Lidl··4 min

Úspěch projektu S Lidlem šetříme jídlem: Tašky s ovocem a zeleninou se těší popularitě

Projekt „S Lidlem šetříme jídlem“, zaměřený na prevenci proti plýtvání potravinami, sklízí úspěch. Již třetím rokem nabízí obchodní řetězec Lidl výhodnější nákup potravin ve speciálních slevových koutcích, v březnu 2023 pak vyměnil bedýnky s ovocem a zeleninou za tašky. Těch se do letošního března prodalo bezmála 1,6 milionu.

06.06.2024 | Praha

Tašky S Lidlem šetříme jídlem

Plýtvání jídlem je celosvětovým problémem, který má negativní dopad na životní prostředí, ekonomiku i společnost. Obchodní řetězec Lidl proto na problematiku klade velký důraz a v roce 2021 rozjel projekt na prevenci plýtvání „S Lidlem šetříme jídlem“. Mezi oblíbené zboží se speciální cenou patří například tašky s různorodým ovocem a zeleninou. Za první rok, v období od března 2023 do března 2024, fungování se prodalo 1 586 754 kusů tašek, což odpovídá bezmála 5 157 tunám zachráněného ovoce a zeleniny. Průměrně si tak lidé z obchodů Lidl měsíčně odnesli 122 058 kusů tašek a ročně se prodej vyšplhal na 1 586 754 tašek.

S projektem „S Lidlem šetříme jídlem“ společnost začala před třemi lety, kdy začala zákazníkům nabízet 3kg bedýnky plné zeleniny a ovoce za jednotnou cenu 25 Kč. V bedýnkách lidé našli především nepoškozené kusy ovoce a zeleniny, které ale měly poškozené obaly, jako například protrženou síťku či pocházely z větších balení, v nichž byl třeba poškozený jeden kus. Projekt se rychle začal těšit velké oblibě. Lidl se nakonec rozhodl vyměnit bedýnky za tašky, které jsou daleko praktičtější na převoz. Zakoupit si je tak mohou i zákazníci, kteří nepřijeli do obchodu autem. Obsah i cenovka zůstaly stejné.

„Projekt, zaměřený na prevenci proti plýtvání potravinami, jsme zahájili s odhodláním snížit množství jídla, které každodenně končí v odpadcích. Naše prodejny využívají systém denních objednávek založených na principu data trvanlivosti jednotlivých produktů. Sledují minimální dobu spotřeby a v předstihu reagují snížením prodejní ceny. V návaznosti na odprodeje tak řídíme optimální zásoby pro jednotlivé položky v prodejnách, a přitom jsme schopni zákazníkovi nabídnout čerstvé zboží,“ uvedla mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Tašky zákazníci naleznou na prodejní ploše blízko pekárny, kde si kromě tašek plných ovoce a zeleniny mohou zakoupit další potraviny, u nichž se blíží datum spotřeby. Od roku 2023 ve speciálních koutcích tak mohou se slevou až 70 % zakoupit například chlazené výrobky, maso, ryby nebo pečivo. Tašky plné zeleniny a ovoce nejsou jediným projektem Lidlu, kterým zabraňuje plýtváním potravinami. Lidl zároveň spolupracuje s potravinovými bankami, jimž přibližně na týdenní bázi předává produkty s chybějící či poškozenou etiketou, poškozeným obalem, nebo neúplnými informacemi. Jen v roce 2022 Lidl potravinovým bankám daroval přibližně 283 tun potravin. Zároveň obchodní řetězec navázal spolupráci s útulky pro zvířata a se zoologickými zahradami. Neprodejné ovoce a zeleninu poskytuje ZOO v Jihlavě, Brně, Olomouci a dalším zooparkům. Lidl podporuje útulky „Pes v nouzi“ či „Andělé tlapek“, jimž daruje krmiva s poškozenými obaly. Potraviny, které nelze darovat, putují do bioplynových stanic nebo na výrobu krmiv.

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Zadavatel
Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Další články od Lidl

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev
Lidl

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích
Lidl

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024
Lidl

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy
Lidl

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
Lidl přináší akci Back to School: Školní potřeby za skvělé ceny a soutěž o zajímavé výhry
Lidl

Lidl přináší akci Back to School: Školní potřeby za skvělé ceny a soutěž o zajímavé výhry

Společnost Lidl Česká republika s potěšením oznamuje zahájení akce Back to School, která nabízí rodičům skvělou příležitost nakoupit školní potřeby za výhodné ceny. V rámci nabídky mohou zákazníci v prodejnách Lidl využít speciálních cen na široký sortiment produktů, které usnadní přípravu dětí na nový školní rok. Zákazníci se zároveň mohou zapojit do soutěže o lákavé výhry, které zpříjemní začátek prvního pololetí.
Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp
Lidl

Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp

Společnost Lidl se od 25. července 2024 připojuje k digitální revoluci a začíná zasílat své letáky prostřednictvím aplikace WhatsApp. Tento krok přináší zákazníkům nejen pohodlný, ale i ekologický způsob, jak se dostat k aktuálním nabídkám. Obchodní řetězec tak odpovídá na rostoucí oblibu digitálních médií a zároveň šetří přírodní zdroje. Digitální letáky nabídnou přehledné informace a budou šetrné k životnímu prostředí.
Čeští zákazníci zůstávají věrní vanilce a čokoládě: Lidl přichází s více než 60 druhy zmrzlin
Lidl

Čeští zákazníci zůstávají věrní vanilce a čokoládě: Lidl přichází s více než 60 druhy zmrzlin

Čeští zákazníci mají jasno, pokud jde o jejich oblíbené zmrzliny – vanilka a čokoláda jsou stále na vrcholu žebříčku. Avšak příchuť slaného karamelu si rychle získává čím dál více příznivců. Obchodní řetězec Lidl přichází s rozmanitým sortimentem, který zahrnuje více než 60 druhů zmrzlin. Letní novinkou jsou osvěžující sorbety s příchutěmi exotického ovoce, jako je maracuja, ananas, mango a papája. Všechny tyto zmrzliny společnost nabízí pod privátními značkami Gelatelli a Ballino.
Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy
Lidl

Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy

Lidl od 11. července nabídne zákazníkům kytici Florine, jejímž nákupem podpoří projekt Mela for Her v Etiopii, který se zasazuje o ochranu práv žen. Projekt má totiž za cíl zajistit etiopským dívkám a ženám přístup ke kvalitním, cenově dostupným a udržitelným hygienickým potřebám.
Vyberte, kde vyroste nový Lidl Les
Lidl

Vyberte, kde vyroste nový Lidl Les

Zákazníci Lidlu mají letos opět možnost rozhodnout o tom, kde vyroste nový les. Právě dnes totiž startuje hlasování, na základě kterého následně Lidl vysází les v každém kraji České republiky. Hlasující mají navíc možnost vyhrát pobyt v přírodě na Katlově u Jakuba Vágnera. V letošním roce plánuje Lidl vysadit až 250 000 stromů.
Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly. Uzavírají partnerství na pět let
Lidl

Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly. Uzavírají partnerství na pět let

Společnost Lidl rozšířila spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací Světový fond na ochranu přírody (WWF). Strategické partnerství uzavřely na pětileté období. Cílem spolupráce je pracovat na řešení klíčových ekologických problémů současnosti, mezi které patří mj. podpora ochrany biodiverzity, vědomé stravování či snaha o snížení plýtvání potravinami.