Datart··5 min

Chytré hodinky lámou rekordy. Nositelnou elektroniku u nás používá každý druhý, v Evropě se nám vyrovná jen málokdo

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

V Česku nadále pokračuje boom nositelné elektroniky. Z dat Eurostatu vyplývá, že produkty, jako jsou chytré hodinky nebo fitness náramky, už používá téměř polovina Čechů. V rámci celé Evropské unie nás to řadí na třetí příčku za Nizozemsko a Irsko. Trend potvrzuje i přední tuzemský prodejce elektroniky DATART. V první polovině roku podle něj stouply prodeje chytrých hodinek o 15 %. Rostoucí poptávku prodejce pozoruje zejména u prémiových modelů.

Chytré hodinky, fitness náramky a další zařízení ze segmentu nositelné elektroniky se mezi Čechy těší mimořádné oblibě. Potvrzují to nejnovější data Eurostatu, podle kterých některý z těchto produktů používá téměř polovina (49 %) Čechů. Mezi státy Evropské unie, kde průměr dosahuje pouhých 26 %, nás to řadí na úplnou špičku. Vyšší podíl lidí využívajících nositelnou elektroniku najdeme jen v Nizozemsku (55 %) a v Irsku (50 %).

Zájem o tento segment potvrzuje i maloobchodní prodejce DATART. Z jeho dat vyplývá, že Češi aktuálně nejčastěji sahají po chytrých hodinkách, jejichž prodeje meziročně v první půlce roku stouply o 15 %. „Chytré hodinky už jsou u českých zákazníků plně etablované. V naprosté většině případů si u nás lidé kupují minimálně svůj druhý produkt v tomto segmentu. Většina zákazníků tak už má s těmito zařízeními nějaké zkušenosti a podle nich si také nové hodinky vybírá. I díky tomu pozorujeme rostoucí zájem o dražší zařízení s prémiovými funkcemi,“ vysvětluje Roman Šubrt, manažer produktového marketingu DATART.

Zdraví na prvním místě

Chytré hodinky a fitness náramky si své příznivce vždy nacházely zejména díky schopnosti monitorovat tělesné funkce člověka. Díky tomu se rychle staly téměř nezbytným vybavením každého sportovně zaměřeného člověka, který chce mít o svých aktivitách dokonalý přehled. „Chytré hodinky jsou takovým všestranným parťákem pro jakoukoliv fyzickou aktivitu. Kromě měření vám poskytnou i nedocenitelnou zpětnou vazbu o tom, co děláte dobře a co by bylo dobré ještě zlepšit,“ říká Roman Šubrt. Stále větší zájem podle něj zákazníci projevují i o chytré prsteny nabízející podobné funkce v ještě kompaktnějším provedení.

Z pokročilých funkcí sledujících tělesné hodnoty a ukazatele však nemusí těžit pouze sportovci. Mnohé z nich ocení i ti, kteří sportu příliš neholdují. Velké oblibě se těší třeba funkce sledování spánku, která měří délku a kvalitu spánku a pomáhá identifikovat případné problémy, jako jsou nespavost nebo poruchy spánku. Dnes již neodmyslitelnou součástí těchto produktů jsou také funkce sledování srdečního tepu nebo okysličení krve, které slouží jako skvělý indikátor toho, že v těle není vše úplně v pořádku.

Chytré hodinky sledují váš srdeční rytmus a dokáží vás upozornit na neobvyklé změny, které by mohly signalizovat zdravotní problém. Díky tomu můžete včas reagovat a vyhledat lékařskou pomoc, což může být pro prevenci zdravotních komplikací zcela klíčové,“ vysvětluje Roman Šubrt. Podobně nedocenitelnou funkcí mnohých chytrých hodinek je podle něj i detekce pádu. „Pokud hodinky zaznamenají náhlý pád, okamžitě se vás zeptají, zda jste v pořádku a pokud nereagujete, automaticky zavolají pomoc. To může v mnoha případech zachránit i život,“ dodává.

Nahradí i telefon

Určitě však neplatí, že by chytré hodinky neměly pro člověka, kterého nezajímají jejich zdravotní benefity, žádné uplatnění. Neztratí se třeba na ruce každého, kdo cílí na co nejefektivnější využití svého času. Oproti používání běžného mobilního telefonu totiž zvládnou chytré hodinky řadu běžných úkonů výrazně urychlit a zefektivnit. Dnešní vrcholové modely dokonce svými funkcemi dokáží telefon v případě potřeby plně zastoupit.

„Chytré hodinky vás udrží ve spojení se světem. Bez problému s nimi můžete telefonovat, přehrávat si v nich hudbu nebo s pomocí hlasového asistenta třeba odpovídat na zprávy. Pomoci vám mohou i pokud vás telefon rozptyluje,“ upozorňuje Roman Šubrt. „Když člověku přijde upozornění na telefon, mnohdy se stane, že se u něj zasekne a s telefonem v ruce stráví mnohem více času, než by chtěl. Na hodinkách se na upozornění rychle podíváte a dále se věnujete tomu, čemu potřebujete,“ dodává.

Kontakt:

Petra Psotková

tisková mluvčí DATART

e-mail: [email protected]

tel.: (+420) 775 878 681

www.datart.cz

Zdroj Eurostat, dostupný zde a zde.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart