Datart··5 min

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.

Češi budou za vánoční dárky utrácet podobně jako v loňském roce. Vyplývá to z průzkumu mezi spotřebiteli maloobchodního prodejce DATART. Stejně jako loni letos plánuje za dárky pro své blízké zaplatit 63 % dotázaných. Výdaje na oslavy Vánoc však již neklesají tak výrazně jako v posledních letech. V letošním roce plánuje útratu za dárky omezit jen asi pětina Čechů.

„Věřím, že po několika náročných letech se ekonomická situace českých domácností konečně začíná stabilizovat. To se odráží na jejich spotřebním chování. Šetřit na nákupu dárků letos ve srovnání s loňským rokem plánuje jen relativně malé procento lidí, což ostatně už nyní vidíme na návštěvnosti našich prodejen,“ říká František Mikoška, marketingový a obchodní ředitel DATART.

Méně než deset tisíc korun

Z průzkumu vyplývá, že většina Čechů se se svým rozpočtem na dárky pod stromeček vejde do deseti tisíc korun. Nejčastěji za dárky utratí mezi pěti a deseti tisíci, v plánu to má více než třetina dotázaných. Méně než pět tisíc korun za dárky zaplatí 28 % Čechů. Více než dvacet tisíc korun pak za nákup vánočních darů zaplatí 8 % dotázaných.

Naprostá většina dotázaných plánuje nákupy vánočních dárků hradit čistě ze svých úspor. Alespoň částečné využití možnosti nákupů dárků na splátky jen necelá 4 % dotázaných.

Největší radost udělá nový telefon

DATART se v průzkumu ptal i na to, jaká elektronika by lidem na Vánoce udělala největší radost. Výsledky ukazují, že zdaleka nejraději by si Češi přáli pod stromečkem najít nový mobilní telefon. Odpovědělo tak hned 27 % z nich. S mírným odstupem následovaly další produkty spotřební elektroniky jako televize (21 %) a chytré hodinky (19 %). Příliš nezaostávají ani kuchyňské spotřebiče. Například nový kávovar by si nejvíce přálo 15 % dotázaných.

Velká část těchto produktových kategorií se přitom v období vánočních nákupů dlouhodobě těší té největší oblibě. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART se mezi pilíře vánočních nákupů i díky své atraktivitě pro široké spektrum zákazníků řadí zejména mobilní telefony, chytré hodinky, notebooky či herní konzole.

Na plné obrátky

Vánoční sezóna zpravidla bývá pro maloobchodní segment vrcholem roku. Jinak to není ani v případě DATARTu, který je na toto období plně připraven. Posiluje skladové zásoby, rozšiřuje kapacity distribuce a maximalizuje nasazení všech týmů, aby vše proběhlo hladce a bez zbytečných komplikací. „Závěr roku je pro nás každoročně nejdůležitějším obdobím. Od začátku listopadu tak jedeme na plné obrátky. Posilujeme sklady, logistiku i personál, abychom zákazníkům mohli nabídnout nejen rychlé dodání, ale také špičkový servis přímo na prodejnách,“ uvádí František Mikoška.

Posílení DATART hlásí i na prodejnách, které v období Vánoc sehrávají klíčovou roli. Postupně se totiž plní jak zákazníky vybírajícími dárky, tak i lidmi vyzvedávajícími zboží objednané online. V letošním roce je možnost vyzvednutí zboží obzvlášť populární, volí ji až 70 % zákazníků. „Osobní odběr nabízí zákazníkům nejen pohodlí a časovou flexibilitu, ale také příležitost konzultovat svůj nákup s našimi elektrospecialisty,“ vysvětluje František Mikoška Nejčastěji tuto službu lidé využívají při nákupu menší elektroniky a dražších produktů, které si chtějí prohlédnout před zaplacením.

Spolu s rostoucím množstvím objednávek stoupají i požadavky na logistiku. DATART ve svých skladech využívá špičkové moderní technologie, které pomáhají vánoční špičku zvládnout. Mezi nimi je i automatizovaný balicí stroj OPERA, který dokáže odbavit až 900 zásilek za hodinu a dvacetkrát tak urychlit běžný balicí proces. „Díky tomu se mohou zákazníci i v těchto obdobích spolehnout na rychlé, spolehlivé a kvalitní doručení,“ dodává František Mikoška.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart
DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART opětovně získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025, které uděluje organizace Superbrands firmám, jimž se podařilo vybudovat silné a úspěšné značky. Tento titul je potvrzením kvalitní práce, kterou DATART vykonává nejen v oblasti prodeje elektroniky, ale také v oblasti zákaznické péče a inovací.
| Datart
Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Nová česká počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 v prvních týdnech od svého uvedení překonává všechna očekávání. Maloobchodní prodejce DATART stihl v prvních dvou týdnech prodat vyšší stovky fyzických kopií hry, díky čemuž se u něj v tomto období stala vůbec nejprodávanějším herním titulem. Svými prodeji se dokonce může měřit s nejúspěšnějšími hrami posledních let, jako je například God of War Ragnarök.
| Datart
DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART, přední maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, oficiálně otevírá ve čtvrtek 20. února svou novou vlajkovou prodejnu v obchodním centru Avion Shopping Park Brno. Moderní koncept prodejny představuje jedinečný prostor, kde se snoubí špičkové technologie, dokonalá přehlednost sortimentu a jedinečný zákaznický servis. Na ploše přesahující 1 500 m² se návštěvníci mohou těšit na široký výběr spotřební elektroniky, exkluzivní značkové výstavky a prvotřídní služby elektro specialistů.
| Datart
Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.
| Datart
Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Svátek zamilovaných se blíží a mnoho lidí přemýšlí, čím potěšit svou drahou polovičku. Trendy posledních let naznačují, že Češi namísto klasických dárků, jako jsou bonboniéry či plyšoví medvídci, dávají stále častěji přednost praktickým darům, které následně dělají radost každý den. Stále populárnější volbou je podle maloobchodního prodejce DATART drobná elektronika, která se stala alternativou k tradičním valentýnským překvapením. Zájem o ní v týdnu před Valentýnem stoupá řádově o desetinu.
| Datart