Siemens··4 min

Berlínské metro bude hlídat technologie CBTC – poprvé bude možný poloautomatizovaný provoz

Siemens

Siemens

Siemens patří mezi největší technologické firmy v České republice a nedílnou součástí českého průmyslu je již více než 130 let. Naše portfolio pokrývá řešení pro průmysl, energetiku, dopravu a veřejnou infrastrukturu, technologie budov a zdravotnictví. Siemens je průkopníkem v oblasti Průmyslu 4.0 a Smart Cities, v rámci kterých přináší komplexní digitální produkty a služby.

Tisková zpráva
  • Linky berlínského metra U5 a U8 budou vybaveny moderním vlakovým řídicím systémem Trainguard MT pro poloautomatizovaný provoz (GoA2).
  • Díky technologii CBTC se zkrátí intervaly mezi vlaky a kapacita linek se zvýší až o 30 %.
  • Konverze bude dokončena do roku 2032, aniž by byl přerušen pravidelný provoz.

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) poprvé zavede v Berlíně na linkách metra U5 a U8 systém řízení vlaků založený na systému CBTC (Communication Based Train Control – řízení vlaku založené na komunikaci). Moderní systém Trainguard MT CBTC, který umožní poloautomatizovaný provoz s úrovní automatizace GoA2, dodá společnost Siemens Mobility na linku U5 do roku 2029 a na linku U8 do roku 2032. Kapacita obou linek se zvýší přibližně o 30 %.

Hodnota zakázky je přibližně 200 milionů eur a jsou připraveny i dlouhodobé smlouvy na údržbu technologie. Technicky vzato, CBTC umožňuje intervaly mezi vlaky kratší než 100 sekund. Technologie rovněž výrazně zlepší spolehlivost a dochvilnost obou linek metra. Siemens Mobility provede konverzi během běžného provozu, což umožní na obou linkách největšího německého metra nerušený provoz vlaků, a to po celou dobu trvání projektu.

Michael Peter, CEO společnosti Siemens Mobility, řekl: „Investice do naší špičkové technologie CBTC pro metro je skvělou zprávou pro cestující v Berlíně. Díky ní budou moci vlaky na linkách jezdit v poloautomatizovaném režimu s intervaly každých 100 sekund. To znamená zvýšení kapacity pro cestující v Berlíně o 30 % i optimální odpověď na zvyšující se požadavky na ochranu klimatu a rostoucí potřeby mobility. Naše osvědčené systémy CBTC pro metro už fungují v mnoha velkých městech po celém světě včetně Singapuru, Paříže a New Yorku.“

Systém řízení vlaků Trainguard MT pro linky metra U5 a U8 v Berlíně

Linky BVG U5 a U8 budou vybaveny systémem Trainguard MT po celé délce trati 40 kilometrů, zahrnující všech 26 stanic na lince U5 a 24 stanic na lince U8. Siemens Mobility kompletně nahradí stávající signalizační systém svou digitální technologií CBTC, která umožní efektivnější a centralizované monitorování provozu a vyšší úroveň automatizace a konektivity. Po instalaci systému bude poloautomatizovaný provoz umožňovat vlakům nepřetržitou komunikaci se stacionárním zařízením, automatický provoz podle přesně stanovených bezpečnostních intervalů, provést nouzové brzdění a autonomní akceleraci a brzdění. Řidič se tak může soustředit na nástup a výstup cestujících, vizuálně sledovat trasu a v případě nouze zasáhnout. Díky využívání reálných dat o poloze vlaků a jejich rychlosti může být na trati provozováno více vlaků s kratšími časovými rozestupy.

Digitalizace zajišťuje vyšší efektivitu na železničních tratích

V rámci obchodní jednotky Rail Infrastructure, která představuje globálního lídra na trhu železniční infrastruktury, nabízí společnost Siemens Mobility širokou škálu inteligentních řešení, široké produktové portfolio pro železnici, včetně městské hromadné dopravy. Řešení Trainguard MT CBTC od společnosti Siemens Mobility je předním řešením pro systémy řízení vlaků v městské hromadné dopravě. V současnosti ho využívá 56 provozovatelů na pěti kontinentech, ve 25 zemích a 49 městech pro optimalizaci jejich metra a příměstských železničních systémů, což umožňuje efektivnější, udržitelnější a ekonomičtější provoz. Trainguard MT je nejrozšířenější řídicí systém na světě a je aktuálně nasazen na 96 linkách metra ve 4 351 vlacích, které denně přepraví více než 30 milionů cestujících. Systém dokáže maximalizovat kapacitu a výkon nových i stávajících železničních systémů a umožňuje plně automatizovaný provoz vlaků.

Zdroj fotografií: "BVG/Oliver Lang"

Zdroj: www.siemenspress.cz

Další články

Další články od Siemens

Zlatá medaile MSV 2024 pro soustruh DynaTurn 102 CNC s řídicím systémem Sinumerik 828D

Zlatá medaile MSV 2024 pro soustruh DynaTurn 102 CNC s řídicím systémem Sinumerik 828D

Zlatou medaili MSV 2024 získal soustruh DynaTurn 102 CNC vybavený řídicím systémem Sinumerik 828D, který jako jediný ve své třídě nabízí nativní digitální dvojče. „Jsme moc rádi, že ocenění získal projekt, který propojuje český obráběcí stroj a nejnovější technologie Siemens,“ uvedla Elvíra Zajícová, ředitelka obchodní jednotky Siemens Motion Control.
| Siemens
Distribuovaný řídicí systém Siemens pomohl výrobci viskózových vláken zvýšit bezpečnost provozu

Distribuovaný řídicí systém Siemens pomohl výrobci viskózových vláken zvýšit bezpečnost provozu

Společnost Indorama Ventures Mobility Bohemia, přední výrobce vysokopevnostních viskózových vláken pro výrobu pneumatik, instalovala ve svém lovosickém závodě distribuovaný řídicí systém. Zásadní byla výměna lokálních řídicích systémů celého závodu za centrální řídicí systém na platformě SIMATIC PCS7, zavedení nového řídicího systému navíc umožnilo vybudovat centrální velín, který sleduje celý proces výroby. Zvýšila se také dostupnost a bezvýpadkovost výroby, a to díky redundanci na úrovni automatizačních stanic, vizualizačních serverů a komunikace. Projekt navrhla a realizovala společnost SIDAT, Siemens Solution Partner.
| Siemens
Siemens na MSV: Premiéra řídicího systému s digitálním dvojčetem na českém obráběcím stroji

Siemens na MSV: Premiéra řídicího systému s digitálním dvojčetem na českém obráběcím stroji

Návštěvníci letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně (MSV) budou mít příležitost shlédnout ve světové premiéře CNC soustruh DynaTurn 102 od českého výrobce společnosti DynamiTech, vybavený nejnovější verzí řídicího systému Siemens Sinumerik 828D, který jako jediný ve své třídě nabízí nativní digitální dvojče.
| Siemens
Green Mobility Partners vstupuje na trh s lokomotivami Siemens Vectron

Green Mobility Partners vstupuje na trh s lokomotivami Siemens Vectron

Nový hráč na evropském trhu s „full service“ službami pronájmu lokomotiv se sídlem ve Vídni, Green Mobility Partners, objednává až 50 lokomotiv u společnosti Siemens Mobility. Uzavřená smlouva zahrnuje závazný nákup osmi lokomotiv Vectron MS a podporu v oblasti servisu.
| Siemens
Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Řídicí systémy a pohony Siemens zvyšují produktivitu výroby hliníkových nádobek na spreje

Společnost Siemens dodala decentralizované pohony a řídicí systémy firmě Moravia Cans, která vyrábí hliníkové nádobky na aerosolové přípravky pro mnoho významných výrobců a značek kosmetiky. Technologie Siemens zajišťují manipulaci s hotovými nádobkami, jejich balení a intralogistiku.
| Siemens
RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

RS Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease rozšíří flotilu až o 65 lokomotiv Siemens Vectron

Rolling Stock Lease, přední soukromý pronajímatel železničních vozidel na Slovensku, podepsal se společností Siemens Mobility rámcovou smlouvu na dodávku až 65 lokomotiv Vectron. Dohoda zahrnuje rychlé dodání 30 lokomotiv Vectron MS a opci na nákup dalších 35 lokomotiv ve vícesystémové variantě Vectron MS a dvouzdrojové variantě Vectron Dual Mode.
| Siemens
Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense vyhlášen

Sedmadvacátý ročník Ceny Wernera von Siemense pro studenty, pedagogy a mladé vědce z technických a přírodovědeckých oborů byl vyhlášen. „Technologické a přírodovědné vzdělávání je pilířem budoucího rozvoje naší země. Cena Wernera von Siemense oceňuje mladé talenty, jejichž inovativní přístup a objevy mají potenciál přinést pokrok v klíčových oblastech průmyslu, technologií i dalších oborů. Zároveň nezapomínáme na pedagogickou práci, která často stojí v pozadí, ale je nesmírně důležitá a zaslouží si ocenění,“ uvedl k zahájení letošního ročníku soutěže Eduard Palíšek, generální ředitel skupiny Siemens v České republice. Kandidáti se mohou přihlašovat prostřednictvím internetových stránek www.cenasiemens.cz až do 30. listopadu 2024.
| Siemens
Kafka má po opravě o kolečko víc

Kafka má po opravě o kolečko víc

Unikátní skulptura hlavy Franze Kafky od Davida Černého prošla generální opravou. Tato monumentální socha, sestávající ze 42 pohyblivých pater a vážící po úpravách 42,5 tuny, je vedle mimořádné umělecké hodnoty známá svou sofistikovaností a precizním inženýrským řešením. To je unikátní díky sendvičové konstrukci, kdy je na nosném středovém příhradovém sloupu umístěno všech 42 pater. Dílo je jedinečné také svým řídícím systémem a ovládáním, které umožňuje různé „animace“.
| Siemens
Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Siemens podepsal rámcovou smlouvu se společností E.ON na dodávku dobíjecích systémů a služeb na podporu dekarbonizace silniční dopravy v Evropě

Společnosti Siemens Smart Infrastructure a E.ON Drive Infrastructure uzavřely spolupráci s cílem podpořit budování chytré a účinné infrastruktury rychlodobíjecích stanic pro miliony elektrovozidel v Evropě.
| Siemens