dosáhla skóre B Corp 103,3 bodu, což je výrazně více než 80 bodů potřebných k získání certifikace.

Danone

Značka Alpro navázala spolupráci s Benem Cristovao

Alpro, průkopník v oblasti rostlinných potravin, oznámil novou spolupráci s populárním zpěvákem a milovníkem zdravého životního stylu Benem Cristovao, který bude tváří nejnovější kampaně Alpro. Tato spolupráce přinese sérii atraktivních venkovních OOH reklam a zajímavý obsah na sociálních sítích.