Datart··5 min

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.

Jaká je mezi Čechy nejoblíbenější doručovací metoda? V segmentu spotřební elektroniky nadále zůstává volbou číslo jedna osobní odběr zakoupeného zboží na prodejně. Alespoň to říkají data maloobchodního prodejce elektroniky DATART. Z jeho statistik vyplývá, že tuto možnost doručení nákupu aktuálně zákazníci volí u téměř 70 % všech objednávek, které v DATARTu provedou online.

„Osobní odběr na prodejně zákazníkům dodává větší jistotu a klid. Na místě se mohou poradit s vyškoleným personálem, který je připravený jim poskytnout potřebnou radu, zodpovědět jejich dotazy a v případě jakýchkoliv problémů okamžitě pomoci s řešením. To zákazníkům při nákupech dodává pocit důvěry,“ říká Marián Sirotek, manažer doručovacích služeb DATART

Doručení domů? Raději na výdejní místo nebo do boxu

Stále větší zájem DATART mezi svými zákazníky eviduje v případě doručení zakoupeného zboží na výdejní místa nebo do samoobslužných výdejních boxů, kdy v průběhu pracovních dní je průměrná doba doručení do 24 hodin. Tuto možnost volí zákazníci po osobním odběru jako druhou nejčastější. Stále populárnější je i prémiová služba DOPRAVART nabízející nejen doručení, ale zároveň i odbornou instalaci velkých domácích spotřebičů. Zákazníci se k této možnosti přiklání především při nákupu bílé techniky a televizí.

Co naopak mezi spotřebiteli překvapivě mírně ztrácí na popularitě, je standardní doručení objednaného zboží na adresu. Aktuálně tuto možnost zákazníci DATARTu volí méně častěji než osobní odběr, doručení do samoobslužných boxů i doručení větších spotřebičů vlastní službou DOPRAVART. To i navzdory tomu, že DATART při doručení na adresu zboží během pracovních dnů standardně doručuje do druhého.

„Za poklesem poptávky po běžném doručení na adresu, a naopak rychle rostoucím zájmem o doručení do výdejních boxů stojí stále větší důraz tuzemských spotřebitelů na flexibilitu. Při doručení do boxu nebo na výdejní místo nemusí vůbec řešit čas doručení. Nemusí se nahánět s kurýrem. Lidé si zboží prostě a jednoduše vyzvednou ve chvíli, kdy na to zrovna mají prostor, a v místě, které jim zrovna nejvíc vyhovuje,“ vysvětluje Marián Sirotek. Popularitě tohoto řešení podle něj výrazně pomáhá neustále se rozrůstající síť těchto odběrných míst a boxů.

Široké spektrum možností doručení

Na rostoucí poptávku po možnostech doručení zboží se DATART snaží aktivně reagovat. Svým zákazníkům proto nabízí co nejširší paletu možností doručení, ze kterých si mohou vybrat tu, která nejvíce vyhovuje jejich potřebám. Těm, kteří chtějí mít objednané zboží u sebe co nejdříve, DATART například poskytuje službu RYCHLART, díky které si zákazníci mohou své zboží vyzvednout na prodejně již do 30 minut od objednání. Ve vybraných regionech dokonce nabízí doručení na adresu během 60 minut. Výdejní místa a boxy pak nabízí flexibilitu času a místa vyzvednutí.

Naším cílem je poskytovat lidem co nejrychlejší a nejspolehlivější doručení za co nejnižší cenu, ideálně bezplatně. To vyžaduje nejen efektivní logistiku, ale také efektivní nastavení systému přepravy zboží,“ říká Marián Sirotek. S optimalizací těchto procesů by podle něj mohly v příštích letech výrazněji pomoci moderní technologie, jako jsou autonomní roboti či drony. „Vidíme velký potenciál v automatizaci doručování, zejména u menších balíků. Nicméně při dodávkách zboží, které vyžaduje odbornou instalaci nebo zapojení, zůstává lidský faktor nenahraditelný,“ dodává.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart