Albert··3 min

„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

Albert

Albert

Dnes je Albert známou značkou po celém Česku a více než 300 našich obchodů obslouží každý týden čtyři miliony zákazníků. Supermarkety i hypermarkety najdou zákazníci v každém kraji. O zákazníky se stará 20 000 zaměstnanců na různých pozicích a s různými úvazky, kteří pracují v obchodech, ve třech distribučních centrech a v centrální kanceláři v Praze. Albert se řadí k největším soukromých zaměstnavatelům v zemi. Jsme odpovědným obchodníkem a záleží nám na tom, abychom byli dobrým sousedem všude tam, kde působíme.

Tisková zpráva

Rostlinné alternativy masa rozdělují Česko: Polovina zákazníků jim fandí, pětina je konzumuje pravidelně, odhalil průzkum

Češi mají maso rádi, čím dál víc z nich je ale ochotných vyzkoušet také jeho rostlinné alternativy. Uvedla tak téměř polovina dotázaných v exkluzivním průzkumu* společnosti Albert, zejména ženy a mladí lidé. Více než pětina spotřebitelů pak potraviny tohoto druhu již pravidelně konzumuje. Druhá polovina spotřebitelů je vůči rostlinným alternativám stále skeptická.

„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

V mladé generaci konzumují rostlinné alternativy jak muži, tak ženy, s přibývajícím věkem dotazovaných však tvoří čím dál výraznější většinu konzumentů rostlinných alternativ masa ženy, stejně jako stoupá jejich podíl mezi vegetariány. Zároveň platí, že čím vyšší vzdělání, tím spíše dává spotřebitel přednost rostlinným alternativám před každodenní konzumací masa.

Dalším důvodem, proč spotřebitelé konzumují rostlinné alternativy, je jejich zájem o udržitelnost. 47 % dotázaných uvedlo, že je pro ně důležité, aby jídlo, které běžně jí, bylo šetrné k životnímu prostředí. „Průzkum ukázal, že se mladí a vysokoškolsky vzdělaní lidé aktivně zajímají o to, co jí, a pravidelně tak zařazují rostlinné potraviny do svého jídelníčku. V našich prodejnách mají tyto zákaznice a zákazníci široký výběr tohoto sortimentu, který oslovuje stále širší skupinu populace,” uvedl Jiří Mareček, ředitel komunikace a udržitelnosti obchodů Albert.

Mezi zákazníky řetězce Albert dlouhodobě přetrvává největší zájem o tofu v přírodní nebo uzené variantě, velké oblibě se tradičně těší také seitan nebo tempeh. Zatímco tofu lidé vnímají jako vlastní kategorii potravin, například rostlinné burgery považují za náhražku masa a očekávají tak, že se daná potravina bude masu podobat co do textury i chuti, jak uvedly zhruba tři čtvrtiny respondentů. Ostatně chuť konzumovaných potravin je pro spotřebitele stále velmi důležitá, pro 85 % všech dotázaných je stěžejní, aby jim jídlo chutnalo.

*Průzkum proběhl v červenci 2024 na vzorku 518 respondentů. Vzorek je při 95% hladině spolehlivosti dostatečný k tomu, aby reprezentoval českou populaci (Raosoft). Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos. Otázky v dotazníku byly inspirovány renomovanými výzkumy Food Choice Questionnaire (Steptoe et al., 1995) a Food Neophobia Scale (Pliner a Hobden, 1992).

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

S osmi nasbíranými body zákazníci získají produkty se slevou ve výši až 60 %. Termohrnky tak pořídí s vyplněnou kartičkou za 99,90 Kč, skleněnou konvici na čaj za 159 Kč anebo dvoustěnný french press na kávu za 249 Kč.

S osmi nasbíranými body zákazníci získají produkty se slevou ve výši až 60 %. Termohrnky tak pořídí s vyplněnou kartičkou za 99,90 Kč, skleněnou konvici na čaj za 159 Kč anebo dvoustěnný french press na kávu za 249 Kč.

Albert představuje novou sběratelskou kampaň s produkty pro pití čaje a kávy značky Perla
| Albert
„Ovoce je předem nakrájené a připravené k okamžitému servírování, což z něj dělá ideální volbu pro rychlou a zdravou svačinu pro děti i dospělé. Kousky exotického ovoce také perfektně poslouží při posezení s přáteli nebo jako ingredience do různých pokrmů. V nadcházejících měsících navíc plánujeme sortiment rozšířit o sezónní ovoce, jako je papája nebo granátové jablko," říká Jan Klamrt, category manažer ve společnosti Albert.

„Ovoce je předem nakrájené a připravené k okamžitému servírování, což z něj dělá ideální volbu pro rychlou a zdravou svačinu pro děti i dospělé. Kousky exotického ovoce také perfektně poslouží při posezení s přáteli nebo jako ingredience do různých pokrmů. V nadcházejících měsících navíc plánujeme sortiment rozšířit o sezónní ovoce, jako je papája nebo granátové jablko," říká Jan Klamrt, category manažer ve společnosti Albert.

Při produkci je kladen velký důraz na udržitelnost. Zbytky ovoce jsou efektivně zpracovávány ještě v místě původu. Jedlé části se dále využívají k výrobě zmrzlin a džusů, zatímco nejedlé zbytky slouží k produkci kompostu nebo briket v případě kokosových skořápek. Udržitelnost se promítá i do balení, které je vyrobeno ze 100% recyklovaného plastu rPET, jenž je používán také pro oblíbené tapas produkty pod značkou Albert Excellent.
| Albert
„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

Rostlinné alternativy masa rozdělují Česko: Polovina zákazníků jim fandí, pětina je konzumuje pravidelně, odhalil průzkum
| Albert
Ctirad Nedbálek přechází do vedení Ahold Delhaize, opouští pozici viceprezidenta HR v Albertu

Ctirad Nedbálek přechází do vedení Ahold Delhaize, opouští pozici viceprezidenta HR v Albertu

Po devíti letech úspěšného působení na pozici viceprezidenta pro HR ve společnosti Albert odchází Ctirad Nedbálek do Nizozemska, kde bude od 1. září 2024 zastávat roli ředitele oddělení GSO HR&People and Organizational Development v mateřské společnosti Ahold Delhaize.
| Albert
Zájem o proteinové produkty roste. Albert rozšiřuje nabídku o zmrzliny plné bílkovin

Zájem o proteinové produkty roste. Albert rozšiřuje nabídku o zmrzliny plné bílkovin

Obliba proteinových výrobků mezi spotřebiteli stabilně roste. Ti již nevyhledávají pouze tradiční produkty, jako tyčinky či jogurty, ale stále více sahají i po méně tradičních výrobcích. Albert naposledy rozšířil sortiment proteinových výrobků o proteinové zmrzliny, které zvítězily v soutěži Potravinářské komory ČR o inovativní výrobek roku 2024.
| Albert
Děti z dětských domovů si díky Nadačnímu fondu Albert užily léto plné zážitků i nových dovedností

Děti z dětských domovů si díky Nadačnímu fondu Albert užily léto plné zážitků i nových dovedností

Pro děti z dětských domovů není léto strávené na táboře rozhodně samozřejmostí. Organizacím a zařízením, které se starají o znevýhodněné děti, na volnočasové aktivity tohoto druhu často chybí prostředky. Nadační fond Albert proto i letos pomohl více než stovce dětí k tomu, aby si také ony užily aktivní prázdniny.
| Albert
Albert spouští novou sběratelskou kampaň. Odmění věrné zákazníky i děti z dětských domovů

Albert spouští novou sběratelskou kampaň. Odmění věrné zákazníky i děti z dětských domovů

Příběhové knížky pro děti a trendy elektroniku pro větší i dospělé přináší Albert v rámci nové sběratelské kampaně. Za pravidelné nákupy a věrnost své zákazníky odmění body, se kterými získají slevu na dětské knížky. V hypermarketech Albert půjdou body proměnit také za výraznou slevu na elektroniku značky Niceboy. Spolu s novou věrnostní kampaní Albert spustil také kreativní soutěž pro děti z dětských domovů a neziskových organizací.
| Albert
Umělá inteligence usnadní práci pokladním. Albert testuje systém na rozpoznávání produktů

Umělá inteligence usnadní práci pokladním. Albert testuje systém na rozpoznávání produktů

Kamery na pokladně rozpoznají nebalené pečivo, ovoce či zeleninu. Usnadní tak práci pokladním a zrychlí odbavení zákazníků v prodejnách. Albert začal jako první maloobchodník na trhu s testováním počítačového rozpoznávání produktů využívající umělou inteligenci. Řešení je implementováno do pokladního systému, který rozpoznává nebalené potraviny. Jde o další krok Alberta pro zpříjemnění nákupního zážitku a zrychlení odbavení na pokladně.
| Albert
Albert poskytuje svým zaměstnancům kvalitní péči a atraktivní benefity, stvrzuje ocenění Top Employer

Albert poskytuje svým zaměstnancům kvalitní péči a atraktivní benefity, stvrzuje ocenění Top Employer

Nezávislý mezinárodní Institut Top Employer ocenil Albert za moderní pracovní prostředí, kvalitní péči o zaměstnance a atraktivní zaměstnanecké benefity, mezi které patří mimo jiné 15% sleva na nákup, stravenkový paušál nebo příspěvek na dopravu.
| Albert
Zdravý a pohodlný nákup v prodejnách Albert. Zákazníci nově nakoupí na čtyřech místech v Praze i Brně

Zdravý a pohodlný nákup v prodejnách Albert. Zákazníci nově nakoupí na čtyřech místech v Praze i Brně

Od začátku tohoto roku otevřel Albert čtyři prodejny v Praze a Brně. Nové nákupní prostory společně s modernizovanými stávajícími prodejnami rozšiřují pro zákazníky možnost, jak si zdravě, udržitelně a lokálně nakoupit. Nově otevřené prodejny jsou vybaveny nejmodernějšími technologiemi, které zvyšují komfort zákazníků během nákupu a zároveň snižují uhlíkovou stopu díky energetické efektivnosti.
| Albert