Datart··4 min

DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

DATART se letos popáté za sebou stal Nejdůvěryhodnější značkou roku v kategorii Prodejci elektra. Ocenění, které čeští spotřebitelé udělili DATARTu v rámci nejrozsáhlejší nezávislé spotřebitelské ankety, potvrzuje, že zůstává jasnou volbou pro zákazníky, hledající kvalitu a spolehlivost. V letošním roce DATART zaznamenal v této anketě také největší meziroční nárůst hlasů ze všech značek – o působivých 9,8 %. Tím si vysloužil titul Skokan roku. Výsledky marketingového ocenění, které probíhá již desátým rokem, byly slavnostně vyhlášené 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech.

Nezávislou anketu Nejdůvěryhodnější značka v tomto roce, stejně jako v předcházejících ročnících, organizovala společnost ATOZ Marketing Services ve spolupráci s agenturou NIQ. Celkem se jí zúčastnilo na 4000 spotřebitelů, kteří hodnotili téměř 900 značek napříč celým trhem v několika desítkách kategorií. Výsledky rozsáhlého průzkumu deklarují, kterým značkám letos čeští zákaznicí nejvíce důvěřují.

Tohoto ocenění si vážíme zvlášť proto, že přichází v dnešní nestabilní době, ve které je důvěra spotřebitelů cennější než kdy dřív,“ uvádí Daniel Večeřa, generální ředitel skupiny HP TRONIC, pod kterou DATART spadá. „Je to pro nás závazek udržet a dále posilovat vysoký standard služeb, na který se zákazníci mohou spolehnout,“ dodává.

DATART jako záruka jistoty a profesionality

Ocenění odráží úsilí DATARTu nabízet nejen široký sortiment, ale také vysokou úroveň zákaznické péče, která je pro DATART klíčovou prioritou. S důsledností a pečlivostí se na ni proto dlouhodobě zaměřuje. Díky pokročilým automatizovaným systémům firma denně sleduje a vyhodnocuje spokojenost zákazníků, aby na jejich potřeby dokázala co nejrychleji reagovat.

Velkou výhodou DATARTu, kterou zákazníci dlouhodobě oceňují, je praktické propojení online nákupů a kamenných prodejen. Napříč Českem zákazníci najdou více než sto padesát kamenných prodejen, kde na ně čeká přes tisíc elektrospecialistů připravených pomoci s výběrem zboží, odbornou konzultací nebo servisem již zakoupených produktů. Spotřebitelé tak mohou své požadavky vyřešit jak online z pohodlí domova, tak i osobně přímo v obchodě – a to včetně reklamací, výměn a dalších požadavků.

„Velmi nám záleží na tom, aby DATART pro zákazníky zůstával důvěryhodnou a jasně definovanou volbou s ověřenými postupy a pravidly. To platí zejména v době, kdy se na trh dostávají nové formy prodeje, jako jsou marketplace, kde může prodávat prakticky kdokoli. Chceme, aby naši zákazníci věděli, že na DATART se mohou vždy spolehnout a mít jistotu, že při koupi jakéhokoliv zboží, ať už se jedná o drobné příslušenství nebo drahé spotřebiče, nešlápnou vedle,“ komentuje František Mikoška, obchodní a marketingový ředitel DATART.

Rychlost a preciznost jako konkurenční výhoda

DATART vyniká nejen kvalitou svých služeb, ale i rychlostí, s jakou dokáže potřeby svých zákazníků plnit. Díky moderním logistickým a balicím systémům je většina objednávek odesílána ještě tentýž den, aby ke svým příjemcům dorazily hned následující pracovní den. U nejoblíbenějších produktů navíc DATART nabízí expresní službu RYCHLART, která umožňuje vyzvednutí zboží na prodejně do 30 minut od objednání.

Věříme, že kvalitu, spolehlivost, odborné poradenství a špičkové služby u nás oceňuje stále více lidí. Tato loajalita a důvěra jsou pro DATART velkým oceněním a také výzvou do budoucnosti. Titul Skokan roku vnímám jako potvrzení, že jdeme správným směrem, a především jako důkaz toho, že si naši zákazníci váží toho, co děláme,“ uzavírá František Mikoška, obchodní a marketingový ředitel DATART.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart
DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART se letos popáté za sebou stal Nejdůvěryhodnější značkou roku v kategorii Prodejci elektra. Ocenění, které čeští spotřebitelé udělili DATARTu v rámci nejrozsáhlejší nezávislé spotřebitelské ankety, potvrzuje, že zůstává jasnou volbou pro zákazníky, hledající kvalitu a spolehlivost. V letošním roce DATART zaznamenal v této anketě také největší meziroční nárůst hlasů ze všech značek – o působivých 9,8 %. Tím si vysloužil titul Skokan roku. Výsledky marketingového ocenění, které probíhá již desátým rokem, byly slavnostně vyhlášené 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech.
| Datart
Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

V prodejnách a na e-shopu maloobchodního prodejce elektroniky DATART odstartovala největší prodejní akce roku Black Friday. Stejně jako v loňském roce poběží celý listopad. Vzhledem k rostoucí popularitě slevových akcí DATART i letos očekává velký zájem spotřebitelů. Podle odhadů prodejce dojde během prodejní akce řadově až k 35% nárůstu prodejů oproti běžnému období. Zájem DATART očekává zejména v segmentu mobilních telefonů, notebooků, chytrých hodinek, malých domácích spotřebičů, ale také energeticky úsporných produktů.
| Datart
Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart