Siemens··2 min

RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Siemens

Siemens

Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a nedílnou součástí českého průmyslu je již více než 130 let. Naše portfolio pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší komplexní digitální produkty a služby.

Tisková zpráva
  • Rychlé dodání 30 lokomotiv, různé varianty
  • Flotila pronajímatele se může rozšířit až na 155 lokomotiv

RS Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.

Tibor Čunderlík, generální ředitel RS Lease: „V roce 2017 jsme se rozhodli navázat strategickou spolupráci se společností Siemens Mobility v oblasti lokomotiv. Toto partnerství nám umožňuje nabízet našim zákazníkům nemodernější a technologicky nejvyspělejší lokomotivy v celém středoevropském regionu. Lokomotivy Vectron přispívají ke zlepšení železničních služeb a posouvají bezpečnost železniční dopravy na úplně novou úroveň.“

Nové lokomotivy Vectron pro RS Lease mají maximální výkon až 6,4 MW a maximální provozní rychlost až 200 km/h. Výroba bude probíhat v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu, podvozky budou dodány z globálního kompetenčního centra ve Štýrském Hradci.

RS Lease již provozuje moderní flotilu přibližně 90 lokomotiv Vectron MS. Nová smlouva umožní rozšířit park vozidel na 155 lokomotiv. Pro stávající lokomotivy je mezi společnostmi RS Lease a Siemens Mobility uzavřena komplexní smlouva o údržbě. V současné době probíhají jednání o rozšíření této smlouvy také na nová vozidla.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens

Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense pro studenty, pedagogy a mladé vědce z technických a přírodovědeckých oborů byl vyhlášen. „Technologické a přírodovědné vzdělávání je pilířem budoucího rozvoje naší země. Cena Wernera von Siemense oceňuje mladé talenty, jejichž inovativní přístup a objevy mají potenciál přinést pokrok v klíčových oblastech průmyslu, technologií i dalších oborů. Zároveň nezapomínáme na pedagogickou práci, která často stojí v pozadí, ale je nesmírně důležitá a zaslouží si ocenění,“ uvedl k zahájení letošního ročníku soutěže Eduard Palíšek, generální ředitel skupiny Siemens v České republice. Kandidáti se mohou přihlašovat prostřednictvím internetových stránek www.cenasiemens.cz až do 30. listopadu 2024.
| Siemens
Kafka má po opravě o kolečko víc

Kafka má po opravě o kolečko víc

Unikátní skulptura hlavy Franze Kafky od Davida Černého prošla generální opravou. Tato monumentální socha, sestávající ze 42 pohyblivých pater a vážící po úpravách 42,5 tuny, je vedle mimořádné umělecké hodnoty známá svou sofistikovaností a precizním inženýrským řešením. To je unikátní díky sendvičové konstrukci, kdy je na nosném středovém příhradovém sloupu umístěno všech 42 pater. Dílo je jedinečné také svým řídícím systémem a ovládáním, které umožňuje různé „animace“.
| Siemens
Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a E.ON Drive Infrastructure uzavřely spolupráci s cílem podpořit budování chytré a účinné infrastruktury rychlodobíjecích stanic pro miliony elektrovozidel v Evropě.
| Siemens
České dráhy přebírají od konsorcia Siemens Mobility - Škoda Group další soupravy ComfortJet. Na konci září s nimi poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína.

České dráhy přebírají od konsorcia Siemens Mobility - Škoda Group další soupravy ComfortJet. Na konci září s nimi poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína.

Cestující z Prahy do Berlína a opačně se mohou těšit na novou úroveň komfortu a služeb. Od 29. září nasadí České dráhy denně na dva páry vlaků Berliner provozované v kooperaci s Deutsche Bahn nejnovější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet od konsorcia výrobců Siemens Mobility a Škoda Group. České dráhy prozatím uvedly do provozu 4 soupravy v přechodném osmivozovém řazení bez řídicího a restauračního vozu. České dráhy, Siemens Mobility a Škoda Group také představily ComfortJet evropské veřejnosti na mezinárodním železničním veletrhu Innotrans 2024 v Berlíně.
| Siemens
Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel (44 let) byl jmenován novým finančním ředitelem (Chief Financial Officer) společnosti Siemens Česká republika a finančním ředitelem divize Digital Industries. Ve svých pozicích odpovídá za strategické finanční řízení a pokračující digitální transformaci finančních oddělení a procesů firmy.
| Siemens
Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Společnost Siemens oznámila, že firma Panasonic Corporation (dále jen „Panasonic“) začala používat software Teamcenter® X z portfolia průmyslového softwaru Siemens Xcelerator, a to formou software jako služba (SaaS) pro cloudové řízení životního cyklu výrobku (PLM). Cílem je urychlit digitalizaci vývoje a návrhu produktů.
| Siemens
Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

V letošním roce EP Cargo Invest převzal dvě lokomotivy Siemens Vectron MS, v obou případech v údržbové základně lokomotiv v Praze – Vršovicích. K převzetí poslední lokomotivy došlo na konci srpna 2024 necelých 15 měsíců od podpisu smlouvy mezi společnostmi EP Cargo Invest a Siemens Mobility. S lokomotivami Vectron má skupina EP Logistics International již mnoho zkušeností, neboť první lokomotiva Vectron byla zákazníkovi předána už v roce 2016 a byla vůbec první lokomotivou tohoto typu, která byla dodána na český trh.
| Siemens
Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Společnosti Siemens Mobility a RATP (Régie autonome des transports Parisiens) úspěšně modernizovaly a rozšířily linku 14 pařížského metra. Je to poprvé na světě, kdy byla stávající plně automatizovaná linka metra bez řidiče se stupněm automatizace GoA4 přestavěna na plně automatizovaný systém bez řidiče GoA4 nejnovější generace „Trainguard MT CBTC“, který dodala společnost Siemens Mobility. Přestavba probíhala v uplynulých šesti letech za běžného provozu. Nový systém CBTC (Commhnication Based Train Control) umožňuje efektivnější a spolehlivější provoz na celé trati, jejíž délka se díky prodloužení na sever a jih zdvojnásobila o 14 kilometrů. Navzdory zdvojnásobení délky tratě, která nově měří 28 kilometrů, zůstává interval jízdy mezi vlaky 85 sekund. Linka 14 je nyní nejdelší linkou v pařížské síti metra a v budoucnu odbaví více než milion cestujících denně. Díky tomuto rozšíření je možné cestovat z letiště Orly do centra Paříže za 20 minut a ze severních obchodních čtvrtí v Saint-Denis Pleyel na letiště Orly za pouhých 40 minut. Linka 14 se zvýšenou kapacitou, spolehlivostí a efektivitou slouží jako páteř pařížského systému veřejné dopravy a napojuje se na budoucí síť Grand Paris Express. Během šesti let se na tomto projektu podílelo více než 250 inženýrů společnosti Siemens Mobility, kteří odpracovali více než 500 000 hodin inženýrské práce.
| Siemens