Vodafone··4 min

Vodafone zavedl změnu, která výrazně usnadňuje život trans lidem. S novými doklady do prodejny nemusí

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Zdánlivá maličkost, která pro trans zákazníky a zákaznice představuje obrovskou úlevu. Právě tak lze popsat změnu, kterou Vodafone zavedl ve svých interních systémech. Lidé, kteří prošli tranzicí, museli dříve docházet s novým dokladem na pobočku nebo svou situaci vysvětlovat na zákaznické lince. Nyní vše snadno vyřídí na dálku skrze samoobslužnou aplikaci Můj Vodafone během pár minut.

Obavy z otevřenosti ohledně genderové identity bohužel nejsou mezi trans lidmi ničím novým. Národní ústav duševního zdraví v roce 2022 uspořádal rozsáhlý výzkum Být LGBTQ+ v Česku 2022. Šetření se zúčastnilo téměř 3,5 tisíce osob, rozmanitých z hlediska jejich genderové identity nebo vztahové orientace. Data ukazují, že během posledních pěti let se v práci s obecně negativními postoji vůči LGBTQ+ lidem setkalo 95 % trans žen a 93 % trans mužů.

Je logické, že představa vysvětlování cizímu člověku tak osobní věci, jakou tranzice je, působí lidem obrovský stres. Vodafone proto zavedl možnost změny úřední identity skrze samoobslužnou aplikaci Můj Vodafone, což je pro trans klientelu obrovským ulehčením jejich situace. Stačí jen během pár chvil nahrát scany nových dokladů a jednoduše odeslat ke zpracování.

Je pro nás nesmírně důležité, aby se u nás všichni cítili dobře bez ohledu na pohlaví, věk, vztahovou orientaci, genderovou identitu, vyznání, původ nebo zdravotní znevýhodnění. Platí to nejen pro naše zákazníky a zákaznice, ale také pro všechny trans lidi z firmy, kteří u nás automaticky užívají své preferované jméno,“ říká Jana Vychroňová, manažerka diverzity a inkluze Vodafonu.


Na opatřeních Vodafone spolupracuje s neziskovým sektorem

Možnost změnit své osobní údaje i doklady na dálku Vodafone zavedl již před rokem v pilotním režimu, dnes se z ní stal naprosto standardní proces. Na většině opatření, která usnadňují život trans lidem, pak firma dlouhodobě spolupracuje s organizací Transparent.

"Vodafone na poli podpory trans osob mezi firmami vede. Díky této možnosti se opět zvýší komfort v přístupu k nabízeným službám, každá cesta na pobočku totiž představuje pro trans zákazníky nadměrný stres a obavy z nutnosti znovu vysvětlovat svou identitu cizím lidem. Těší nás, že se Vodafone v péči o trans klientelu rozhodl pro tento vstřícný a podpůrný krok," doplňuje Viktor Heumann, který organizaci Transparent spoluzaložil.


Vodafone je nejlepší LGBTQ+ zaměstnavatel po osmé v řadě

Za svůj přístup nejen k trans lidem sbírá Vodafone i řadu ocenění. Platforma Pride Business Forum každoročně oceňuje právě ty zaměstnavatele, kteří zavádějí opatření směřující k lepší inkluzi svých LGBTQ+ zaměstnanců a zaměstnankyň a aktivně bojují proti diskriminaci na pracovišti. Již poosmé se titulem v kategorii GOLD pyšní právě Vodafone. Porota také v červnu udělila manažerce diverzity a inkluze, Janě Vychroňové, titul The Pride Business Forum Hero. Vodafone uspěl i v letošním žebříčku udržitelnosti týdeníku Ekonom, kde porota ocenila mimo jiné právě přístup k LGBTQ+ lidem a prosazování rovných práv.

„Ocenění jsou pro nás důkazem, že naše dlouhodobá práce dává smysl. Už od roku 2015 mají všichni naši lidé v případě uzavření manželství nebo registrovaného partnerství, narození dítěte či v případě úmrtí svého protějšku stejné nároky na placené volno. Bohužel česká legislativa stále LGBTQ+ lidem měří dvojím metrem, my jako zaměstnavatel touto cestou jít rozhodně nechceme,“ vysvětluje Vychroňová. Vodafone se ovšem snaží narovnat podmínky i v rodičovských benefitech. „Zavedli jsme například benefit 16týdenního plně placeného rodičovského volna pro druhého z rodičů, který platí pro všechny rodiny bez rozdílu. Duhovým rodinám samozřejmě kompenzujeme otcovskou dovolenou, na kterou ještě stále nemají od státu nárok,“ doplňuje.

Už po páté je Vodafone hrdým generálním partnerem festivalu Prague Pride, který v letošním ročníku nabízí v Praze zhruba 190 akcí a vyvrcholí duhovým průvodem v sobotu 12. srpna 2023.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Společnost Vodafone je partnerem největší esportové akce v České republice - herního festivalu MČR, který se uskuteční na Výstavišti v Brně ve dnech 22. až 24. listopadu. Očekává se přitom návštěva 25 tisíc fanoušků. Ve spolupráci s agenturou PLAYzone Vodafone spolupořádá i soutěž o premium lístky na tuto výjimečnou akci.
| Vodafone
S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone