Projekt EG.D tříd na středních školách se rozšiřuje. Od září se otevřou dvě nové

|

„Z povahy naší činnosti jsou v naší společnosti nejvíce žádané právě technické obory. Díváme se do budoucna a vidíme, že jen v následujících pěti letech dosáhne věku odchodu do penze přes 200 provozních pracovníků, což je zhruba jedna třetina aktuálního počtu, a my už teď musíme vědět, že je dokážeme nahradit, pokud se rozhodnou do penze odejít. I proto jsme spustili v září pilotní projekt EG.D třídy v Sokolnicích u Brna, kde do učení nastoupilo třicet studentů. Potvrdil se nám předpoklad, že o něj je zájem a že tento model funguje a jsme rádi, že ho můžeme rozšířit i na Hlubokou nad Vltavou a také do Třebíče. Potřebujeme totiž mít odborníky po celém našem území, kde působíme,“ vysvětluje Pavel Čada, místopředseda představenstva EG.D. Energetika se mění. Už to není jen práce se šroubovákem a kleštěmi, ale pracuje se s moderními technologiemi, termovizemi nebo drony a věřím, že může být lákadlem pro řadu zájemců,“ doplňuje Pavel Čada.

Jeho slova potvrzují i statistiky Českého svazu zaměstnavatelů v energetice. V roce 2023 vzrostl meziročně počet přihlášek ke studiu elektrotechnických oborů na středních školách o 10 % a byl dokonce o čtvrtinu vyšší než v roce 2021.

Co je EG.D třída?

Jedná se o tříletý učební obor elektrikář - silnoproud zakončený výučním listem, jehož absolventi mohou rovnou nastoupit jako pracovníci do provozu ve společnosti EG.D nebo u jejich dodavatelů. Absolventi EG.D třídy budou po ukončení studia špičkově vyškoleni na používání nejmodernějších postupů v energetice. EG.D ve spolupráci se školou poskytne studentům po celou dobu studia odborné vybavení, pomůcky, naučná videa, a nabídne jim prospěchové stipendium až 3 000 korun měsíčně, každoroční praxe a možnost letních brigád ve společnosti.

Studenti si mohou v rámci běžné doby studia rozšířit svou kvalifikaci díky absolvování speciálních zkoušek a kurzů. Absolvují i řadu seminářů, workshopů a exkurzí na místa, kam by se jinak nedostali. Další výhodou EG.D třídy je, že se distribuční společnost přímo zapojuje do celého vzdělávacího procesu. Její pracovníci pravidelně komunikují se studenty a pedagogy a mohou rychleji reagovat na aktuální trendy v energetice.

„Máme zpětnou vazbu téměř ihned od studentů i pedagogů o jejich aktuálních potřebách, a po vzájemné dohodě se školou naši zaměstnanci doplní výukový plán o další speciální semináře a workshopy,“ dodává Pavel Čada.

Projekt montérského dorostu doplňuje podporu škol

Projekt EG.D třídy je dalším krokem k přípravě budoucích odborníků v energetice. Distribuční společnost už několik let přijímá do stipendijního programu Montérský dorost nejlepší studenty elektrotechnických oborů na středních školách v rámci svého distribučního území. Těm poskytuje podobné podmínky jako v EG.D třídě. Podporuje i další školy formou technického vybavení, a také jejich studentům nabízí možnost praxí nebo workshopů. Aktuálně spolupracuje E.ON s více než dvaceti středními a vysokými školami, ale zájem o energetiku, enviromentální témata a udržitelnost podporuje i u žáků základních škol formou spolupráce s organizací Terra Klub.

Od EG.D třídy si slibujeme ještě větší provázání výuky mezi školou a firmami, které se specializují na energetiku a distribuční soustavu. Již teď s EG.D úzce spolupracujeme, ale tato spolupráce se rozšíří o větší zapojení odborníků z praxe do výuky našich žáků, abychom žákům dokázali předávat nejnovější zkušenosti a dovednosti z oboru. Myslím si, že zřízení EG.D třídy vzbudí ještě větší zájem z řad žáků a rodičů o naší školu a obor elektrikář - silnoproud,“ doplňuje Pavel Zasadil, ředitel Střední školy elektrotechnické v Hluboké nad Vltavou.

Zdroj: www.eon.cz

E.ON

Operátoři společnosti E.ON odbavili na zákaznické lince meziročně o 5 % více dotazů

Společnost E.ON dělá maximum pro to, aby více než 1,4 milionu jejích zákazníků mělo kompletní podporu při řešení svých požadavků. Prvním místem, na které se klienti v otázce dodávek elektřiny a plynu nejčastěji obrací, je zákaznická linka 800 77 33 22. Vloni odbavili operátorky a operátoři přes 560 000 telefonátů, což je o 5 % více než v roce 2021. E.ON se snaží administrativu spojenou s dodávkami energií svým zákazníkům co nejvíce zefektivnit. S tím mu pomáhá i webový portál a mobilní aplikace Energie24, kterou v současnosti využívá více než 57 % jeho klientů.

E.ON

V rámci 16. ročníku E.ON Energy Globe se hledá udržitelný projekt roku v Česku

Kdo naváže na vítěze loňského ročníku, společnost NIL Textile, a stane se letošním udržitelným projektem roku? Soutěž E.ON Energy Globe, prestižní tuzemské ocenění v oblasti ekologie, udržitelnosti a ochrany životního prostředí, odstartovala svůj už 16. ročník. Až do 3. března se mohou do soutěže hlásit zajímavé projekty i nápady. Odborná porota pak z došlých nominací nebo tipů vybere finálové projekty, které se utkají o přízeň veřejnosti. Vítěz si na slavnostním vyhlášení, které bude letos na konci prázdnin v Brně, odnese hlavní cenu 500 000 korun od společnosti E.ON na svůj další rozvoj. Zkrátka nepřijdou ani ti, kdo zajímavé projekty nominují. Ten, kdo jako první pošle tip, jež nakonec porota vybere do finále, získá poukaz v hodnotě 10 000 korun na glamping – netradiční ubytování v srdci přírody.

E.ON

Vedle Česka dobíjejí zákazníci E.ON Drive nejvíce v Německu a Rakousku

Systém E.ON Drive, který E.ON spustil k dobíjení elektrických vozidel svých zákazníků na jaře roku 2019, má téměř po pěti letech fungování přes 8 500 uživatelů. Ti provedli během uplynulého roku rekordních 111 000 dobíjení na veřejných stanicích a díky tomu dodali do svých vozidel zhruba 2 GWh elektrické energie. A to nejen na tuzemských stanicích E.ON Drive, ale díky neustále se rozšiřujícím roamingovým službám i v lokalitách jiných provozovatelů v Česku i v zahraničí. Nejvíce pak v Německu nebo v Rakousku.