Siemens··5 min

Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Siemens

Siemens

Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a nedílnou součástí českého průmyslu je již více než 130 let. Naše portfolio pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší komplexní digitální produkty a služby.

Tisková zpráva
  • Společnosti Siemens a E.ON podepsaly globální rámcovou smlouvu na rozšíření sítě veřejných dobíjecích stanic E.ON
  • Předmětem smlouvy je mj. dodávka ultra výkonných dobíjecích stanic SICHARGE D
  • Backend připojení přes Sifinity Control zajistí zákazníkům E.ON maximální spolehlivost a provozuschopnost dobíjecích stanic

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a E.ON Drive Infrastructure uzavřely spolupráci s cílem podpořit budování chytré a účinné infrastruktury rychlodobíjecích stanic pro miliony elektrovozidel v Evropě.

Společnosti Siemens a E.ON podepsaly globální rámcovou smlouvu na rozšíření sítě veřejných dobíjecích stanic E.ON. Součástí globální rámcové smlouvy je kromě dodávky DC dobíjecích stanic i přístup k webové backendové službě Sifinity Control.

Díky ní získá E.ON komplexní přehled o dobíjecích stanicích a možnosti jejich konfigurace pro snadnou správu a monitoring celé sítě.

Firma si rovněž objednala několik rozvoden s podporou internetu věcí (IoT), které pomáhají účinně spravovat dodávky energie do dobíjecích stanic a inteligentně řídit danou infrastrukturu.

Kromě možnosti přístupu do dobíječkového backendu, což je zcela nová a ojedinělá funkce, nabízí Siemens společnosti E.ON různé servisní koncepty po dobu životnosti dobíjecí infrastruktury. Řidičům tak zajistí maximální možnou dostupnost sítě a spolehlivost dobíjení.

Dobíjecí systém SICHARGE D nabízí až čtyři dobíjecí body na jedno síťové připojení a možnost zvolit si řešení Worldline Valina jako jeden z řady platebních terminálů. E.ON tím získává flexibilitu při plnění požadavků různých regionů.

Na základě této rámcové smlouvy posílí obě společnosti dobíjecí infrastrukturu na evropských trzích, např. v Německu, Itálii, ve Švédsku nebo ve Velké Británii, což firmě E.ON mj. pomůže dosáhnout cíle zprovoznit minimálně tisíc nových veřejných ultravýkonných dobíjecích stanic ročně. Smlouva je uzavřená na dva roky, během nichž bude dále pokračovat vývoj technologií pro dobíjení nákladních automobilů a megawattové dobíjení, aby bylo možné vyhovět budoucí rostoucí poptávce po širší nabídce elektrizované silniční dopravy.

„Siemens je pro nás dalším silným partnerem, jehož řešení nás podpoří při stávajícím i budoucím rozšiřování sítě veřejných dobíjecích stanic v Evropě. Spojení spolehlivého hardwaru a specifických služeb nabízí zákazníkům záruku stability sítě a optimalizovaného dobíjení,“ uvedl Arjan Van Der Eijk, provozní ředitel (COO) E.ON Drive Infrastructure.

Dobíjecí stanice SICHARGE D, které splňují požadavky pro zařazení do celoněmecké sítě Deutschlandnetz a německého zákona o kalibraci (Eichrecht), prošly intenzivním testováním ve zkušební laboratoři E.ON v Essenu a prokázaly, že jsou připraveny na nasazení v síti. Nová rámcová smlouva následuje po předchozím samostatném výběrovém řízení, v jehož rámci společnost Siemens Smart Infrastructure dodá nebo již dodala 24 dobíjecích stanic SICHARGE D v Česku. „Další desítky dobíjecích stanic Sicharge D, některé až s výkonem 400 kW, dodáme společnosti E.ON již na bázi této nové rámcové smlouvy v průběhu kalendářního roku 2025,“ doplnil Martin Šilar, vedoucí prodeje eMobility v Česku.

„Pro provozovatele dobíjecích stanic patří spokojenost zákazníků a vysoká ziskovost mezi nejdůležitější priority. Díky vysoké kvalitě a spolehlivosti našeho hardwaru a nabídce služeb chceme společnosti E.ON pomoci tohoto cíle dosáhnout,“ uvedl Markus Mildner, generální ředitel (CEO) jednotky eMobility, Siemens Smart Infrastructure.

E.ON Drive Infrastructure je dceřiná společnost firmy E.ON a nadnárodní provozovatel dobíjecích stanic. Při své činnosti spojuje rozvoj sítě a výstavbu a provozování veřejné dobíjecí infrastruktury pro elektromobily a elektrické užitkové vozy. Je jedním z předních poskytovatelů dobíjecích stanic u německých dálnic.

Jednotka Siemens eMobility nabízí hardware, software a služby s podporou internetu věcí (IoT) v oblasti střídavého a stejnosměrného dobíjení v rozsahu od 11 kW to 1 MW pro širokou škálu aplikací.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens

Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense pro studenty, pedagogy a mladé vědce z technických a přírodovědeckých oborů byl vyhlášen. „Technologické a přírodovědné vzdělávání je pilířem budoucího rozvoje naší země. Cena Wernera von Siemense oceňuje mladé talenty, jejichž inovativní přístup a objevy mají potenciál přinést pokrok v klíčových oblastech průmyslu, technologií i dalších oborů. Zároveň nezapomínáme na pedagogickou práci, která často stojí v pozadí, ale je nesmírně důležitá a zaslouží si ocenění,“ uvedl k zahájení letošního ročníku soutěže Eduard Palíšek, generální ředitel skupiny Siemens v České republice. Kandidáti se mohou přihlašovat prostřednictvím internetových stránek www.cenasiemens.cz až do 30. listopadu 2024.
| Siemens
Kafka má po opravě o kolečko víc

Kafka má po opravě o kolečko víc

Unikátní skulptura hlavy Franze Kafky od Davida Černého prošla generální opravou. Tato monumentální socha, sestávající ze 42 pohyblivých pater a vážící po úpravách 42,5 tuny, je vedle mimořádné umělecké hodnoty známá svou sofistikovaností a precizním inženýrským řešením. To je unikátní díky sendvičové konstrukci, kdy je na nosném středovém příhradovém sloupu umístěno všech 42 pater. Dílo je jedinečné také svým řídícím systémem a ovládáním, které umožňuje různé „animace“.
| Siemens
Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a E.ON Drive Infrastructure uzavřely spolupráci s cílem podpořit budování chytré a účinné infrastruktury rychlodobíjecích stanic pro miliony elektrovozidel v Evropě.
| Siemens
České dráhy přebírají od konsorcia Siemens Mobility - Škoda Group další soupravy ComfortJet. Na konci září s nimi poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína.

České dráhy přebírají od konsorcia Siemens Mobility - Škoda Group další soupravy ComfortJet. Na konci září s nimi poprvé vyjedou na lince z Prahy do Berlína.

Cestující z Prahy do Berlína a opačně se mohou těšit na novou úroveň komfortu a služeb. Od 29. září nasadí České dráhy denně na dva páry vlaků Berliner provozované v kooperaci s Deutsche Bahn nejnovější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet od konsorcia výrobců Siemens Mobility a Škoda Group. České dráhy prozatím uvedly do provozu 4 soupravy v přechodném osmivozovém řazení bez řídicího a restauračního vozu. České dráhy, Siemens Mobility a Škoda Group také představily ComfortJet evropské veřejnosti na mezinárodním železničním veletrhu Innotrans 2024 v Berlíně.
| Siemens
Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel (44 let) byl jmenován novým finančním ředitelem (Chief Financial Officer) společnosti Siemens Česká republika a finančním ředitelem divize Digital Industries. Ve svých pozicích odpovídá za strategické finanční řízení a pokračující digitální transformaci finančních oddělení a procesů firmy.
| Siemens
Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Společnost Siemens oznámila, že firma Panasonic Corporation (dále jen „Panasonic“) začala používat software Teamcenter® X z portfolia průmyslového softwaru Siemens Xcelerator, a to formou software jako služba (SaaS) pro cloudové řízení životního cyklu výrobku (PLM). Cílem je urychlit digitalizaci vývoje a návrhu produktů.
| Siemens
Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

V letošním roce EP Cargo Invest převzal dvě lokomotivy Siemens Vectron MS, v obou případech v údržbové základně lokomotiv v Praze – Vršovicích. K převzetí poslední lokomotivy došlo na konci srpna 2024 necelých 15 měsíců od podpisu smlouvy mezi společnostmi EP Cargo Invest a Siemens Mobility. S lokomotivami Vectron má skupina EP Logistics International již mnoho zkušeností, neboť první lokomotiva Vectron byla zákazníkovi předána už v roce 2016 a byla vůbec první lokomotivou tohoto typu, která byla dodána na český trh.
| Siemens
Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Společnosti Siemens Mobility a RATP (Régie autonome des transports Parisiens) úspěšně modernizovaly a rozšířily linku 14 pařížského metra. Je to poprvé na světě, kdy byla stávající plně automatizovaná linka metra bez řidiče se stupněm automatizace GoA4 přestavěna na plně automatizovaný systém bez řidiče GoA4 nejnovější generace „Trainguard MT CBTC“, který dodala společnost Siemens Mobility. Přestavba probíhala v uplynulých šesti letech za běžného provozu. Nový systém CBTC (Commhnication Based Train Control) umožňuje efektivnější a spolehlivější provoz na celé trati, jejíž délka se díky prodloužení na sever a jih zdvojnásobila o 14 kilometrů. Navzdory zdvojnásobení délky tratě, která nově měří 28 kilometrů, zůstává interval jízdy mezi vlaky 85 sekund. Linka 14 je nyní nejdelší linkou v pařížské síti metra a v budoucnu odbaví více než milion cestujících denně. Díky tomuto rozšíření je možné cestovat z letiště Orly do centra Paříže za 20 minut a ze severních obchodních čtvrtí v Saint-Denis Pleyel na letiště Orly za pouhých 40 minut. Linka 14 se zvýšenou kapacitou, spolehlivostí a efektivitou slouží jako páteř pařížského systému veřejné dopravy a napojuje se na budoucí síť Grand Paris Express. Během šesti let se na tomto projektu podílelo více než 250 inženýrů společnosti Siemens Mobility, kteří odpracovali více než 500 000 hodin inženýrské práce.
| Siemens