EDUin··2 min

Tisková zpráva: Známe finalisty letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic

EDUin

EDUin

EDUin vznikl v roce 2010, kdy bylo s fungováním vzdělávacího systému spokojeno 74 % české veřejnosti. Tradiční pojetí škol sice od té doby ztratilo a ztrácí své obhájce, ale ve srovnání se zeměmi, které inspirují svět jako např. Finsko, máme stále velký kus cesty před sebou. Posláním společnosti EDUin je dlouhodobě a systematicky informovat veřejnost a média o proměnách světa vzdělávání a vzdělávací politiky, propojovat odbornou a širokou veřejnost a kultivovat debatu o těchto tématech ve veřejném prostoru. Pomáháme lidem, aby porozuměli světu vzdělávání.

Tisková zpráva

Známe jména jedenácti inspirativních učitelů, kteří jsou finalisty letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic. Celkově se letos přihlásilo 151 učitelů. Vítězové budou slavnostně vyhlášeni 1. června.

„Vybírání finalistů je každým rokem obtížnější. Semifinále bylo tak plné kvalitních učitelů, že letos nemáme finálovou desítku, ale jedenáctku,” popisuje manažerka ceny Global Teacher Prize Czech Republic Hana Matoušů. „Hodnotitelé měli letos oproti předchozím ročníkům k dispozici také záznamy hodin semifinalistů, které sloužily jako podklad k hodnocení,”dodává Hana Matoušů.

Tým GTP CZ teď všechny finalisty navštíví přímo v jejich výuce. Hodiny finalistů zaznamená a natočí s nimi i krátké rozhovory. Tyto podklady pak získají porotci před hodinovým online rozhovorem, který je součástí kompletního hodnocení. Porota má téměř stejné složení jako v minulých letech. Každý rok se ale mění jeden člen – vždy vítěz uplynulého ročníku. Letošní finalisty tak hodnotí i loňská vítězka Magdalena Málková. Spolu s ní v porotě zasedají také ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal, vědkyně Anna Fučíková nebo ředitel základní školy v Chrašticích Karel Derfl.

„Úroveň přihlášených učitelů je každým rokem vyšší a vyšší. To, co dříve v přihláškách vybočovalo, je dnes už stále běžnějším standardem. Jsem ráda, že do finále se nám letos poprvé dostal také mistr odborného výcviku,” dodává Hana Matoušů.

Kompletní medailonky finalistů najdete zde.

Finalisté GTP CZ 2023:

  • Barbora Bitomská, Mendelovo gymnázium, Opava
  • Kateřina Čiháková, ZŠ Světice
  • Roman Göttlicher, SPŠ, OA a JŠ, Frýdek-Místek
  • Michal Koch, Střední odborná škola Znojmo, Dvořákova
  • Salim Murad, Gymnázium Paměti národa, Praha
  • Markéta Mylková, ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí 17
  • Jana Policarová, ScioŠkola Praha 11, ZŠ Vladislava Vančury Praha Zbraslav
  • Milada Smutná, ZŠ Liška, Brno
  • Jana Šenkyříková, ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12
  • Tereza Vítková, ZŠ Trojská, Praha 7
  • Stanislav Zajíček, Gymnázium Matyáše Lercha, Brno

YouTube video player

Zdroj: www.eduin.cz

Další články

Další články od EDUin

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Informujeme o vzdělávání
| EDUin