E.ON··6 min

EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu

E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Tisková zpráva

Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, připravila pro všechny odběratele z řad domácností, firem i municipalit na svém distribučním území, zcela novou mobilní aplikaci Distribuce24. Ta zároveň nahrazuje původní aplikaci pod jménem Distribuce. Největší změnou oproti ní je možnost registrace a správy odběrných míst konkrétního zákazníka, zabezpečení pomocí biometrických údajů, integrace nových funkcí jako jsou technické a smluvní informace o odběrných místech nebo historie odečtů. Odběratelé v aplikaci Distribuce24 najdou díky registraci i přesnější informace o odstávkách a poruchách, a mají i snazší přístup k časům nízkého tarifu, jelikož nemusejí přepisovat kódy z přijímače HDO. Distribuce24 je také připravena na budoucnost a umožňuje zobrazení dat z chytrého měření. Ke stažení je zdarma pro mobilní systémy iOS a Android.

„Snažíme se energetiku stále přizpůsobovat moderním trendům. Všechny potřebné informace lidé získají ihned ve svém chytrém telefonu bez dalšího nutného dohledávání. S ohledem na stále rostoucí počet instalací připojovaných obnovitelných zdrojů do naší sítě a nástup chytrého měření však původní aplikace narazila na své limity, jelikož se do ní lidé nemohli registrovat. Nebylo možné například poskytovat další informace, jako jsou data z měření, smlouvy o připojení a podobně. Nová aplikace Distribuce24 toto řeší a uživatelé se do ní mohou jednoduše registrovat. Zákazníci, kteří už využívají náš online portál, se pak do aplikace snadno přihlásí pomocí údajů z něj. Umožňujeme tak klientům využívat jednotný přístup na mobilu i stolním počítači,“ přibližuje David Šafář, člen představenstva společnosti EG.D.

Po prvním přihlášení se dá v aplikaci Distribuce24 nastavit login pomocí biometrických údajů, buďto otiskem prstu nebo obličejem. Pokud toto zákazník využívat nechce, ale chce mít svůj účet zabezpečený nad rámec přihlašovacích údajů, může si nastavit vícefaktorové ověření a další přihlášení podmínit potvrzením kódu, který mu EG.D zašle e-mailem nebo SMS zprávou.

Distribuce24 má více integrovaných funkcí přímo v aplikaci

Přímo na úvodní nástěnce uživatelé vidí aktuality od distributora. Důležité je zmínit, že aplikaci mohou využívat jak fyzické osoby, tak i odběratelé z řad obcí či firem. Přidat si mohou i další odběrná místa, která chtějí spravovat. „Učiní tak pomocí tlačítka Přístupy na spodní liště, kde jednoduše ve svém účtu doplní registraci pro další zákazníky, případně obráceně založí a přidají jiné uživatele, kteří tím získají přístup k jejich datům. Více informací o přístupech svých i cizích najde uživatel ve funkcionalitě Správa účtů,“ vysvětluje Jiří Pařízek, vedoucí informačních a komunikačních systémů distribuce v EG.D.

Zákazníci v aplikaci Distribuce24 naleznou funkce, které jsou díky jejich registraci ještě více přesnější. Jedná se například o funkcionalitu Bezproudí, díky níž se dovědí spolehlivé informace o odstávkách a poruchách pro jejich odběrná místa. „Uživatelé za municipality mohou obdobným způsobem zjistit i bezproudí odběrných míst v rámci katastrálního území obce. V případě, kdy u některého z odběrných míst EG.D eviduje poruchu nebo odstávku, zobrazí se tato informace rovněž na nástěnce,“ dodává Jiří Pařízek.

Aplikace je připravena na chytré měření

Lidé si mohou nastavit i notifikace. Aplikace je potom upozorní na případné odstávky, poruchy nebo servisní práce na jejich odběrném místě. Přímo v Distribuci24 mohou odběratelé jednoduše na svém telefonu zadat i samoodečet, zobrazit si detail svého odběrného místa nebo se podívat na historii spotřeby.

Právě historie spotřeby bude hrát důležitou roli s nastupujícím chytrým měřením. „Už nyní si detailní přehled spotřeby nebo dodávky mohou zobrazit zákazníci, kteří mají nainstalované elektroměry s typem měření A nebo B, což jsou velkoodběratelé nebo zákazníci s výrobnou (např. FVE). U odběrného místa si v Historii spotřeb a dodávek mohou zobrazit průběhová data 15minutových měření. Typy nabízených dat jsou poměrně bohaté, od surových dat na přístroji, přepočtených dat výkonu na přístroji, součtových dat výkonu na odběrném místě, profilů energií až po profily vzniklé ze sdílení a tak dále. Postupně i ostatním zákazníkům instalujeme chytré měření a naměřené hodnoty pak najdou také v této funkcionalitě,“ objasňuje Dominik Kunc, senior manažer podpory zákaznických systému EG.D.

Další novinkou jsou widgety na nástěnce. „Zde si uživatelé vyberou odběrné místo a mohou se rovnou z nástěnky podívat na detailní technické informace dle smlouvy odběrného místa, časy nízkého tarifu nebo historii odečtů a průběhového měření,“ uzavírá Dominik Kunc.

Aplikace Distribuce24 je ke stažení zdarma pro operační systémy Apple iOS v Apple Store a pro Google Android v Obchodě Play.

Kontakty

Lubomír Budný

tiskový mluvčí

M + 420 705 868 642

E [email protected]

www.egd.cz

Zdroj: www.eon.cz

Další články

Další články od E.ON

Nárazová odorizace plynu pomůže lépe objevit netěsnosti v rozvodech

Nárazová odorizace plynu pomůže lépe objevit netěsnosti v rozvodech

Od pondělí 18. do pátku 22. listopadu letošního roku je pro celou Českou republiku a všechny distributory naplánovaná nárazová odorizace plynu. Společnost EG.D, člen skupiny E.ON, ji provede v Jihočeském kraji a na Pelhřimovsku. Odběratelé musí v těchto dnech počítat se zvýšeným zápachem zemního plynu. Cílem odorizace je lepší diagnostika poruch a netěsností v plynových rozvodech na začátku topné sezony, která se provádí pravidelně a přispívá k větší bezpečnosti dodávek.
| E.ON
E.ON od ledna výrazně sníží ceny energií. Za dodanou elektřinu klienti zaplatí téměř o pětinu méně

E.ON od ledna výrazně sníží ceny energií. Za dodanou elektřinu klienti zaplatí téměř o pětinu méně

Společnost E.ON pokračuje ve zlevňování energií pro své stálé zákazníky. Od ledna zlevní elektřinu pro více než 700 000 stálých klientů, kteří nemají fixované ceny a bude se jednat už o páté plošné snížení cen energií za poslední dva roky. E.ON tím navazuje na letošní dvojí plošné snížení cen plynu. Poprvé ceny zlevňoval v květnu a podruhé začátkem října ještě před startem topné sezony. Klienti od ledna zaplatí za dodanou elektřinu o 18 % méně, než platili dosud a ti, kdo elektřinou topí, mohou na podobné spotřebě ušetřit i více než 12 tisíc korun ročně.
| E.ON
E.ON otevírá v Českých Budějovicích svůj největší dobíjecí hub v tuzemské síti E.ON Drive

E.ON otevírá v Českých Budějovicích svůj největší dobíjecí hub v tuzemské síti E.ON Drive

Nových pět dobíjecích stanic a výkon 1 000 kW. U českobudějovického hypermarketu Globus je otevřen nový dobíjecí hub, který řidičům elektromobilů nabídne nejvýkonnější dobíjecí stanice v Jihočeském kraji a zároveň disponuje i největším počtem dobíjecích bodů na jednom místě nejen na jihu Čech, ale také v celé síti E.ON Drive v České republice. V novém hubu nabije naráz až deset elektromobilů a když se k tomu přidá dosavadní 50 kW stanice, nabíjet v této lokalitě může až dvanáct vozů najednou.
| E.ON
Je větší a modernější. V karlínské Rustonce E.ON otevřel svým zákazníkům novou pobočku

Je větší a modernější. V karlínské Rustonce E.ON otevřel svým zákazníkům novou pobočku

Trend posledních let je jasný. Vyřídit si vše, co se týká energií, online, snadno a bez čekání. Pro zákazníky E.ONu je právě tohle čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 67 % klientů společnosti. Přesto však existují momenty, kdy je osobní kontakt potřebný, a proto má E.ON po celém Česku širokou síť 29 poboček. V pondělí 30. září proto slavnostně otevřel novou moderní pobočku v Praze, kterou zákazníci najdou v Karlíně v areálu administrativního komplexu Rustonka.
| E.ON
E.ON dodal Globusu fotovoltaické elektrárny v celkové hodnotě 100 milionů korun

E.ON dodal Globusu fotovoltaické elektrárny v celkové hodnotě 100 milionů korun

Globus využije čtyři z šestnácti střech velkoplošných hypermarketů na fotovoltaiku s celkovou rozlohou 86 469 m2. Na střechách budov v Plzni, Ostravě, Liberci a Havířově bude vyrábět elektřinu pro vlastní spotřebu. Solární elektrárny, které dodala společnost E.ON, mají výkon 3,5 MWp a vyrobit by měly 3 280 MWh za rok. Cena projektu činí 101,3 korun milionu, z toho 22,7 milionů čerpá z Národního plánu obnovy. Globus využívá elektrickou energii nejen k běžnému provozu obchodu, ale také pro pekařské, řeznické a gastronomické výroby, které jsou nedílnou součástí každého jeho hypermarketu.
| E.ON
E.ON Energy Globe zná svého 16. vítěze. Ekologickým projektem roku je rezervace velkých kopytníků

E.ON Energy Globe zná svého 16. vítěze. Ekologickým projektem roku je rezervace velkých kopytníků

Česko už zná jméno letošního nejlepšího ekologického projektu. Vítězem šestnáctého ročníku soutěže E.ON Energy Globe, prestižního tuzemského ocenění v oblasti ekologie a udržitelnosti, se stala světově unikátní milovická rezervace velkých kopytníků, kterou spravuje společnost Česká krajina. V rezervaci pomáhají divocí koně, zubři a pratuři efektivně obnovovat přirozené ekosystémy a celkově prospívají přírodě. Mezi šesticí finalistů rozhodlo o vítězi hlasování veřejnosti na webových stránkách soutěže E.ON Energy Globe. Od konce května do 20. srpna dorazilo přes 19 000 hlasů. Vítěz kromě podpory 500 000 korun na další rozvoj od společnosti E.ON získává i možnost účastnit se světového finále Energy Globe Award. Cenu pro vítěze převzali zástupci rezervace při slavnostním vyhlášení, které bylo součástí druhého ročníku E.ON Ekofestivalu, jež letos proběhl v Brně.
| E.ON
E.ON od října znovu sníží ceny plynu stálým zákazníkům. Oproti začátku tohoto roku bude cena nižší

E.ON od října znovu sníží ceny plynu stálým zákazníkům. Oproti začátku tohoto roku bude cena nižší

Společnost E.ON už podruhé během tohoto roku sníží ceny plynu svým stálým zákazníkům. Nižší ceny se budou od 1. října týkat zhruba 150 000 zákazníků, kteří mají nefixované ceny. Vzhledem k tomu, že k plošnému snižování cen plynu přistoupil E.ON letos už podruhé, ceny za dodávku 1 MWh poklesnou ve srovnání se začátkem roku až o čtvrtinu. Vedle toho mají všichni zákazníci E.ONu stále možnost výrazně si snížit i ceny elektřiny, pokud zvolí dvouleté produkty s fixovanou cenou.
| E.ON
E.ON věnuje nemocnici v ukrajinské Kolomyji solární panely v hodnotě jeden milion korun

E.ON věnuje nemocnici v ukrajinské Kolomyji solární panely v hodnotě jeden milion korun

Další ukrajinská nemocnice se bude moci spolehnout na solární energii. Společnost E.ON se zapojila do projektu Slunce pro Ukrajinu, pořádaného organizací NESEHNUTÍ, a svým darem v podobě solárních panelů podpořila nemocnici v Kolomyji. Nová elektrárna pomůže překonat časté výpadky proudu, které ohrožují stabilní provoz nemocnice. Takové výpadky mohou stát lidské životy. Aktuálně projekt Slunce pro Ukrajinu sbírá prostředky pro dětskou nemocnici v Záporoží.
| E.ON
EG.D podpořilo festival Urban Pictus. V Brně umělci street artem vyzdobili šest trafostanic najednou

EG.D podpořilo festival Urban Pictus. V Brně umělci street artem vyzdobili šest trafostanic najednou

Svítící zeměkoule v noci, abstraktní obrazce i geometrické tvary, anebo energický portrét ženy. Nejen těmito motivy oživila v rámci projektu Street Art distribuční společnost EG.D, která patří do skupiny E.ON, několik svých trafostanic v brněnské části Starý Lískovec. Umělci vůbec poprvé realizovali malby na šesti trafostanicích najednou a poprvé proběhlo jejich malování pod patronátem festivalu Urban Pictus.
| E.ON
Korporátní komunikaci skupiny E.ON v České republice nově vede Martin Pavlíček

Korporátní komunikaci skupiny E.ON v České republice nově vede Martin Pavlíček

V čele korporátní komunikace skupiny E.ON v České republice nově stojí Martin Pavlíček, který do E.ONu přichází ze společnosti MOL, kde v poslední dvou letech vedl marketingovou komunikaci a PR. Ve své nové roli bude mít na starost také agendy public affairs a ESG. Komunikaci E.ONu dosud vedla Martina Slavíková, která se po sedmi letech rozhodla své působení ve společnosti ukončit.
| E.ON