Vodafone··5 min

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.

Uhlíkově neutrální provoz a uhlíková neutralita celého hodnotového řetězce

Od roku 2021 využíváme v celé Evropě pouze elektřinu z obnovitelných zdrojů. Do roku 2025 budeme veškerý elektroodpad z našich sítí znovu využívat nebo recyklovat. Do roku 2028 eliminujeme emise z naší vlastní činnosti a emise, které vznikají v našem dodavatelském řetězci, při cestování nebo používáním námi prodávaných výrobků, snížíme na polovinu. A do roku 2040 pak chceme dosáhnout uhlíkové neutrality. Hlásíme se k Pařížské klimatické dohodě a naše kroky vedoucí k uhlíkové neutralitě jsou ověřené SBTi. Za náš přístup ke klimatické změně jsme získali od organizace CDP rating A a naše detailní plány do roku 2027 najdete v Klimatickém tranzičním plánu.

Velká část emisí spojená s našimi aktivitami souvisí s produkty a službami v našem hodnotovém řetězci. Tyto emise vznikají při výrobě a dopravě námi nakupovaného zboží a služeb, a také plnou z používání výrobků a služeb našimi zákazníky. Ve výběrových řízeních máme pro obchodní partnery povinná environmentální kritéria, s dodavateli spolupracujeme na snižování jejich emisí např. přechodem k obnovitelným zdrojů energií.

Zákazníky se snažíme motivovat k výběru ekologičtějších zařízení. U námi prodávaných telefonů najdou EcoRating - hodnocení dopadu daného telefonu na životní prostředí, nabízíme pojištění zařízení proti poškození, ale i certifikované repasované telefony. V kampani #SwitchToGreen inspirujeme lidi, společnosti a komunity, aby se při používání technologií rozhodovali s ohledem na udržitelnost.

Elektřina z obnovitelných zdrojů

V ČR nakupujeme elektřinu z obnovitelných zdrojů od roku 2011. Nyní, tedy v roce 2024, je 100 % elektrické energie, kterou Vodafone využívá ve své evropské síti, kryto certifikáty obnovitelné energie (REC). Ty potvrzují, že energie, která byla vyrobena a dodána do sítě, pochází z obnovitelných zdrojů, jako je vítr, slunce nebo voda. Kromě toho Vodafone v Evropě nakupuje stále větší část elektřiny přímo od výrobců obnovitelných zdrojů energie prostřednictvím smluv o nákupu elektřiny ("PPA"). Další informace k evropské síti

Motivujeme zákazníky k recyklaci starších zařízení

Elektroodpad je nejrychleji rostoucí kategorií odpadu na světě. Češi a Češky si přitom nový telefon kupují v průměru za dva až tři roky. Výroba mobilních telefonů navíc zatěžuje životní prostředí. Každý z nich má v sobě velký díl plastů a celou řadu cenných kovů, jejichž zásoby jsou omezené. Má proto smysl využívat i starší telefony.

Přes online službu RE-START vykupujeme starší funkční smartphony a poskytujeme je k dalšímu využití. Navíc za každý takto získaný přístroj, který se díky RE-STARTU opětovně využije, Vodafone Group přispívá jednu libru organizaci WWF zabývající se ochranou přírody. Starý nefunkční telefon pak můžete přinést do všech našich prodejen.

Prostřednictvím partnera zrecyklujeme až 95 % všech jeho částí. Peníze z recyklace investujeme do projektů Nadace Vodafone, které podporují technologie s pozitivním společenským dopadem, například aplikace Záchranka, Echo, nebo Bright Sky.

Veškerý odpad z našich sítí znovu využíváme nebo recyklujeme

Modernizace telekomunikačních sítí umožňuje navyšování jejich kapacity, tedy možnost přenášet vyšší množství dat, a přitom současně nezvyšovat spotřebu energií. Výměna technologií ale na druhé straně způsobuje elektroodpad. Spolupracujeme proto s našimi dodavateli i řadou obchodních partnerů a veškerý odpad z naší infrastruktury poskytujeme k dalšímu využití anebo recyklaci.

Pomáháme zákazníkům snižovat jejich vliv na životní prostředí

Podle průzkumů má až 84 % existujících řešení internetu věcí (IoT) potenciál přispívat k naplňování Globálních cílů udržitelného rozvoje (UN SDGs). Díky našim řešením využívajícím IoT tak lze monitorovat a řídit na dálku např. spotřebu energií, svoz odpadů, parkování ve městech nebo zavlažování. IoT je klíčem ke snižování emisí a optimalizaci spotřeby. Jen za rok 2023 jsme našim zákazníkům pomohli ušetřit 29 tisíc tun emisí uhlíku.

Snižujeme ekologickou stopu našich výrobků a služeb

Emise v hodnotovém řetězci (tzv. Scope 3) činí obvykle víc než 70 % všech emisí firem. Postupně proto integrujeme principy cirkularity i do designu našich vlastních výrobků a služeb, které tak mají pozitivní vliv na celkový dopad na životní prostředí našich zákazníků. Naši ekologickou stopu snižujeme i v logistice. Nejen co se týče balení našich zásilek, ale také v např. v Praze máme kurýry, které rozváží zásilky Vodafonu elektromobilem.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Společnost Vodafone je partnerem největší esportové akce v České republice - herního festivalu MČR, který se uskuteční na Výstavišti v Brně ve dnech 22. až 24. listopadu. Očekává se přitom návštěva 25 tisíc fanoušků. Ve spolupráci s agenturou PLAYzone Vodafone spolupořádá i soutěž o premium lístky na tuto výjimečnou akci.
| Vodafone
S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone