AAA Auto··3 min

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce upřednostňují kombi a po čtyřicítce SUV

Tuto neděli slaví svůj svátek maminky, kterých na silnicích potkáváme každý rok více a více. Četnost ovlivňuje zejména jejich věk, který se každým rokem zvyšuje. V roce 2023 se vyšplhal už na průměrných 30,4 let. Velký boom je vidět i na sekundárním automobilovém trhu, kde významně roste v tomto segmentu poptávka. Například v AAA AUTO se v pětiletém srovnání prodeje ženám za první čtyři měsíce letošního roku již téměř zdvojnásobily. Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce kombi a po čtyřicítce SUV. Vyplynulo to z dat skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

„Celosvětově roste průměrný věk, kdy si ženy pořizují děti. Výjimkou už nejsou ani ženy před padesátkou. Faktorů, které to ovlivňuje, je více, ale roste díky tomu i počet aktivních řidiček a nám i počet zákaznic – maminek, které si u nás vybírají auto, často i se svými ratolestmi. Když se podíváme na vývoj počtu prodaných aut ženám za první čtyři měsíce, tak jejich počet stoupnul za posledních pět let na téměř dvojnásobek. Výrazně pak roste právě počet maminek,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO, a doplňuje, jaké typy aut si mámy vlastně pořizují: „Čím starší maminka, tím větší pravděpodobnost, že si vybere robustnější vůz, jako třeba SUV. Na výběr vozu má samozřejmě vliv i mnoho dalších faktorů od počtu dětí a jejich stáří, přes bezpečnostní a komfortní prvky, až po cenu nebo počet najetých kilometrů na tachometru vozu.“

Průměrný věk české mámy je 30,4 let, proto se odborníci z AAA AUTO zaměřili na prodeje ženám ve věku 26 až 36 let. Tyto ženy si nejčastěji vybírají vozy kombi (34 %), pak hatchbacky (31 %) a SUV (19,3 %). Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia (12,4 %), Škoda Fabia (7,2 %) a Hyundai i30 (4,5 %). Nadpoloviční většina vybírá auta v benzínu (51,5 %) a alternativní paliva mámy až na výjimky neřeší. Co ale mámy řeší je výbava. „S dětmi se potřebujete soustředit především na plynulou jízdu, protože obzvláště ty malé prostě ne vždy spí a pak něco za jízdy potřebují. Proto si taky 62 procent žen ve věku od 26 do 36 let u nás kupuje vozy s tempomatem, 40 procent nedá dopustit na parkovací senzory a třetina od nás neodjede bez vozu s automatickou převodovkou,“ uzavírá Karolína Topolová.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto
Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Překvapení: Ojetým autem roku je Škoda Enyaq, zabodovaly i další škodovky

Když před dvěma měsíci vyhlásil AURES Holdings, provozovatel sítí AAA AUTO a Mototechna, spolu s Asociací obchodu ojetými automobily AOOA anketu, v níž vyzvali veřejnost k hlasování o nejoblíbenější automobil sekundárního trhu, nebylo vůbec jisté, jak celý projekt dopadne. Nikdo v Česku totiž soutěž o Ojeté auto roku ještě nikdy nezorganizoval. Premiérový ročník však přinesl několik překvapení. Tím prvním byla účast – svým favoritům dalo hlas 4 219 lidí. A druhým to, že 1 456 z nich poslalo „na bednu“ elektromobil Škoda Enyaq.
| AAA Auto
AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

AURES Holdings transformoval své značky, „Plusko“ nahrazuje Mototechnu

Značky skupiny AURES Holdings prošly letos na jaře transformací. Kromě názvů jednotlivých brandů se také změnila jejich pozice v nabídce AAA AUTO. Zcela se oddělila značka Mototechna, která se stala samostatnou entitou s posláním prodávat zánovní a prémiové vozy nejnáročnějším zákazníkům. Její místo zaujala nová značka AAA AUTO Plus.
| AAA Auto