Datart··5 min

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.

Nejvyšší tuzemská soutěž volejbalistek ponese nový název DATART volejbalová extraliga žen. Kompletní 19. kolo se odehraje v sobotu 11. ledna. „Český volejbalový svaz přitom se společností spolupracuje už od roku 2023 a díky oboustranné spokojenosti můžeme oznámit, že DATART bude nejen titulárním partnerem extraligy, ale také hlavním partnerem ženské reprezentace, kterou v letošní sezóně čeká účast v elitní Lize národů a na mistrovství světa,“ prozradil člen výboru Českého volejbalového svazu Radek Hacaperka.

Tvářemi kampaně společnosti DATART se v roce 2024 stali beachvolejbaloví světoví šampioni Ondřej Perušič a David Schweiner. I díky této spolupráci bude DATART nadále partnerem českého beachvolejbalu, navíc i minivolejbalu dětí nebo ankety Volejbalista roku. „Sport je zdrojem radosti a inspirace, ale také nepostradatelnou součástí zdravého životního stylu.

V České republice patří volejbal mezi velmi populární sporty, a to díky své atraktivitě pro diváky i vysokému zájmu mezi aktivními hráči. Tento sport, s bohatou tradicí a hlubokými kořeny, si získal pevné místo v srdcích Čechů. Právě proto se DATART věnuje jeho podpoře,“ řekla marketingová manažerka společnosti DATART Zdeňka Kašparová. „Naše aktivity zahrnují podporu napříč různými úrovněmi volejbalu, od mládežnických a dívčích týmů až po beachvolejbal. Naším cílem je podpora a osvěta tohoto krásného sportu, ale také inspirace mladé generace k tomu, aby objevila radost z pohybu a osvojila si klíčové hodnoty, jako jsou týmová práce, disciplína a fair play. Věříme, že díky našim aktivitám přivedeme na volejbalová hřiště více nadšených hráčů i fanoušků, kteří podpoří tento krásný sport po celé republice,“ dodala Zdeňka Kašparová.

Jsem rád, že se nám po dlouhé době podařilo najít silného a stabilního titulárního partnera pro volejbalovou extraligu žen, který pomůže rozvoji volejbalu na vrcholové klubové úrovní,“ doplnil Martin Gerža, místopředseda Českého volejbalového svazu a zároveň předseda Asociace volejbalových klubů žen.

Základní skupina a play off mistrovství Evropy v Brně od 21. srpna do 2. září 2026

Zástupci Českého volejbalu se v sídle Evropské volejbalové konfederace CEV v Lucemburku dozvěděli konkrétní termíny brněnské části turnaje EuroVolley žen v roce 2026 a další podrobnosti k blížícímu se šampionátu. „Český volejbalový svaz je jednou ze čtyř pořádajících federací. Utkání základních skupin se mezi 21. a 28. srpnem příštího roku odehrají v ázerbajdžánském Baku, švédském Göteborgu, turecké Ankaře a u nás v Brně. V Česku navíc uvidíme čtyři osmifinálové a dva čtvrtfinálové zápasy, a to 30. a 31. srpna a 2. září. Celý turnaj vyvrcholí o čtyři dny později v Turecku,“ sdělil čerstvé aktuality Martin Gerža.

Volejbaloví fanoušci ani jednotlivé týmy zatím neznají své soupeře. Rozlosování základních skupin evropského šampionátu žen je naplánováno na září nebo říjen tohoto roku. „Přesný termín ještě neznáme, co je pro nás ale zásadní, je termín zahájení předprodeje vstupenek. Ten plánujeme spustit v listopadu,“ doplnil člen organizačního týmu mistrovství Evropy žen 2026 Lukáš Kozáček. „Jak jsme oznámili už vloni, počítáme s odehráním šampionátu v nové multifunkční Areně Brno a dle aktuálních informací jde stavba podle plánu a termínově by tak neměl vzniknout problém. V záloze máme samozřejmě i náhradní řešení, takže čeští volejbaloví fanoušci se mohou do Brna těšit,“ dodal Lukáš Kozáček.

Pro reprezentační blokařku Silvii Pavlovou znamená domácí šampionát splnění snu i velkou výzvu. „Pro aktuální sezónu jsem se vrátila ze zahraničí zpět do extraligy, abych si připomněla, jaká atmosféra může na českých stadionech být. Jsem si ale jistá, že na mistrovství Evropy ji naši fanoušci posunou ještě o dva levely výše a budou pro nás sedmým hráčem na hřišti. Udělám všechno pro to, abych si své místo v reprezentačním týmu upevnila a příští rok v Brně se spoluhráčkami předvedla to nejlepší, co v nás je a na čem celé roky tvrdě pracujeme.

Kontakt pro média: Štěpán Sedláček, [email protected]

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart