Lidl··5 min

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl

Lidl

Lidl je německý řetězec diskontních prodejen, který působí ve 30 zemích Evropy a ve Spojených státech amerických. Stejně jako Kaufland je Lidl součástí skupiny Schwarz-Gruppe, která je největší maloobchodní společností v Evropě.

Tisková zpráva

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.

03.09.2024 | Praha

LC Bravantice

Lidl v novém logistickém centru již obsadil většinu pracovních pozic. Zbývají pouze poslední volná místa v oblasti kompletace ve skladu. Od 11. září do 15. listopadu se každou druhou středu odpoledne konají náborové dny, při kterých je možná i prohlídka skladu. Otevření tohoto centra je pro Lidl důležité, protože chce přispět k dobrým vztahům v regionu a zajistit pracovní místa pro místní obyvatele.

„Naším cílem je být dobrým sousedem a otevření nového logistického centra v Bravanticích nejenže posílí naše logistické operace, ale přinese také významné příležitosti pro místní komunitu. Areál nabídne až 300 nových pracovních míst obyvatelům Ostravska, což považujeme za důležitý krok v rámci našeho závazku k rozvoji regionu. Věříme, že vytvářením stabilních pracovních míst pro obyvatele z okolí podpoříme nejen individuální růst našich zaměstnanců, ale posílíme i komunitu, ve které působíme. Tento krok je také součástí našeho širšího plánu na zlepšení efektivity a udržitelnosti našich logistických procesů, a jsme nadšeni, že můžeme přispět k rozvoji místní ekonomiky a zaměstnanosti,“ uvedl generální ředitel Lidlu Česká republika Adam Miszczyszyn.

Lidl se dlouhodobě zaměřuje na ekologické aspekty svých budov, a tak i nové logistické centrum v Bravanticích dodržuje přísné ekologické standardy, které byly nastaveny posledním otevřeným skladem v Buštěhradě. Skladové a administrativní prostory včetně zázemí využívají odpadní teplo z plynové kogenerační jednotky a technologie chlazení. Osvětlení prostoru je zajištěno moderními LED technologiemi s chytrým řízením, které zahrnuje senzory pro sledování slunečního svitu a pohybu osob. Energetická soběstačnost tohoto skladu je významná; podstatnou spotřebu elektrické energie bude v budoucnu možné v pokrýt výrobou z vlastní fotovoltaické elektrárny. Vzhledem k nedostatečné kapacitě elektrické energie v této lokalitě, musí být většina spotřeby elektrické energie pokryta výrobou z plynové kogenerační jednotky. To činí tento sklad prvním svého druhu v Evropě, který Lidl takto postavil.

Pro zaměstnance logistického centra a prodejen se slavnostní zahajovací ceremoniál včetně doprovodného programu uskutečnil již 24. 7. 2024.

„Organizace otevření byla první zátěžovou zkouškou fungování našeho personálního týmu a musím konstatovat, že naše úsilí a preciznost, se kterou jsme celý tento mini projekt vedli, byly zcela výjimečné. Program, který jsme připravili, ve spolupráci s kolegy ze skladu, nejenže splnil, ale v mnoha ohledech i překonal naše očekávání. Vše se odehrálo v uvolněné a přátelské atmosféře, ve které mohli všichni zúčastnění navázat nové kontakty a prohloubit ty stávající,“ uvedla vedoucí personálního úseku logistického centra v Bravanticích Katarína Poláčková.

Od 1. září začalo logistické centrum v rámci první vlny ostrého provozu zásobovat 26 prodejen, přičemž v listopadu jich přibude dalších 26. V budoucnu má centrum zásobovat až 65 prodejen Lidl.

Otevření logistického centra v Bravanticích přinese optimalizaci provozu skladů a logistiky. Potravinářská část zboží byla přesunuta ze stávajícího logistického centra v Měříně, které bude od podzimu 2024 sloužit výhradně pro skladování spotřebního zboží a části mraženého sortimentu.

Areál, který se rozkládá na pozemku o rozloze 15 hektarů, byl budován téměř dva roky. Rozloha samotného skladu činí necelých 40 000 m² a při plném vytížení pojme skoro 36 000 europalet. V rámci celého areálu je k dispozici dvě stě parkovacích míst pro zaměstnance, včetně nabíjecích stanic pro elektromobily, a moderního zázemí. Jako nový lokální zaměstnavatel si Lidl klade za cíl být nejen stabilním a férovým zaměstnavatelem, ale také být dobrým sousedem pro okolní obce a region. Proto Lidl navázal spolupráci s okolními obcemi a Úřadem práce a zajišťuje autobusovou dopravu z Ostravy, Bílovce a Studénky, přičemž zastávka je umístěna přímo u areálu.

Zdroj: spolecnost.lidl.cz

Další články

Další články od Lidl

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Zákazníci mohou využívat službu Lidl Pay a Kaufland Pay: rychlé a bezpečné platby s automatickým uplatněním slev

Společnost Lidl a Kaufland Česká republika patřící do obchodní skupiny Schwarz nabízí svým zákazníkům nový platební systém Lidl Pay/Kaufland Pay, který přináší bezpečné a rychlé transakce. Tato funkce nejen že zjednodušuje nákupní proces, ale také automaticky umožňuje uplatnit dostupné slevy z věrnostního programu, čímž zákazník ušetří čas i peníze. Stačí, když si zákazníci přidají platební kartu do aplikace Lidl Plus nebo Kaufland Card, následně aktivují funkci Lidl Pay/Kaufland Pay a při placení u pokladny načtou QR kód své věrnostní karty. Svůj nákup tak zaplatí jediným skenem, aniž by museli u pokladny vytahovat peněženku.
| Lidl
Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Lidl oficiálně zahájil provoz nového logistického centra v Bravanticích

Dne 1. září 2024 byl zahájen provoz nového ekologického logistického centra v Bravanticích u Ostravy. První závoz proběhl 16. července a první zaměstnanci se začali do areálu přesouvat také v průběhu července. Od září centrum zásobuje prvních 26 prodejen. Většinu spotřeby elektrické energie pokrývá výroba z plynové kogenerační jednotky. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě. Cílem je zefektivnit logistiku s důrazem na ekologii a využít špičkové technologie k optimalizaci provozu a minimalizaci dopadů na životní prostředí.
| Lidl
Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

Lidl podporuje české zemědělce: Přijďte objevit nové příležitosti na Zemi živitelku 2024

V Českých Budějovicích se od 22. do 27. srpna 2024 koná již padesátý ročník mezinárodního agrosalonu Země živitelka, nejvýznamnější akce v oblasti zemědělství v České republice. Poprvé se této prestižní události zúčastní také společnost Lidl Česká republika, která díky dlouhodobé podpoře a spolupráci s českými zemědělci patří mezi největší odběratele domácí zemědělské produkce.
| Lidl
Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci Lidlu opět vybrali místa, kde vyrostou nové lesy

Zákazníci společnosti Lidl vybrali místa, kde vyrostou nové lesy. Hlasováním v aplikaci Lidl Plus lidé rozhodli, kde obchodní řetězec do konce letošního roku vysadí až 250 tisíc stromů. Nový les tak vznikne v Komořanském údolí u Prahy, Rožnově pod Radhoštěm, Moravské Knínici a na dalších deseti místech napříč republikou. Kromě toho se mohli lidé zapojit do soutěže o pobyt v přírodě na Katlově pod záštitou ambasadora projektu Jakuba Vágnera.
| Lidl
Lidl přináší akci Back to School: Školní potřeby za skvělé ceny a soutěž o zajímavé výhry

Lidl přináší akci Back to School: Školní potřeby za skvělé ceny a soutěž o zajímavé výhry

Společnost Lidl Česká republika s potěšením oznamuje zahájení akce Back to School, která nabízí rodičům skvělou příležitost nakoupit školní potřeby za výhodné ceny. V rámci nabídky mohou zákazníci v prodejnách Lidl využít speciálních cen na široký sortiment produktů, které usnadní přípravu dětí na nový školní rok. Zákazníci se zároveň mohou zapojit do soutěže o lákavé výhry, které zpříjemní začátek prvního pololetí.
| Lidl
Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp

Lidl začne posílat letáky přes aplikaci WhatsApp

Společnost Lidl se od 25. července 2024 připojuje k digitální revoluci a začíná zasílat své letáky prostřednictvím aplikace WhatsApp. Tento krok přináší zákazníkům nejen pohodlný, ale i ekologický způsob, jak se dostat k aktuálním nabídkám. Obchodní řetězec tak odpovídá na rostoucí oblibu digitálních médií a zároveň šetří přírodní zdroje. Digitální letáky nabídnou přehledné informace a budou šetrné k životnímu prostředí.
| Lidl
Čeští zákazníci zůstávají věrní vanilce a čokoládě: Lidl přichází s více než 60 druhy zmrzlin

Čeští zákazníci zůstávají věrní vanilce a čokoládě: Lidl přichází s více než 60 druhy zmrzlin

Čeští zákazníci mají jasno, pokud jde o jejich oblíbené zmrzliny – vanilka a čokoláda jsou stále na vrcholu žebříčku. Avšak příchuť slaného karamelu si rychle získává čím dál více příznivců. Obchodní řetězec Lidl přichází s rozmanitým sortimentem, který zahrnuje více než 60 druhů zmrzlin. Letní novinkou jsou osvěžující sorbety s příchutěmi exotického ovoce, jako je maracuja, ananas, mango a papája. Všechny tyto zmrzliny společnost nabízí pod privátními značkami Gelatelli a Ballino.
| Lidl
Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy

Lidl kyticí Florine podporuje etiopské ženy

Lidl od 11. července nabídne zákazníkům kytici Florine, jejímž nákupem podpoří projekt Mela for Her v Etiopii, který se zasazuje o ochranu práv žen. Projekt má totiž za cíl zajistit etiopským dívkám a ženám přístup ke kvalitním, cenově dostupným a udržitelným hygienickým potřebám.
| Lidl
Vyberte, kde vyroste nový Lidl Les

Vyberte, kde vyroste nový Lidl Les

Zákazníci Lidlu mají letos opět možnost rozhodnout o tom, kde vyroste nový les. Právě dnes totiž startuje hlasování, na základě kterého následně Lidl vysází les v každém kraji České republiky. Hlasující mají navíc možnost vyhrát pobyt v přírodě na Katlově u Jakuba Vágnera. V letošním roce plánuje Lidl vysadit až 250 000 stromů.
| Lidl
Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly. Uzavírají partnerství na pět let

Lidl a Světový fond na ochranu přírody spojují síly. Uzavírají partnerství na pět let

Společnost Lidl rozšířila spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací Světový fond na ochranu přírody (WWF). Strategické partnerství uzavřely na pětileté období. Cílem spolupráce je pracovat na řešení klíčových ekologických problémů současnosti, mezi které patří mj. podpora ochrany biodiverzity, vědomé stravování či snaha o snížení plýtvání potravinami.
| Lidl