E.ON··4 min

Přejít k E.ONu se loni rozhodlo více než 100 000 zákazníků. Klienty lákala stabilita i férové ceny

„Ukazujeme, že se jako stabilní a férový dodavatel dokážeme postarat nejen o naše věrné zákazníky, jimž jsme během loňského roku hned dvakrát snížili ceny energií a díky tomu šetřili tisíce korun oproti tomu, kdyby zůstali na cenových stropech celý rok, ale také jsme díky naší obchodní strategii dokázali připravit i nabídku pro nové zájemce, která po celý rok patřila k nejvýhodnějším na trhu. Tím, že jsme hned loni v lednu přišli jako první s podstropovou nabídkou pro nové zákazníky, se také znovu rozhýbal i akviziční trh v Česku, z čehož mohli zákazníci jen benefitovat. Nabídku jsme potom během roku dále rozšiřovali, abychom vyšli klientům co nejvíce vstříc a reagovali na jejich potřeby,“ říká Jan Zápotočný, místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie. „Zákazníci po turbulentním období na trhu s energiemi viditelně hledali stabilního dodavatele, který jim dokáže nabídnout férové ceny. Žádané jsou také naše produkty se službami v ceně dodávky komodity, jako jsou servisy kotlů nebo služby elektrikáře. Moc si vážíme toho, že si lidé zvolili právě nás,“ dodává Jan Zápotočný.

Více nových smluv E.ON během jednoho roku zaznamenal jen po pádu Bohemia Energy a dalších dodavatelů, kdy se postaral v režimu DPI o více než 200 000 klientů dodavatelů, kteří ukončili činnost a následně si ho pak jako svého standardního dodavatele vybralo více než 120 000 odběratelů. „Tehdy se ale nejednalo o standardní situaci. Z pohledu standardních akvizic a změn dodavatele byl pro nás loňský rok nejúspěšnějším v historii,“ doplňuje Rudolf Uzlík, vedoucí oddělení akvizičních procesů společnosti E.ON Energie, který má právě nové zákazníky na starost.

Největší zájem byl o jedno a dvouleté fixace

Zhruba dvě třetiny nových smluv je uzavřených v elektřině a zbylá třetina pak v plynu. V řadě případů přecházeli zákazníci k E.ONu s oběma odběrnými místy v elektřině i v plynu, kdy E.ON dokázal vytvořit atraktivní nabídku u obou těchto komodit. Do procesu zásadně vstupuje i digitalizace. Většina nových smluv byla sjednána online, a to až v 96 % případů.

„Vloni jsme zaznamenali zájem především o produkty s kratší dobou fixace. Typicky se jedná o klienty, kteří chtějí mít po určitý čas jistou cenu energií, ale nechtějí se vázat na delší dobu. Na druhou stranu jsme se snažili vyjít vstříc i konzervativnějším klientům, kteří preferují mít garantovanou cenu energie po delší časové období. Potvrdilo se, že i o takové produkty je na trhu zájem,“ přibližuje Rudolf Uzlík. Proces změny dodavatele může v některých případech trvat i několik měsíců. Větší části klientů, kteří se loni rozhodli pro změnu, už E.ON energie dodává, zbylá část zatím čeká na dokončení celého procesu.

V minulém roce nabízel E.ON pro nové zákazníky široké spektrum fixovaných produktů. Aktuálně mohou zákazníci stále vybírat z široké škály ceníků, které mají ceny, jež patří k těm nejvýhodnějším na trhu. Vedle toho nabízí E.ON i produkty Komplet, které v sobě kombinují dodávku energií i další služby, jako je třeba pravidelný roční servis kotle u produktu Komplet plyn nebo každoroční příspěvek na služby elektrikáře 5 000 korun v produktu Komplet elektřina.

Kontakty

Lubomír Budný
tiskový mluvčí

M + 420 705 868 642

E [email protected]

Zdroj: www.eon.cz

Zadavatel
E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Další články od E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla
E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

Partnerství významně přispívá k dosažení cílů v oblasti emisí těžkých nákladních vozidel a udržitelné logistiky. Síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla bude zahrnovat přibližně 400 dobíjecích stanic na přibližně 170 místech po celé Evropě. První lokalita bude otevřena v letošním roce a do konce roku 2025 bude vybudováno přibližně 80 lokalit.
Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích
E.ON

Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích

Výstavba nové transformační stanice 110/22kV České Budějovice Střed, kterou společnost EG.D buduje v centru Českých Budějovic, jde do závěrečné fáze. Tato strategická investice, která se připravovala osm let a jejíž stavba trvá už dva roky, pomůže ke zvýšení kvality a bezpečnosti dodávek elektrické energie pro krajské město. Zároveň také navýší kapacity pro připojení dalších odběratelů. EG.D investovalo do výstavby rozvodny včetně přívodního tříkilometrového kabelového vedení zhruba 300 milionů korun. Definitivně hotová by měla být na podzim tohoto roku.
Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie
E.ON

Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie

Výrazně více odebrané energie i mnohem více dobití. Využívání veřejné dobíjecí sítě pro elektromobily E.ON Drive v České republice v meziročním srovnání za první pololetí letošního roku výrazně narostlo, což potvrzují statistiky společnosti. Řidiči v síti E.ON Drive odebrali o 80 % více elektrické energie než za první pololetí loňského roku a zároveň i výrazně častěji dobíjeli. Řidiči využili za prvních šest měsíců tohoto roku dobíjecí body E.ON Drive v 68 726 případech, což je už 76 % celkového počtu dobití za celý loňský rok.
Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč
E.ON

Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč

Více než 42 milionů korun na pomoc ohroženým skupinám obyvatel rozdělil nebo ještě rozdělí projekt Energie pomáhají. Ten na začátku roku 2023 spustila společnost E.ON ve spolupráci s Charitou Česká republika, Nadací Naše dítě a SOS dětskými vesničkami. Cílem projektu bylo v době energetické krize pomoci ohroženým skupinám obyvatel a to primárně se zvyšujícími se náklady na energie. Pomohl už tisícům žadatelů. Vedle toho ale měl projekt motivovat zákazníky společnosti E.ON k efektivnímu nakládání s energiemi a k šetření. Obojí se podařilo. Zákazníci totiž ušetřili přes 8 795 MWh elektrické energie a dalších 6 685 MWh plynu oproti svým předchozím zvyklostem.
S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii
E.ON

S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii

Automatické drony při inspekcích elektrického vedení a následné vyhodnocování těchto kontrol pomocí umělé inteligence testuje ve svém provozu distributor EG.D, člen skupiny E.ON. Technici společnosti nejdříve vytvoří pomocí manuálního letu 3D model elektrického vedení velmi vysokého napětí. Následně tuto trasu nahrají do dronu, který po trase automaticky létá a pořizuje stovky snímků. Ty pak vyhodnocuje umělá inteligence, která hledá případné poruchy, a navíc se na základě získaných dat učí odhalovat další souvislosti. Díky tomu se výrazně zkracuje doba hledání závad, čímž se zrychlují i případné opravy na elektrickém vedení. Do ostrého provozu chce EG.D tuto inovativní technologii jako první distributor v České republice nasadit od ledna příštího roku.
E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online
E.ON

E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online

Zákazníci společnosti E.ON mohou znovu ušetřit za dodávku energií. E.ON dlouhodobě nabízí svým klientům férové ceny a ceníky postupně snižuje. Na květnové plošné snížení cen plynu pro zákazníky bez fixace navazuje i novým produktem v elektřině. Od poloviny června budou mít všichni stálí klienti E.ONu možnost získat nový produkt, který má o 16 % nižší cenu za 1 MWh dodávky energie oproti základním ceníkům na dobu neurčitou. Za poslední rok a půl tak mohou mít stálí klienti se základními ceníky ceny nižší dokonce až o 34 % oproti loňským vládním stropům.
Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště
E.ON

Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště

Unikátní bateriové úložiště spustila letos na jaře společnost E.ON ve své vodní elektrárně na vranovské přehradě. Akumulátor o výkonu 2,5 MW a využitelné kapacitě 2,5 MWh, se může v případě potřeby zapojit naplno do pěti sekund do služeb výkonové rovnováhy a pomoci tak udržovat stabilitu a spolehlivost rozvodné sítě. Investice za téměř 60 milionů korun je unikátní v tom, že poprvé v rámci České republiky bylo takto velké bateriové úložiště instalováno přímo dovnitř budovy, a ne do kontejnerů, jak se používá běžně. Instalace navíc proběhla do stavby elektrárny ze 30. let 20. století, což si vyžádalo i jedinečné řešení požárního zabezpečení.
EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu
E.ON

EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu

Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, připravila pro všechny odběratele z řad domácností, firem i municipalit na svém distribučním území, zcela novou mobilní aplikaci Distribuce24. Ta zároveň nahrazuje původní aplikaci pod jménem Distribuce. Největší změnou oproti ní je možnost registrace a správy odběrných míst konkrétního zákazníka, zabezpečení pomocí biometrických údajů, integrace nových funkcí jako jsou technické a smluvní informace o odběrných místech nebo historie odečtů. Odběratelé v aplikaci Distribuce24 najdou díky registraci i přesnější informace o odstávkách a poruchách, a mají i snazší přístup k časům nízkého tarifu, jelikož nemusejí přepisovat kódy z přijímače HDO. Distribuce24 je také připravena na budoucnost a umožňuje zobrazení dat z chytrého měření. Ke stažení je zdarma pro mobilní systémy iOS a Android.
E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině
E.ON

E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině

Vyřídit snadno vše, co se týká energií, ze svého mobilu nebo tabletu online je v posledních letech pro zákazníky E.ON čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 65 % klientů společnosti. I přes jasný trend používání digitální obsluhy existují momenty, kdy klienti preferují osobní kontakt, což dokazují i data obsluhy na zákaznické lince a v poradenských centrech. Jen vloni využili klienti E.ONu osobní kontakt u téměř 580 000 požadavků. Společnost má dvě velká poradenská centra v Českých Budějovicích a v Brně a dalších 26 poboček po celém Česku. Vloni začal E.ON s jejich vylepšováním. Nyní otevřel zcela modernizovanou pobočku i v Ostravě, kterou zákazníci nově najdou v nákupním centru Nová Karolina.
Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem
E.ON

Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem

Mezi českým Hodonínem a slovenským Holíčem vzniká nové 22kV propojení elektrických distribučních soustav. Investice se realizuje v rámci přeshraničního projektu ACON, jehož cílem je zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek energie příhraničním oblastem. V okolí měst bylo vybudováno 122 moderních distribučních trafostanic s inteligentními prvky a desítky kilometrů nových optických linek.