Vodafone··8 min

Milan Raška: Měníme způsob, jakým se lidé dívají na televizi

Před létem 2023 jsme představili novou, zjednodušenou nabídku Vodafone TV, která se skládá z jednoho tarifu se 120 programy a přístupem do videotéky s téměř 2 000 tituly. Na tenhle pevný základ si pak zákazníci můžou nabalit tři tematické balíčky, zaměřené na sportovní, filmovou nebo rodinnou zábavu. A o tom, jak tahle nabídka a následná kampaň „Vezměte televizi na vzduch“ změnila pravidla hry na trhu digitálních televizí, jsme si povídali s Milanem Raškou, který má rozvoj televizních služeb ve Vodafonu na starosti.

Vodafone TV má za sebou už tři roky, máme 400 tisíc zákazníků, batolecí věk je pryč. Jaké ty roky byly?

Televizi jsme spouštěli v době covidové pandemie a nebylo to zrovna lehké období. Myslím, že jsme měli nějaký čas ještě počkat, nebyli jsme stoprocentně připravení. Řešili jsme věci za pochodu a bolelo to. Jak po technické stránce, kvůli které jsme měli nepříjemné výpadky, tak i po stránce služeb, protože jsme nenabídli funkcionality, na které jsou dnes už zákazníci běžně zvyklí. Lidé na prodejně z toho byli taky nešťastní a zákaznická zkušenost byla hluboko pod bodem mrazu. Proto jsme se pustili do interního projektu, který jsme si nazvali Fit for Play. Ve spolupráci s kolegy a kolegyněmi z Vodafone Group jsme začali věci měnit.


V čem to hlavně spočívalo?

Předně jsme se podívali na to, proč jsou naši zákazníci nespokojení, co jim nejvíc vadí a kde děláme chyby. Byla to dlouhá cesta, ale právě teď se nacházíme v bodě, kdy už nám zbývá pár posledních krůčků k tomu, aby byla služba dokonalá. Po technické stránce máme vyladěno, minimalizujeme výpadky a máme nastavené procesy, aby se podle priorit okamžitě řešily. V případě, že k výpadku přece jen dojde, máme nastavený proces kompenzace a zákazníci tak mohou ochutnat i jinou zábavu a programy. Tím se nám daří zákazníky pozitivně naladit. Rozšířili jsme funkcionality, na které jsou lidé zvyklí, něco nám ještě chybí, ale pracujeme na tom.

A poslední věc je atraktivní obsah. Investovali jsme do něj, protože jsme viděli, že část zákazníků odchází třeba proto, že ve Vodafone TV chyběl sport. Dnes už máme sportovní nabídku konkurenceschopnou. V rodinné zábavě je velmi úspěšná třeba služba Voyo. A celé jsme to zarámovali novou kampaní, ve které říkáme, ať lidé vezmou televizi na vzduch. V překladu to prostě znamená – dívejte se, kdykoli a kdekoli chcete, je to jen na vás, dáváme vám svobodu. Všechny tyhle kroky nám pomohly obnovit důvěru v televizi mezi lidmi na prodejnách. Prodeje rostou. Jsme tam, kde jsme chtěli být.

Jak nám všechny tyhle kroky ovlivnily NPS, tedy zákaznickou spokojenost?

Z pohledu zákaznické zkušenosti jsme teď na absolutním vrcholu ve srovnání se všemi zeměmi, kde se Vodafone TV prodává. Z velmi negativních čísel jsme teď v nádherném plusu. Kromě NPS ale sledujeme i další parametry – zkušenost s obsahem, stabilitou, spektrum funkcí apod. Ve všech jsme teď jednička. A všechny ostatní země se od nás chtějí učit.

Nabídku jsme spustili před létem, byla to správná volba? Kdy je vlastně nejlepší „sezona“ pro prodej digitální televize?

Prázdniny jsou pro prodej televize určitě mimosezonní období. Teda byly. My jsme totiž tenhle trend úplně změnili. S kampaní, ve které jsme lidem říkali, ať vezmou televizi na vzduch, jsme rozpoutali takovou menší revoluci. Změnili jsme pohled na to, jak se lidé na televizi koukají. Už žádné sezení doma na gauči. Lidé nechtějí být omezováni tím, kde se na televizi můžou dívat. Koukají cestou do školy, do práce, u vody, na rybách… prostě kdekoli. A jsou ochotní za tuhle alternativu zaplatit i vyšší cenu. Takže přes léto se televize výborně prodávala a já doufám, že se nám tenhle trend podaří udržet. Jinak klasická sezona začíná s příchodem podzimu a zimy, kdy lidé chtějí být víc doma a dívat se na filmy nebo třeba na pohádky. To trvá až do května, kdy zas pomalu lidé vyráží ven a na televizi už se tolik nedívají. Teď si ale můžou vzít televizi ven s sebou. Takže jsme moc zvědaví, jak to dopadne. Každopádně je to naše cesta, která nám na českém trhu dává smysl.

Sleduješ ještě nějaké další zajímavé trendy?

Vidíme posun k mobilním službám, lidé stále více sledují televizi na tabletu, ve webových prohlížečích nebo v telefonu. A 90 % zákazníků televizi sleduje sice v mobilu, ale na WiFi, takže vlastně doma. Nejčastější model české rodiny sledující Vodafone TV bude ten, že se každý dívá na trochu něco jiného – někdo na sport, někdo na film a děti se dívají na pohádky. Vodafone TV může mít zákazník až na čtyřech zařízeních. Když jsme odstartovali prodej televize bez set-top boxu, kompletně nám to změnilo podíl zákazníků, kteří si ji berou na alternativní sledování.

Vždycky jsem vnímala Vodafone TV jako takovou rodinnou zábavu, zatímco třeba sport mám spojený s O2. Zůstaneme u toho nebo se chystá revoluce i tady?

Ono je to těžké, protože co je to rodinná zábava? Jedna rodina miluje sport a dívá se na něj, druhá zas třeba ujíždí na pohádkách. A my chceme oslovit všechny. Takže obsah musí být atraktivní zeširoka. Chceme být konkurenceschopní v oblasti sportu, dál hledáme cesty, jak nabídnout atraktivní obsah i pro nesportovní rodiny. To je třeba příklad spolupráce s Netflixem, teď je to Voyo, které je velmi úspěšné a počet aktivních uživatelů roste v tisících. Stále více se trendy posouvají k té větší svobodě, tedy směrem od lineárního obsahu k nelineárnímu. Lidé si prostě sami chtějí rozhodovat o tom, co, kdy a kde v televizi chtějí sledovat. I když je 90 % objemu sledování Vodafone TV stále lineární, tak se to mění. Taky je třeba si ale říci, že ne všichni zákazníci můžou využívat nelineární služby.

Jaké kanály jsou nejsledovanější?

Stále je to Česká televize a Nova. Hodně naši zákazníci sledují seriálovou tvorbu na kanále Nova Fun, třeba cestou do práce. Stoupla taky sledovanost sportovních kanálů s exkluzivním obsahem, jako je Liga mistrů. Obecně je sport velmi atraktivní, za ním pak následuje rodinná zábava, kde je velmi úspěšné už zmiňované Voyo. Placené služby digitální televize v Čechách obecně rostou, sleduje je více než polovina Čechů. Ale ten růst je pozvolný, protože na rozdíl od jiných zemí máme hodně kanálů, které si zákazníci nemusí platit, jsou tzv. free-to-air. Zákazníky ale zajímají cenově výhodné balíčky, které máme právě třeba s Voyo, pak jsou ochotni se k nám přepnout do placených služeb.

Co děláš Milane, když neřešíš Vodafone TV. Koukáš na ní vůbec? Co patří mezi tvé koníčky?

Když nepočítám rodinu, se kterou trávím nejvíc času, tak mým velkým koníčkem je hudba, nejradši mám metal. Býval jsem aktivním hudebníkem, teď už spíš o hudbě píšu, dělám rozhovory se zajímavými hudebníky pro rockový magazín. Taky mám moc rád horory, ve filmech i v knížkách. Rád hraju počítačové hry. Na televizi určitě koukám, ale neberu to jako koníček, je to přirozená součást života.

Zdroj: www.vodafone.cz

Zadavatel
Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Další články od Vodafone

Potvrzeno! Máme nejlepší mobilní datovou síť v ČR
Vodafone

Potvrzeno! Máme nejlepší mobilní datovou síť v ČR

Vodafone má v roce 2024 nejlepší mobilní datovou síť v ČR. Ocenění vychází z výsledků nedávného nezávislého měření společnosti umlaut. Používáte-li mobilní data od nás, máte stoprocentní jistotu, že dostáváte to nejlepší, co je na trhu aktuálně k mání.
Změny ve vedení českého Vodafonu. Viceprezidenti Jan Klouda a Milan Kníže mění působiště
Vodafone

Změny ve vedení českého Vodafonu. Viceprezidenti Jan Klouda a Milan Kníže mění působiště

Dosavadní viceprezident pro finance a strategii společnosti Vodafone Czech Republic Milan Kníže přechází v rámci skupiny a od června se stává finančním ředitelem Vodafonu v Řecku, kde bude zodpovědný také za strategii a velkoobchod. Jan Klouda, viceprezident pro právní záležitosti a korporátní bezpečnost Vodafonu, letos opouští obor telekomunikací.
Evropa chce být konkurenceschopná, bez digitalizace to ale nepůjde, upozorňují experti i byznys
Vodafone

Evropa chce být konkurenceschopná, bez digitalizace to ale nepůjde, upozorňují experti i byznys

Evropská unie se v digitalizaci snaží držet krok s globálními trendy, v zavádění klíčových technologií, jako jsou kvantum, cloud computing, 5G, 6G a umělá inteligence, nicméně zaostává za světovými lídry. Zástupci byznysu, Evropské komise i experti varují, že pokud země EU nepropojí své digitální trhy, nebudou investovat do technologií a neposílí infrastrukturu, za konkurencí budou i nadále klopýtat. A to nejen na poli digitálu, ale i v dalších sektorech, které se dnes bez digitální dimenze neobejdou.
Spolupráce Vodafonu s Mobil Pohotovostí: sada výhod Vodafone FLEX garantuje zákazníkům nejvyšší výkupní cenu na trhu
Vodafone

Spolupráce Vodafonu s Mobil Pohotovostí: sada výhod Vodafone FLEX garantuje zákazníkům nejvyšší výkupní cenu na trhu

V rámci spolupráce s Mobil Pohotovostí garantuje Vodafone svým zákazníkům nejlepší výkupní cenu použitých telefonů a tabletů na trhu. Získané peníze mohou obratem použít při nákupu modernějšího modelu. Služba RE-START je součástí nově představené sady služeb Vodafone FLEX, se kterou operátor cílí na to, aby měli všichni zákazníci ty nejmodernější technologie vždy na dosah jednoduše a dostupně.
Sdílejte s námi Vary! Vodafone TV se rozrůstá o nový filmový KVIFF.TV Channel, přímo na festivalu vyroste Vodafone zóna
Vodafone

Sdílejte s námi Vary! Vodafone TV se rozrůstá o nový filmový KVIFF.TV Channel, přímo na festivalu vyroste Vodafone zóna

Televize od Vodafonu se rozrůstá o nový filmový kanál KVIFF.TV Channel, který bude dostupný výhradně na Vodafone TV. Od 26. června nabídne v nepřetržitém vysílání domácí i zahraniční filmy a dokumenty, které budou proložené reportážemi a pořady vznikajícími zejména během filmového festivalu v Karlových Varech. Během festivalu vyroste nedaleko hotelu Thermal také tradiční Vodafone zóna, která nabídne řadu akcí, odpočinek, občerstvení i soutěže. Festivalem bude provázet aplikace Vodafone KVIFF Guide.
Bez starostí a s dvojnásobkem dat ve více než 120 zemích. Vodafone vylepšuje službu Roaming na den
Vodafone

Bez starostí a s dvojnásobkem dat ve více než 120 zemích. Vodafone vylepšuje službu Roaming na den

V Evropské unii voláte jako doma a pro cestování mimo EU nabízí Vodafone zvýhodněný balíček Roaming na den. Ten je ode dneška ve vylepšené podobě. Bez obav tak lze využívat mobilní služby ve více než 120 zemích, třeba v Turecku, Thajsku, Egyptě, Švýcarsku nebo USA. Zároveň platí, že pro všechny zákazníky nastavuje Vodafone automaticky roamingový datový limit na 1300 korun. Nehrozí tak, že by někdo omylem na dovolené za mobilní data utratil tisíce korun.
Vodafone v létě přidává data k předplaceným kartám. Například 6,5 GB tak vyjde na 149 korun měsíčně
Vodafone

Vodafone v létě přidává data k předplaceným kartám. Například 6,5 GB tak vyjde na 149 korun měsíčně

Ode dneška rozdává Vodafone v rámci letní akce gigabyty dat k předplaceným kartám. Během června, července i srpna si každý zákazník a zákaznice po splnění podmínek může vyzvednout 5 GB dat navíc, u vyšších balíčků jde dokonce o 10 GB dat.
Vzniká nová esportová soutěž. Díky Vodafone Talent League se může kdokoliv dostat až na vrchol
Vodafone

Vzniká nová esportová soutěž. Díky Vodafone Talent League se může kdokoliv dostat až na vrchol

V Česku na začátku června odstartuje nová soutěž zaměřená na rozvoj nadějných hráčů esportu nazvaná Vodafone Talent League. Nejen mladým hráčům přinese dlouhodobou možnost k rozvoji, cenné zkušenosti a otevře cestu mezi esportovou elitu. Soutěž bude probíhat online, ale finále pro ty nejlepší týmy se odehraje v prostředí pražské Vodafone PLAYzone Areny.
Prima spojení! Vodafone přináší jako jediný operátor na trhu streamovací službu prima+
Vodafone

Prima spojení! Vodafone přináší jako jediný operátor na trhu streamovací službu prima+

Vodafone TV přidává od 21. května do svého názvu znaménko plus. Od nynějška tak bude součástí každého balíčku Vodafone TV+ i předplatné videoslužby prima+, a to rovnou v jejím nejvyšším standardu PREMIUM. Diváci se mohou těšit na originální tvorbu skupiny Prima, kterou uvidí dříve než v televizi a bez reklam, na více než 2000 českých i zahraničních titulů i na archiv odvysílaných pořadů TV Prima. Cena je přitom nejlepší na trhu.
Den linky 155: Loni pomohla více než milionu lidí, každý den přitom byla v akci i aplikace Záchranka
Vodafone

Den linky 155: Loni pomohla více než milionu lidí, každý den přitom byla v akci i aplikace Záchranka

Každý den v roce, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně je Zdravotnická záchranná služba připravena poskytnout nezbytnou pomoc všem občanům České republiky. V loňském roce ošetřila více než milion pacientů a z operačních středisek vyjíždí vozidlo záchranné služby přibližně každých 28 vteřin k lidem, kteří potřebují pomoc. Proto si každoročně připomínáme Den linky 155, který symbolicky připadá na 15. května, abychom ocenili práci záchranářů. Součástí systému ZZS je také aplikace Záchranka, dlouhodobě podporovaná Nadací Vodafone, která přináší rychlou pomoc prostřednictvím moderních technologií.