Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
V současném dynamickém a vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou hrají data klíčovou roli. Více než kdy dříve je v rámci konkurenčního boje nezbytné mít rychlý přístup k relevantním informacím napříč všemi firemními odděleními a v reálném čase přijímat správná rozhodnutí. Společnost HP TRONIC, která v Česku stojí za jedním z největších maloobchodních prodejců elektroniky DATART, proto do svého fungování implementovala systémy nové generace od SAP. Ještě více tak zefektivní práci s daty a usnadní strategické plánování.
„Implementaci nových systémů jsme původně plánovali na dva roky, ale díky vysoce kvalifikovanému internímu týmu se nám podařilo tento proces dokončit během jediného roku. Klíčovým faktorem úspěchu je právě silné interní zázemí – pokud se spoléháte pouze na externí dodavatele, často nemají tak hlubokou znalost vašich interních procesů, což snižuje efektivitu. Kombinace externích odborníků a interních zdrojů tak přináší optimální výsledky," říká Karel Ročák, ředitel ICT společnosti HP TRONIC.
Trend „cloudifikace“ je jasně patrný napříč různými odvětvími. Dnes již nejde o to, zda se přechod na moderní systémy uskuteční, ale kdy k němu dojde. Odkládání tohoto kroku zvyšuje riziko zastarávání a neudržitelnosti stávajících řešení. Firmy, které se rozhodnou přejít na nové technologie jako jedny z prvních, naopak získávají významnou konkurenční výhodu, a to díky analýze dat v reálném čase, úsporám nákladů a vyšší efektivitě. Tyto přínosy se následně projevují i v lepší zákaznické zkušenosti.
„Aktuálně jsme úspěšně dokončili technickou konverzi a otevřeli si tím dveře k plnému využití potenciálu nových technologií. I nadále plánujeme pokračovat v implementaci inovativních řešení, která podpoří další růst naší společnosti. Klíčovými prvky na cestě k dalším úspěchům pro nás budou umělá inteligence a rozvoj lidského kapitálu," uzavírá Karel Ročák.
Pro společnost SAP se s více než 5 terabity dat jedná o největší provozovaný ERP systém v České republice u jednoho firemního zákazníka. Sjednocené prostředí softwarového řešení umožňuje jednodušší práci s daty napříč odděleními i značkami HP TRONIC a možné rozšíření o další funkcionality nebo moduly.
„Klíčem pro úspěšnou digitální transformaci jsou lidé. Ať už mluvíme o připravenosti interních týmů, znalosti prostředí, ochotě přijmout změnu nebo aktivním zapojení managementu. Právě tyto aspekty rozhodují o tom, zda proces implementace urychlíte a vyhnete se nepříjemným zádrhelům, jako se to podařilo společnosti HP TRONIC. Moderní systémy vám pak dokážou nabídnout jednotnou platformu, která je připravená na růst firmy včetně velkých akvizic nebo zahraniční expanze,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR.
O společnosti HP TRONIC
HP TRONIC je českou společností s více než třicetiletou tradicí, s významnou pozicí na trhu spotřební elektroniky a domácích spotřebičů v České republice a na Slovensku. Do jejího portfolia patří značky například DATART, ETA a další. Společnost působí také v oblasti cestovního ruchu a gastronomie, provozuje Resort Valachy ve Velkých Karlovicích a Bistrotéku Valachy ve Zlíně.
O společnosti SAP
SAP je světovým lídrem v oblasti podnikových aplikací a umělé inteligence pro byznys a nachází se na pomezí technologií a podnikání. Více než padesát let se organizace spoléhají na SAP, aby jim pomohl dosahovat výjimečných výsledků prostřednictvím integrace klíčových podnikových procesů zahrnující finance, nákup, lidské zdroje, řízení dodavatelských řetězců nebo vztahy se zákazníky. Další informace naleznete na www.sap.com.
Řešení RISE with SAP využívá celosvětově více než 7000 zákazníků pro úspěšnou digitální transformaci. V České republice vytváří zákazníci SAP 80 % HDP.
Zdroj: www.datart.cz