Datart··5 min

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.

Jaká je mezi Čechy nejoblíbenější doručovací metoda? V segmentu spotřební elektroniky nadále zůstává volbou číslo jedna osobní odběr zakoupeného zboží na prodejně. Alespoň to říkají data maloobchodního prodejce elektroniky DATART. Z jeho statistik vyplývá, že tuto možnost doručení nákupu aktuálně zákazníci volí u téměř 70 % všech objednávek, které v DATARTu provedou online.

„Osobní odběr na prodejně zákazníkům dodává větší jistotu a klid. Na místě se mohou poradit s vyškoleným personálem, který je připravený jim poskytnout potřebnou radu, zodpovědět jejich dotazy a v případě jakýchkoliv problémů okamžitě pomoci s řešením. To zákazníkům při nákupech dodává pocit důvěry,“ říká Marián Sirotek, manažer doručovacích služeb DATART

Doručení domů? Raději na výdejní místo nebo do boxu

Stále větší zájem DATART mezi svými zákazníky eviduje v případě doručení zakoupeného zboží na výdejní místa nebo do samoobslužných výdejních boxů, kdy v průběhu pracovních dní je průměrná doba doručení do 24 hodin. Tuto možnost volí zákazníci po osobním odběru jako druhou nejčastější. Stále populárnější je i prémiová služba DOPRAVART nabízející nejen doručení, ale zároveň i odbornou instalaci velkých domácích spotřebičů. Zákazníci se k této možnosti přiklání především při nákupu bílé techniky a televizí.

Co naopak mezi spotřebiteli překvapivě mírně ztrácí na popularitě, je standardní doručení objednaného zboží na adresu. Aktuálně tuto možnost zákazníci DATARTu volí méně častěji než osobní odběr, doručení do samoobslužných boxů i doručení větších spotřebičů vlastní službou DOPRAVART. To i navzdory tomu, že DATART při doručení na adresu zboží během pracovních dnů standardně doručuje do druhého.

„Za poklesem poptávky po běžném doručení na adresu, a naopak rychle rostoucím zájmem o doručení do výdejních boxů stojí stále větší důraz tuzemských spotřebitelů na flexibilitu. Při doručení do boxu nebo na výdejní místo nemusí vůbec řešit čas doručení. Nemusí se nahánět s kurýrem. Lidé si zboží prostě a jednoduše vyzvednou ve chvíli, kdy na to zrovna mají prostor, a v místě, které jim zrovna nejvíc vyhovuje,“ vysvětluje Marián Sirotek. Popularitě tohoto řešení podle něj výrazně pomáhá neustále se rozrůstající síť těchto odběrných míst a boxů.

Široké spektrum možností doručení

Na rostoucí poptávku po možnostech doručení zboží se DATART snaží aktivně reagovat. Svým zákazníkům proto nabízí co nejširší paletu možností doručení, ze kterých si mohou vybrat tu, která nejvíce vyhovuje jejich potřebám. Těm, kteří chtějí mít objednané zboží u sebe co nejdříve, DATART například poskytuje službu RYCHLART, díky které si zákazníci mohou své zboží vyzvednout na prodejně již do 30 minut od objednání. Ve vybraných regionech dokonce nabízí doručení na adresu během 60 minut. Výdejní místa a boxy pak nabízí flexibilitu času a místa vyzvednutí.

Naším cílem je poskytovat lidem co nejrychlejší a nejspolehlivější doručení za co nejnižší cenu, ideálně bezplatně. To vyžaduje nejen efektivní logistiku, ale také efektivní nastavení systému přepravy zboží,“ říká Marián Sirotek. S optimalizací těchto procesů by podle něj mohly v příštích letech výrazněji pomoci moderní technologie, jako jsou autonomní roboti či drony. „Vidíme velký potenciál v automatizaci doručování, zejména u menších balíků. Nicméně při dodávkách zboží, které vyžaduje odbornou instalaci nebo zapojení, zůstává lidský faktor nenahraditelný,“ dodává.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart
DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART se letos popáté za sebou stal Nejdůvěryhodnější značkou roku v kategorii Prodejci elektra. Ocenění, které čeští spotřebitelé udělili DATARTu v rámci nejrozsáhlejší nezávislé spotřebitelské ankety, potvrzuje, že zůstává jasnou volbou pro zákazníky, hledající kvalitu a spolehlivost. V letošním roce DATART zaznamenal v této anketě také největší meziroční nárůst hlasů ze všech značek – o působivých 9,8 %. Tím si vysloužil titul Skokan roku. Výsledky marketingového ocenění, které probíhá již desátým rokem, byly slavnostně vyhlášené 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech.
| Datart
Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

V prodejnách a na e-shopu maloobchodního prodejce elektroniky DATART odstartovala největší prodejní akce roku Black Friday. Stejně jako v loňském roce poběží celý listopad. Vzhledem k rostoucí popularitě slevových akcí DATART i letos očekává velký zájem spotřebitelů. Podle odhadů prodejce dojde během prodejní akce řadově až k 35% nárůstu prodejů oproti běžnému období. Zájem DATART očekává zejména v segmentu mobilních telefonů, notebooků, chytrých hodinek, malých domácích spotřebičů, ale také energeticky úsporných produktů.
| Datart
Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart