AAA Auto··5 min

Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Praha, 16. května – Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.

Skupina AURES Holdings znovu obnovila značku Mototechna v roce 2012 a za tu dobu úspěšně prodala na 120 000 zánovních a prémiových aut. Za třináct let se značka rozšířila o další produkty od segmentu investičních aut a elektromobilů, přes servis a až po pronájem automobilů. „V rámci celé skupiny se dlouhodobě zaměřujeme na měření zákaznické zkušenosti, abychom mohli neustále vylepšovat naše služby. Rozhodnutí pro osamostatnění Mototechny podpořila zpětná vazba našich zákazníků z naší půjčovny Mototechna Drive, která si dlouhodobě velmi dobře vede ve všech hodnocení. Jen na Googlu má 4,9 hvězdiček z pěti. Navíc na trhu chyběl prodejce, který by nabízel až 600 zánovních a prémiových aut různých značek a modelů k vyzkoušení,“ vysvětluje rozhodnutí o osamostatnění značky Mototechna Petr Vaněček, generální ředitel skupiny AURES Holdings, pod kterou značka patří. „Změnit léty prověřené logo nebylo jednoduchým rozhodnutím. Původní Mototechna fungovala pod stejným logem 75 let! S novou pobočkou, specifickou nabídkou a exkluzivními službami ale nastal čas posunout značku do nové éry,“ doplňuje Petr Vaněček. Společnost tak začala hledat nový klíčový brandový prvek, který pomůže značce vyniknout. Středobodem značky byla vždy auta, proto se také tvar auta přenesl do nového loga Mototechny. To tvůrci pak napasovali jako „maják“ do SPZ v netradiční tyrkysové barvě, která v kombinaci s černou dodává pocit exkluzivity, což je přesně to, co chce značka přinést i zákazníkům.

Jaké vozy v Mototechně najdete? Nejčastěji do 5 let stáří, do 50 000 km na tachometru, v tovární záruce, s jasným původem a servisní historií. V nabídce najdete jak levné zánovní vozy jako tříletou Škoda Fabia za 350 000 korun, ale i prémiové modely jako dvouleté Audi RS Q8 za 2,8 milionu korun. Na pobočce v Kolbenově ulici v Praze zákazníci mohou na jednom místě vybírat z 200 aut, celková nabídka ale obsahuje téměř 600 vozů.

Mototechna se ale nezabývá jen prodejem aut. Zákazníkům nabízí i výkup, a to nejen na pobočce, ale i u zákazníka doma, pronájem vozidel bez starostí, financování, pojištění, prodlouženou záruku a další služby. „Péče o zákazníka pro nás nekončí dnem, kdy od nás odjede v novém voze. Chceme, aby se k nám lidé vraceli a vytvořili si s námi vztah, jako se nám to daří u značky Mototechna drive. Proto nabízíme i další služby jako je běžná údržba vozu, přezutí pneumatik, výměna kapalin, garanční prohlídky​, detailing exteriéru s leštěním, keramickou ochranu laku, mytí a čištění interiéru s možností renovace kožených interiérů nebo renovaci hliníkových disků,“ říká ředitel Mototechny Jan Hrubý.

Mototechna nové generace za první dva měsíce prodala na 170 automobilů. Do tři let plánuje otevřít dalších pět poboček nejen v Česku, ale i Polsku a na Slovensku a rozšířit nabídku na 2 000 aut. Nejprodávanějšími v první samostatné pobočce jsou SUV, která tvoří téměř polovinu prodejů (46,6 %). Konkrétně pak modely jako Hyundai Tucson, Škoda Kodiaq nebo Mercedes GLE, většinou ve specifických výbavách. Polovinu prodejů pak tvoří prémiové vozy. Na to navazuje i vysoký standard výbavy u aut. Dvě třetiny prodávaných aut mají automatickou převodovku nebo tempomat, třetina náhon na všechna čtyři kola. Zajímavostí je vysoký zájem o alternativní pohony v tomto segmentu. Jen hybridní automobily tvoří 28 procent prodejů, což není na sekundárním trhu tak běžné. Nejvíce aut se ale prodává nepřekvapivě benzínových (41 %). Pokud jde o barvy, tak jednoznačně vévodí bílá (26 %), pak šedá (19,9 %) a černá (16,4 %).

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Praha, 16. května – Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
| AAA Auto
Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

AURES Holdings a.s. ("AURES" nebo "Společnost") dnes zveřejnila svou výroční zprávu za rok 2024 auditovanou v souladu s IFRS.
| AAA Auto
Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce upřednostňují kombi a po čtyřicítce SUV
| AAA Auto
Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

V Česku se každoročně prodá troj až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, zhruba 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Proto společnost AURES Holdings coby jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlašuje ve spolupráci s Asociací obchodníků ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz – Ojeté auto roku 2025. Volit v šesti kategoriích budou moci experti nejpovolanější – sami motoristé, kteří každý den hlasují o těch nejlepších vozech vlastními peněženkami.
| AAA Auto
Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Škoda Octavia levnější o stovky tisíc ve srovnání s novou, garance původu, servisní historie, příplatková záruka Carlife nebo třeba možnost výměny auta bez udání důvodu během až 60 dnů. Zánovní vozy z programu AAA AUTO Plus, které nemají najeto více než 50 tisíc kilometrů a nejsou starší než pět let, lákají zájemce stále víc. Jen letos se jich v síti AAA AUTO zobchodovalo bezmála 2,5 tisíce, což představuje třináct procent všech prodaných vozů. Značka zánovních vozů AAA AUTO Plus letos na jaře nahradila dříve používaný brand Mototechna. Ta se osamostatnila a nyní se věnuje prodeji zánovních prémiových a luxusních aut se specifickými výbavami v novém vlastním showroomu.
| AAA Auto
Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.
| AAA Auto
Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Karolína Topolová se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn

Praha, 15. dubna – Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se opakovaně umisťuje v anketách a žebřících úspěšných představitelů českého byznysu. V dubnu se umístila hned ve dvou žebříčcích mapujících vliv CEO na profesní síti LinkedIn. Umístila se na 39. místě Nejvlivnějších šéfů Česka a na 20. místě nejviditelnější představitelů průmyslu. Zároveň se zařadila mezi TOP 50 žen slovenského byznysu podle časopisu Forbes.
| AAA Auto
AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

AAA AUTO: Celoroční pneu jsou stále lepší, přezouvání bude možná brzy minulostí

Praha, 8. dubna 2025 – Už několik dní, počínaje prvním dubnem, nemusejí automobily v Česku obouvat zimní pneumatiky. Nastává tedy čas masového sezonního přezouvání, které praktikuje zhruba polovina motoristů. Mnozí řidiči však v létě dojíždějí staré zimní pneumatiky, což podle expertů AURES Holdings, provozovatele největší tuzemské sítě center ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, není dobrý nápad – rozumnější je třeba pořídit jednu sadu nových celoročních pneu. A brzy už možná přezouvání vůbec nebude na pořadu dne – výrobci intenzivně pracují na gumách s adaptivním vzorkem.
| AAA Auto
AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES prodal v březnu poprvé přes deset tisíc aut, rekordní je celé čtvrtletí

AURES Holdings, největší síť autocenter ojetých vozů ve střední Evropě pod značkami AAA AUTO a Mototechna, dosáhl v březnu 2025 významného milníku. Na trzích, kde je největším prodejcem, tedy v Česku, na Slovensku a v Polsku, prodala skupina v březnu rekordních 10 405 vozů, což je nejvíce za kalendářní měsíc v celé historii společnosti. Rekordní bylo s celkem 27 172 prodanými auty i celé první čtvrtletí. To je zhruba stejně tolik ojetých vozů, kolik se prodalo v České republice za celý krizový rok 2009.
| AAA Auto
Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

Prodeje ojetin aut v Česku v březnu vzrostly meziročně téměř o pětinu

V tuzemsku se prodalo 85 000 ojetých aut, v průměru jsou v nabídce 61 dní
| AAA Auto