Siemens··5 min

Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Siemens

Siemens

Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a nedílnou součástí českého průmyslu je již více než 130 let. Naše portfolio pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší komplexní digitální produkty a služby.

Tisková zpráva
  • Společnost Siemens Mobility provedla modernizaci linky 14 pařížského metra s prodloužením na letiště Paříž-Orly.
  • Světová premiéra: Stávající linka se zabezpečením na úrovni GoA4 byla na podnět společnosti Île-de-France Mobilités modernizována na nejnovější generaci automatizačního systému bez řidiče – CBTC, aby se zvýšila kapacita, spolehlivost a efektivita pařížského metra, které provozuje RATP.
  • Modernizovaná trať umožní provoz automatizovaných vlaků lehkého metra bez řidiče na trase, jejíž délka se zdvojnásobila a která nyní spojuje také letiště Orly s centrem Paříže.
  • Linka byla v provozu po celou dobu realizace projektu a od roku 2025 obslouží zhruba milion cestujících denně.

Společnosti Siemens Mobility a RATP (Régie autonome des transports Parisiens) úspěšně modernizovaly a rozšířily linku 14 pařížského metra. Je to poprvé na světě, kdy byla stávající plně automatizovaná linka metra bez řidiče se stupněm automatizace GoA4 přestavěna na plně automatizovaný systém bez řidiče GoA4 nejnovější generace „Trainguard MT CBTC“, který dodala společnost Siemens Mobility. Přestavba probíhala v uplynulých šesti letech za běžného provozu. Nový systém CBTC (Commhnication Based Train Control) umožňuje efektivnější a spolehlivější provoz na celé trati, jejíž délka se díky prodloužení na sever a jih zdvojnásobila o 14 kilometrů. Navzdory zdvojnásobení délky tratě, která nově měří 28 kilometrů, zůstává interval jízdy mezi vlaky 85 sekund. Linka 14 je nyní nejdelší linkou v pařížské síti metra a v budoucnu odbaví více než milion cestujících denně. Díky tomuto rozšíření je možné cestovat z letiště Orly do centra Paříže za 20 minut a ze severních obchodních čtvrtí v Saint-Denis Pleyel na letiště Orly za pouhých 40 minut. Linka 14 se zvýšenou kapacitou, spolehlivostí a efektivitou slouží jako páteř pařížského systému veřejné dopravy a napojuje se na budoucí síť Grand Paris Express. Během šesti let se na tomto projektu podílelo více než 250 inženýrů společnosti Siemens Mobility, kteří odpracovali více než 500 000 hodin inženýrské práce.

„Díky našemu nasazení a odborným znalostem našich týmů jsme dosáhli světového prvenství, když jsme převedli stávající trať bez řidiče na pokročilejší systém CBTC GoA4 a rozšířili automatizovanou technologii na nové úseky trati. Tato technická premiéra umožňuje lince 14 odbavit do roku 2025 až milion cestujících denně s 85sekundovým intervalem,“ řekl Michael Peter, CEO společnosti Siemens Mobility. „Včasné dokončení tohoto klíčového projektu metra pro světovou sportovní událost, kterou letos v létě hostí Paříž, poukazuje na obrovský časový tlak a společné úsilí. Jsme vděčni našim váženým partnerům v RATP za jejich důvěru a neochvějnou podporu, bez níž by tento úspěch nebyl možný.“

Linka 14: Průkopník v automatizaci

Už v roce 1998 vybudovala společnost Siemens Mobility ve spolupráci s RATP první automatizovanou vysokokapacitní linku metra v Paříži bez řidiče. V roce 2018 získala společnost Siemens Mobility zakázku na generální rekonstrukci automatizační technologie linky, při níž nahradila 26 let starý systém „METEOR“ pokročilým systémem Trainguard MT CBTC GoA4. Součástí této modernizace byla výstavba nové stanice centrálního řízení provozu (OCC) a vybavení pro 72 nových vlaků metra. Společnost Siemens Mobility rozšířila automatizaci na sever do Saint-Denis-Pleyel a na jih na letiště Orly o 14 kilometrů, čímž se délka tratě zdvojnásobila na 28 km, a vyžádala si tak instalaci novější verze technologie GoA4; ta nyní spojuje letiště Orly s centrem Paříže za pouhých 20 minut a umožňuje cestovat ze Saint-Denis Pleyel na Orly za pouhých 40 minut.

Zabezpečovací systémem CBTC GoA4 vybaví společnost Siemens Mobility také budoucí linky Grand Paris Express, novou 200 kilometrů dlouhou síť automatického metra, která se v současné době buduje v regionu Ile-de-France. Společnost Siemens Mobility získala zakázku na automatizaci linek 15, 16 a 17.

Technologické řešení pro optimalizovaný provoz

Systém Trainguard MT CBTC je špičkové vysoce výkonné řešení CBTC od společnosti Siemens Mobility, které provozovatelům umožňuje maximalizovat kapacitu sítě tím, že na trať nasadí více vlaků, navíc s dosažením vyšší spolehlivosti a nižší spotřeby energie. Rádiová technologie přesně určuje polohu každého vlaku na trati a řídí jeho rychlost. To zvyšuje bezpečnost s ohledem na cestující a zároveň umožňuje průběžně aktualizovat stav železničního systému, což vede k menšímu počtu zpoždění a aktuálnějším informacím o jízdě. Trainguard MT CBTC je součástí portfolia CBTC společnosti Siemens Mobility, které je využíváno na pěti kontinentech, ve 25 zemích, 49 městech, u 56 zákazníků, na 96 linkách metra, na 3 000 km tratí a ve 4 351 vybavených vlacích.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens

Zlatá medaile MSV 2024 pro soustruh DynaTurn 102 CNC s řídicím systémem Sinumerik 828D

Zlatá medaile MSV 2024 pro soustruh DynaTurn 102 CNC s řídicím systémem Sinumerik 828D

Zlatou medaili MSV 2024 získal soustruh DynaTurn 102 CNC vybavený řídicím systémem Sinumerik 828D, který jako jediný ve své třídě nabízí nativní digitální dvojče. „Jsme moc rádi, že ocenění získal projekt, který propojuje český obráběcí stroj a nejnovější technologie Siemens,“ uvedla Elvíra Zajícová, ředitelka obchodní jednotky Siemens Motion Control.
| Siemens
Distribuovaný řídicí systém Siemens pomohl výrobci viskózových vláken zvýšit bezpečnost provozu

Distribuovaný řídicí systém Siemens pomohl výrobci viskózových vláken zvýšit bezpečnost provozu

Společnost Indorama Ventures Mobility Bohemia, přední výrobce vysokopevnostních viskózových vláken pro výrobu pneumatik, instalovala ve svém lovosickém závodě distribuovaný řídicí systém. Zásadní byla výměna lokálních řídicích systémů celého závodu za centrální řídicí systém na platformě SIMATIC PCS7, zavedení nového řídicího systému navíc umožnilo vybudovat centrální velín, který sleduje celý proces výroby. Zvýšila se také dostupnost a bezvýpadkovost výroby, a to díky redundanci na úrovni automatizačních stanic, vizualizačních serverů a komunikace. Projekt navrhla a realizovala společnost SIDAT, Siemens Solution Partner.
| Siemens
Siemens na MSV: Premiéra řídicího systému s digitálním dvojčetem na českém obráběcím stroji

Siemens na MSV: Premiéra řídicího systému s digitálním dvojčetem na českém obráběcím stroji

Návštěvníci letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV) budou mít příležitost shlédnout ve světové premiéře CNC soustruh DynaTurn 102 od českého výrobce společnosti DynamiTech, vybavený nejnovější verzí řídicího systému Siemens Sinumerik 828D, který jako jediný ve své třídě nabízí nativní digitální dvojče.
| Siemens
Green Mobility Partners vstupuje na trh s lokomotivami Siemens Vectron

Green Mobility Partners vstupuje na trh s lokomotivami Siemens Vectron

Nový hráč na evropském trhu s „full service“ službami pronájmu lokomotiv se sídlem ve Vídni, Green Mobility Partners, objednává až 50 lokomotiv u společnosti Siemens Mobility. Uzavřená smlouva zahrnuje závazný nákup osmi lokomotiv Vectron MS a podporu v oblasti servisu.
| Siemens
Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Společnost Siemens dodala decentralizované pohony a řídicí systémy firmě Moravia Cans, která vyrábí hliníkové nádobky na aerosolové přípravky pro mnoho významných výrobců a značek kosmetiky. Technologie Siemens zajišťují manipulaci s hotovými nádobkami, jejich balení a intralogistiku.
| Siemens
RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense pro studenty, pedagogy a mladé vědce z technických a přírodovědeckých oborů byl vyhlášen. „Technologické a přírodovědné vzdělávání je pilířem budoucího rozvoje naší země. Cena Wernera von Siemense oceňuje mladé talenty, jejichž inovativní přístup a objevy mají potenciál přinést pokrok v klíčových oblastech průmyslu, technologií i dalších oborů. Zároveň nezapomínáme na pedagogickou práci, která často stojí v pozadí, ale je nesmírně důležitá a zaslouží si ocenění,“ uvedl k zahájení letošního ročníku soutěže Eduard Palíšek, generální ředitel skupiny Siemens v České republice. Kandidáti se mohou přihlašovat prostřednictvím internetových stránek www.cenasiemens.cz až do 30. listopadu 2024.
| Siemens
Kafka má po opravě o kolečko víc

Kafka má po opravě o kolečko víc

Unikátní skulptura hlavy Franze Kafky od Davida Černého prošla generální opravou. Tato monumentální socha, sestávající ze 42 pohyblivých pater a vážící po úpravách 42,5 tuny, je vedle mimořádné umělecké hodnoty známá svou sofistikovaností a precizním inženýrským řešením. To je unikátní díky sendvičové konstrukci, kdy je na nosném středovém příhradovém sloupu umístěno všech 42 pater. Dílo je jedinečné také svým řídícím systémem a ovládáním, které umožňuje různé „animace“.
| Siemens
Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a E.ON Drive Infrastructure uzavřely spolupráci s cílem podpořit budování chytré a účinné infrastruktury rychlodobíjecích stanic pro miliony elektrovozidel v Evropě.
| Siemens