Datart··4 min

DATART vstupuje do nové fáze budování značky. Jako opravdový elektrospecialista ulehčí zákazníkům život

Zlín, 4. října 2023 Maloobchodní prodejce DATART představil novou brandovou komunikaci. Zaměří se na image značky a emoce s ní související. Za cíl si dává také rozvíjet vnímání DATARTU jako opravdového elektrospecialisty. Ústředním prvkem nové komunikace je tlačítko DATART naplňující potřeby zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou WMC Grey.

Nová brandová kampaň přirozeně navazuje na úspěšnou taktickou komunikaci služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART, díky které se DATARTu podařilo zvýšit prodeje v prodejnách o 20 % a na e-shopu dokonce o 40 %. Na přípravě kampaní oceněných prestižní oborovou cenou Effie spolupracoval DATART s agenturou WMC Grey, která stojí i za novou komunikační linkou.

„Při tvorbě nové brandové komunikace jsme podrobně rozebrali, kam se nám podařilo značku za poslední tři roky posunout, a kde stále ještě zbývá nevyužitý potenciál,“ vysvětluje marketingová ředitelka DATART Lenka Mastešová a pokračuje: „Spíše než o revoluci se jedná o evoluci. V rámci nové kampaně chceme navázat na naši dosavadní komunikaci, posílit emoční atribut značky a akcentovat roli DATARTU jako opravdového elektrospecialisty, který zákazníkům usnadní veškeré starosti spojené s nákupem elektroniky.“

Uvedení nové brandové komunikace předcházel rozsáhlý konzultační proces s agenturou WMC Grey zaměřený na odhalení potenciálu značky a vylepšení její architektury. Důležitým prvkem celého procesu byl také výzkum zákaznických potřeb a očekávání od výzkumné agentury Behavio, který pomohl upřesnit positioning značky DATART.

Kouzelné tlačítko DATART usnadní zákazníkům život

Kreativní koncept nové brandové komunikace zdůrazňuje, že jsme každý specialistou na svůj vlastní život. O elektroniku se postará DATART – opravdový elektrospecialista. „Zákazník od opravdového specialisty očekává ulehčení výběru elektroniky a života s ní. V další fázi budování značky nám bude tato linka sloužit jako kreativní teritorium k dalšímu sbližování značky DATART s jejími zákazníky,“ říká Aleš Hron, strategický konzultant WMC Grey.

Sjednocujícím prvkem celé komunikace je tlačítko DATART, které jednoduše naplňuje potřeby zákazníků. „Tlačítko DATART je ústředním prvkem nové kampaně, který postupně prostoupí komunikací DATARTU na všech úrovních. Zákazníci se s ním setkají nejen v televizních spotech, ale například i přímo v našich prodejnách,“ upozorňuje Marek Ingr, Head of offline marketing DATART.

Na rozdíl od taktické komunikace služeb se nová brandová komunikace odehrává v reálném prostředí zákazníka a buduje tak zcela nové prostředí značky DATART orientované právě na emoce související s ulehčením výběru elektroniky a života s ní.

„Vykročit mimo skvěle fungující komunikační světy taktických komunikací služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART byla jednoznačně výzva. Vytvořili jsme realistický svět zákazníka s jasnou pozitivní silou DATART v podobě skoro až magického tlačítka DATART šipky. Tento symbol jsme zvolili jako propojující brand asset napříč komunikací, který začneme silně budovat,“ dodává David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.

Na nové brandové komunikaci se podíleli:

Kreativní agentura: WMC Grey

Produkční Agentura: Creative Embassy

Značka: DATART

Klient: HP Tronic Zlín

Obor: Technika / spotřební elektronika, Maloobchod / obchodní řetězce

Režie: Mugshots

DOP: Marián Ontko

Creative director: David Suda

Account director: Martina Vacíková

Account Manager: Martin Brázda

Art Director: Radek Pleha

Copywriter: Klára Javůrková

Zdroj: www.datart.cz

Zadavatel
Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Další články od Datart

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART
Datart

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %
Datart

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu
Datart

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.
Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí
Datart

Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování spotřebitelů se často mění a je ovlivňováno mnoha faktory, které se ne vždy dají jednoduše předvídat. Kromě základního porozumění nákupním zvyklostem a cestám zákazníků, jsou zde další vlivy jako celospolečenské dění, ekonomická situace, nálada obyvatelstva, a dokonce i počasí, které mohou výrazně ovlivnit chuť spotřebitelů nakupovat.
Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje
Datart

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.
V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky
Datart

V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V období letních dovolených stoupá podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Během tří letních měsíců za ně lidé na českém trhu utratí více než 300 milionů korun. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty, jejichž prodeje každým rokem klesají o desítky procent, jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Za nový fotoaparát spotřebitelé v průměru zaplatí 12 300 korun.
Češi se vrhli na přenosné klimatizace a větráky. V důsledku veder na trhu dochází jejich zásoby
Datart

Češi se vrhli na přenosné klimatizace a větráky. V důsledku veder na trhu dochází jejich zásoby

Během letních měsíců se výrazně zvyšuje poptávka po přenosných klimatizacích, ochlazovačích a ventilátorech. V důsledku velkých veder posledních dnů a týdnů však poptávka Čechů po těchto spotřebičích vystřelila maximálně. Na trhu tak rychle mizí. Výrazný nárůst počtu zákazníků shánějících klimatizace, větráky či ochlazovače potvrzuje i maloobchodní prodejce elektroniky DATART, u kterého jsou tyto spotřebiče stále dostupné.
Electro World se mění na DATART
Datart

Electro World se mění na DATART

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná realizace plánované integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům.
Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů
Datart

Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů

Spolu s průměrnými teplotami v Česku podle ČHMÚ roste i četnost tropických dnů, kdy se teploty vyšplhají nad 30 °C. Právě výskyt teplotních extrémů má podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zásadní vliv na poptávku po přenosných klimatizacích, které se v českých domácnostech vlivem rostoucích teplot začínají rychle zabydlovat. Během horkého léta s dlouhodobějším výskytem tropických teplot dochází oproti chladnějším rokům k nárůstům prodejů klimatizací, ochlazovačů a větráků, v extrému např. až o 100 %, někdy i více.
Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze
Datart

Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART představuje významný přírůstek do své nabídky – aktuálně největší televizi na světě s bezmála třímetrovou úhlopříčkou a převratnou technologií QD-mini LED od předního světového výrobce TCL. Už nyní je tento technologický zázrak k vidění v prodejnách DATART v nákupních centrech Eden, Nový Smíchov a Chodov. Zákazníci tak mohou na vlastní oči zažít vrchol inovací v oblasti televizorů.