Datart··4 min

Prodeje produktů péče o tělo stoupají o desítky procent. Napomáhá tomu i zdražování služeb

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Elektronická zařízení pomáhající s péčí o tělo se i díky zdražování služeb rychle zabydlují v českých domácnostech. Podle dat maloobchodního prodejce DATART v prvním čtvrtletí oproti minulému roku výrazně stouply prodeje napříč celým tímto segmentem. O pětinu větší zájem měli Češi o holicí strojky nebo epilátory, prodeje masážních přístrojů stouply skoro o čtvrtinu.

V posledních letech se Českem prohnala všudypřítomná inflace. Nejčastěji se v této souvislosti mluvilo o zdražování potr,avin, energií či bydlení. Spolu s nimi však nezanedbatelně stouply i ceny služeb – třeba v oblasti péče o tělo. Některé profese, jako jsou kadeřníci nebo holiči, navíc přinutila k dalšímu zdražení úprava zdanění jejich služeb.

Právě růst cen služeb může být jedním z důvodů, proč Češi více vyhledávají produkty péče o tělo a zdraví, díky kterým mohou na návštěvách u holiče, kosmetičky, nebo například u maséra ušetřit. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v prvním čtvrtletí meziročně stouply prodeje holicích strojků o 21 %, zájem o masážní přístroje vzrostl skoro o čtvrtinu (23 %).

„Popularitu těchto produktových kategorií mezi našimi zákazníky dozajista ovlivňuje nárůst cen v oblasti služeb. Ještě více se tak stupňuje tempo růstu prodejů produktů péče o tělo a zdraví, který mezi Čechy už delší dobu pozorujeme. U mnohých z nich letos evidujeme meziroční nárůst o desítky procent,“ komentuje stoupající poptávku Pavel Janů, produktový manažer DATART.

Dále tak kupříkladu pokračuje vytrvalý růst prodejů elektrických zubních kartáčků, o které se dnes spotřebitelé v rámci tohoto segmentu zajímají vůbec nejvíce. Jen letos stouply o desetinu. Neustále se navíc objevují nové produktové kategorie, které lidem péči o tělo dále usnadňují. Jednou takovou jsou třeba laserové epilátory, které dnes podle Pavla Janů zažívají obrovský boom. Jejich prodeje meziročně v prvním čtvrtletí narostli o 48 %. Výrazně nahoru jdou i prodeje dalších přístrojů specificky určených pro péči o pleť.

„Nabídka v tomto segmentu se neustále rozšiřuje. Dříve byly elektrické zubní kartáčky spíše okrajovou záležitostí, dnes už jsou standardem. Podobně to platí pro nespočet dalších produktů. Všechny se rychle stávají nedílnou součástí každodenního života. Velká část našich zákazníků je dnes vnímá jako naprosto běžnou potřebu a jejich počet každým rokem dále roste. Jsou to prostě komfortní pomocníci moderního člověka,“ říká Pavel Janů.

Více si všímáme i prostředí, ve kterém žijeme

Lidé se však nevěnují pouze péči o svůj zevnějšek. Stále důležitější pro ně je i to, aby se dobře cítili také v místech, kde se pohybují. Na popularitě tak získávají přístroje, které se mají starat o to, aby lidé žili ve zdravém a příjemném prostředí. Hned o čtvrtinu tak v DATARTu oproti loňskému roku stouply prodeje čističek vzduchu. V případě odvlhčovačů pak nárůst v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl dokonce o 56 %.

Moderní čističky ze vzduchu odstraňují prach, pyl a další alergeny a výrazně tak usnadňují život nejen alergikům. Pomoci dokážou i s eliminací zápachů. Odvlhčovače a zvlhčovače pak v domácnosti regulují optimální vlhkost a pomáhají tak udržovat zdravé dýchací cesty.“ vyjmenovává výhody Pavel Janů.

Kontakt:

Petra Psotková

tisková mluvčí DATART

e-mail: [email protected]

tel.: (+420) 775 878 681

www.datart.cz

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.
| Datart
Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Netradiční platební metody táhnou. Počet nákupů s odloženou nebo rozloženou platbou u DATARTu v červenci meziročně stoupl o 150 %

Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART tak výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin, v květnu a červnu, dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Mezi tradičními platebními metodami dominují platby kartou, stále častěji je však čeští spotřebitelé provádí s pomocí mobilních zařízení.
| Datart
Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

Přípravy na nový školní rok vrcholí: Zájem o notebooky a chytré telefony roste v závěru prázdnin o třetinu

S rychle se blížícím koncem prázdnin nabírají na obrátkách přípravy na začátek nového školního roku, jejichž součástí bývá i nákup nového vybavení. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART v závěru prázdnin výrazně roste zájem o chytré telefony a notebooky. V loňském roce jejich prodeje v tomto období vzrostly ve srovnání se začátkem prázdnin o více než 30 %. Zatímco telefony rodiče pořizují těm úplně nejmladším školákům, zájem o notebooky DATART registruje zejména studenty středních a vysokých škol.
| Datart
Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování formují společenské a ekonomické vlivy. Ovlivňuje ho však i počasí

Nákupní chování spotřebitelů se často mění a je ovlivňováno mnoha faktory, které se ne vždy dají jednoduše předvídat. Kromě základního porozumění nákupním zvyklostem a cestám zákazníků, jsou zde další vlivy jako celospolečenské dění, ekonomická situace, nálada obyvatelstva, a dokonce i počasí, které mohou výrazně ovlivnit chuť spotřebitelů nakupovat.
| Datart
Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Slunné počasí motivuje Čechy k nákupu elektrických kol a koloběžek. V mimořádně teplých měsících rostou prodeje

Zlín, 6. srpna 2024 S příchodem teplých dnů a slunného počasí volí stále více Čechů k přepravě po městě a cestování po republice prostředky drobné elektromobility. Již v dubnu, který byl letos mimořádně teplý, zaznamenal maloobchodní prodejce elektroniky DATART meziroční nárůst prodaných koloběžek řádově o 20 %. Elektrokola si podle Zděňka Pintery z DATARTu vedle seniorů, mezi kterými jsou dlouhodobě populární, stále častěji pořizují i mladší ročníky, kterým pomáhají zvládat náročnější trasy.
| Datart
V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V létě Češi za fotoaparáty a kamery utratí 300 milionů. Zájem o zrcadlovky a kompakty rapidně klesá, na trhu je nahrazují bezzrcadlovky

V období letních dovolených stoupá podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zájem Čechů o fotoaparáty, kamery a další přístroje určené pro zaznamenávání zážitků. Během tří letních měsíců za ně lidé na českém trhu utratí více než 300 milionů korun. Dříve populární zrcadlovky a klasické kompaktní fotoaparáty, jejichž prodeje každým rokem klesají o desítky procent, jsou na trhu rychle nahrazované bezzrcadlovými fotoaparáty a akčními kamerami. Za nový fotoaparát spotřebitelé v průměru zaplatí 12 300 korun.
| Datart
Češi se vrhli na přenosné klimatizace a větráky. V důsledku veder na trhu dochází jejich zásoby

Češi se vrhli na přenosné klimatizace a větráky. V důsledku veder na trhu dochází jejich zásoby

Během letních měsíců se výrazně zvyšuje poptávka po přenosných klimatizacích, ochlazovačích a ventilátorech. V důsledku velkých veder posledních dnů a týdnů však poptávka Čechů po těchto spotřebičích vystřelila maximálně. Na trhu tak rychle mizí. Výrazný nárůst počtu zákazníků shánějících klimatizace, větráky či ochlazovače potvrzuje i maloobchodní prodejce elektroniky DATART, u kterého jsou tyto spotřebiče stále dostupné.
| Datart
Electro World se mění na DATART

Electro World se mění na DATART

Po schválení spojení zlínské skupiny HP TRONIC (DATART) a NAY (Electro World) soutěžními úřady v České republice i na Slovensku začíná realizace plánované integrace. Prodejny v České republice budou postupně sjednocené pod značku DATART, na Slovensku pod značku NAY. Aktuálně probíhá komunikace změn směrem k zákazníkům.
| Datart
Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů

Poslední záchrana před vedrem? Klimatizace a větráky Češi ve velkém nakupují až s příchodem tropů

Spolu s průměrnými teplotami v Česku podle ČHMÚ roste i četnost tropických dnů, kdy se teploty vyšplhají nad 30 °C. Právě výskyt teplotních extrémů má podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART zásadní vliv na poptávku po přenosných klimatizacích, které se v českých domácnostech vlivem rostoucích teplot začínají rychle zabydlovat. Během horkého léta s dlouhodobějším výskytem tropických teplot dochází oproti chladnějším rokům k nárůstům prodejů klimatizací, ochlazovačů a větráků, v extrému např. až o 100 %, někdy i více.
| Datart
Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze

Přesvědčte se, že na velikosti televize opravdu záleží: Největší na světě - 115“ QD-mini LED TV, si nyní prohlédnete v prodejnách DATART v Praze

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART představuje významný přírůstek do své nabídky – aktuálně největší televizi na světě s bezmála třímetrovou úhlopříčkou a převratnou technologií QD-mini LED od předního světového výrobce TCL. Už nyní je tento technologický zázrak k vidění v prodejnách DATART v nákupních centrech Eden, Nový Smíchov a Chodov. Zákazníci tak mohou na vlastní oči zažít vrchol inovací v oblasti televizorů.
| Datart