Datart··4 min

DATART vstupuje do nové fáze budování značky. Jako opravdový elektrospecialista ulehčí zákazníkům život

Zlín, 4. října 2023 Maloobchodní prodejce DATART představil novou brandovou komunikaci. Zaměří se na image značky a emoce s ní související. Za cíl si dává také rozvíjet vnímání DATARTU jako opravdového elektrospecialisty. Ústředním prvkem nové komunikace je tlačítko DATART naplňující potřeby zákazníků. Kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou WMC Grey.

Nová brandová kampaň přirozeně navazuje na úspěšnou taktickou komunikaci služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART, díky které se DATARTu podařilo zvýšit prodeje v prodejnách o 20 % a na e-shopu dokonce o 40 %. Na přípravě kampaní oceněných prestižní oborovou cenou Effie spolupracoval DATART s agenturou WMC Grey, která stojí i za novou komunikační linkou.

„Při tvorbě nové brandové komunikace jsme podrobně rozebrali, kam se nám podařilo značku za poslední tři roky posunout, a kde stále ještě zbývá nevyužitý potenciál,“ vysvětluje marketingová ředitelka DATART Lenka Mastešová a pokračuje: „Spíše než o revoluci se jedná o evoluci. V rámci nové kampaně chceme navázat na naši dosavadní komunikaci, posílit emoční atribut značky a akcentovat roli DATARTU jako opravdového elektrospecialisty, který zákazníkům usnadní veškeré starosti spojené s nákupem elektroniky.“

Uvedení nové brandové komunikace předcházel rozsáhlý konzultační proces s agenturou WMC Grey zaměřený na odhalení potenciálu značky a vylepšení její architektury. Důležitým prvkem celého procesu byl také výzkum zákaznických potřeb a očekávání od výzkumné agentury Behavio, který pomohl upřesnit positioning značky DATART.

Kouzelné tlačítko DATART usnadní zákazníkům život

Kreativní koncept nové brandové komunikace zdůrazňuje, že jsme každý specialistou na svůj vlastní život. O elektroniku se postará DATART – opravdový elektrospecialista. „Zákazník od opravdového specialisty očekává ulehčení výběru elektroniky a života s ní. V další fázi budování značky nám bude tato linka sloužit jako kreativní teritorium k dalšímu sbližování značky DATART s jejími zákazníky,“ říká Aleš Hron, strategický konzultant WMC Grey.

Sjednocujícím prvkem celé komunikace je tlačítko DATART, které jednoduše naplňuje potřeby zákazníků. „Tlačítko DATART je ústředním prvkem nové kampaně, který postupně prostoupí komunikací DATARTU na všech úrovních. Zákazníci se s ním setkají nejen v televizních spotech, ale například i přímo v našich prodejnách,“ upozorňuje Marek Ingr, Head of offline marketing DATART.

Na rozdíl od taktické komunikace služeb se nová brandová komunikace odehrává v reálném prostředí zákazníka a buduje tak zcela nové prostředí značky DATART orientované právě na emoce související s ulehčením výběru elektroniky a života s ní.

„Vykročit mimo skvěle fungující komunikační světy taktických komunikací služeb RYCHLART, DOPRAVART a CHYTRART byla jednoznačně výzva. Vytvořili jsme realistický svět zákazníka s jasnou pozitivní silou DATART v podobě skoro až magického tlačítka DATART šipky. Tento symbol jsme zvolili jako propojující brand asset napříč komunikací, který začneme silně budovat,“ dodává David Suda, kreativní ředitel WMC Grey.

Na nové brandové komunikaci se podíleli:

Kreativní agentura: WMC Grey

Produkční Agentura: Creative Embassy

Značka: DATART

Klient: HP Tronic Zlín

Obor: Technika / spotřební elektronika, Maloobchod / obchodní řetězce

Režie: Mugshots

DOP: Marián Ontko

Creative director: David Suda

Account director: Martina Vacíková

Account Manager: Martin Brázda

Art Director: Radek Pleha

Copywriter: Klára Javůrková

Zdroj: www.datart.cz

Zadavatel
Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Další články od Datart

Electro World se mění na DATART
Datart

Electro World se mění na DATART

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná realizace plánované integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům.
Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů
Datart

Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů

Spolu s průměrnými teplotami v Česku podle ČHMÚ roste i četnost tropických dnů, kdy se teploty vyšplhají nad 30 °C. Právě výskyt teplotních extrémů má podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zásadní vliv na poptávku po přenosných klimatizacích, které se v českých domácnostech vlivem rostoucích teplot začínají rychle zabydlovat. Během horkého léta s dlouhodobějším výskytem tropických teplot dochází oproti chladnějším rokům k nárůstům prodejů klimatizací, ochlazovačů a větráků, v extrému např. až o 100 %, někdy i více.
Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze
Datart

Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART představuje významný přírůstek do své nabídky – aktuálně největší televizi na světě s bezmála třímetrovou úhlopříčkou a převratnou technologií QD-mini LED od předního světového výrobce TCL. Už nyní je tento technologický zázrak k vidění v prodejnách DATART v nákupních centrech Eden, Nový Smíchov a Chodov. Zákazníci tak mohou na vlastní oči zažít vrchol inovací v oblasti televizorů.
Letní osvěžení přesně podle vašich představ? Mezi Čechy roste zájem o domácí výrobníky sody a zmrzlinovače
Datart

Letní osvěžení přesně podle vašich představ? Mezi Čechy roste zájem o domácí výrobníky sody a zmrzlinovače

V letních měsících se řada z nás snaží hledat cesty, jak se osvěžit a naplno si užít horké dny. S rostoucími teplotami stále více Čechů sahá po domácích přístrojích, které jim pomáhají letní vedra lépe zvládat. Mezi ty úplně nejpopulárnější se řadí výrobníky sody a zmrzlinovače, jejichž obliba v posledních letech výrazně roste. Kromě letního osvěžení přispívají zdravějšímu životnímu stylu a šetří peníze i přírodní zdroje.
Chytré hodinky lámou rekordy. Nositelnou elektroniku u nás používá každý druhý, v Evropě se nám vyrovná jen málokdo
Datart

Chytré hodinky lámou rekordy. Nositelnou elektroniku u nás používá každý druhý, v Evropě se nám vyrovná jen málokdo

V Česku nadále pokračuje boom nositelné elektroniky. Z dat Eurostatu vyplývá, že produkty, jako jsou chytré hodinky nebo fitness náramky, už používá téměř polovina Čechů. V rámci celé Evropské unie nás to řadí na třetí příčku za Nizozemsko a Irsko. Trend potvrzuje i přední tuzemský prodejce elektroniky DATART. V první polovině roku podle něj stouply prodeje chytrých hodinek o 15 %. Rostoucí poptávku prodejce pozoruje zejména u prémiových modelů.
Prodeje produktů péče o tělo stoupají o desítky procent. Napomáhá tomu i zdražování služeb
Datart

Prodeje produktů péče o tělo stoupají o desítky procent. Napomáhá tomu i zdražování služeb

Elektronická zařízení pomáhající s péčí o tělo se i díky zdražování služeb rychle zabydlují v českých domácnostech. Podle dat maloobchodního prodejce DATART v prvním čtvrtletí oproti minulému roku výrazně stouply prodeje napříč celým tímto segmentem. O pětinu větší zájem měli Češi o holicí strojky nebo epilátory, prodeje masážních přístrojů stouply skoro o čtvrtinu.
Nová kapitola: HP TRONIC se propojí s NAY
Datart

Nová kapitola: HP TRONIC se propojí s NAY

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC a NAY českým Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v březnu, obdržely obě společnosti zelenou k vytvoření společného holdingu i od slovenského Protimonopolného úradu (PMÚ). Povolení od těchto soutěžních úřadů bylo nezbytnou podmínkou pro realizaci plánovaného záměru. Tímto spojením vznikne na českém a slovenském trhu nová entita s velkým inovačním potenciálem.
Jak si zpříjemnit domácí sledování sportu? Mezi Čechy roste zájem o domácí grily nebo výčepní zařízení
Datart

Jak si zpříjemnit domácí sledování sportu? Mezi Čechy roste zájem o domácí grily nebo výčepní zařízení

V letošním roce čeká české reprezentanty hned několik velkých sportovních událostí, na kterých budou bojovat o ta úplně nejvyšší umístění. Mnoho z nás už nyní v pohodlí domova společně s přáteli sleduje výkony českých hokejistů. Vrchol sezóny čeká také české fotbalisty a olympioniky. Dokonalé zpestření těchto společných sportovních zážitků zajistí třeba domácí gril či výčepní zařízení, o které podle maloobchodního prodejce DATART roste dlouhodobě zájem.
Nové telefony Google Pixel si vyzkoušíte v DATARTu
Datart

Nové telefony Google Pixel si vyzkoušíte v DATARTu

V prodejnách DATART se představuje nová generace telefonů Google Pixel včetně zbrusu nového modelu Pixel 8a a jeho společníků – Pixel 8 a Pixel 8 Pro. Český maloobchodní prodejce elektroniky DATART se stává významným retailovým partnerem pro oficiální distribuci a vystavení telefonů Google Pixel v České republice a svým zákazníkům přináší prvotřídní technologie, které si na vybraných prodejnách mohou na vlastní oči prohlédnout a vyzkoušet.
Češi – národ fanoušků: Během sportovních akcí s českou účastí stoupá poptávka po nových televizích o desetinu
Datart

Češi – národ fanoušků: Během sportovních akcí s českou účastí stoupá poptávka po nových televizích o desetinu

Podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART v týdnech před velkými sportovními akcemi s účastí českých reprezentantů pravidelně stoupají prodeje televizí, v průměru o 10 %. Díky souběhu tří velkých sportovních událostí však může v příštích měsících docházet k ještě výraznější nárůstům. Ne každá televize je však podle Michala Nováka, product managera DATART, ke sledování sportovních přenosů vhodná.