Lidl··5 min

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.

03.09.2024 | Praha

LC Bravantice

Lidl v novém logistickém centru již obsadil většinu pracovních pozic. Zbývají pouze poslední volná místa v oblasti kompletace ve skladu. Od 11. září do 15. listopadu se každou druhou středu odpoledne konají náborové dny, při kterých je možná i prohlídka skladu. Otevření tohoto centra je pro Lidl důležité, protože chce přispět k dobrým vztahům v regionu a zajistit pracovní místa pro místní obyvatele.

„Naším cílem je být dobrým sousedem a otevření nového logistického centra v Bravanticích nejenže posílí naše logistické operace, ale přinese také významné příležitosti pro místní komunitu. Areál nabídne až 300 nových pracovních míst obyvatelům Ostravska, což považujeme za důležitý krok v rámci našeho závazku k rozvoji regionu. Věříme, že vytvářením stabilních pracovních míst pro obyvatele z okolí podpoříme nejen individuální růst našich zaměstnanců, ale posílíme i komunitu, ve které působíme. Tento krok je také součástí našeho širšího plánu na zlepšení efektivity a udržitelnosti našich logistických procesů, a jsme nadšeni, že můžeme přispět k rozvoji místní ekonomiky a zaměstnanosti,“ uvedl generální ředitel Lidlu Česká republika Adam Miszczyszyn.

Lidl se dlouhodobě zaměřuje na ekologické aspekty svých budov, a tak i nové logistické centrum v Bravanticích dodržuje přísné ekologické standardy, které byly nastaveny posledním otevřeným skladem v Buštěhradě. Skladové a administrativní prostory včetně zázemí využívají odpadní teplo z plynové kogenerační jednotky a technologie chlazení. Osvětlení prostoru je zajištěno moderními LED technologiemi s chytrým řízením, které zahrnuje senzory pro sledování slunečního svitu a pohybu osob. Energetická soběstačnost tohoto skladu je významná; podstatnou spotřebu elektrické energie bude v budoucnu možné v pokrýt výrobou z vlastní fotovoltaické elektrárny. Vzhledem k nedostatečné kapacitě elektrické energie v této lokalitě, musí být většina spotřeby elektrické energie pokryta výrobou z plynové kogenerační jednotky. To činí tento sklad prvním svého druhu v Evropě, který Lidl takto postavil.

Pro zaměstnance logistického centra a prodejen se slavnostní zahajovací ceremoniál včetně doprovodného programu uskutečnil již 24. 7. 2024.

„Organizace otevření byla první zátěžovou zkouškou fungování našeho personálního týmu a musím konstatovat, že naše úsilí a preciznost, se kterou jsme celý tento mini projekt vedli, byly zcela výjimečné. Program, který jsme připravili, ve spolupráci s kolegy ze skladu, nejenže splnil, ale v mnoha ohledech i překonal naše očekávání. Vše se odehrálo v uvolněné a přátelské atmosféře, ve které mohli všichni zúčastnění navázat nové kontakty a prohloubit ty stávající,“ uvedla vedoucí personálního úseku logistického centra v Bravanticích Katarína Poláčková.

Od 1. září začalo logistické centrum v rámci první vlny ostrého provozu zásobovat 26 prodejen, přičemž v listopadu jich přibude dalších 26. V budoucnu má centrum zásobovat až 65 prodejen Lidl.

Otevření logistického centra v Bravanticích přinese optimalizaci provozu skladů a logistiky. Potravinářská část zboží byla přesunuta ze stávajícího logistického centra v Měříně, které bude od podzimu 2024 sloužit výhradně pro skladování spotřebního zboží a části mraženého sortimentu.

Areál, který se rozkládá na pozemku o rozloze 15 hektarů, byl budován téměř dva roky. Rozloha samotného skladu činí necelých 40 000 m² a při plném vytížení pojme skoro 36 000 europalet. V rámci celého areálu je k dispozici dvě stě parkovacích míst pro zaměstnance, včetně nabíjecích stanic pro elektromobily, a moderního zázemí. Jako nový lokální zaměstnavatel si Lidl klade za cíl být nejen stabilním a férovým zaměstnavatelem, ale také být dobrým sousedem pro okolní obce a region. Proto Lidl navázal spolupráci s okolními obcemi a Úřadem práce a zajišťuje autobusovou dopravu z Ostravy, Bílovce a Studénky, přičemž zastávka je umístěna přímo u areálu.

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Za nákupy v Lidlu získáte exkluzivní kuchařku

Vánoční svátky jsou za dveřmi a Lidl přináší pro své zákazníky jedinečnou příležitost. V rámci nového věrnostního programu mohou za své nákupy získat exkluzivní kuchařku „Když jídlo spojuje“, vytvořenou ve spolupráci se šéfkuchařem Romanem Paulusem. Akce startuje v pondělí 11. listopadu a potrvá až do 22. prosince, nebo vyčerpání zásob.
| Lidl
Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl zahajuje sbírku Srdce dětem, která pomohla malé Nině a dalším vážně nemocným dětem

Lidl Česká republika již po čtrnácté spouští sbírku Srdce dětem, která bude probíhat od 4. do 17. listopadu ve všech prodejnách Lidlu, a následně také od 18. listopadu do 13. prosince prostřednictvím aplikace Lidl Plus. Kampaň, kterou Lidl pořádá ve spolupráci s organizací Život dětem, pomáhá dětem s vážnými onemocněními. Díky ojedinělé sbírce například získala rodina malé Niny, která se narodila s těžkou formou spinální svalové atrofie, prostředky na nákladnou genovou léčbu Zolgensma.
| Lidl
Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Lidl spouští employer brandingovou kampaň. Pracovní možnosti napříč Českou republikou

Společnost Lidl Česká republika spouští employer brandingovou kampaň „Příležitost pro každého“, která navazuje na úspěšnou produktovou kampaň „Lidl, Lidl, Lidl“. Ta měla za cíl ukázat zákazníkům, že právě Lidl je odpovědí na jejich potřeby a otázky. V rámci nové kampaně se společnost zaměřuje na široké spektrum lidí a představuje bohatou nabídku pracovních příležitostí napříč prodejnami, logistickými centry i administrativními pozicemi. Cílem je ukázat, že v Lidlu si každý může vybrat pozici, která odpovídá jeho potřebám, ať už jde o zkrácený úvazek, místo výkonu práce nebo možnosti kariérního růstu.
| Lidl
Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Lidl posiluje své závazky v oblasti klimatu: Čistá nula do roku 2050

Společnost Lidl se na základě nových ambiciózních klimatických cílů v dodavatelském řetězci zavázala k uhlíkové neutralitě do roku 2050. V rámci své mezinárodní CSR strategie tak opět výrazně posiluje svůj závazek k odpovědnému podnikání a ochraně klimatu. Společnost Lidl již ve všech zemích zaznamenala ve srovnání s rokem 2019 výrazné snížení emisí skleníkových plynů o 52 %.
| Lidl
Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Plaťte s Lidl Pay a Visa kartou a vyhrajte až 120 000 Kč na nákupy v Lidlu

Lidl přináší jedinečnou šanci vyhrát velké ceny – při platbě kartou VISA uloženou v Lidl Pay mohou zákazníci vyhrát až 120 000 Kč na nákupy v prodejnách Lidl. Každý výherce obdrží 60 kupónů v hodnotě 2 000 Kč, které lze využít po celý rok. Zapojit se do soutěže je snadné! Stačí nakoupit za alespoň 350 Kč, naskenovat svou Lidl Plus kartu a sbírat známky. Jakmile nasbíráte 8 známek, automaticky se zařadíte do slosování o výhry.
| Lidl
V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V mimořádné sbírce na pomoc lidem po záplavách se v Lidlu naplnilo 310 palet

V potravinové sbírce na podporu obyvatel oblastí zasažených povodněmi se zákazníkům Lidlu podařilo vybrat 310 palet s trvanlivými potravinami a drogerií. Mimořádná sbírka se konala ve všech prodejnách obchodního řetězce od 18. do 25. září ve spolupráci s Českou federací potravinových bank. Společnost Lidl Česká republika množství darů rozšířila o dalších 110 palet v hodnotě 2,4 milionu Kč.
| Lidl
Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
| Lidl
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
| Lidl
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
| Lidl
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
| Lidl