E.ON··4 min

Operátoři společnosti E.ON odbavili na zákaznické lince meziročně o 5 % více dotazů

„Uplynulý rok přinesl v energetice nová témata, která se dotkla nás všech. Vzrůstající ceny plynu a elektřiny, vládní pomoc a řada dalších přinesla mnoho podnětů, na které jsme museli ve zvýšené míře reagovat. Posílili jsme kapacity kmenových operátorů a přidali i externí call centra. Díky nasazení všech pracovníků E.ONu i značnému pokroku v digitalizaci se nám podařilo naprostou většinu požadavků našich zákazníků vyřešit k jejich spokojenosti. Svědčí o tom i fakt, že jsme zaznamenali nejvyšší spokojenost klientů s našimi zákaznickými službami v historii. Jsem rád, že po složitém období jim teď můžeme pomoci i s pozitivnějšími tématy, jako je například zlevnění našich ceníků pod vládní strop,“ říká Tomáš Bělohoubek, jednatel společnosti E.ON Česká republika.

Pracovníci zákaznické linky protelefonovali v roce 2022 s klienty zhruba 4,4 milionu minut. Nejčastěji vyřizovali požadavky spojené s ověřováním plateb, dotazy na produkty a ceny, přepisy odběrných míst či fakturace. Nejvytíženějším dnem byl 10. říjen 2022, kdy operátoři vyřídili na 10 500 hovorů.

„Celý podzim byl velmi specifický. Nastala nová situace, kdy začaly platit legislativní změny. Lidé k nám často volali a ptali se na podmínky příspěvku v rámci úsporného tarifu, anebo jak bude fungovat zastropování cen, které začalo platit letos. Zákazníkům jsme ochotně pomohli a vše dořešili po telefonu. Dále jsme klienty směrovali na internetové stránky www.eon.cz a primárně na portál a do mobilní aplikace Energie24, kde mohou své požadavky řešit pohodlně kdykoliv a kdekoliv online,“ přibližuje Marcel Abraham, vedoucí retail centra E.ON.

Trendem je mobilní aplikace

Meziročně vzrostl počet registrací do portálu Energie24 o více než pětinu. Zákazníci nejčastěji řešili odhad vyúčtování, změnu záloh a provádění samoodečtu. Dále např. aktualizovali své údaje, zjišťovali obsahy smluv či stahovali elektronické faktury. Všechny tyto, ale i další úkony lze provést i přes mobilní aplikaci Energie24 dostupnou již několik let zdarma v obchodech Google Play nebo Apple AppStore. V současnosti přes ni do portálu vstupuje 62 % zákazníků.

Společnost E.ON vychází vstříc i konzervativnějším klientům, kteří preferují osobní kontakt. Těm nabízí služby ve svých kamenných poradenských centrech v Brně a Českých Budějovicích. Lidé zde najdou kompletní servis jako na zákaznické lince či v online portále. „Zákazníci navštěvují poradenská centra v případech, kdy je pro ně příjemnější komunikovat s konkrétním osobou, jedná se zejména o složitější témata, s nimiž se nesetkávají denně, jako jsou technické požadavky či pohledávky,“ dodává Marcel Abraham.

Klesá počet případů řešených přes ombudsmana

I zákazníci společnosti E.ON mají svého ombudsmana. Na něj se obracejí, když nejsou spokojeni s řešením své reklamace nebo stížnosti standardní cestou. Ombudsman jejich podání znovu prozkoumá a soustředí se nejen na to, jestli všechno proběhlo věcně správně a v souladu s platnými pravidly a zákony, ale také na to, jestli náhodou nejsou potřeby zákazníka opodstatněné i bez ohledu na platnou legislativu. Vloni řešil ombudsman E.ONu 213 případů, což je o 13 % méně než v roce 2021. Většinu přezkoumaných případů tvořila témata spojená s fotovoltaickými elektrárnami, smlouvami a platbami, přepisy, fakturacemi či změnou dodavatele.

Zdroj: www.eon.cz

Zadavatel
E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Další články od E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla
E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

Partnerství významně přispívá k dosažení cílů v oblasti emisí těžkých nákladních vozidel a udržitelné logistiky. Síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla bude zahrnovat přibližně 400 dobíjecích stanic na přibližně 170 místech po celé Evropě. První lokalita bude otevřena v letošním roce a do konce roku 2025 bude vybudováno přibližně 80 lokalit.
Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích
E.ON

Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích

Výstavba nové transformační stanice 110/22kV České Budějovice Střed, kterou společnost EG.D buduje v centru Českých Budějovic, jde do závěrečné fáze. Tato strategická investice, která se připravovala osm let a jejíž stavba trvá už dva roky, pomůže ke zvýšení kvality a bezpečnosti dodávek elektrické energie pro krajské město. Zároveň také navýší kapacity pro připojení dalších odběratelů. EG.D investovalo do výstavby rozvodny včetně přívodního tříkilometrového kabelového vedení zhruba 300 milionů korun. Definitivně hotová by měla být na podzim tohoto roku.
Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie
E.ON

Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie

Výrazně více odebrané energie i mnohem více dobití. Využívání veřejné dobíjecí sítě pro elektromobily E.ON Drive v České republice v meziročním srovnání za první pololetí letošního roku výrazně narostlo, což potvrzují statistiky společnosti. Řidiči v síti E.ON Drive odebrali o 80 % více elektrické energie než za první pololetí loňského roku a zároveň i výrazně častěji dobíjeli. Řidiči využili za prvních šest měsíců tohoto roku dobíjecí body E.ON Drive v 68 726 případech, což je už 76 % celkového počtu dobití za celý loňský rok.
Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč
E.ON

Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč

Více než 42 milionů korun na pomoc ohroženým skupinám obyvatel rozdělil nebo ještě rozdělí projekt Energie pomáhají. Ten na začátku roku 2023 spustila společnost E.ON ve spolupráci s Charitou Česká republika, Nadací Naše dítě a SOS dětskými vesničkami. Cílem projektu bylo v době energetické krize pomoci ohroženým skupinám obyvatel a to primárně se zvyšujícími se náklady na energie. Pomohl už tisícům žadatelů. Vedle toho ale měl projekt motivovat zákazníky společnosti E.ON k efektivnímu nakládání s energiemi a k šetření. Obojí se podařilo. Zákazníci totiž ušetřili přes 8 795 MWh elektrické energie a dalších 6 685 MWh plynu oproti svým předchozím zvyklostem.
S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii
E.ON

S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii

Automatické drony při inspekcích elektrického vedení a následné vyhodnocování těchto kontrol pomocí umělé inteligence testuje ve svém provozu distributor EG.D, člen skupiny E.ON. Technici společnosti nejdříve vytvoří pomocí manuálního letu 3D model elektrického vedení velmi vysokého napětí. Následně tuto trasu nahrají do dronu, který po trase automaticky létá a pořizuje stovky snímků. Ty pak vyhodnocuje umělá inteligence, která hledá případné poruchy, a navíc se na základě získaných dat učí odhalovat další souvislosti. Díky tomu se výrazně zkracuje doba hledání závad, čímž se zrychlují i případné opravy na elektrickém vedení. Do ostrého provozu chce EG.D tuto inovativní technologii jako první distributor v České republice nasadit od ledna příštího roku.
E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online
E.ON

E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online

Zákazníci společnosti E.ON mohou znovu ušetřit za dodávku energií. E.ON dlouhodobě nabízí svým klientům férové ceny a ceníky postupně snižuje. Na květnové plošné snížení cen plynu pro zákazníky bez fixace navazuje i novým produktem v elektřině. Od poloviny června budou mít všichni stálí klienti E.ONu možnost získat nový produkt, který má o 16 % nižší cenu za 1 MWh dodávky energie oproti základním ceníkům na dobu neurčitou. Za poslední rok a půl tak mohou mít stálí klienti se základními ceníky ceny nižší dokonce až o 34 % oproti loňským vládním stropům.
Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště
E.ON

Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště

Unikátní bateriové úložiště spustila letos na jaře společnost E.ON ve své vodní elektrárně na vranovské přehradě. Akumulátor o výkonu 2,5 MW a využitelné kapacitě 2,5 MWh, se může v případě potřeby zapojit naplno do pěti sekund do služeb výkonové rovnováhy a pomoci tak udržovat stabilitu a spolehlivost rozvodné sítě. Investice za téměř 60 milionů korun je unikátní v tom, že poprvé v rámci České republiky bylo takto velké bateriové úložiště instalováno přímo dovnitř budovy, a ne do kontejnerů, jak se používá běžně. Instalace navíc proběhla do stavby elektrárny ze 30. let 20. století, což si vyžádalo i jedinečné řešení požárního zabezpečení.
EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu
E.ON

EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu

Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, připravila pro všechny odběratele z řad domácností, firem i municipalit na svém distribučním území, zcela novou mobilní aplikaci Distribuce24. Ta zároveň nahrazuje původní aplikaci pod jménem Distribuce. Největší změnou oproti ní je možnost registrace a správy odběrných míst konkrétního zákazníka, zabezpečení pomocí biometrických údajů, integrace nových funkcí jako jsou technické a smluvní informace o odběrných místech nebo historie odečtů. Odběratelé v aplikaci Distribuce24 najdou díky registraci i přesnější informace o odstávkách a poruchách, a mají i snazší přístup k časům nízkého tarifu, jelikož nemusejí přepisovat kódy z přijímače HDO. Distribuce24 je také připravena na budoucnost a umožňuje zobrazení dat z chytrého měření. Ke stažení je zdarma pro mobilní systémy iOS a Android.
E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině
E.ON

E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině

Vyřídit snadno vše, co se týká energií, ze svého mobilu nebo tabletu online je v posledních letech pro zákazníky E.ON čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 65 % klientů společnosti. I přes jasný trend používání digitální obsluhy existují momenty, kdy klienti preferují osobní kontakt, což dokazují i data obsluhy na zákaznické lince a v poradenských centrech. Jen vloni využili klienti E.ONu osobní kontakt u téměř 580 000 požadavků. Společnost má dvě velká poradenská centra v Českých Budějovicích a v Brně a dalších 26 poboček po celém Česku. Vloni začal E.ON s jejich vylepšováním. Nyní otevřel zcela modernizovanou pobočku i v Ostravě, kterou zákazníci nově najdou v nákupním centru Nová Karolina.
Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem
E.ON

Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem

Mezi českým Hodonínem a slovenským Holíčem vzniká nové 22kV propojení elektrických distribučních soustav. Investice se realizuje v rámci přeshraničního projektu ACON, jehož cílem je zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek energie příhraničním oblastem. V okolí měst bylo vybudováno 122 moderních distribučních trafostanic s inteligentními prvky a desítky kilometrů nových optických linek.