Štědrý den 2023 v síti Vodafone: Méně SMS i volání než loni, více přenesených dat. Vánoční období už ve statistikách nevyniká

|

Během letošního Štědrého dne spojila síť Vodafonu zhruba 11 milionů hovorů a přenesla více než 5 milionů textových zpráv. Využití datových služeb vzrostlo oproti loňskému roku o 55 %, což potvrzuje výrazný trend posledních let, kdy se komunikace přesouvá do internetových aplikací. Ačkoliv počet SMS každoročně klesá, stále je během Štědrého dne vůbec nejvyšší z celého roku. V případě hlasových hovorů a objemu přenesených dat už ale vánoční období lze srovnat i s běžným provozem.

Štědrý den tentokrát připadl na neděli. Ve statistikách se tak projevilo, že část lidí odesílala svá vánoční přání už od den dříve, kdy byl provoz v síti nadprůměrný.

Objem hlasových hovorů oproti loňsku poklesl o 6 %. Obecně je počet hovorů během Štědrého dne podobný jako o běžném víkendu. V hlasovém provozu jsou výjimečné zejména dny s vysvědčením, pololetním i závěrečným, a začátek školního roku. Kromě sdělování výsledků a zážitků může být důvodem také domlouvání odvozu ze školy.

Ačkoliv využití klasických SMS každoročně klesá, letos zhruba o 17 %, na Štědrý den síť Vodafonu i letos přenesla nejvíce textových zpráv z celého dosavadního roku. Zákazníci ale dlouhodobě preferují ostatní možnosti elektronické komunikace přes aplikace, což jen potvrzuje i trend nárůstu objemu přenesených dat – letos zhruba o 55 % oproti loňsku.

Stejně jako minulý rok bylo i letos ze zahraničních SIM karet připojených do sítě Vodafonu nejvíce těch ukrajinských. Taktéž nejvíce hovorů do zahraničí bylo uskutečněno na Ukrajinu

Přehled nejdůležitějších hodnot:

Spojené hovory

  1. Suma za den – 11 184 634 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 6 %)
  2. Hodnota ve špičce – 1 250 762 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 9 %)
  3. Hodina s nejvyšším provozem - 10:00 – 11:00

Datový provoz

  1. Suma za den [TB] – 2 128 (srovnání s předchozím rokem – nárůst o 55 %)
  2. Hodnota ve špičce [TB] – 133,2 (srovnání s předchozím rokem - nárůst o 57 %)
  3. Hodina s nejvyšším provozem – 21:00 – 22:00

SMS odeslané z mobilu

  1. Suma za den – 5 039 935 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 17 %)
  2. Hodnota ve špičce – 8 309 (srovnání s předchozím rokem – pokles o 20 %)
  3. Minuta s nejvyšším provozem – 10:03

In - Roamers TOP země

Návštěvníci z následujících zemí strávili Štědrý den v Česku a využili služby v naší síti:

  1. Ukrajina
  2. Švédsko
  3. Německo
  4. Polsko
  5. Francie
  6. Dánsko
  7. Rakousko
  8. Velká Británie
  9. Belgie
  10. Švýcarsko

Volání do zahraničí TOP destinace

  1. Ukrajina
  2. Slovensko
  3. Německo
  4. Polsko
  5. Rakousko
  6. Itálie
  7. Francie
  8. Rumunsko
  9. Řecko
  10. Velká Británie

Zdroj: www.vodafone.cz

Vodafone

Silvestr 2023 v síti Vodafone: lidé si nejčastěji přáli přes mobilní data, zahraniční hovory mířily hlavně na Ukrajinu

Silvestrovský provoz v síti Vodafone opět potvrdil trend posledních let, že lidé si i do nového roku nejvíce přáli přes mobilní data. Využití datových služeb vzrostlo oproti loňskému roku o 38 %, síť spojila 14,5 miliónu hovorů a přenesla 3,5 milionu SMS zpráv. Počet odeslaných SMS ale stále klesá. Poklesl i počet a délka hovorů. Nejvytíženější byla tradičně hodina po půlnoci. Zahraniční hovory mířily hlavně na Ukrajinu.

Vodafone

Milan Raška: Měníme způsob, jakým se lidé dívají na televizi

Před létem 2023 jsme představili novou, zjednodušenou nabídku Vodafone TV, která se skládá z jednoho tarifu se 120 programy a přístupem do videotéky s téměř 2 000 tituly. Na tenhle pevný základ si pak zákazníci můžou nabalit tři tematické balíčky, zaměřené na sportovní, filmovou nebo rodinnou zábavu. A o tom, jak tahle nabídka a následná kampaň „Vezměte televizi na vzduch“ změnila pravidla hry na trhu digitálních televizí, jsme si povídali s Milanem Raškou, který má rozvoj televizních služeb ve Vodafonu na starosti.

Vodafone

Tady Vodafone 78: CEO Petr Dvořák

Do Štědrého dne zbývá pár dní a přichází skoro už tradiční vánoční epizoda. Tento díl ale bude opravdu speciální. Jednak jsou Vánoce a zároveň se loučíme s naším generálním ředitelem Petrem Dvořákem. Proto jsem si ho pozvala jako letošního posledního hosta. Zvídavé otázky tentokrát nepokládám jenom já, ale pomohli mi i moji kolegové.