AAA Auto··3 min

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.

Červená, žlutá, zelená, modrá nebo oranžová jsou barvy, které zdobí tradiční velikonoční stůl. Silnice ale tak barevné nejsou ani o Velikonocích. Jak se ukazuje, pouze 20 % dnešních automobilů má jiné barvy než monochromatické, tedy odstíny šedé, černé a bílé, přitom před dvaceti lety jich bylo 40 %. Odborníci z AAA AUTO zjišťovali

jaké barvy v současnosti vedou na českém trhu s ojetými vozy, kde se letos zobchodovalo již přes 260 tisíc automobilů. Z dosavadních prodejních údajů mělo monochromatickou barvu 68 % aut. Přitom netradiční barvy jako hnědá, žlutá, oranžová nebo zelená se prodávají i o deset dní rychleji než nejprodávanější bílá nebo šedá.

„Na silnicích vidíme mnohem méně barevných vozů než na začátku 21. století. Každá barva, která není odstínem šedé, ztratila v posledních 20 letech na významu, což vedlo k zúžení barevného spektra moderních automobilů. Od roku 2004 ztratily barevné vozy polovinu svého podílu na trhu a v příštích dvaceti letech mohou být ještě vzácnější. Navzdory pestré paletě nabízené výrobci automobilů se dnes prodává mnohem méně jiných než monochromatických vozů, často z obavy, že se později budou na sekundárním trhu hůře prodávat. Přitom z prodejních dat celého českého trhu vidíme, že netradičně barevné vozy se prodávají naopak rychleji. Vždy to ale jde i ruku v ruce s konkrétním modelem vozu,“ říká Petr Vaněček, generální ředitel AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Podle údajů společnosti iSeeCars, která se specializuje na vyhledávání a výzkum automobilů, tvořily vozy v odstínech šedé v roce 2004 více než 60 % trhu a do roku 2024 jejich podíl vzroste na 80 %, přičemž podíl vozů v jiných než šedých odstínech se sníží o 50 %. Podíváme-li se na sekundární automobilový trh u nás, tak monochromatické barvy tvořily 68 % z celkem prodaných 260 tisíc aut za letošní rok. Na další barvy tak zbývá jen 32 %. Ještě před pěti lety bylo barevných aut 35 %.

Podle údajů AAA AUTO se na celém sekundárním trhu nejčastěji prodávají ojetá auta v bílé, šedé nebo černé. U aut v monochromatických barvách trvá prodej v průměru okolo 70 dní. Daleko rychleji se ale prodávají barevnější vozy. Prodej zeleného a modrého vozu trvá v průměru 67 dní, žlutého 66, červeného 65, oranžového 64, zlatého 62 a nejméně pak hnědého, béžového nebo zlatého. A jakou barvu mají Čechy nejoblíbenější Škodovky? Nejčastěji šedou – Octavia v 21,3 %, Superb 19,2 % a Kodiaq v 26,4 %. Jen Fabia je nejčastěji modrá (19,2 %).

Pořadí barev automobilů dle prodejů na sekundárním automobilovém trhu v ČR v roce 2025:
PořadíBarvaPodíl na prodejiPrůměrná doba prodeje
1.Bílá22,8 %69,1
2.Šedá21,5 %69,0
3.Černá16,9 %71,4
4.Modrá12,9 %67,0
5.Červená8,6 %64,7
6.Stříbrná6,7 %67,9
7.Hnědá3,9 %57,1
8.Zelená2,3 %67,2
9.Oranžová1,7 %63,7
10.Béžová1,1 %60,9

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

V AAA AUTO jsou při výkupu extrémně opatrní. Odmítají dvě třetiny aut, víc než kdy dřív.

V AAA AUTO jsou při výkupu extrémně opatrní. Odmítají dvě třetiny aut, víc než kdy dřív.

Riziková kombinace problémového motoru, vysokého stáří a kilometrového nájezdu s absencí servisní historie; vozy, které jsou předmětem exekuce – to jsou nejčastější důvody, proč při výkupu v autobazarech sítě AAA AUTO odmítají nabízená auta. Podíl odmítnutých je přitom dlouhodobě vysoký – ve výsledku celým výkupním procesem neprojde 65 procent nabídnutých aut. Vyplývá to z analýzy AURES Holdings, lídra českého sekundárního trhu, provozovatele největších sítí tuzemských autocenter AAA AUTO a Mototechna.
| AAA Auto
Šéfka AAA AUTO Karolína Topolová si polepšila v žebříčku Nejvlivnějších žen Česka

Šéfka AAA AUTO Karolína Topolová si polepšila v žebříčku Nejvlivnějších žen Česka

Generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings se z 200 žen umístila na 23. pozici a jde o doposud nejlepší ohodnocení v rámci žebříčku Forbes
| AAA Auto
AAA AUTO otevřelo v Klecanech nové centrum užitkových vozů, největší v ČR

AAA AUTO otevřelo v Klecanech nové centrum užitkových vozů, největší v ČR

AURES Holdings, provozovatel největší tuzemské sítě ojetých vozů AAA AUTO a Mototechna, dnes v Klecanech na okraji Prahy otevřel samostatnou specializovanou pobočku pro výkup a prodej užitkových vozů. Autocentrum AAA AUTO Užitkové vozy se zaměří na dodávky, mikrobusy a pickupy, které budou nabízet a vykupovat lidé, schopní poskytovat firemní a podnikatelské klientele individuální služby a poradenství. Otevření nové pobočky je reakcí na zvyšující se zájem podnikatelů a živnostníků o ojeté užitkové vozy – v prvních čtyřech měsících letošního roku vzrostl prodej ojetých vozů firmám a podnikatelům o 5 % ve srovnání s loňským rokem, přičemž prodeje mezi OSVČ vzrostly dokonce o 15 %. Centrum užitkových vozů AAA AUTO se stává 26 pobočkou značek AURES Holdings v České republice.
| AAA Auto
Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

Při výběru rodinného auta pomáhají i děti, nejdůležitější je pro ně barva vozu

Nejprodávanějšími rodinnými vozy jsou stále kombíky – nejčastěji si rodiny z AAA AUTO odváží Škodovky s modely Octavia, Fabia nebo Superb
| AAA Auto
Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Nová Mototechna boduje u klientů – do tří let plánuje další samostatné pobočky i na Slovensku a v Polsku

Praha, 16. května – Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
| AAA Auto
Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

Výroční zpráva AURES Holdings a.s. za rok 2024

AURES Holdings a.s. ("AURES" nebo "Společnost") dnes zveřejnila svou výroční zprávu za rok 2024 auditovanou v souladu s IFRS.
| AAA Auto
Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Průměrný věk české mámy je 30,4 roku – čím je starší, tím robustnější vůz si vybírá

Mladší maminky okolo 25 let častěji volí malý hatchback, po třicítce upřednostňují kombi a po čtyřicítce SUV
| AAA Auto
Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

Jedinečná anketa v Česku: vybírejte nejlepší ojeté auto roku, vyhrajte vůz na tři měsíce

V Česku se každoročně prodá troj až čtyřnásobně víc ojetých a zánovních automobilů než těch nových, zhruba 800 tisíc. A přesto pro sekundární trh na rozdíl od toho primárního neexistuje žádný žebříček nejlepších a nejoblíbenějších aut, tedy obdoba odborné ankety Auto roku. Proto společnost AURES Holdings coby jednička českého sekundárního trhu se svými značkami AAA AUTO a Mototechna vyhlašuje ve spolupráci s Asociací obchodníků ojetými automobily (AOOA) první ročník ankety o nejoblíbenější ojetý vůz – Ojeté auto roku 2025. Volit v šesti kategoriích budou moci experti nejpovolanější – sami motoristé, kteří každý den hlasují o těch nejlepších vozech vlastními peněženkami.
| AAA Auto
Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Zánovní vozy AAA AUTO Plus lákají stále víc lidí, oproti novým na nich ušetří statisíce

Škoda Octavia levnější o stovky tisíc ve srovnání s novou, garance původu, servisní historie, příplatková záruka Carlife nebo třeba možnost výměny auta bez udání důvodu během až 60 dnů. Zánovní vozy z programu AAA AUTO Plus, které nemají najeto více než 50 tisíc kilometrů a nejsou starší než pět let, lákají zájemce stále víc. Jen letos se jich v síti AAA AUTO zobchodovalo bezmála 2,5 tisíce, což představuje třináct procent všech prodaných vozů. Značka zánovních vozů AAA AUTO Plus letos na jaře nahradila dříve používaný brand Mototechna. Ta se osamostatnila a nyní se věnuje prodeji zánovních prémiových a luxusních aut se specifickými výbavami v novém vlastním showroomu.
| AAA Auto
Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Auta nejsou tak barevná jako Velikonoce, nejrychleji se přitom prodávají netradiční odstíny

Na českém trhu se letos prodalo již více než 260 tisíc aut. Jinou než bílou, šedou a černou mělo jen 32 % z nich. Barevnější auta se přitom prodávají daleko rychleji.
| AAA Auto