Lahve od Frisca už po vypití neskončí v kontejneru nebo koši. Oblíbený nápoj z portfolia Plzeňského Prazdroje se nově stáčí do zálohovaných třetinkových lahví. Na důležité rozhodnutí, které zredukuje až 30 milionů jednorázových obalů ročně, upozorňuje i novou písní a klipem hudební skupina Holki.
Hudební skupina Holki oslavuje 25 let na hudební scéně velkým koncertem. A lahve Frisco se nově po vypití vrací do obchodů. Proto spojily síly a vznikla píseň, která vypráví příběh vratných lahví a upozorňuje na důležitost jejich návratu do oběhu.
„Přechod na vratné lahve je pro nás zásadním krokem k udržitelnosti. Aby měl ale skutečný dopad, je klíčové, aby lidé lahve opravdu vraceli. Proto jsme naši kampaň zaměřili na vybudování vysokého povědomí o jejich vratnosti. Ve spolupráci se skupinou Holki jsme vytvořili chytlavou a snadno zapamatovatelnou píseň, která nám pomůže důležitou zprávu efektivně šířit,“ říká o kampani brand manažerka Frisco Žaneta Kratochvílová.
Vratné skleněné lahve jsou v průměru naplněny až 26krát a mají životnost zhruba 7 let. Frisco a jeho spotřebitelé tak mohou společně každý rok ušetřit přibližně 4 100 tun CO₂ a přes 6 200 tun skla, které by se použilo pouze jednou. Jen pro představu, jednorázové lahve vyrobené z takového množství skla by postavené vedle sebe vytvořily řadu dlouhou 1 770 kilometrů, což je zhruba cesta z Prahy do španělské Barcelony.
Sázka na hit
S nápadem na kampaňovou píseň přišla agentura Boomerang Communication. Ta se značkou Frisco spolupracuje od konce roku 2023. Po jarní kampani, která byla zaměřená na uvedení nové příchutě Frisco Mango & Limetka, se jedná již o druhý společný projekt.
Videoklip k písni natočila MasterCrane Production, která dlouhodobě spolupracuje s Plzeňským Prazdrojem. Klíčové vizuály kampaně nafotila Dita Havránková, jejíž práce dokonale zachycuje optimistickou a hravou atmosféru kampaně.
Zálohované třetinky Frisca se na trhu postupně začaly objevovat od října. Zhruba od nového roku, po doprodání všech zásob, by měly být na českém trhu pouze vratné třetinkové obaly této značky. Více informací o nových vratných lahvích Frisca a jejich ekologickém přínosu najdete na www.friscodrink.cz/vratne-lahve.
Píseň Frisco se vrací si můžete přehrát zde: https://youtu.be/m9btvVzVy9k
Poznámka pro editory
- Dlouhodobě jsou vratné všechny půllitrové lahve Prazdroje, k nim se postupně přidaly i třetinkové obaly většiny značek spadajících pod Prazdroj. Mezi posledními značkami se do vratných lahví překlopí do konce roku 2024 Frisco a piva značky Elektrárna.
- Přechod na vratné lahve znamená úsporu 4 133 tun CO2 z celkové emisní stopy Prazdroje. To je zhruba 5,2 procenta celkových obalových emisí Prazdroje (srovnání s rokem 2023). Prodeje v nevratném skle přitom tvoří necelé 2 procenta prodejů Prazdroje na českém trhu. Tato úspora emisí zároveň znamená zhruba 1,4 procenta celkových emisí CO2 Prazdroje od semínka po sklenici (Scope 1, 2, 3).
- S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Plzeňský Prazdroj získal v roce 2023 v žebříčku aliance Byznys pro společnost TOP Odpovědná firma tři první místa: v hlavní kategorii „TOP odpovědná velká firma“ a v oborových kategoriích „TOP odpovědná firma v inovacích“ a „TOP odpovědná firma v životním prostředí“.
Zdroj: www.prazdroj.cz