Plzeňský Prazdroj··4 min

Frisco se teď vrací, zpívají Holki v novém hitu

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj

Plzeňský Prazdroj, a. s., je česká firma, pivovar založený v roce 1842, který produkuje první pivo plzeňského typu, Pilsner Urquell. Od roku 2017 patří pod japonskou mateřskou společnost Asahi.

Tisková zpráva

Lahve od Frisca už po vypití neskončí v kontejneru nebo koši. Oblíbený nápoj z portfolia Plzeňského Prazdroje se nově stáčí do zálohovaných třetinkových lahví. Na důležité rozhodnutí, které zredukuje až 30 milionů jednorázových obalů ročně, upozorňuje i novou písní a klipem hudební skupina Holki.

Hudební skupina Holki oslavuje 25 let na hudební scéně velkým koncertem. A lahve Frisco se nově po vypití vrací do obchodů. Proto spojily síly a vznikla píseň, která vypráví příběh vratných lahví a upozorňuje na důležitost jejich návratu do oběhu.

„Přechod na vratné lahve je pro nás zásadním krokem k udržitelnosti. Aby měl ale skutečný dopad, je klíčové, aby lidé lahve opravdu vraceli. Proto jsme naši kampaň zaměřili na vybudování vysokého povědomí o jejich vratnosti. Ve spolupráci se skupinou Holki jsme vytvořili chytlavou a snadno zapamatovatelnou píseň, která nám pomůže důležitou zprávu efektivně šířit,“ říká o kampani brand manažerka Frisco Žaneta Kratochvílová.

Vratné skleněné lahve jsou v průměru naplněny až 26krát a mají životnost zhruba 7 let. Frisco a jeho spotřebitelé tak mohou společně každý rok ušetřit přibližně 4 100 tun CO₂ a přes 6 200 tun skla, které by se použilo pouze jednou. Jen pro představu, jednorázové lahve vyrobené z takového množství skla by postavené vedle sebe vytvořily řadu dlouhou 1 770 kilometrů, což je zhruba cesta z Prahy do španělské Barcelony.

Sázka na hit

S nápadem na kampaňovou píseň přišla agentura Boomerang Communication. Ta se značkou Frisco spolupracuje od konce roku 2023. Po jarní kampani, která byla zaměřená na uvedení nové příchutě Frisco Mango & Limetka, se jedná již o druhý společný projekt.

Videoklip k písni natočila MasterCrane Production, která dlouhodobě spolupracuje s Plzeňským Prazdrojem. Klíčové vizuály kampaně nafotila Dita Havránková, jejíž práce dokonale zachycuje optimistickou a hravou atmosféru kampaně.

Zálohované třetinky Frisca se na trhu postupně začaly objevovat od října. Zhruba od nového roku, po doprodání všech zásob, by měly být na českém trhu pouze vratné třetinkové obaly této značky. Více informací o nových vratných lahvích Frisca a jejich ekologickém přínosu najdete na www.friscodrink.cz/vratne-lahve.

Píseň Frisco se vrací si můžete přehrát zde: https://youtu.be/m9btvVzVy9k

Poznámka pro editory

  • Dlouhodobě jsou vratné všechny půllitrové lahve Prazdroje, k nim se postupně přidaly i třetinkové obaly většiny značek spadajících pod Prazdroj. Mezi posledními značkami se do vratných lahví překlopí do konce roku 2024 Frisco a piva značky Elektrárna.
  • Přechod na vratné lahve znamená úsporu 4 133 tun CO2 z celkové emisní stopy Prazdroje. To je zhruba 5,2 procenta celkových obalových emisí Prazdroje (srovnání s rokem 2023). Prodeje v nevratném skle přitom tvoří necelé 2 procenta prodejů Prazdroje na českém trhu. Tato úspora emisí zároveň znamená zhruba 1,4 procenta celkových emisí CO2 Prazdroje od semínka po sklenici (Scope 1, 2, 3).
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2023 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma tři první místa: v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a v oborových kategoriích „TOP odpovědná firma v inovacích“ a „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.

Zdroj: www.prazdroj.cz

Další články

Další články od Plzeňský Prazdroj

Prazdroj ve svých pivovarech rekordně šetří vodou, ukazuje jeho nová Zpráva o udržitelnosti

Prazdroj ve svých pivovarech rekordně šetří vodou, ukazuje jeho nová Zpráva o udržitelnosti

Už od roku 2026 budou všechny velké tuzemské firmy vydávat svůj nefinanční reporting povinně. Plzeňský Prazdroj ho letos na dobrovolné bázi vydává už po osmnácté. Představuje v něm své aktivity v pivovarech i mimo ně, které mu pomáhají snižovat dopad jeho podnikání na životní prostředí. V roce 2023 dosáhl historicky nejnižší průměrné spotřeby vody v pivovarech, výrazně se posunul na cestě k plné cirkularitě obalů, investoval do fotovoltaiky a dalších technologií snižujících emise ve výrobě. Zpráva o udržitelnosti 2023 se ale také věnuje dodavatelsko-odběratelskému řetězci, protože drtivá většina emisí pochází z činností mimo pivovary, a projektům, kterými Prazdroj podporuje pěstitele chmele a ječmene. Zprávu Prazdroj vydává u příležitosti Světového dne udržitelnosti, který každoročně připadá na poslední říjnovou středu.
| Plzeňský Prazdroj
Sladovníci Prazdroje začali zpracovávat letošní úrodu ječmene. Ten i letos potrápily výkyvy počasí

Sladovníci Prazdroje začali zpracovávat letošní úrodu ječmene. Ten i letos potrápily výkyvy počasí

Do Plzeňského Prazdroje dorazily v těchto dnech první várky sladovnického ječmene z letošní sklizně. Pracovníci pivovaru z něj začínají na vlastní sladovně připravovat slad, jednu z klíčových surovin pro české pivo. Celkem Prazdroj od tuzemských farmářů nakoupí zhruba 150 000 tun sladovnického ječmene. Podle prvních laboratorních analýz je kvalita letošní úrody dobrá. Přesto ječmen i letos ovlivňovalo nestálé počasí. I proto Prazdroj spolu se zemědělci hledá cesty, jak pěstování této plodiny adaptovat na klimatickou změnu.
| Plzeňský Prazdroj
Frisco se teď vrací, zpívají Holki v novém hitu

Frisco se teď vrací, zpívají Holki v novém hitu

Lahve od Frisca už po vypití neskončí v kontejneru nebo koši. Oblíbený nápoj z portfolia Plzeňského Prazdroje se nově stáčí do zálohovaných třetinkových lahví. Na důležité rozhodnutí, které zredukuje až 30 milionů jednorázových obalů ročně, upozorňuje i novou písní a klipem hudební skupina Holki.
| Plzeňský Prazdroj
Sváteční gastrotip z plzeňského pivovaru: Oslavy vzniku republiky se slovenskými víny a tradičními pokrmy

Sváteční gastrotip z plzeňského pivovaru: Oslavy vzniku republiky se slovenskými víny a tradičními pokrmy

Plzeňané i návštěvníci západočeské metropole si letos mohou dosyta užít originální oslavu Dne vzniku samostatného československého státu. V pondělí 28. října se bude konat Degustační večer slovenských vín a chutí v Konferenčním centru Secese, na který od 30. října do 3. listopadu naváže Slovenský týden v Hospodě Na Spilce.
| Plzeňský Prazdroj
Emeritní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka: muž, díky kterému pijeme skvělé pivo po celém Česku

Emeritní sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka: muž, díky kterému pijeme skvělé pivo po celém Česku

Pivo bez pěny a ve špatně umyté sklenici? Ještě v devadesátých letech nic neobvyklého. Václav Berka se rozhodl to změnit. Dnes emeritní vrchní sládek Plzeňského Prazdroje zasvětil celý život plzeňskému ležáku a před 20 lety stál u zrodu obchodních sládků, kteří se starají, aby se v hospodách čepovalo stejně dobré pivo, jako když se uvaří v pivovaru. Právě tým, který sestavil, má lví podíl na tom, že se kvalita piva čepovaného v tuzemských hospodách a restauracích v uplynulých dvaceti letech výrazně zlepšila. I proto nyní Český svaz pivovarů a sladoven uvedl Václava Berku do Síně slávy českého pivovarství a sladařství.
| Plzeňský Prazdroj
Prazdroj zrekonstruuje garáže na nádvoří pivovaru. Vznikne nová odpočinková zóna i schody k řece

Prazdroj zrekonstruuje garáže na nádvoří pivovaru. Vznikne nová odpočinková zóna i schody k řece

Plzeňský Prazdroj zahájil v areálu pivovaru v Plzni velkou rekonstrukci garáží, které se nacházejí vedle Návštěvnického centra. Projekt přinese zásadní proměnu pivovarského nádvoří i novou odpočinkovou zónu se schody u řeky Radbuzy, čímž se pivovar ještě více otevře veřejnosti. Pro obyvatele a návštěvníky Plzně to znamená rozšíření veřejně přístupného prostoru uvnitř pivovarského areálu a nové možnosti pro kulturní a společenské akce.
| Plzeňský Prazdroj
Plzeňský ležák oslavil 182. narozeniny. Připíjeli mu slavné osobnosti na Pilsner Festu i štamgasti v hospodách

Plzeňský ležák oslavil 182. narozeniny. Připíjeli mu slavné osobnosti na Pilsner Festu i štamgasti v hospodách

V sobotu 5. října proběhly tradiční oslavy piva Pilsner Urquell v plzeňském pivovaru. Ve stejný moment, kdy probíhal na hlavním podiu přípitek symbolicky v 18:42, se připíjelo i za branami pivovaru, a to ve vybraných hospodách a restauracích napříč Českem. Společně tak tisíce návštěvníků Pilsner Festu, osobností i štamgastů v podnicích připilo na oslavu 182. výročí piva, které si získalo srdce lidí na celém světě.
| Plzeňský Prazdroj
Vynést 10 piv do 41 schodů. Pinkasovu noční můru letos nejlépe zvládl výčepní z pražské restaurace Na Markétě

Vynést 10 piv do 41 schodů. Pinkasovu noční můru letos nejlépe zvládl výčepní z pražské restaurace Na Markétě

Načepovat 10 půllitrů piva Pilsner Urquell a vyběhnout s nimi 41 schodů v co nejkratším čase – takový úkol čekal na účastníky tradičního závodu výčepních Pinkasova noční můra. Kromě rychlosti hodnotila odborná porota i kvalitu načepovaných a donesených piv, která před ni soutěžící postavili. Vítězem letošního klání, které se v pražské restauraci U Pinkasů konalo již po čtrnácté, se stal Jan Lukeš z restaurace Na Markétě.
| Plzeňský Prazdroj
První sládková v historii nošovického pivovaru. Správně hořké pivo Radegast nově vaří Jana Tovaryšová

První sládková v historii nošovického pivovaru. Správně hořké pivo Radegast nově vaří Jana Tovaryšová

Sládkovská historie správně hořkého piva Radegast píše novou kapitolu. Poprvé v dějinách má nošovický pivovar svou sládkovou. Jana Tovaryšová se stala sedmou pokračovatelkou sládkovského řemesla v Radegastu od doby, kdy se v Nošovicích v roce 1970 uvařila první várka piva.
| Plzeňský Prazdroj
Prazdroj investuje přes miliardu korun do vratných lahví. V Česku bude zálohovaná celá jeho tuzemská produkce ve skle

Prazdroj investuje přes miliardu korun do vratných lahví. V Česku bude zálohovaná celá jeho tuzemská produkce ve skle

Plzeňský Prazdroj investuje více než miliardu korun do rozšíření sortimentu ve vratných lahvích. Jako poslední ze svých tuzemských značek do nich nyní překlápí třetinky Frisco a piva značky Elektrárna. Veškeré skleněné lahve, do kterých pivovar plní své produkty pro český trh, tak budou od příštího roku vratné. Finálním krokem, který Prazdroji umožní distribuovat celé portfolio v opakovaně použitelných skleněných obalech, je zprovoznění nové automatické stáčecí linky v plzeňském pivovaru. Díky tomu ročně nevyprodukuje přes 30 milionů jednorázových skleněných lahví.
| Plzeňský Prazdroj