Jak posílit imunitu dětí, když podzimní nemoci klepou na dveře

|

Praha, 3. října 2023 – Imunitní systém dostává s nástupem podzimního počasí pořádně zabrat. Zatímco v létě nejsou tak vhodné podmínky pro šíření patogenů, s přesunem do uzavřených prostor se viry a bakterie dovedou šířit mnohem rychleji a efektivněji. Především pro dětskou imunitu jsou první školní týdny zkouškou odolnosti, ve které bohužel velmi často neobstojí. Infekce se ve školním kolektivu navíc během podzimu často opakují. Jediné, na co lze v těchto chvílích spoléhat, je imunitní systém, který naštěstí lze u dospělých a dětí pravidelně podporovat.

„Imunitní systém lze vytrénovat a připravit ho na to, že se s nějakým patogenem potká. Prevence je důležitá především u dětí, u kterých imunitní systém ještě vyzrává a nemusí mít dostatek zkušeností ani paměťových buněk k tomu, aby si předchozí odpověď na patogeny pamatoval. Proto bývají děti nemocné častěji než dospělí. Nicméně existuje celá řada postupů, jak jejich imunitu podpořit. Základem je pestrá strava bohatá na ovoce, zeleninu a mléčné produkty a dostatek pohybu,“ vysvětluje MUDr. Peter Szitányi, Ph.D. z Kliniky pediatrie a dědičných poruch metabolismu VFN a 1.LF UK.

Zásada č. 1: Sport a otužování posílí krevní oběh a plíce

Podzim je ideálním obdobím pro sport a pohyb venku, během jehož se tělo vlastně i lehce otužuje. Několikakilometrová túra s dětmi šustícím listím, rodinný fotbalový turnaj nebo projížďka na kole prospěje organismu víc než sedavý způsob trávení volného času, navíc ve vyhřátých vnitřních prostorech. I na otužování jde jít postupně, stačí třeba jen o trochu snížit teplotu v místnosti během spánku nebo teplotu vody při sprchování. Chladnější sprcha navíc stimuluje krevní oběh.

Zásada č. 2: I imunitní systém potřebuje odpočinek

Čas k odpočinku je pro náš organismus a imunitní systém stejně důležitý jako prostor pro sport. Pro regeneraci každého z nás je zapotřebí kvalitní spánek, u dětí ve věku 6 -12 let by měl trvat 9 až 12 hodin. Několik hodin před spánkem bychom se měli vyhýbat používání mobilu nebo notebooku. Rozhovor, čtení knihy nebo procházka mohou pomoci uklidnit tělo i mysl a připravit děti na plnohodnotný spánek.

Zásada č. 3: Zdravou stravou ke zdravému zažívání a zdravému imunitnímu systému

Lidské tělo je souborem celé řady složitých procesů a aby na všechny tyto procesy mělo dostatek energie, je potřeba mu ji dodávat pestrou a vyváženou stravou. Aby strava děti bavila, může být barevná! To znamená podávat jim různobarevnou zeleninu a ovoce bohaté na vitamín C, A, D a E. Využít lze i lokální sezónní suroviny, jako například rakytník nebo šípek, který dozrává právě na podzim. Nejobtížnější je dodat do organismu vitamín D. Zatímco v létě stačí na pár minut denně vyběhnout na sluníčko v kraťasech a tričku a denní dávka vitamínu D je hned doplněná, v zimě dočerpat vitamín D ze slunce v našich zeměpisných šířkách prakticky nejde a je potřeba ho do organismu dodat doplňky stravy nebo například Actimelem, obohaceným právě o vitamin D.

Marie Panušková, senior brand manažerka značky Actimel ve společnosti Danone, vysvětluje: „Actimel, a to i varianta Actimel Kids, obsahuje vitamín D. Jedna lahvička poskytuje jednu třetinu jeho doporučeného denního příjmu. Obsahuje i další vitamíny, například B6, a také probiotika L.casei, protože se jedná o fermentovaný mléčný produkt. Konzumací jedné lahvičky Actimelu během snídaně tak můžete odstartovat svůj den a dodat svému tělu také důležité vitaminy.“

To potvrzuje MUDr. Peter Szitányi, Ph.D. z Kliniky pediatrie a dědičných poruch metabolismu VFN a 1.LF UK: „Naše (nejen) podzimní strava by měla obsahovat co nejvíce fermentovaných produktů bohatých na probiotika, například jogurt, kefír, zrající sýry, kysané zelí nebo okurky, kváskové pečivo, protože mají schopnost pozitivně ovlivnit naši střevní mikroflóru. A i když se jedná o složitý proces, jedno je jasné – zdravá střevní mikroflóra je základem pro fungující imunitní systém.“

Aby se Actimel stal zábavnou součástí dětských snídaní, připravila pro ně společnost Danone limitovanou edici lahviček Actimel Kids s potiskem hrdinů Marvel. Dospělí si navíc od letoška můžou dopřát Actimel Plus se zinkem a hořčíkem. Zinek je právě dalším důležitým minerálem, který podporuje normální funkci imunitního systému, hořčík pak přispívá ke snížení únavy a vyčerpání.

Zdroj: danone.cz

Danone

Rostlinné nápoje jsou čím dál tím populárnější. Mají širokou škálu použití, včetně populárního latte art

Dle nedávného průzkumu společnosti Danone spotřebitelé čím dál tím více preferují rostlinnou stravu a přecházejí na flexitariánský způsob výživy. To znamená, že vědomě omezují množství konzumovaných živočišných produktů a tam, kde mají možnost, přecházejí na rostlinné alternativy tradičních živočišných potravin. Činí tak nejčastěji kvůli zdravotním benefitům, ale i kvůli chuti a nebo ohledům na planetu. Potvrzují to i zkušenosti kavárenského řetězce Starbucks – v letošním roce už podíl nápojů s rostlinnou alternativou činil 5 %.

Danone

Danone Česká republika získalo certifikát B Corp, který představuje významný milník pro udržitelné podnikání v České republice

Středoevropský klastr společnosti Danone, jehož součástí je i Danone Česká republika, dosáhl významného milníku v oblasti udržitelného podnikání a získal ocenění B Corp. Certifikát B Corp představuje mezinárodně uznávaný standard, který je udělován společnostem vyznačujícím se vysokými standardy sociální a environmentální výkonnosti, transparentnosti a zodpovědnosti. Cílem B Corp je podporovat firmy, které nejenže usilují o zisk, ale také mají pozitivní dopad na společnost a životní prostředí. Tímto úspěchem se Danone CEE stala první společností v regionu s obratem 400 milionů EUR. Společnost Danone dosáhla skóre B Corp 103,3 bodu, což je výrazně více než 80 bodů potřebných k získání certifikace.

Danone

Značka Alpro navázala spolupráci s Benem Cristovao

Alpro, průkopník v oblasti rostlinných potravin, oznámil novou spolupráci s populárním zpěvákem a milovníkem zdravého životního stylu Benem Cristovao, který bude tváří nejnovější kampaně Alpro. Tato spolupráce přinese sérii atraktivních venkovních OOH reklam a zajímavý obsah na sociálních sítích.