Danone··4 min

Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

Danone

Danone

Společnost DANONE je lídrem ve výrobě kvalitních a chutných produktů, které jsou součástí zdravého stravování a reagují na specifické výživové potřeby pacientů. Do našeho portfolia patří mléčné produkty a výrobky na rostlinné bázi, výživa pro kojence a malé děti, jakož i výrobky klinické výživy.

Tisková zpráva

Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin. Činí tak nejčastěji kvůli zdravotním benefitům, ale i kvůli chuti a nebo ohledům na planetu. Potvrzují to i zkušenosti kavárenského řetězce Starbucks – v letošním roce už podíl nápojů s rostlinnou alternativou činil 5 %.

Rostlinné kávy na vzestupu

„Používání rostlinných alternativ při přípravě kávy není jen odrazem poptávky našich návštěvníků, ale i součástí našich dlouhodobých snah o udržitelnost životního prostředí. V souladu s tím jsme od letoška zavedli stejnou cenu pro klasické nápoje s mlékem i pro ty s jeho alternativami. Meziročně se preference alternativ zvýšila o 6 %,“ vysvětluje Michal Holotík, Marketing Senior Manager Starbucks CZ/SK.

Z údajů Starbucks vyplývá, že letos je v České republice nejpopulárnější ovesný rostlinný nápoj (36 %), který oproti loňsku vystřídal na prvním místě sóju (27 %). Na třetím místě jsou v oblíbenosti mandlové nápoje (23 %) a čtvrté kokosové (17 %).

Brand manažerka značky Alpro, Barbora Horníková, dodává: „Značka Alpro zareagovala na očekávání milovníků kávy, kteří si z nejrůznějších důvodů chtějí vychutnat svoji kávu s rostlinným nápojem, a uvedla na trh speciálně upravené rostlinné nápoje v řadě Alpro Barista. Díky ní se ‚kafaři‘ nemusí vzdávat svého oblíbeného nápoje a ani způsobů jeho servírování, jako je například latte art.

Latte art v kavárně i doma

Alpro Barista je vyrobené tak, aby ho bylo možné během chvilky našlehat do krémové pěny, se kterou lze dále kouzlit. Možnosti jsou dvě – buďto si dát svoji oblíbenou kávu s Alpro Barista v některé z kaváren Starbucks, nebo se ti šikovnější mohou pustit do domácího čarování s pěnou, která má stejnou texturu jako ta z klasického mléka.

Alpro Barista je k sehnání ve 4 příchutích: mandle, kokosový ořech, oves a sója. Suroviny pro jeho výrobu, u kterých je to možné, jsou získávány co nejblíže místu výroby a spotřeby, to znamená v Evropě. Obaly jsou vyrobené z aktuálně nejudržitelnější dostupné kombinace materiálů, která zároveň zaručí, že obsah zůstane čerstvý.

Jak na domácí latte art

Ačkoli se to může zdát komplikované, není latte art v domácích podmínkách vůbec složité na přípravu. Jestli je pro vás a vaše blízké káva srdeční záležitost, připomeňte si to i vizuálně obrazcem srdce! Postup je následující:

  1. Připravte si espresso.
  1. Naplňte džbánek studeným nápojem Alpro.
  1. Nápoj provzdušňujte šlehačem těsně nad hladinou po 3 vteřiny.
  1. Šlehač ponořte na dno, aby nápoj začal vířit a pěnit.
  1. Ohřejte pěnu na zhruba 65 stupňů.
  1. Džbánkem poklepejte, aby praskly velké bubliny.
  1. Pěnu začněte nalévat zvysoka, do středu šálku s espressem, proudem o šířce tužky. Šálek nakloňte.
  1. Když je šálek do poloviny plný, začněte nalévat pěnu nízko a trochu rychleji.
  1. Jakmile začíná opadat pěna, vytvořte ve středu kolečko.
  1. Srdce vytvoříte tak, že džbán pomalu nakloníte dozadu a proud provedete středem. A je hotovo.

Nyní si můžete vychutnat svoji oblíbenou kávu v kombinaci s láskou k rostlinným nápojům, ke svému zdraví i k planetě.

Zdroj: danone.cz

Další články

Další články od Danone

Podzimní návrat dětí do škol: Klíčová je podpora imunity

Podzimní návrat dětí do škol: Klíčová je podpora imunity

Podzim je tady a s návratem dětí do školek a škol se zvyšují nároky na jejich imunitní systém. Po letních prázdninách se setkávají s větším množstvím vrstevníků, což přináší vyšší riziko šíření respiračních nemocí. Právě v tomto období je proto zásadní zaměřit se na podporu imunity našich nejmenších, abychom je před nepříznivými okolními vlivy ochránili.
| Danone
Ben Cristovao snídal na Alpro Pop-up Brunchi a jeho fanoušci s ním

Ben Cristovao snídal na Alpro Pop-up Brunchi a jeho fanoušci s ním

Zpěvák a sportovec Ben Cristovao, známý svým zdravým přístupem ke stravování, posnídal se svými fanoušky vpražském Letenském zámečku při příležitosti Alpro Pop-up Brunch, který se konal po celý víkend! Společně se značkou Alpro představil, že rostlinná strava může být chutná, zábavná a výživná.
| Danone
Podíl kojených dětí je stále vysoký, poslední 4 roky se pohybuje okolo 90%

Podíl kojených dětí je stále vysoký, poslední 4 roky se pohybuje okolo 90%

Procento novorozenců, kteří jsou kojení při odchodu z porodnice, je poslední roky ustálený. Letos je to 91 %, což je prakticky stejný počet jako v předchozích letech. Stejně tak podíl dětí kojených v 6 měsících je poslední roky stabilní a pohybuje se okolo 60 %. Letos to je konkrétně 63 %. Ukázal to pravidelný průzkum Nadačního fondu 1000 dní do života.
| Danone
Mezinárodní den fenylketonurie připomíná závažnost tohoto vzácného neléčitelného onemocnění. Společnost Danone fenylketonurikům pomáhá s dodržováním nutričních omezení

Mezinárodní den fenylketonurie připomíná závažnost tohoto vzácného neléčitelného onemocnění. Společnost Danone fenylketonurikům pomáhá s dodržováním nutričních omezení

Praha, 28. června 2024 – Fenylketonurie (PKU) je vzácné metabolické onemocnění, při němž musí mít pacienti pevně pod kontrolou příjem bílkovin, aby nedocházelo k neurologickému poškození zdraví. Jejich organismus totiž není schopen přeměnit aminokyselinu fenylalanin na tyrosin, protože mají nedostatek jaterního enzymu nazývaného fenylalaninhydroxyláza (PAH). V případě nedodržování správné výživy je důsledkem hromadění fenylalaninu v krvi, což má vliv na nervový systém a vede až k poškození mozkových buněk. V Česku se s touto dědičnou nemocí potýká kolem 1000 pacientů.
| Danone
20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z

20 % lidí kupuje rostlinné alternativy živočišných produktů alespoň jednou týdně. Nejčastěji je konzumují na svačinu nebo k snídani, a to hlavně generace Z

Praha, 22. dubna 2024 – Jak prokázal nedávný průzkum společnosti Danone, stav planety není spotřebitelům lhostejný a dávají to najevo při výběru zboží. Letos prohlásilo téměř 35 % respondentů, že při nakupování potravin berou v úvahu jejich vliv na planetu. Především mladší generace čím dál častěji preferuje rostlinné alternativy živočišných potravin, například nápoje na rostlinné bázi. Mezi respondenty ve věku 18 až 26 let je dokonce 12,6 % veganů, vegetariánů a flexitariánů, což je téměř dvakrát více než v průměrné populaci (6,6 %)
| Danone
Vzácným onemocněním fenylketonurie trpí v České republice přibližně 1000 lidí. Onemocnění se v porodnicích diagnostikuje od roku 1975

Vzácným onemocněním fenylketonurie trpí v České republice přibližně 1000 lidí. Onemocnění se v porodnicích diagnostikuje od roku 1975

Praha, 29. února 2024 – Metabolické onemocnění fenylketonurie, známé také pod zkratkou PKU (z anglického Phenylketonuria), je raritní dědičná porucha, při které si pacienti musí přísně hlídat množství přijatých bílkovin za den. Jejich organismus není schopen přeměnit aminokyselinu fenyalanin na tyrosin, protože mají nedostatek jaterního enzymu nazývaného fenylalaninhydroxyláza (PAH). Důsledkem je hromadění fenylalaninu v krvi, což poškozuje především mozkové buňky a způsobuje rozvoj mentální retardace a epilepsie. Negativnímu vývoji umí pacienti předejít dodržováním přísné diety a užíváním speciálních přípravků, které jsou obohacené o ostatní bílkoviny kromě fenylalaninu.
| Danone
Značka Alpro navázala spolupráci s Benem Cristovao

Značka Alpro navázala spolupráci s Benem Cristovao

Alpro, průkopník v oblasti rostlinných potravin, oznámil novou spolupráci s populárním zpěvákem a milovníkem zdravého životního stylu Benem Cristovao, který bude tváří nejnovější kampaně Alpro. Tato spolupráce přinese sérii atraktivních venkovních OOH reklam a zajímavý obsah na sociálních sítích.
| Danone
Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Středoevropský klastr společnosti Danone, jehož součástí je i Danone Česká republika, dosáhl významného milníku v oblasti udržitelného podnikání a získal ocenění B Corp. Certifikát B Corp představuje mezinárodně uznávaný standard, který je udělován společnostem vyznačujícím se vysokými standardy sociální a environmentální výkonnosti, transparentnosti a zodpovědnosti. Cílem B Corp je podporovat firmy, které nejenže usilují o zisk, ale také mají pozitivní dopad na společnost a životní prostředí. Tímto úspěchem se Danone CEE stala první společností v regionu s obratem 400 milionů EUR. Společnost Danone dosáhla skóre B Corp 103,3 bodu, což je výrazně více než 80 bodů potřebných k získání certifikace.
| Danone
Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin. Činí tak nejčastěji kvůli zdravotním benefitům, ale i kvůli chuti a nebo ohledům na planetu. Potvrzují to i zkušenosti kavárenského řetězce Starbucks – v letošním roce už podíl nápojů s rostlinnou alternativou činil 5 %.
| Danone
Actimel je v novém, plně recyklovatelném obalu

Actimel je v novém, plně recyklovatelném obalu

Společnost Danone naplňuje vizi „Jedna planeta. Jedno zdraví“ a inovuje obal jogurtového nápoje Actimel. Nové obaly bez plastové etikety budou zavedeny u všech produktů značky dostupných v Česku, s výjimkou výrobků Actimel Kids pro děti. Touto změnou společnost dosáhne 100% recyklovatelnosti obalu a snížení množství odpadních plastů o 17 tun ročně.
| Danone