AAA Auto··4 min

Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Nejprodávanějšími rodinnými vozy jsou stále kombíky – nejčastěji si rodiny z AAA AUTO odváží Škodovky s modely Octavia, Fabia nebo Superb

Mnoho dnešních rodičů potvrzuje, že nejen na Den dětí přizpůsobují rodinný program a mnohdy i nákupní zvyklosti přáním svých dětí. To potvrzuje i britský průzkum veřejného mínění, ve kterém až 37 % rodičů uvedlo, že děti ovlivňují rozhodování dokonce i při koupi jejich příštího vozu. A jaké vozy si rodiny nejčastěji kupují? Nejen v síti autocenter AAA AUTO vyhrávají kombíky. Nejlépe se prodávají Škodovky s modely Octavia, Fabia nebo Superb.

Průzkumy veřejného mínění mapující rozhodování lidí při koupi automobilu jsou běžné. Málokterý ale bere v úvahu, jakou roli při výběru hrají děti. Výsledky průzkumu, který ve Velké Británii provedla společnost AutoTrader Group, největší internetová platforma pro prodej ojetých automobilů v zemi, ukázaly, že role dětí hraje významnou roli až v 37 procentech. „I v Česku se děti velmi často podílí na výběru rodinného vozu. Vždyť takový nákup vozu je velkou událostí pro nás všechny a není tak s podivem, že děti chtějí být také součástí celého výběrového procesu. Největší důraz pak kladou na barvu nebo tvar vozu, ale s vyšším věkem řeší i výbavu jako například, jestli má vůz zástrčku pro iPad. Pokud vůz nesplňuje jejich představy, musíme se připravit na dlouhé diskuse,“ upozorňuje Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. „Vzpomínám si, jak moje kamarádka přivezla domů novější vůz. Její syn se moc těšil na nové červené auto, ale bylo zrovna po dešti a auto se na slunci nelesklo tak, jak si vysnil. Byl pak dlouho upřímně zklamaný a ve voze ani nechtěl jezdit,“ vypráví s úsměvem Karolína Topolová.

Obzvláště mladší generace Alfa, tedy děti ve věku od tří do 13 let, jsou vlivnou skupinou spotřebitelů, kteří často radí dospělým při nákupu. Děti se nejčastěji podílejí na výběru té správné barvy (26 %). Chtějí, aby byl vůz červený (28 %), modrý (21 %), černý (14 %) anebo růžový (13 %). Není překvapením, že chlapci dávají přednost červeným autům, dívky pak růžovým. „Zapojení dětí do procesu výběru automobilu se bude hodit i v budoucnu, až si budou chtít sami koupit vůz, a to zejména na sekundárním trhu, kde je důležité nezapomenout spolehlivě prověřit historii a technický stav vozu,“ upozorňuje Karolína Topolová.

A jaké vozy si nejčastěji rodiny kupují? Na plné čáře vyhrávají kombíky, ale postupně je dotahují SUV. Ze značek vede Škodovka, která v první desítce rodinných aut má hned šest zástupců – tři kombíky a tři SUV. Již 42 % rodinných aut má automatickou převodovku. Přestože téměř 51 % prodávaných rodinných aut v letošním roce je v dieselu, za posledních pět let tento pohon ztratil desetinu podílu. Velká část pak připadla na alternativní pohony. „Zatímco rodinný elektromobil před pěti lety nepřipadal vůbec v úvahu, letos již tvoří třetinu z celkem prodaných čistě bateriových aut jen v českých Áčkách,“ uzavírá Karolína Topolová.

Nejprodávanější rodinné vozy 2025 v AAA AUTO
PořadíModelPořadíModel
1.Škoda Octavia6.Hyundai i30
2.Škoda Fabia7.Škoda Karoq
3.Škoda Superb8.Hyundai Tucson
4.VW Passat9.Kia Sportage
5.Škoda Kodiaq10.Škoda Kamiq

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

Nejprodávanějšími rodinnými vozy jsou stále kombíky – nejčastěji si rodiny z AAA AUTO odváží Škodovky s modely Octavia, Fabia nebo Superb
| AAA Auto
Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Praha, 16. května – Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
| AAA Auto
Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

AURES Holdings a.s. ("AURES" nebo "Společnost") dnes zveřejnila svou výroční zprávu za rok 2024 auditovanou v souladu s IFRS.
| AAA Auto
Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce upřednostňují kombi a po čtyřicítce SUV
| AAA Auto
Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

V Česku se každoročně prodá troj až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, zhruba 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Proto společnost AURES Holdings coby jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlašuje ve spolupráci s Asociací obchodníků ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz – Ojeté auto roku 2025. Volit v šesti kategoriích budou moci experti nejpovolanější – sami motoristé, kteří každý den hlasují o těch nejlepších vozech vlastními peněženkami.
| AAA Auto
Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Škoda Octavia levnější o stovky tisíc ve srovnání s novou, garance původu, servisní historie, příplatková záruka Carlife nebo třeba možnost výměny auta bez udání důvodu během až 60 dnů. Zánovní vozy z programu AAA AUTO Plus, které nemají najeto více než 50 tisíc kilometrů a nejsou starší než pět let, lákají zájemce stále víc. Jen letos se jich v síti AAA AUTO zobchodovalo bezmála 2,5 tisíce, což představuje třináct procent všech prodaných vozů. Značka zánovních vozů AAA AUTO Plus letos na jaře nahradila dříve používaný brand Mototechna. Ta se osamostatnila a nyní se věnuje prodeji zánovních prémiových a luxusních aut se specifickými výbavami v novém vlastním showroomu.
| AAA Auto
Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.
| AAA Auto
Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Praha, 15. dubna – Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se opakovaně umisťuje v anketách a žebřících úspěšných představitelů českého byznysu. V dubnu se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn. Umístila se na 39. místě Nejvlivnějších šéfů Česka a na 20. místě nejviditelnější představitelů průmyslu. Zároveň se zařadila mezi TOP 50 žen slovenského byznysu podle časopisu Forbes.
| AAA Auto
AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

Praha, 8. dubna 2025 – Už několik dní, počínaje prvním dubnem, nemusejí automobily v Česku obouvat zimní pneumatiky. Nastává tedy čas masového sezonního přezouvání, které praktikuje zhruba polovina motoristů. Mnozí řidiči však v létě dojíždějí staré zimní pneumatiky, což podle expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě center ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, není dobrý nápad – rozumnější je třeba pořídit jednu sadu nových celoročních pneu. A brzy už možná přezouvání vůbec nebude na pořadu dne – výrobci intenzivně pracují na gumách s adaptivním vzorkem.
| AAA Auto
AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES Holdings, největší síť autocenter ojetých vozů ve střední Evropě pod značkami AAA AUTO a Mototechna, dosáhl v březnu 2025 významného milníku. Na trzích, kde je největším prodejcem, tedy v Česku, na Slovensku a v Polsku, prodala skupina v březnu rekordních 10 405 vozů, což je nejvíce za kalendářní měsíc v celé historii společnosti. Rekordní bylo s celkem 27 172 prodanými auty i celé první čtvrtletí. To je zhruba stejně tolik ojetých vozů, kolik se prodalo v České republice za celý krizový rok 2009.
| AAA Auto