Datart··5 min

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.

Češi budou za vánoční dárky utrácet podobně jako v loňském roce. Vyplývá to z průzkumu mezi spotřebiteli maloobchodního prodejce DATART. Stejně jako loni letos plánuje za dárky pro své blízké zaplatit 63 % dotázaných. Výdaje na oslavy Vánoc však již neklesají tak výrazně jako v posledních letech. V letošním roce plánuje útratu za dárky omezit jen asi pětina Čechů.

„Věřím, že po několika náročných letech se ekonomická situace českých domácností konečně začíná stabilizovat. To se odráží na jejich spotřebním chování. Šetřit na nákupu dárků letos ve srovnání s loňským rokem plánuje jen relativně malé procento lidí, což ostatně už nyní vidíme na návštěvnosti našich prodejen,“ říká František Mikoška, marketingový a obchodní ředitel DATART.

Méně než deset tisíc korun

Z průzkumu vyplývá, že většina Čechů se se svým rozpočtem na dárky pod stromeček vejde do deseti tisíc korun. Nejčastěji za dárky utratí mezi pěti a deseti tisíci, v plánu to má více než třetina dotázaných. Méně než pět tisíc korun za dárky zaplatí 28 % Čechů. Více než dvacet tisíc korun pak za nákup vánočních darů zaplatí 8 % dotázaných.

Naprostá většina dotázaných plánuje nákupy vánočních dárků hradit čistě ze svých úspor. Alespoň částečné využití možnosti nákupů dárků na splátky jen necelá 4 % dotázaných.

Největší radost udělá nový telefon

DATART se v průzkumu ptal i na to, jaká elektronika by lidem na Vánoce udělala největší radost. Výsledky ukazují, že zdaleka nejraději by si Češi přáli pod stromečkem najít nový mobilní telefon. Odpovědělo tak hned 27 % z nich. S mírným odstupem následovaly další produkty spotřební elektroniky jako televize (21 %) a chytré hodinky (19 %). Příliš nezaostávají ani kuchyňské spotřebiče. Například nový kávovar by si nejvíce přálo 15 % dotázaných.

Velká část těchto produktových kategorií se přitom v období vánočních nákupů dlouhodobě těší té největší oblibě. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART se mezi pilíře vánočních nákupů i díky své atraktivitě pro široké spektrum zákazníků řadí zejména mobilní telefony, chytré hodinky, notebooky či herní konzole.

Na plné obrátky

Vánoční sezóna zpravidla bývá pro maloobchodní segment vrcholem roku. Jinak to není ani v případě DATARTu, který je na toto období plně připraven. Posiluje skladové zásoby, rozšiřuje kapacity distribuce a maximalizuje nasazení všech týmů, aby vše proběhlo hladce a bez zbytečných komplikací. „Závěr roku je pro nás každoročně nejdůležitějším obdobím. Od začátku listopadu tak jedeme na plné obrátky. Posilujeme sklady, logistiku i personál, abychom zákazníkům mohli nabídnout nejen rychlé dodání, ale také špičkový servis přímo na prodejnách,“ uvádí František Mikoška.

Posílení DATART hlásí i na prodejnách, které v období Vánoc sehrávají klíčovou roli. Postupně se totiž plní jak zákazníky vybírajícími dárky, tak i lidmi vyzvedávajícími zboží objednané online. V letošním roce je možnost vyzvednutí zboží obzvlášť populární, volí ji až 70 % zákazníků. „Osobní odběr nabízí zákazníkům nejen pohodlí a časovou flexibilitu, ale také příležitost konzultovat svůj nákup s našimi elektrospecialisty,“ vysvětluje František Mikoška Nejčastěji tuto službu lidé využívají při nákupu menší elektroniky a dražších produktů, které si chtějí prohlédnout před zaplacením.

Spolu s rostoucím množstvím objednávek stoupají i požadavky na logistiku. DATART ve svých skladech využívá špičkové moderní technologie, které pomáhají vánoční špičku zvládnout. Mezi nimi je i automatizovaný balicí stroj OPERA, který dokáže odbavit až 900 zásilek za hodinu a dvacetkrát tak urychlit běžný balicí proces. „Díky tomu se mohou zákazníci i v těchto obdobích spolehnout na rychlé, spolehlivé a kvalitní doručení,“ dodává František Mikoška.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart
DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART se letos popáté za sebou stal Nejdůvěryhodnější značkou roku v kategorii Prodejci elektra. Ocenění, které čeští spotřebitelé udělili DATARTu v rámci nejrozsáhlejší nezávislé spotřebitelské ankety, potvrzuje, že zůstává jasnou volbou pro zákazníky, hledající kvalitu a spolehlivost. V letošním roce DATART zaznamenal v této anketě také největší meziroční nárůst hlasů ze všech značek – o působivých 9,8 %. Tím si vysloužil titul Skokan roku. Výsledky marketingového ocenění, které probíhá již desátým rokem, byly slavnostně vyhlášené 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech.
| Datart
Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

V prodejnách a na e-shopu maloobchodního prodejce elektroniky DATART odstartovala největší prodejní akce roku Black Friday. Stejně jako v loňském roce poběží celý listopad. Vzhledem k rostoucí popularitě slevových akcí DATART i letos očekává velký zájem spotřebitelů. Podle odhadů prodejce dojde během prodejní akce řadově až k 35% nárůstu prodejů oproti běžnému období. Zájem DATART očekává zejména v segmentu mobilních telefonů, notebooků, chytrých hodinek, malých domácích spotřebičů, ale také energeticky úsporných produktů.
| Datart
Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart