EDUin··3 min

Tisková zpráva: Global Teacher Prize CZ zná semifinalisty letošního ročníku

EDUin

EDUin

EDUin vznikl v roce 2010, kdy bylo s fungováním vzdělávacího systému spokojeno 74 % české veřejnosti. Tradiční pojetí škol sice od té doby ztratilo a ztrácí své obhájce, ale ve srovnání se zeměmi, které inspirují svět jako např. Finsko, máme stále velký kus cesty před sebou. Posláním společnosti EDUin je dlouhodobě a systematicky informovat veřejnost a média o proměnách světa vzdělávání a vzdělávací politiky, propojovat odbornou a širokou veřejnost a kultivovat debatu o těchto tématech ve veřejném prostoru. Pomáháme lidem, aby porozuměli světu vzdělávání.

Tisková zpráva

Letos se do ceny pro inspirativní pedagogy přihlásilo 151 učitelů. Nezávislí hodnotitelé z nich vybrali 35 semifinalistů. Cenu organizuje EDUin.

Do letošního ročníku se přihlásili učitelé i ředitelé z veřejných i soukromých základních škol. Ve srovnání s předchozími ročníky bylo velké množství přihlášených učitelů z odborných škol nebo mistři výcviku. „Máme radost, že se letos přihlásilo poměrně hodně učitelů, kteří byli nominovaní už v předchozích ročnících, ale s přihlášením dosud váhali,” popisuje manažerka ceny Hana Matoušů. „Často se také učitelé hlásí kvůli tomu, aby svojí účastí v ceně pomohli dostat do veřejného prostoru téma, které ve vzdělávání považují za důležité – třeba učení venku, environmentální výchovu nebo inkluzi,” vysvětluje Hana Matoušů.

Samotnému přihlašování učitelů předcházely nominace od veřejnosti. Na cenu pedagogy navrhovali žáci, rodiče nebo kolegové, objevovaly se nominace i od celého pedagogického kolektivu školy. „Velké množství přihlášek přicházelo letos přímo od žáků a studentů,” dodává Hana Matoušů. Nezávislí hodnotitelé teď ze semifinalistů musí vybrat desítku finalistů, ti budou známí 25. dubna. Vítězové letošního ročníku budou slavnostně vyhlášeni 1. června v prostorách Senátu PČR.

Semifinalisté GTP CZ 2023:

  • Barbora Bitomská, Mendelovo gymnázium, Opava
  • Tereza Bočanová, Pražské humanitní gymnázium, Praha
  • Andrea Čejková, Střední zdravotnická škola Vinohrady, Praha
  • Kateřina Čiháková, ZŠ Světice
  • Stanislav Gottwald, Gymnázium, Praha 9, Špitálská 2
  • Roman Göttlicher, SPŠ, OA a JŠ, Frýdek-Místek
  • Hana Hartychová, ZŠ Písnice, Praha
  • Soňa Havlíčková, Střední škola stavební Třebíč
  • Martina Hezká, ZŠ Pardubice, Benešovo náměstí 590
  • Kristina Hořáková, ZŠ V Ladech 6, Praha 4 – Šeberov
  • Iva Chauturová, ZŠ Praha 3, Jeseniova 96/2400
  • Vlastimil Jahoda, Střední průmyslová škola a VOŠ, Kladno
  • Vendula Jašková, ZŠ a MŠ Kojetice, detašované pracoviště Třebíč, Akademie práva, pedagogiky a podnikání Třebíč
  • Ondřej Kohout, Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha
  • Michal Koch, Střední odborná škola Znojmo, Dvořákova
  • Tomáš Kováč, ZŠ a MŠ KLAS, Pardubice
  • Hana Kubová, ZŠ Bodláka a Pampelišky, Veliš
  • Jan Kuzebauch, ZŠ Kraslice, Dukelská
  • Lukáš Macek, ZŠ Novoborská, Praha
  • Salim Murad, Gymnázium Paměti národa, Praha
  • Markéta Mylková, ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí 17
  • Hanka Neužilová, ZŠ a gymnázium Square, Praha
  • Lenka Otáhalová, ZŠ Bratrství Čechů a Slováků, Bystřice pod Hostýnem
  • Jana Policarová, ScioŠkola Praha 11, ZŠ Vladislava Vančury Praha Zbraslav
  • Dominik Rubáš, ZŠ Kobyly
  • Milada Smutná, ZŠ Liška, Brno
  • Zuzana Stonová, Střední škola řemesel, Šumperk, Základní škola SOFIE, Šumperk
  • Eva Sůrová, ScioŠkola Praha 11
  • Monika Svozilová, ZŠ Campanus, Praha
  • Jana Šenkyříková, ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12
  • Dana Ticháčková, 26. ZŠ Plzeň – Růžovka
  • Marta Veselá Jirousová, Gymnázium Otokara Březiny a Střední odborná škola Telč
  • Tereza Vítková, ZŠ Trojská, Praha 7
  • Stanislav Zajíček, Gymnázium Matyáše Lercha, Brno
  • Jan Zázvůrek, Střední průmyslová škola sdělovací techniky, Praha 1, Panská 3

Zdroj: www.eduin.cz

Další články

Další články od EDUin

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Informujeme o vzdělávání
| EDUin