Operátoři společnosti E.ON odbavili na zákaznické lince meziročně o 5 % více dotazů

|

„Uplynulý rok přinesl v energetice nová témata, která se dotkla nás všech. Vzrůstající ceny plynu a elektřiny, vládní pomoc a řada dalších přinesla mnoho podnětů, na které jsme museli ve zvýšené míře reagovat. Posílili jsme kapacity kmenových operátorů a přidali i externí call centra. Díky nasazení všech pracovníků E.ONu i značnému pokroku v digitalizaci se nám podařilo naprostou většinu požadavků našich zákazníků vyřešit k jejich spokojenosti. Svědčí o tom i fakt, že jsme zaznamenali nejvyšší spokojenost klientů s našimi zákaznickými službami v historii. Jsem rád, že po složitém období jim teď můžeme pomoci i s pozitivnějšími tématy, jako je například zlevnění našich ceníků pod vládní strop,“ říká Tomáš Bělohoubek, jednatel společnosti E.ON Česká republika.

Pracovníci zákaznické linky protelefonovali v roce 2022 s klienty zhruba 4,4 milionu minut. Nejčastěji vyřizovali požadavky spojené s ověřováním plateb, dotazy na produkty a ceny, přepisy odběrných míst či fakturace. Nejvytíženějším dnem byl 10. říjen 2022, kdy operátoři vyřídili na 10 500 hovorů.

„Celý podzim byl velmi specifický. Nastala nová situace, kdy začaly platit legislativní změny. Lidé k nám často volali a ptali se na podmínky příspěvku v rámci úsporného tarifu, anebo jak bude fungovat zastropování cen, které začalo platit letos. Zákazníkům jsme ochotně pomohli a vše dořešili po telefonu. Dále jsme klienty směrovali na internetové stránky www.eon.cz a primárně na portál a do mobilní aplikace Energie24, kde mohou své požadavky řešit pohodlně kdykoliv a kdekoliv online,“ přibližuje Marcel Abraham, vedoucí retail centra E.ON.

Trendem je mobilní aplikace

Meziročně vzrostl počet registrací do portálu Energie24 o více než pětinu. Zákazníci nejčastěji řešili odhad vyúčtování, změnu záloh a provádění samoodečtu. Dále např. aktualizovali své údaje, zjišťovali obsahy smluv či stahovali elektronické faktury. Všechny tyto, ale i další úkony lze provést i přes mobilní aplikaci Energie24 dostupnou již několik let zdarma v obchodech Google Play nebo Apple AppStore. V současnosti přes ni do portálu vstupuje 62 % zákazníků.

Společnost E.ON vychází vstříc i konzervativnějším klientům, kteří preferují osobní kontakt. Těm nabízí služby ve svých kamenných poradenských centrech v Brně a Českých Budějovicích. Lidé zde najdou kompletní servis jako na zákaznické lince či v online portále. „Zákazníci navštěvují poradenská centra v případech, kdy je pro ně příjemnější komunikovat s konkrétním osobou, jedná se zejména o složitější témata, s nimiž se nesetkávají denně, jako jsou technické požadavky či pohledávky,“ dodává Marcel Abraham.

Klesá počet případů řešených přes ombudsmana

I zákazníci společnosti E.ON mají svého ombudsmana. Na něj se obracejí, když nejsou spokojeni s řešením své reklamace nebo stížnosti standardní cestou. Ombudsman jejich podání znovu prozkoumá a soustředí se nejen na to, jestli všechno proběhlo věcně správně a v souladu s platnými pravidly a zákony, ale také na to, jestli náhodou nejsou potřeby zákazníka opodstatněné i bez ohledu na platnou legislativu. Vloni řešil ombudsman E.ONu 213 případů, což je o 13 % méně než v roce 2021. Většinu přezkoumaných případů tvořila témata spojená s fotovoltaickými elektrárnami, smlouvami a platbami, přepisy, fakturacemi či změnou dodavatele.

Zdroj: www.eon.cz

E.ON

EG.D testuje na Vysočině první ekologický transformátor v Česku

Hlavním úkolem společnosti EG.D, která patří do skupiny E.ON, je spolehlivá a bezpečná dodávka elektrické energie. Velkou roli při její distribuci sehrává i otázka ochrany životního prostředí a společnost tak hledá nové cesty, jak přírodu zatěžovat co nejméně. Od začátku roku proto na Vysočině testuje první transformátor s ekologicky odbouratelnou náplní v České republice. Na jeho nasazení do provozu se dohromady s EG.D podílely Fakulta elektrotechnická Západočeské univerzity v Plzni a technologičtí partneři EGÚ a TRAFO CZ.

E.ON

V centru Českých Budějovic začala stavba nové rozvodny

Ještě více zvýšit bezpečnost a spolehlivost dodávek elektrické energie a umožnit další rozvoj distribuční soustavy na Českobudějovicku. To jsou hlavní důvody, které vedly společnost EG.D, člena skupiny E.ON, ke stavbě nové transformační stanice 110/22kV v centru Českých Budějovice. Rozvodna, jejíž stavba už začala, bude stát na rohu ulic Mánesova a U Elektrárny a dokončená by měla být v příštím roce. Její výstavba včetně tříkilometrového přívodního vedení si vyžádá investice ve výši přes 300 milionů korun.

E.ON

E.ON rozšířil nabídku fixovaných produktů pro nové zákazníky na jeden i dva roky

Společnost E.ON letos jako první na trhu přišla s akvizičním produktem na dodávku energií pod cenovým stropem pro nové zákazníky. Poté, co v únoru zlevnila pod strop i ceníky pro stávající zákazníky, rozšiřuje svou akviziční nabídku o další produkty. Po tříletém fixovaném produktu si mohou klienti fixovat ceny i na jeden a dva roky a to v obou komoditách – elektřině i plynu. Ve druhé polovině března by se měl úprav dočkat i tříletý fixovaný produkt, který bude mít klesající ceny během celého období až do konce roku 2025.