EDUin··2 min

U RVP je zásadní, aby ho přijali učitelé

EDUin

EDUin

EDUin vznikl v roce 2010, kdy bylo s fungováním vzdělávacího systému spokojeno 74 % české veřejnosti. Tradiční pojetí škol sice od té doby ztratilo a ztrácí své obhájce, ale ve srovnání se zeměmi, které inspirují svět jako např. Finsko, máme stále velký kus cesty před sebou. Posláním společnosti EDUin je dlouhodobě a systematicky informovat veřejnost a média o proměnách světa vzdělávání a vzdělávací politiky, propojovat odbornou a širokou veřejnost a kultivovat debatu o těchto tématech ve veřejném prostoru. Pomáháme lidem, aby porozuměli světu vzdělávání.

Tisková zpráva

Ministerstvo školství společně s Národním pedagogickým institutem v úterý zahájilo veřejné připomínkové řízení revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Pro úspěch celé změny obsahu vzdělávání je nejdůležitější, jak ji přijmou učitelé.

Veřejnost své připomínky může dávat do konce května prostřednictvím dotazníku. Ministerstvo pak po zapracování připomínek chce celý dokument schválit do konce tohoto roku. Už od roku 2025/2026 by podle nového RVP měly začít učit ty školy, které se pro to samy rozhodnou. O dva roky později už to bude povinné pro všechny základní školy od 1. a 6. ročníku.

EDUin upozorňuje na to, že úspěch proměny vzdělávání v důsledku revize Rámcového vzdělávacího programu z velké míry záleží na tom, jak s novým dokumentem budou pracovat učitelé. Podle loňského zjištění České školní inspekce totiž pracují se školním vzdělávacím program pravidelně jen dvě třetiny škol a to, zda mu odpovídají vzdělávací výsledky žáků, si ověřuje jen necelá polovina.

MŠMT a NPI spustily také veřejné připomínkové řízení pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Dokument najdete zde.

Lucie Slejšková, analytička EDUinu: „Potřebujeme vyvolat poptávku po jiném typu vzdělávání, zmírnit obavy rodičů, že děti budou díky kompetenčně pojaté výuce hloupé a budou jim chybět znalosti. A učitele potřebujeme ujistit, že jim dáme na změny dost času, peněz a také podpory. Nebude stačit nějaké školení nebo konzultace, musíme dát školám k dispozici zkušené učitele, mentory, kteří jim budou opakovaně a pravidelně k dispozici a postupně jim pomohou tak, aby si učitelé v pedagogickém sboru mohli dávat sami zpětnou vazbu a učit se od sebe navzájem. To bude stát peníze a také čas – tyto změny nejdou rychle.“

Zdroj: www.eduin.cz

Další články

Další články od EDUin

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Informujeme o vzdělávání
| EDUin