Datart··4 min

Češi – národ fanoušků: Během sportovních akcí s českou účastí stoupá poptávka po nových televizích o desetinu

Datart

Datart

DATART je jedním z největších elektro prodejců v České republice a na Slovensku. Je součástí skupiny HP TRONIC Zlín, spol. s r. o. Datart má 115 prodejen na českém a 21 prodejen na slovenském trhu, více než tisíc elektrospecialistů, síť DATART dopravců. Je držitelem ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 v kategorii elektro a titulu Nejdůvěryhodnější značka obchodníků 2020, 2021 a 2022.

Tisková zpráva

Podle maloobchodního prodejce elektroniky DATART v týdnech před velkými sportovními akcemi s účastí českých reprezentantů pravidelně stoupají prodeje televizí, v průměru o 10 %. Díky souběhu tří velkých sportovních událostí však může v příštích měsících docházet k ještě výraznější nárůstům. Ne každá televize je však podle Michala Nováka, product managera DATART, ke sledování sportovních přenosů vhodná.

Ať už jde o hokej, fotbal nebo plážový volejbal, čeští reprezentanti se vždy těší mimořádné přízni. Zápal českých fanoušků potvrzují data z prodejů maloobchodního prodejce elektroniky DATART. Ta ukazují, že v několika týdnech předcházejících větším sportovním akcím a následně i v jejich průběhu dochází k nárůstům prodejů televizí a v menší míře i projektorů. Tento efekt se ještě více umocní, pokud má Česko své „želízko v ohni“.

„Češi jsou velmi vášniví a oddaní fanoušci, a pokud mají možnost sledovat své oblíbené sportovce na cestě za úspěchem, řada z nich se neváhá plácnout přes kapsu a třeba i uspíšit plánovaný nákup nové televize, která posune celý sportovní zážitek na novou úroveň,“ říká Michal Novák z DATARTu a pokračuje: „Nárůsty prodejů okolo 10 % pozorujeme každoročně v květnu v souvislosti s hokejovým šampionátem. Podobný vliv na prodeje televizí, však mají i další globální sportovní události, jako jsou fotbalová mistrovství či olympijské hry.“

Díky souběhu hned tří velkých akcí v krátkém časovém sledu, na nichž navíc nebude chybět nejen české, ale i slovenské zastoupení, DATART podle Michala Nováka v těchto měsících očekává obzvláště výrazný nárůst zájmu sportovních fanoušků o televize. Ostatně tomu se každoročně těší také „big size“ segment, který v letošním roce hodlá DATART ještě více rozšířit a poskytnout zákazníkům i televizi s uhlopříčkou 115“, tedy téměř 3metry (292cm).

Pozor, ať se nespálíte

Nová televize však nemusí být jistou zárukou kvalitnějšího požitku ze sledování oblíbeného sportu. Jsou to totiž právě sportovní přenosy, které pro televizory spolu s akčními filmy představují tu úplně nejobtížnější zkoušku. Ne každý se s ní přitom zvládne vypořádat. Podle Michala Nováka by si tak lidé při koupi televize specificky pro sledování sportovních přenosů měli dát pozor na to, zda vybraný přístroj opravdu zvládne splnit všechna jejich očekávání.

„Naprostým základem je vysoké rozlišení. Čím vyšší rozlišení bude televize mít, tím více detailů divák uvidí a tím snazší pro něj bude třeba sledování rychle se pohybujícího puku. Dnes už jsou standardem televize s rozlišením 4K, naprostá většina přenosů se však stále vysílá pouze v nižším Full HD rozlišení, které má čtyřikrát méně obrazových bodů. Na výslednou kvalitu obrazu má proto zásadní vliv to, jak dokáže konkrétní televize zpracovat a ‚vylepšit‘ vstupní signál,“ upozorňuje Michal Novák.

Vedle rozlišení je při sledování sportovních přenosů velmi důležitá i odezva displeje. Ten totiž musí být schopný správně vykreslit i rychle se pohybujícími objekty – ať už se jedná o míč, puk nebo běžícího sprintera. U televizí, které nejsou osazené displejem s dostatečně vysokou odezvou, tak za letícími míči či rychle se pohybujícími sportovci mohou být vidět rušivé šmouhy. Ideální jsou pak televize se 100/120Hz nativní frekvencí panelu.

„Pokud vaše televize při sledování sportovních přenosů nepodává úplně nejlepší výkon, může pomoci přepnutí televize do speciálního sportovního režimu, který optimalizuje nastavení tak, aby docházelo k co nejmenšímu zkreslení a divák tak mohl vždy bez problému rozeznat, co se na obrazovce zrovna odehrává,“ radí Michal Novák.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart
DATART pomáhá, kde je potřeba

DATART pomáhá, kde je potřeba

Rozsáhlé povodně, které v září zasáhly velkou část České republiky, za sebou zanechaly výrazné škody v českých domácnostech. Na potřebu rychlé pomoci reagovala také společnost DATART, která do postižených oblastí rozdistribuovala více než dvě stoky odvlhčovačů. Kromě toho zaměstnanci DATARTu uspořádali interní sbírku, jejíž výtěžek společnost zdvojnásobila – celkem tak na pomoc zaměstnancům a jejich rodinám v zasažených regionech putovalo více než 600 tisíc korun.
| Datart
Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Připraveni na budoucnost s USB-C? Univerzálním konektorem je už nyní vybavených řádově 82 % telefonů

Trh s elektronikou je již z velké části připravený na nová pravidla sjednocující nabíjecí standardy v EU. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART je univerzálním konektorem USB typu C vybavených 82 % nabízených telefonů. Pravidla, která vejdou v platnost na konci roku, tak splňují už nyní. Mezi chytrými telefony má USB-C dokonce 9 z 10 modelů. V případě tlačítkových telefonů naopak stále převládá konektor Micro USB. Spolu s množstvím zařízení vybavených konektorem USB-C v Česku stoupá poptávka po kompatibilních nabíječkách.
| Datart
Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

Myčky a sušičky jako nezbytní domácí pomocníci: Hlavní roli při nákupu hraje technologický pokrok a úspora energie

V každodenním shonu se moderní spotřebiče jako myčky a sušičky stávají nepostradatelnými pomocníky, kteří v domácnostech ulehčují život a šetří drahocenný čas. Ať už se jedná o maminky, tatínky nebo kohokoli, kdo má na starosti práce v domácnosti, dnešní spotřebiče nabízejí snadné ovládání a uživatelský komfort pro všechny členy rodiny. Nejnovější údaje prodejce elektroniky DATART ukazují, že v současné době na popularitě získávají zejména energeticky úsporné modely praček i myček nádobí, které přináší výhody nejen finanční, ale i ekologické.
| Datart
DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART spouští nový kreativní koncept. V hlavní roli se objeví zákazníci se svými každodenními elektro zážitky

DATART představuje nový komunikační koncept, který posouvá vnímání značky směrem k hlubšímu propojení se zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Havas se značka vydává cestou, která více reflektuje každodenní zážitky a potřeby spotřebitelů. Nový přístup se odklání od dřívějších futuristických vizí a zaměřuje se na reálný život, čímž DATART potvrzuje svou roli spolehlivého partnera pro každého, kdo hledá nejen špičkové produkty, ale především služby, které zjednodušují život. Tváří nové kampaně se stal komik Lukáš Pavlásek.
| Datart
Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Vstupte do podzimní sezóny s novými zahradními pomocníky

Podzim už je za dveřmi a spolu s ním přichází i potřeba postarat se o údržbu zahrad a okolí domovů. S tím vám pomohou praktičtí moderní zahradní pomocníci, kteří usnadňují péči o zahradu i přípravu domácích produktů. Jejich rostoucí popularitu mezi zákazníky potvrzuje i maloobchodní prodejce elektra DATART. Úspěch slaví třeba moderní sekačky na trávu, jejichž prodeje již během jarní sezóny, tedy v prvním čtvrtletí, vzrostly meziročně na téměř dvojnásobek.
| Datart
Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou se vzpamatovává, důležitou roli hraje také počasí. V létě Češi zkupovali klimatizace, v posledních dnech čerpadla

Trh s elektronikou začíná opět mírně růst. Úrovně z roku 2022 však zatím stále nedosahuje. Data maloobchodního prodejce DATART naznačují, že se Češi v nákupech pomalu osmělují a opět si začínají více pořizovat elektroniku rovněž pro zábavu. Výrazný dopad na trh letos měly globální sportovní akce, a také narůstající obměna televizorů z období změny - digitalizace televizního vysílání. V posledních několika měsících pak nákupní chování Čechů výrazně ovlivnilo počasí. Vytrvalá letní vedra vedla k růstu prodejů klimatizací, větráků a ochlazovačů meziročně řádově 31 %, během záplav zase výrazně stoupl zájem o čerpadla, odvlhčovače, svítilny či powerbanky.
| Datart
Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.
| Datart
Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.
| Datart