EDUin··2 min

Tisková zpráva: Výsledky přijímacích zkoušek nic nevypovídají o znalostech žáků

EDUin

EDUin

EDUin vznikl v roce 2010, kdy bylo s fungováním vzdělávacího systému spokojeno 74 % české veřejnosti. Tradiční pojetí škol sice od té doby ztratilo a ztrácí své obhájce, ale ve srovnání se zeměmi, které inspirují svět jako např. Finsko, máme stále velký kus cesty před sebou. Posláním společnosti EDUin je dlouhodobě a systematicky informovat veřejnost a média o proměnách světa vzdělávání a vzdělávací politiky, propojovat odbornou a širokou veřejnost a kultivovat debatu o těchto tématech ve veřejném prostoru. Pomáháme lidem, aby porozuměli světu vzdělávání.

Tisková zpráva

V Česku dnes začínají přijímací zkoušky na maturitní obory středních škol. Výsledky by pak ředitelé škol měli dostat na konci dubna. EDUin upozorňuje, že meziroční porovnávání výsledků žáků nemá u přijímacích zkoušek smysl.

Přijímací zkoušky na čtyřleté obory jsou naplánované na dnes (13. dubna) a zítra (pátek 14. dubna). Příští týden pak dělají testy uchazeči na šestiletá a osmiletá gymnázia. Cermat výsledky zkoušek pošle přímo středním školám. Jejich ředitelé následně musí do dvou pracovních dnů hodnocení zveřejnit.

Při zveřejňování výsledků se v médiích často objevuje srovnání výsledků žáků například s minulým rokem. EDUin ale upozorňuje, že toto porovnání u přijímacích zkoušek je zavádějící.

Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Srovnávat vzájemně výsledky žáků v jednotlivých letech přijímacích zkoušek dost dobře nejde. Za prvé testy nejsou vzájemně srovnatelné, CERMAT jejich náročnost mění za pochodu. A výsledek na nějaké škole odráží konkrétní pořadí, neříká toho až tolik o kvalitě znalostí. Mnohem více záleží na poptávce po škole. Ta se odvíjí od počtu uchazečů – v letošním roce máme specifickou situaci. Vzhledem k populační vlně je mezi žáky zvýšený zájem o čtyřleté obory. Na druhé straně se ale někteří zalekli převisu zájemců a neodvážili se podat přihlášky na nejžádanější školy, takže ty mají paradoxně menší počet uchazečů než loni.“

Zdroj: www.eduin.cz

Další články

Další články od EDUin

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Informujeme o vzdělávání
| EDUin