Siemens··3 min

Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionu

Siemens

Siemens

Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a nedílnou součástí českého průmyslu je již více než 130 let. Naše portfolio pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší komplexní digitální produkty a služby.

Tisková zpráva
  • SBB Cargo International pověřuje společnost SüdLeasing objednáním dalších 20 lokomotiv Vectron s funkcí XLoad od společnosti Siemens Mobility.
  • Smlouva pokrývá údržbu dodaných lokomotiv po dobu 15 let.
  • Pomocí funkce XLoad je možné zvýšit hmotnost vlaků dopravovaných lokomotivou Vectron.
  • Objednané lokomotivy mají schválení pro provoz ve Švýcarsku, Německu, Nizozemsku, Rakousku a Itálii.

Švýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy pronajímat od společnosti SüdLeasing na základě dlouhodobé smlouvy s flexibilní dobou trvání. Smlouva rovněž zahrnuje údržbu lokomotiv firmou Siemens Mobility po dobu 15 let. Funkce XLoad zlepšuje trakční schopnosti lokomotivy a zvyšuje tak její přepravní kapacitu a efektivitu provozu. Díky tomu mohou těžší vlaky jezdit na švýcarské severojižní trase s jednou lokomotivou, bez potřeby druhé posilovací lokomotivy. Lokomotivy Vectron dosahují maximální rychlosti 160 km/h.

Jsme potěšeni, že se společnost SBB Cargo International rozhodla rozšířit svou flotilu lokomotiv Vectron, a děkujeme jim za jejich důvěru v nás a naše lokomotivy. S touto expanzí a vyššímu normativu hmotnosti díky funkci XLoad bude náš zákazník moci efektivněji obsluhovat alpský region,“ uvedl Albrecht Neumann, CEO pro kolejová vozidla ve společnosti Siemens Mobility. „Tato objednávka navyšuje počet prodaných lokomotiv Vectron ve Švýcarsku na 180 vozidel.“

Vectron je pro nás ideální lokomotiva pro přepravu mezi Nizozemskem a Itálií. Navíc díky funkci XLoad budeme moci přes Alpy provozovat delší a těžší vlaky s jednou lokomotivou, což eliminuje nutnost používat dražší šestinápravové lokomotivy,“ uvedl Sven Flore, CEO SBB Cargo International AG.

20 nových lokomotiv bude společnost SBB Cargo International používat pro přepravu v Alpách. S touto novou objednávkou bude mít v provozu celkem 78 lokomotiv Vectron. Lokomotivy jsou schválené pro provoz ve Švýcarsku, Německu, Rakousku, Itálii a Nizozemsku, jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS BL3 i potřebnými národními vlakovými zabezpečovacími zařízeními.

V součtu prodala společnost Siemens Mobility už téměř 2 500 lokomotiv z rodiny Vectron, 97 zákazníkům v 16 zemích. Flotila lokomotiv Vectron najela v souhrnu zhruba jednu miliardu kilometrů a osvědčila se svou spolehlivostí a efektivitou v každodenním provozu. Lokomotivy z platformy Vectron jsou v současnosti schváleny pro provoz ve 20 evropských zemích.

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens

Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel jmenován finančním ředitelem skupiny Siemens v České republice

Christian Diel (44 let) byl jmenován novým finančním ředitelem (Chief Financial Officer) společnosti Siemens Česká republika a finančním ředitelem divize Digital Industries. Ve svých pozicích odpovídá za strategické finanční řízení a pokračující digitální transformaci finančních oddělení a procesů firmy.
| Siemens
Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Řešení Siemens Xcelerator podpoří digitální transformaci společnosti Panasonic v oblasti vývoje domácích spotřebičů

Společnost Siemens oznámila, že firma Panasonic Corporation (dále jen „Panasonic“) začala používat software Teamcenter® X z portfolia průmyslového softwaru Siemens Xcelerator, a to formou software jako služba (SaaS) pro cloudové řízení životního cyklu výrobku (PLM). Cílem je urychlit digitalizaci vývoje a návrhu produktů.
| Siemens
Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

Desátá lokomotiva Siemens Vectron ve flotile EP Cargo Invest

V letošním roce EP Cargo Invest převzal dvě lokomotivy Siemens Vectron MS, v obou případech v údržbové základně lokomotiv v Praze – Vršovicích. K převzetí poslední lokomotivy došlo na konci srpna 2024 necelých 15 měsíců od podpisu smlouvy mezi společnostmi EP Cargo Invest a Siemens Mobility. S lokomotivami Vectron má skupina EP Logistics International již mnoho zkušeností, neboť první lokomotiva Vectron byla zákazníkovi předána už v roce 2016 a byla vůbec první lokomotivou tohoto typu, která byla dodána na český trh.
| Siemens
Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Na letiště Paříž-Orly jezdí metro s nejvyšším stupněm zabezpečení GoA4 CBTC

Společnosti Siemens Mobility a RATP (Régie autonome des transports Parisiens) úspěšně modernizovaly a rozšířily linku 14 pařížského metra. Je to poprvé na světě, kdy byla stávající plně automatizovaná linka metra bez řidiče se stupněm automatizace GoA4 přestavěna na plně automatizovaný systém bez řidiče GoA4 nejnovější generace „Trainguard MT CBTC“, který dodala společnost Siemens Mobility. Přestavba probíhala v uplynulých šesti letech za běžného provozu. Nový systém CBTC (Commhnication Based Train Control) umožňuje efektivnější a spolehlivější provoz na celé trati, jejíž délka se díky prodloužení na sever a jih zdvojnásobila o 14 kilometrů. Navzdory zdvojnásobení délky tratě, která nově měří 28 kilometrů, zůstává interval jízdy mezi vlaky 85 sekund. Linka 14 je nyní nejdelší linkou v pařížské síti metra a v budoucnu odbaví více než milion cestujících denně. Díky tomuto rozšíření je možné cestovat z letiště Orly do centra Paříže za 20 minut a ze severních obchodních čtvrtí v Saint-Denis Pleyel na letiště Orly za pouhých 40 minut. Linka 14 se zvýšenou kapacitou, spolehlivostí a efektivitou slouží jako páteř pařížského systému veřejné dopravy a napojuje se na budoucí síť Grand Paris Express. Během šesti let se na tomto projektu podílelo více než 250 inženýrů společnosti Siemens Mobility, kteří odpracovali více než 500 000 hodin inženýrské práce.
| Siemens
OEZ ze skupiny Siemens podpoří regionální rozvoj Letohradska částkou 3,5 milionu korun

OEZ ze skupiny Siemens podpoří regionální rozvoj Letohradska částkou 3,5 milionu korun

Darovací smlouvy na vzdělávací, sociální a kulturní projekty v celkové hodnotě 3,5 milionu korun podepsali v prostorách Městského úřadu v Letohradě generální ředitel společnosti OEZ Roman Schiffer, finanční ředitel společnosti OEZ Franz Girschick a starosta města Letohrad Petr Fiala. Podpora je určena pro období 2024 – 2025.
| Siemens
Společnosti TOBEA a Siemens chtějí posílit nezávislost osob se zdravotním postižením a usnadnit jim dostupnost pláží

Společnosti TOBEA a Siemens chtějí posílit nezávislost osob se zdravotním postižením a usnadnit jim dostupnost pláží

Inovativní technologický řecký startup TOBEA vyvinul systém „SEATRAC“ s využitím technologií Siemens a představil tak jedinečný způsob, jakým si mohou osoby se zdravotním postižením užívat pobytu na pláži nebo se smočit v moři bez pomoci ostatních. Systém SEATRAC se skládá ze speciálně vyvinutého křesla připevněného na systém kolejnic, který umožňuje bezpečné vklouznutí do vody a návrat na souš bez další osobní asistence. Tato technologie posiluje nezávislost hendikepovaných, podporuje jejich začlenění a zaručuje rovné příležitosti pro všechny. Systém byl již instalován na více než 250 plážích po celém světě.
| Siemens
Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionu

Dvacet nových lokomotiv Vectron s funkcí XLoad pomůže zefektivnit obsluhu alpského regionu

Švýcarská společnost SBB Cargo International AG ve spolupráci se Südleasing GmbH pořizuje dalších 20 vícesystémových lokomotiv Siemens Vectron s funkcí XLoad. Nákladní dopravce SBB Cargo International si bude lokomotivy pronajímat od společnosti SüdLeasing na základě dlouhodobé smlouvy s flexibilní dobou trvání. Smlouva rovněž zahrnuje údržbu lokomotiv firmou Siemens Mobility po dobu 15 let. Funkce XLoad zlepšuje trakční schopnosti lokomotivy a zvyšuje tak její přepravní kapacitu a efektivitu provozu. Díky tomu mohou těžší vlaky jezdit na švýcarské severojižní trase s jednou lokomotivou, bez potřeby druhé posilovací lokomotivy. Lokomotivy Vectron dosahují maximální rychlosti 160 km/h.
| Siemens
Berlínské metro bude hlídat technologie CBTC – poprvé bude možný poloautomatizovaný provoz

Berlínské metro bude hlídat technologie CBTC – poprvé bude možný poloautomatizovaný provoz

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) poprvé zavede v Berlíně na linkách metra U5 a U8 systém řízení vlaků založený na systému CBTC (Communication Based Train Control – řízení vlaku založené na komunikaci). Moderní systém Trainguard MT CBTC, který umožní poloautomatizovaný provoz s úrovní automatizace GoA2, dodá společnost Siemens Mobility na linku U5 do roku 2029 a na linku U8 do roku 2032. Kapacita obou linek se zvýší přibližně o 30 %.
| Siemens
Siemens poprvé použije digitální dvojče k simulaci akustiky ve Velkém festivalovém domě v Salcburku

Siemens poprvé použije digitální dvojče k simulaci akustiky ve Velkém festivalovém domě v Salcburku

Společnost Siemens představila digitální dvojče vyvinuté speciálně pro velké prostory určené pro pořádání kulturních akcí. Tato technologie umožňuje realistické napodobení a velmi přesnou simulaci akustiky a struktury objektu. Aplikace nazvaná Sound of Science bude poprvé použita ve Velkém festivalovém domě během Salcburského festivalu. Organizátorům kulturních akcí umožní virtuálně zkoumat měnící se akustiku v různých prostorových konfiguracích – například to, jak přidání akustických panelů ovlivní zážitek z poslechu, a následně zvolit optimální akustický scénář. Zároveň bude možné si předem vyzkoušet a zaranžovat i nejrůznější sestavy orchestru ještě dříve, než v reálném světě zazní jediný tón. Tento přístup šetří finanční prostředky, zdroje i čas.
| Siemens
Siemens se v roli generálního dodavatele podílel na technickém řešení pro unikátní hybridní zdroj energie Energy nest s největším bateriovým úložištěm v České republice

Siemens se v roli generálního dodavatele podílel na technickém řešení pro unikátní hybridní zdroj energie Energy nest s největším bateriovým úložištěm v České republice

Dnes byl ve Vraňanech u Mělníka oficiálně představen unikátní hybridní zdroj energie Energy nest, na jehož realizaci se společnost Siemens podílela jako generální dodavatel. Energy nest je první svého druhu v regionu střední a východní Evropy a bude sloužit jako zdroj podpůrných služeb výkonové rovnováhy (SVR) pro stabilizaci české elektrizační soustavy. V současném stavu dokáže dodávat regulační výkon 32,4 MW a plného výkonu dosáhne za 2 minuty. Hybridní zdroj Energy nest získal všechna nezbytná povolení a do provozu jej bez využití dotací uvedl soukromý investor a provozovatel projektu, společnost E.nest Energy a. s., součást energetické skupiny Decci a.s.
| Siemens