E.ON··8 min

Projekt Energie pomáhají rozdělil za necelý rok mezi ohrožené skupiny obyvatel 17 milionů korun

„Myslím si, že v posledních letech jsme ukázali, že se dokážeme postarat o naše zákazníky a ochránit je před výkyvy energetického trhu. Důkazem je i to, že v letošním roce jsme už dvakrát snížili ceny energií a naši klienti výrazně šetří svoji peněženku. Zároveň ale nežijeme ve vzduchoprázdnu. Když vidíme, co se děje kolem nás, chtěli jsme pomoci i ohroženým skupinám obyvatel. Prakticky ve stejné chvíli, jako jsme snížili klientům ceny energií pod vládní stropy jako první na trhu, jsme odstartovali i tento projekt a mám radost, že u našich klientů rezonoval, zapojili se do něj a mohli jsme takovou částkou přispět, protože vidíme, že finanční prostředky opravdu pomáhají tam, kde je třeba,“ popisuje Jan Zápotočný, místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie.

Dlužníků u společnosti E.ON nepřibývá

E.ON v letošním roce dvakrát snížil ceny energií pro svoje klienty. Poprvé hned v únoru, kdy jako první na trhu snížil ceny pod vládou dané stropy, podruhé pak před topnou sezonou - v září u plynu a v říjnu u elektřiny. Aktuálně tak mají klienti, kteří nemají fixované smlouvy, ceny nižší o 20 % u elektřiny a o 25 % u plynu oproti cenovým stropům. Výhodné nabídky pak dokázal E.ON předložit i pro nové klienty, o čemž svědčí i fakt, že si ho letos vybralo jako svého nového dodavatele více než 100 000 zákazníků.

„Zároveň evidujeme, že nám nepřibývá dlužníků. Lidé mají snahu své pravidelné platby hradit včas a v tomhle ohledu je aktuálně situace lepší, než bývala v minulosti. Problémy vidíme v situacích, kdy skončí roční vyúčtování výrazným nedoplatkem. To naznačuje, že řada domácností se dostává na hranici svých možností a neočekávatelné náklady dělají problém i rodinám, které jinak nijak problematické nejsou. Klientům se snažíme vyjít maximálně vstříc, nabízíme splátkové kalendáře, odkazujeme a pomáháme s možností sociální pomoci. Často klienty sami oslovujeme, hledáme a nabízíme řešení,“ dodává Radek Fišer, vedoucí prodeje energií domácnostem společnosti E.ON Energie.

I proto E.ON založil na svém webu speciální stránku Pomoc ve finanční tísni, kde shrnuje všechny možnosti, které klienti mají. Od ledna ji využily tisíce klientů. Zpětná vazba naznačuje, že ji hodnotí jako prospěšnou. Alespoň tak se vyjádřilo více než tři čtvrtiny návštěvníků.

Zapojení zákazníků a jejich úspory přinesly přes 17 milionů korun

Projekt Energie pomáhají je dalším, kterým chce E.ON pomoci těm, kteří to potřebují. Dal si za cíl motivovat zákazníky k šetření energiemi a díky tomu pomoci lidem, kteří to potřebují. Zákazníci se mohli do programu zdarma registrovat. Za každou registraci E.ON vyplatil jednorázový poplatek a poté vyplatil za každou ušetřenou kWh elektřiny 2 Kč a za každou ušetřenou kWh plynu 1,5 Kč. „Zákazníci si už při registraci také sami zvolili jednu ze tří organizací, kterým pomoc díky jejich úsporám budeme směřovat,“ vysvětluje Jana Hrabětová, vedoucí oddělení Strategie a inovací společnosti E.ON Energie.

E.ON díky tomu zatím dohromady předal 17 026 780 Kč. Přibližně dva miliony Kč z toho byly za registrace a dalších 15 milionů Kč díky úsporám klientů. Projekt Energie pomáhají tak přinesl Charitě Česká republika 4 623 510 Kč, Nadaci Naše dítě 5 494 570 Kč a SOS dětským vesničkám 6 908 700 Kč.

„Projekt ještě nekončí. Aktuálně nás čeká prakticky celá topná sezona a pokračovat budeme vyhodnocením poslední skupiny zákazníků v květnu nadcházejícího roku. Předpokládáme, že ještě v tomto roce budeme moci rozdělit dalších 10 milionů Kč a celková částka v květnu příštího roku, která by měla putovat k jednotlivým organizacím, bude přesahovat 40 milionů Kč,“ dodává Jana Hrabětová.

Peníze díky organizacím pomáhají rodinám v nouzi i dětem

E.ON peníze jednotlivým organizacím začal vyplácet v průběhu roku, aby se pomoc dostala efektivně tam, kam měla. První vlna pomoci probíhala v květnu až červenci, kdy E.ON rozděloval peníze za registrace. Charita Česká republika obdržela v první vlně částku půl milionu korun, kterou rozdělila mezi osm svých regionů, kde diecézní Charity provozují odborné poradny a služby pro lidi v nouzi. Charita tímto způsobem pomohla 69 lidem v těžké situaci, do které se dostali kvůli prudkému zdražování a to zejména energií. „Zájem o pomoc z řad našich klientů přesahoval naše možnosti všem žadatelům vyhovět. Proto jsme uvítali další vlny finanční pomoci z projektu Energie pomáhají a celkovou částku 4,6 milionu Kč. Peníze jsou opět rozpočteny mezi diecézní Charity, které je rozdělují mezi potřebné,“ říká Iva Kuchyňková, manažerka po sociální oblast Charity Česká republika.

Podobně využila prostředky i Nadace Naše dítě. Díky celkové částce převyšující 5,5 milionu korun, které obdrželi z projektu Energie Pomáhají, dokázali pomoci už 176 rodinám s více než 360 dětmi a z toho bylo více než 50 matek samoživitelek, které pečují o děti s handicapem. „Projekt Energie pomáhají je opravdu velmi úspěšný a především potřebný. Obrací se na nás maminky samoživitelky, mnohdy s více dětmi, z nichž se třeba některé potýká i s handicapem. Některé příběhy jsou obzvláště silné, i některé z maminek totiž bojují s vážným onemocněním. Situace pak rozhodně není snadná. Nebo když v úplné rodině náhle zemře otec, ocitnou se maminky a děti ze dne na den sami a téměř bez prostředků… Jsme rádi, že můžeme pomoci single rodičům a jejich dětem překonat tato těžká období a oni jsou za tuto podporu opravdu velmi vděční,“ říká Iva Kozáková, ředitelka Nadace Naše dítě.

SOS dětské vesničky získaly z projektu Energie pomáhají více než 6,9 milionu Kč, z nichž část použily na přímou práci s traumatizovanými dětmi. Celkově už letos pomohly více než 1 200 dětem a jejich rodinám. Další prostředky využijí na úhradu energií ve všech pobytových službách, které poskytují ohroženým dětem, mladým rodinám a mladým dospělým odcházejícím z náhradní péče. Podpora E.ON jim také umožní zateplit budovy a vybudovat podlahové topení v krizovém centru pro ohrožené děti. „Velice si vážíme obrovské podpory, kterou nám E-on poskytuje,“ říká ředitelka SOS dětských vesniček Jindra Šalátová. „Naše náklady na energie v poslední době výrazně vzrostly, proto jsme velice vděční nejen za pomoc s úhradou těchto energií, ale zejména za možnost investovat do zateplení budov a dalších úsporných opatření, které nám umožní dlouhodobě náklady snižovat. Můžeme se tak o to víc věnovat pomoci ohroženým dětem,“ dodává Jindra Šalátová.

Kontakty

E.ON

Roman Šperňák

Tiskový mluvčí

M +420 606 789 422

[email protected]

Charita ČR

Jan Oulík

Tiskový mluvčí

M 603 895 984

E [email protected]

Nadace Naše dítě

Zuzana Šafářová

Specialista PR & reklamy

M 774 600 253

E [email protected]

SOS dětské vesničky

Michaela Poláková

PR specialista

M 775 720 253

E [email protected]

Zdroj: www.eon.cz

Zadavatel
E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Další články od E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla
E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

Partnerství významně přispívá k dosažení cílů v oblasti emisí těžkých nákladních vozidel a udržitelné logistiky. Síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla bude zahrnovat přibližně 400 dobíjecích stanic na přibližně 170 místech po celé Evropě. První lokalita bude otevřena v letošním roce a do konce roku 2025 bude vybudováno přibližně 80 lokalit.
Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích
E.ON

Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích

Výstavba nové transformační stanice 110/22kV České Budějovice Střed, kterou společnost EG.D buduje v centru Českých Budějovic, jde do závěrečné fáze. Tato strategická investice, která se připravovala osm let a jejíž stavba trvá už dva roky, pomůže ke zvýšení kvality a bezpečnosti dodávek elektrické energie pro krajské město. Zároveň také navýší kapacity pro připojení dalších odběratelů. EG.D investovalo do výstavby rozvodny včetně přívodního tříkilometrového kabelového vedení zhruba 300 milionů korun. Definitivně hotová by měla být na podzim tohoto roku.
Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie
E.ON

Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie

Výrazně více odebrané energie i mnohem více dobití. Využívání veřejné dobíjecí sítě pro elektromobily E.ON Drive v České republice v meziročním srovnání za první pololetí letošního roku výrazně narostlo, což potvrzují statistiky společnosti. Řidiči v síti E.ON Drive odebrali o 80 % více elektrické energie než za první pololetí loňského roku a zároveň i výrazně častěji dobíjeli. Řidiči využili za prvních šest měsíců tohoto roku dobíjecí body E.ON Drive v 68 726 případech, což je už 76 % celkového počtu dobití za celý loňský rok.
Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč
E.ON

Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč

Více než 42 milionů korun na pomoc ohroženým skupinám obyvatel rozdělil nebo ještě rozdělí projekt Energie pomáhají. Ten na začátku roku 2023 spustila společnost E.ON ve spolupráci s Charitou Česká republika, Nadací Naše dítě a SOS dětskými vesničkami. Cílem projektu bylo v době energetické krize pomoci ohroženým skupinám obyvatel a to primárně se zvyšujícími se náklady na energie. Pomohl už tisícům žadatelů. Vedle toho ale měl projekt motivovat zákazníky společnosti E.ON k efektivnímu nakládání s energiemi a k šetření. Obojí se podařilo. Zákazníci totiž ušetřili přes 8 795 MWh elektrické energie a dalších 6 685 MWh plynu oproti svým předchozím zvyklostem.
S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii
E.ON

S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii

Automatické drony při inspekcích elektrického vedení a následné vyhodnocování těchto kontrol pomocí umělé inteligence testuje ve svém provozu distributor EG.D, člen skupiny E.ON. Technici společnosti nejdříve vytvoří pomocí manuálního letu 3D model elektrického vedení velmi vysokého napětí. Následně tuto trasu nahrají do dronu, který po trase automaticky létá a pořizuje stovky snímků. Ty pak vyhodnocuje umělá inteligence, která hledá případné poruchy, a navíc se na základě získaných dat učí odhalovat další souvislosti. Díky tomu se výrazně zkracuje doba hledání závad, čímž se zrychlují i případné opravy na elektrickém vedení. Do ostrého provozu chce EG.D tuto inovativní technologii jako první distributor v České republice nasadit od ledna příštího roku.
E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online
E.ON

E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online

Zákazníci společnosti E.ON mohou znovu ušetřit za dodávku energií. E.ON dlouhodobě nabízí svým klientům férové ceny a ceníky postupně snižuje. Na květnové plošné snížení cen plynu pro zákazníky bez fixace navazuje i novým produktem v elektřině. Od poloviny června budou mít všichni stálí klienti E.ONu možnost získat nový produkt, který má o 16 % nižší cenu za 1 MWh dodávky energie oproti základním ceníkům na dobu neurčitou. Za poslední rok a půl tak mohou mít stálí klienti se základními ceníky ceny nižší dokonce až o 34 % oproti loňským vládním stropům.
Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště
E.ON

Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště

Unikátní bateriové úložiště spustila letos na jaře společnost E.ON ve své vodní elektrárně na vranovské přehradě. Akumulátor o výkonu 2,5 MW a využitelné kapacitě 2,5 MWh, se může v případě potřeby zapojit naplno do pěti sekund do služeb výkonové rovnováhy a pomoci tak udržovat stabilitu a spolehlivost rozvodné sítě. Investice za téměř 60 milionů korun je unikátní v tom, že poprvé v rámci České republiky bylo takto velké bateriové úložiště instalováno přímo dovnitř budovy, a ne do kontejnerů, jak se používá běžně. Instalace navíc proběhla do stavby elektrárny ze 30. let 20. století, což si vyžádalo i jedinečné řešení požárního zabezpečení.
EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu
E.ON

EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu

Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, připravila pro všechny odběratele z řad domácností, firem i municipalit na svém distribučním území, zcela novou mobilní aplikaci Distribuce24. Ta zároveň nahrazuje původní aplikaci pod jménem Distribuce. Největší změnou oproti ní je možnost registrace a správy odběrných míst konkrétního zákazníka, zabezpečení pomocí biometrických údajů, integrace nových funkcí jako jsou technické a smluvní informace o odběrných místech nebo historie odečtů. Odběratelé v aplikaci Distribuce24 najdou díky registraci i přesnější informace o odstávkách a poruchách, a mají i snazší přístup k časům nízkého tarifu, jelikož nemusejí přepisovat kódy z přijímače HDO. Distribuce24 je také připravena na budoucnost a umožňuje zobrazení dat z chytrého měření. Ke stažení je zdarma pro mobilní systémy iOS a Android.
E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině
E.ON

E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině

Vyřídit snadno vše, co se týká energií, ze svého mobilu nebo tabletu online je v posledních letech pro zákazníky E.ON čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 65 % klientů společnosti. I přes jasný trend používání digitální obsluhy existují momenty, kdy klienti preferují osobní kontakt, což dokazují i data obsluhy na zákaznické lince a v poradenských centrech. Jen vloni využili klienti E.ONu osobní kontakt u téměř 580 000 požadavků. Společnost má dvě velká poradenská centra v Českých Budějovicích a v Brně a dalších 26 poboček po celém Česku. Vloni začal E.ON s jejich vylepšováním. Nyní otevřel zcela modernizovanou pobočku i v Ostravě, kterou zákazníci nově najdou v nákupním centru Nová Karolina.
Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem
E.ON

Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem

Mezi českým Hodonínem a slovenským Holíčem vzniká nové 22kV propojení elektrických distribučních soustav. Investice se realizuje v rámci přeshraničního projektu ACON, jehož cílem je zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek energie příhraničním oblastem. V okolí měst bylo vybudováno 122 moderních distribučních trafostanic s inteligentními prvky a desítky kilometrů nových optických linek.