Albert··4 min

Největší dárce potravin: Lidem v nouzi pomohlo téměř 3 500 tun jídla z obchodů Albert

Albert

Albert

Dnes je Albert známou značkou po celém Česku a více než 300 našich obchodů obslouží každý týden čtyři miliony zákazníků. Supermarkety i hypermarkety najdou zákazníci v každém kraji. O zákazníky se stará 20 000 zaměstnanců na různých pozicích a s různými úvazky, kteří pracují v obchodech, ve třech distribučních centrech a v centrální kanceláři v Praze. Albert se řadí k největším soukromých zaměstnavatelům v zemi. Jsme odpovědným obchodníkem a záleží nám na tom, abychom byli dobrým sousedem všude tam, kde působíme.

Tisková zpráva

Společnost Albert dlouhodobě pracuje na snižování potravinových přebytků v prodejnách. I pro minimální množství, které neprodá, hledá smysluplné uplatnění. Díky rozvíjení spolupráce s potravinovými bankami i novým projektům zaměřeným na darování čerstvých potravin, se v loňském roce dostalo k potřebným o pětinu více jídla.

  • V roce 2023 se do potravinových bank dostalo 3 476 tun potravin z obchodů Albert.
  • Je to meziročně o 22 % více, a zároveň překročení veřejného závazku o bezmála 500 tun.
  • V jarním a podzimní Sbírce potravin darovali zákazníci Alberta spolu s obchodníkem 185 tun.
  • Albert je potřetí v řadě největším firemním dárcem České federace potravinových bank. Potraviny z prodejen Albert představují více než čtvrtinu celkově sesbíraných darů.
  • Díky 11 chladicím dodávkám, které Albert potravinovým bankám v posledních čtyřech letech daroval, se k lidem v nouzi dostává více čerstvého jídla. Vloni na jejich provoz a servis navíc přispěl částkou 1,5 milionu korun.
  • Albert v minulém roce spustil ve 35 prodejnách projekt večerních svozů. Tyto dary umožňují ještě ten den dostat na talíř potřebných ovoce a zeleninu, mléčné výrobky nebo maso.

Co se neprodá, daruje se

Podíl neprodaných potravin se v Albertu díky znalosti potřeb zákazníků a využívání moderních technologií dlouhodobě pohybuje kolem jednoho procenta z celkového objemu.

„Plýtvání potravinami má kromě negativního společenského rozměru také dopad na životní prostředí, jelikož každá potravina s sebou nese nejen lidskou práci a energetické zdroje na zpracování, zabalení, dopravu, ale také spotřebu vody a další náklady. Proto má darování potravin velký společenský smysl a boj proti plýtvání potravinami mezi základní pilíře strategie udržitelnosti v Albertu,“ vysvětluje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert.

Co obchodník neprodá, daruje. Pomáhá mu v tom především spolupráce s potravinovými bankami po celém Česku, která úspěšně trvá už více než desetiletí. Díky zefektivňování darování neprodaného zboží z obchodů i rozvoji nových projektů je Albert v posledních třech letech největším firemním dárcem. Vloni daroval 3 476 tun jídla, což představuje meziroční nárůst o více 20 %, od roku 2020 je to pak téměř pětkrát více. „Potravinovým bankám patří naše velké poděkování a uznání. Jsme rádi, že naše dlouhodobé partnerství usnadňuje běžný život potřebným, jako jsou samoživitelé, senioři v nouzi, ale také řadě pomáhajících organizací,“ doplňuje Jiří Mareček.

Z obchodu na talíř potřebných do hodiny

Potravinové banky zmiňují, že loňský rok přinesl řadu výzev, na které bylo třeba reagovat. „Prudce stoupla poptávka po potravinové pomoci a také jsme zahájili přímý výdej potravin v našich výdejnách. Jsme velmi vděčni, že jedním z partnerů, o kterého jsme se mohli opřít, byl Albert. Společně se nám podařilo zachránit větší objem potravin a tím podpořit více potřebných lidí. Také nás těší, že společně hledáme další možnosti spolupráce, jako jsou večerní svozy nebo finanční podpora projektů nebo provozu jednotlivých potravinových bank“, říká Aleš Slavíček, předseda České federace potravinových bank.

Právě večerní svozy jsou jedním z nových společných projektů Alberta a potravinových bank. Projekt přináší další možnost, jak dostávat čerstvé mléčné a masné výrobky k potřebný, pro které jsou vzácné. Do pilotu se vloni zapojilo 35 prodejen a do konce roku takto darovalo 25 tun jídla. Do svozů jsou primárně zapojené komunitní sociální kuchyně, azylové domy pro rodiny v krizi a chráněná bydlení, kde jsou schopni tyto potraviny ihned zpracovat a využít. Albert plánuje večerní svozy dále rozvíjet i letos.

Zdroj: www.albert.cz

Další články

Další články od Albert

Do programu se řadu let zapojuje například přerovský dětský domov. „Za dobu této pomoci si mohly všechny děti z dětského domova užívat v rámci letních prázdnin čas strávený na táborech spolu s ostatními dětmi z fungujících rodin. Bertík nám skutečně pomohl v časech, kdy jsme neměli dostatek finančních prostředků pro zabezpečení letních akcí pro všechny děti a jsme vděčni, že se na tuto podporu můžeme spolehnout,“ říká ředitel dětského domova, Luděk Doležel.

Do programu se řadu let zapojuje například přerovský dětský domov. „Za dobu této pomoci si mohly všechny děti z dětského domova užívat v rámci letních prázdnin čas strávený na táborech spolu s ostatními dětmi z fungujících rodin. Bertík nám skutečně pomohl v časech, kdy jsme neměli dostatek finančních prostředků pro zabezpečení letních akcí pro všechny děti a jsme vděčni, že se na tuto podporu můžeme spolehnout,“ říká ředitel dětského domova, Luděk Doležel.

Veřejnost může rozhodnout o podpoře projektů zaměřených na vzdělávání, rozvoj či psychoterapeutickou péči pro děti ze znevýhodněného prostředí. V dalším ročníku rozdělí charitativní kampaň Bertík pomáhá, kterou organizuje Nadační fond Albert, čtyři miliony korun mezi stovku projektů po celém Česku. Hlasování probíhá v obchodech Albert a také online v období mezi 16. a 29. říjnem.
| Albert
„Při cestě k vlastní uhlíkové neutralitě se kromě energetických úspor, kde už jsme většinu zásadních úkolů splnili v posledních letech, zároveň dí­váme na možnost vlastní výroby elektřiny,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost v Albertu. „V roce 2023 jsme nainstalovali 450 fotovoltaických panelů na střeše supermarketu v Příbrami. Dalším z možných prostředků ke snižování uhlíkové zátěže je pak nákup zelené energie,“ upřesňuje.

„Při cestě k vlastní uhlíkové neutralitě se kromě energetických úspor, kde už jsme většinu zásadních úkolů splnili v posledních letech, zároveň dí­váme na možnost vlastní výroby elektřiny,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost v Albertu. „V roce 2023 jsme nainstalovali 450 fotovoltaických panelů na střeše supermarketu v Příbrami. Dalším z možných prostředků ke snižování uhlíkové zátěže je pak nákup zelené energie,“ upřesňuje.

Obchodník tento týden vydal třetí nefinanční report, ve kterém informuje o výsledcích, cílech a výzvách v oblasti udržitelnosti. Zaměřuje se na zdraví lidí i planety. Do roku 2040 se Albert zavázal být uhlíkově neutrální ve vlastním provozu, přičemž v posledních pěti letech se dostal za polovinu. Na kompletní neutralitě do roku 2050 pracuje s dodavateli i zákazníky.
| Albert
Před odjezdem i po příjezdu. Cestující na Hlavním nádraží nově nakoupí pohodlně v Albertu

Před odjezdem i po příjezdu. Cestující na Hlavním nádraží nově nakoupí pohodlně v Albertu

Severní nástupiště, první patro. Tam dnes otevřel Albert novou prodejnu potravin. Cestujícím, turistům i rezidentům nabídne širokou nabídku kvalitních, čerstvých potravin a rychlého občerstvení. Otevřeno je denně od 6 do 23 hodin, včetně státních svátků.
| Albert
„Náročná doba, ve které žijeme, nám ukazuje, jak důležitá je naše solidarita, starostlivost a odpovědnost vůči komunitám. Jsem opravu hrdý, že dokážeme pomáhat dlouhodobě a konzistentně v rámci zavedených a veřejnosti známých programů, ale také rychle reagovat na celospolečenské události, jako jsou aktuální povodně,“ říká Jiří Mareček, předseda správní rady Nadačního fondu Albert.

„Náročná doba, ve které žijeme, nám ukazuje, jak důležitá je naše solidarita, starostlivost a odpovědnost vůči komunitám. Jsem opravu hrdý, že dokážeme pomáhat dlouhodobě a konzistentně v rámci zavedených a veřejnosti známých programů, ale také rychle reagovat na celospolečenské události, jako jsou aktuální povodně,“ říká Jiří Mareček, předseda správní rady Nadačního fondu Albert.

Tento týden oslavil patnáctileté výročí Nadační Fond Albert, organizace zaměřená na vzdělávání školáků a podporu děti i mladých lidí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Oslavy proběhly jako součást jednoho z mnoha dobročinných projektů – Běhu pro nadační fond Albert. Letošního ročníku akce se v Praze a Olomouci zúčastnilo pět stovek zaměstnanců společnosti Albert, kteří vyběhali přes 243 tisíc korun. Částka podpoří dětské domovy a nízkoprahová centra.
| Albert
Dalšími svátky, kdy zůstanou prodejny potravin uzavřeny, jsou 28. říjen a oba vánoční svátky 25. a 26. prosince. Na Štědrý den, 24. prosince, zavřou prodejny ve 12 hodin.

Dalšími svátky, kdy zůstanou prodejny potravin uzavřeny, jsou 28. říjen a oba vánoční svátky 25. a 26. prosince. Na Štědrý den, 24. prosince, zavřou prodejny ve 12 hodin.

V Den české státnosti, 28. září, zůstanou prodejny Albert v souladu s legislativou uzavřené. Výjimku tvoří pouze prodejna Albert v Českých Budějovicích, která se nachází v obchodně-dopravním centru Mercury. Ostatní prodejny opět otevřou v neděli 29. září podle běžné otevírací doby.
| Albert
S osmi nasbíranými body zákazníci získají produkty se slevou ve výši až 60 %. Termohrnky tak pořídí s vyplněnou kartičkou za 99,90 Kč, skleněnou konvici na čaj za 159 Kč anebo dvoustěnný french press na kávu za 249 Kč.

S osmi nasbíranými body zákazníci získají produkty se slevou ve výši až 60 %. Termohrnky tak pořídí s vyplněnou kartičkou za 99,90 Kč, skleněnou konvici na čaj za 159 Kč anebo dvoustěnný french press na kávu za 249 Kč.

Albert představuje novou sběratelskou kampaň s produkty pro pití čaje a kávy značky Perla
| Albert
„Ovoce je předem nakrájené a připravené k okamžitému servírování, což z něj dělá ideální volbu pro rychlou a zdravou svačinu pro děti i dospělé. Kousky exotického ovoce také perfektně poslouží při posezení s přáteli nebo jako ingredience do různých pokrmů. V nadcházejících měsících navíc plánujeme sortiment rozšířit o sezónní ovoce, jako je papája nebo granátové jablko," říká Jan Klamrt, category manažer ve společnosti Albert.

„Ovoce je předem nakrájené a připravené k okamžitému servírování, což z něj dělá ideální volbu pro rychlou a zdravou svačinu pro děti i dospělé. Kousky exotického ovoce také perfektně poslouží při posezení s přáteli nebo jako ingredience do různých pokrmů. V nadcházejících měsících navíc plánujeme sortiment rozšířit o sezónní ovoce, jako je papája nebo granátové jablko," říká Jan Klamrt, category manažer ve společnosti Albert.

Při produkci je kladen velký důraz na udržitelnost. Zbytky ovoce jsou efektivně zpracovávány ještě v místě původu. Jedlé části se dále využívají k výrobě zmrzlin a džusů, zatímco nejedlé zbytky slouží k produkci kompostu nebo briket v případě kokosových skořápek. Udržitelnost se promítá i do balení, které je vyrobeno ze 100% recyklovaného plastu rPET, jenž je používán také pro oblíbené tapas produkty pod značkou Albert Excellent.
| Albert
„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

„Výsledky průzkumu jasně ukazují, jak důležité jsou rostlinné alternativy, které chutnají podobně a nazývají se podobně jako jejich živočišné protějšky, jelikož pro určitou část spotřebitelstva může být právě neznámost a neznalost toho, jak alternativu použít, bariérou při nákupu. Studie ukazují, že narozdíl od jiných zpracovaných potravin mohou mít alternativy masa na zdraví pozitivní vliv, dalším z benefitů jejich zařazení do jídelníčku je také mnohem nižší ekologická stopa,” uvádí komunikační manažerka ProVeg Česko Eva Hemmerová.

Rostlinné alternativy masa rozdělují Česko: Polovina zákazníků jim fandí, pětina je konzumuje pravidelně, odhalil průzkum
| Albert
Ctirad Nedbálek přechází do vedení Ahold Delhaize, opouští pozici viceprezidenta HR v Albertu

Ctirad Nedbálek přechází do vedení Ahold Delhaize, opouští pozici viceprezidenta HR v Albertu

Po devíti letech úspěšného působení na pozici viceprezidenta pro HR ve společnosti Albert odchází Ctirad Nedbálek do Nizozemska, kde bude od 1. září 2024 zastávat roli ředitele oddělení GSO HR&People and Organizational Development v mateřské společnosti Ahold Delhaize.
| Albert
Zájem o proteinové produkty roste. Albert rozšiřuje nabídku o zmrzliny plné bílkovin

Zájem o proteinové produkty roste. Albert rozšiřuje nabídku o zmrzliny plné bílkovin

Obliba proteinových výrobků mezi spotřebiteli stabilně roste. Ti již nevyhledávají pouze tradiční produkty, jako tyčinky či jogurty, ale stále více sahají i po méně tradičních výrobcích. Albert naposledy rozšířil sortiment proteinových výrobků o proteinové zmrzliny, které zvítězily v soutěži Potravinářské komory ČR o inovativní výrobek roku 2024.
| Albert