Siemens··4 min

Společnost Siemens úspěšně realizovala dobíjení elektromobilu výkonem 1 MW

  • Prototyp systému megawattového dobíjení (MCS) společnosti Siemens v rámci pilotního projektu úspěšně zrealizoval dobití o výkonu 1 MW
  • Nová technologie ukazuje potenciál ultravýkonného dobíjení pro dálkovou, nákladní a kamionovou doprau
  • Použitý systém Siemens SICHARGE MCS je postaven na portfoliu produktů a řešení SICHARGE se speciálně přizpůsobeným výdejovým terminálem

Společnost Siemens Smart Infrastructure úspěšně zrealizovala první dobití nákladního elektromobilu výkonem 1 MW. V pilotním projektu byl použit prototyp MCS dobíječky Siemens a prototyp elektrického nákladního automobilu.

Růst v segmentu elektrických nákladních vozidel je stimulován technologickým vývojem v oblasti baterií i dobíjecích technologií. Zvyšující se poptávka po bezemisních dopravních řešeních platí i pro dálkovou přepravu, kde provozovatelům vozových parků nabízí řadu příležitostí. Ve spojení se stávajícím systémem CCS (Combined Charging System) tak bude megawattové nabíjení (MCS) hrát rozhodující roli při elektrifikaci těžkých nákladních vozidel.

Dobíjení ve standardu MCS může úspěšně přispět k udržitelné dálkové dopravě provozované nákladními vozidly. S cílem podpořit pokrok v udržitelné transformaci tohoto druhu dopravy, který produkuje vysoké množství emisí, představila společnost Siemens prototyp megawattového nabíjecího systému SICHARGE. Vychází ze stávajícího portfolia a zahrnuje několik dobíjecích jednotek SICHARGE UC150, přepínací matice a speciálně upravený výdejový terminál. Přepínací matice je ústředním prvkem systému MCS. Sdružuje výstupní výkon z dobíjecích stanic a v závislosti na požadavku ho směruje do výdejového terminálu. Na vhodné dobíjecí stanici s výkonem kolem jednoho megawattu by bylo možné dobít baterie běžně používané v elektrických nákladních automobilech z 20 na 80 procent za přibližně 30 minut.

„Zejména v dálkové dopravě budou elektrické nákladní automobily a autobusy potřebovat rychlé megawattové dobití během zákonných přestávek v jízdě,“ uvedl Markus Mildner, CEO eMobility, Siemens Smart Infrastructure, a dodal: „Tento úspěšný test nás však opět posouvá o velký technologický krok kupředu a je potvrzením našich ambicí se aktivně podílet na zvýšení udržitelnosti dopravy.“

„Megawattové dobíjení je zásadní pro dálkovou kamionovou a autobusovou dopravu. Věřím, že tento technologický milník přispěje k rozvoji elektrifikace kamionové a autobusové přepravy také v České republice,“ doplnil Martin Šilar, vedoucí oddělení elektromobility v Siemens Česká republika.

Elektromobilita v dálkové dopravě nabízí provozovatelům vozových parků bezpočet příležitostí

Těžká nákladní vozidla* používaná v silniční dopravě vyprodukují přes 25 % emisí skleníkových plynů v Evropské unii (EU). Snižování těchto emisí je klíčové pro dosažení cílů EU v oblasti uhlíkové neutrality do roku 2050 a snížení poptávky po dovozu fosilních paliv. Evropský parlament nedávno přijal nová opatření s cílem splnit tyto klimatické ambice a zlepšit kvalitu ovzduší v EU, mj. i prostřednictvím snižování emisí CO2 u nových těžkých nákladních vozidel. Od roku 2040 budou muset být emise CO2 z velkých nákladních vozidel a autobusů sníženy o 90 %. Do roku 2030 budou muset nové městské autobusy snížit své emise o 90 % a do roku 2035 by měly být zcela bezemisní.

Elektrifikace dálkové nákladní dopravy změní obchodní modely přepravních společností a vytvoří prostor pro konkurenční výhody, a to hned na několika úrovních. Stále více zákazníků dopravních společností totiž přikládá význam uhlíkově neutrální přepravě jejich zboží – a přepravcům, kteří nebudou schopni tento požadavek splnit, pak může takzvaně i doslova ujet vlak.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Zadavatel
Siemens

Siemens

Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a nedílnou součástí českého průmyslu je již více než 130 let. Naše portfolio pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší komplexní digitální produkty a služby.

Další články od Siemens

Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice
Siemens

Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel (44 let) byl jmenován novým finančním ředitelem (Chief Financial Officer) společnosti Siemens Česká republika a finančním ředitelem divize Digital Industries. Ve svých pozicích odpovídá za strategické finanční řízení a pokračující digitální transformaci finančních oddělení a procesů firmy.
Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů
Siemens

Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Společnost Siemens oznámila, že firma Panasonic Corporation (dále jen „Panasonic“) začala používat software Teamcenter® X z portfolia průmyslového softwaru Siemens Xcelerator, a to formou software jako služba (SaaS) pro cloudové řízení životního cyklu výrobku (PLM). Cílem je urychlit digitalizaci vývoje a návrhu produktů.
Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest
Siemens

Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

V letošním roce EP Cargo Invest převzal dvě lokomotivy Siemens Vectron MS, v obou případech v údržbové základně lokomotiv v Praze – Vršovicích. K převzetí poslední lokomotivy došlo na konci srpna 2024 necelých 15 měsíců od podpisu smlouvy mezi společnostmi EP Cargo Invest a Siemens Mobility. S lokomotivami Vectron má skupina EP Logistics International již mnoho zkušeností, neboť první lokomotiva Vectron byla zákazníkovi předána už v roce 2016 a byla vůbec první lokomotivou tohoto typu, která byla dodána na český trh.
Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC
Siemens

Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Společnosti Siemens Mobility a RATP (Régie autonome des transports Parisiens) úspěšně modernizovaly a rozšířily linku 14 pařížského metra. Je to poprvé na světě, kdy byla stávající plně automatizovaná linka metra bez řidiče se stupněm automatizace GoA4 přestavěna na plně automatizovaný systém bez řidiče GoA4 nejnovější generace „Trainguard MT CBTC“, který dodala společnost Siemens Mobility. Přestavba probíhala v uplynulých šesti letech za běžného provozu. Nový systém CBTC (Commhnication Based Train Control) umožňuje efektivnější a spolehlivější provoz na celé trati, jejíž délka se díky prodloužení na sever a jih zdvojnásobila o 14 kilometrů. Navzdory zdvojnásobení délky tratě, která nově měří 28 kilometrů, zůstává interval jízdy mezi vlaky 85 sekund. Linka 14 je nyní nejdelší linkou v pařížské síti metra a v budoucnu odbaví více než milion cestujících denně. Díky tomuto rozšíření je možné cestovat z letiště Orly do centra Paříže za 20 minut a ze severních obchodních čtvrtí v Saint-Denis Pleyel na letiště Orly za pouhých 40 minut. Linka 14 se zvýšenou kapacitou, spolehlivostí a efektivitou slouží jako páteř pařížského systému veřejné dopravy a napojuje se na budoucí síť Grand Paris Express. Během šesti let se na tomto projektu podílelo více než 250 inženýrů společnosti Siemens Mobility, kteří odpracovali více než 500 000 hodin inženýrské práce.
OEZ ze skupiny Siemens podpoří regionální rozvoj Letohradska částkou 3,5 milionu korun
Siemens

OEZ ze skupiny Siemens podpoří regionální rozvoj Letohradska částkou 3,5 milionu korun

Darovací smlouvy na vzdělávací, sociální a kulturní projekty v celkové hodnotě 3,5 milionu korun podepsali v prostorách Městského úřadu v Letohradě generální ředitel společnosti OEZ Roman Schiffer, finanční ředitel společnosti OEZ Franz Girschick a starosta města Letohrad Petr Fiala. Podpora je určena pro období 2024 – 2025.
Společnosti TOBEA a Siemens chtějí posílit nezávislost osob se zdravotním postižením a usnadnit jim dostupnost pláží
Siemens

Společnosti TOBEA a Siemens chtějí posílit nezávislost osob se zdravotním postižením a usnadnit jim dostupnost pláží

Inovativní technologický řecký startup TOBEA vyvinul systém „SEATRAC“ s využitím technologií Siemens a představil tak jedinečný způsob, jakým si mohou osoby se zdravotním postižením užívat pobytu na pláži nebo se smočit v moři bez pomoci ostatních. Systém SEATRAC se skládá ze speciálně vyvinutého křesla připevněného na systém kolejnic, který umožňuje bezpečné vklouznutí do vody a návrat na souš bez další osobní asistence. Tato technologie posiluje nezávislost hendikepovaných, podporuje jejich začlenění a zaručuje rovné příležitosti pro všechny. Systém byl již instalován na více než 250 plážích po celém světě.
Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionu
Siemens

Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionu

Švýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy pronajímat od společnosti SüdLeasing na základě dlouhodobé smlouvy s flexibilní dobou trvání. Smlouva rovněž zahrnuje údržbu lokomotiv firmou Siemens Mobility po dobu 15 let. Funkce XLoad zlepšuje trakční schopnosti lokomotivy a zvyšuje tak její přepravní kapacitu a efektivitu provozu. Díky tomu mohou těžší vlaky jezdit na švýcarské severojižní trase s jednou lokomotivou, bez potřeby druhé posilovací lokomotivy. Lokomotivy Vectron dosahují maximální rychlosti 160 km/h.
Berlínské metro bude hlídat technologie CBTC – poprvé bude možný poloautomatizovaný provoz
Siemens

Berlínské metro bude hlídat technologie CBTC – poprvé bude možný poloautomatizovaný provoz

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) poprvé zavede v Berlíně na linkách metra U5 a U8 systém řízení vlaků založený na systému CBTC (Communication Based Train Control – řízení vlaku založené na komunikaci). Moderní systém Trainguard MT CBTC, který umožní poloautomatizovaný provoz s úrovní automatizace GoA2, dodá společnost Siemens Mobility na linku U5 do roku 2029 a na linku U8 do roku 2032. Kapacita obou linek se zvýší přibližně o 30 %.
Siemens poprvé použije digitální dvojče k simulaci akustiky ve Velkém festivalovém domě v Salcburku
Siemens

Siemens poprvé použije digitální dvojče k simulaci akustiky ve Velkém festivalovém domě v Salcburku

Společnost Siemens představila digitální dvojče vyvinuté speciálně pro velké prostory určené pro pořádání kulturních akcí. Tato technologie umožňuje realistické napodobení a velmi přesnou simulaci akustiky a struktury objektu. Aplikace nazvaná Sound of Science bude poprvé použita ve Velkém festivalovém domě během Salcburského festivalu. Organizátorům kulturních akcí umožní virtuálně zkoumat měnící se akustiku v různých prostorových konfiguracích – například to, jak přidání akustických panelů ovlivní zážitek z poslechu, a následně zvolit optimální akustický scénář. Zároveň bude možné si předem vyzkoušet a zaranžovat i nejrůznější sestavy orchestru ještě dříve, než v reálném světě zazní jediný tón. Tento přístup šetří finanční prostředky, zdroje i čas.
Siemens se v roli generálního dodavatele podílel na technickém řešení pro unikátní hybridní zdroj energie Energy nest s největším bateriovým úložištěm v České republice
Siemens

Siemens se v roli generálního dodavatele podílel na technickém řešení pro unikátní hybridní zdroj energie Energy nest s největším bateriovým úložištěm v České republice

Dnes byl ve Vraňanech u Mělníka oficiálně představen unikátní hybridní zdroj energie Energy nest, na jehož realizaci se společnost Siemens podílela jako generální dodavatel. Energy nest je první svého druhu v regionu střední a východní Evropy a bude sloužit jako zdroj podpůrných služeb výkonové rovnováhy (SVR) pro stabilizaci české elektrizační soustavy. V současném stavu dokáže dodávat regulační výkon 32,4 MW a plného výkonu dosáhne za 2 minuty. Hybridní zdroj Energy nest získal všechna nezbytná povolení a do provozu jej bez využití dotací uvedl soukromý investor a provozovatel projektu, společnost E.nest Energy a. s., součást energetické skupiny Decci a.s.