Vodafone··5 min

Menší spotřeba elektřiny, více přenesených dat a do pěti let pouze elektroauta. Vodafone vydal výroční zprávu o udržitelnosti

Vodafone

Vodafone

Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 47 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2022 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 160 milionů připojených IoT zařízení a platforem.

Tisková zpráva

Největším zdrojem uhlíkových emisí jsou u Vodafonu překvapivě obyčejné automobily. Důvod je prostý – už 12 let pohání veškerou infrastrukturu firmy pouze zelená energie. Ačkoliv objem přenesených mobilních dat v síti za posledních pět let stoupl o víc než 850 procent, uhlíkovou stopu i spotřebu elektrické energie drží na uzdě stále efektivnější technologická řešení. Jejich relevance v uplynulém fiskálním roce dramaticky stoupla s příchodem války na Ukrajině a energetické krize. To vše vyplývá z právě vydané nefinanční výroční zprávy Vodafonu.

Digitální technologie jsou naprosto klíčové pro úspory energií, efektivnější využívání přírodních zdrojů, vytváření cirkulární ekonomiky a snižování elektroodpadu, což jednoznačně ukazují i naše data. Klimatická krize je krizí nás všech, zelená a digitální transformace firem a celé ekonomiky je proto naprosto nevyhnutelná,“ říká Zuzana Holá, ředitelka komunikace a udržitelnosti Vodafonu.

Pozitivní vliv technologií na snižování dopadu lidské činnosti na životní prostředí je neoddiskutovatelný, a to i v řeči čísel. Například pomocí řešení internetu věcí loni Vodafone přispěl k úspoře 25 804 tun oxidu uhličitého u svých zákazníků, což je meziroční nárůst skoro o pětinu. Tato řešení pomáhají snižovat spotřebu energií, chytře spravovat budovy nebo vozový park a v neposlední řadě také městům efektivněji, levněji a šetrněji svážet komunální odpad.

Do pěti let se bude ve Vodafonu jezdit pouze elektroauty

Není překvapením, že objem dat přenášených v mobilní síti Vodafonu dlouhodobě roste, mezi lety 2017-2022 stoupl dokonce o 864 % a jen v uplynulém roce pak o dalších 38 %. Množství emisí CO2 na jednotku dat Vodafone přitom snížil o 26 %. Celkovou spotřebu elektrické energie se podařilo snížit o 3 %, a to zejména díky důrazu na energetickou efektivitu, konkrétně například nasazení chytré správy Citrix serverů.

Vodafone už 12 let využívá pro svůj provoz pouze zelenou energii, právě z toho důvodu nejsou hlavním zdrojem znečištění emise z elektřiny, ale obyčejná spotřeba fosilních paliv pro provoz vozového parku a vytápění budov. Také v těchto oblastech ale Vodafone přichází s inovacemi, které pomohly snížit uhlíkové emise.

V minulém obchodním roce Vodafone ve svém datacentru například instaloval tepelné čerpadlo a začal využívat teplo z datacentra pro vytápění kanceláří. Díky tomu bylo možné zrušit dosavadní vytápění z plynové kotelny. „Tento krok snížil spotřebu plynu Vodafonu v České republice o 12 % a celkové množství emisí o 40 tun za rok. Další omezení spotřeby fosilních paliv souvisí se snižováním počtu služebních aut a postupným přechodem k vozovému parku na pohon hybridní, plug-in hybridní a elektrický. Do roku 2028 by se ve Vodafonu mělo jezdit výhradně elektromobily,“ doplňuje Zuzana Holá.

Čtyři měsíce placeného volna pro druhého z rodičů využilo už téměř 160 lidí

Strategie udržitelnosti se ale zdaleka nevěnují jen životnímu prostředí, velmi důležité jsou rovné šance pro každého. Interní statistiky říkají, že ve středním managementu Vodafonu v uplynulém fiskálním roce působilo 41 % žen (oproti 37 % v roce předchozím), v nejvyšším managementu pak byly ženy zastoupeny ze 40 %. Firma celkem zaměstnávala 2 304 lidí.

K větší inkluzi pomáhá také možnost pracovat flexibilněji. Před dvěma lety Vodafone zavedl revoluční změnu a výrazně rozšířil možnosti práce na částečný úvazek pro všechny pozice. Této možnosti už využívá 21 % nováčků, kteří od té doby do firmy nastoupili, a výrazně stoupla obliba part-time úvazků u mužů. Ze všech nováčků na part-time zhruba 28 % tvoří právě muži, což je meziročně o osm procentních bodů více.

Vodafone sází na flexibilitu dlouhodobě a nabízí těm, kteří nemohou nebo nechtějí pracovat pět dní v týdnu, i další možnosti. Řešením je pro ně například zhuštěný pracovní týden, tedy režim, kdy člověk například čtyři dny v týdnu pracuje 10 hodin a pátý už má zkrátka „odpracováno“. Další možnosti pak mají ve Vodafonu lidé s dětmi. Mohou čerpat například 16 týdnů plně placené dovolené pro druhého z rodičů, které využilo během uplynulého fiskálního roku 29 lidí a od spuštění programu v roce 2022 již celkem 156 kolegů a kolegyň.

  • Kompletní zpráva o udržitelném podnikání Vodafonu ve fiskálním roce 2022/2023 je k dispozici na webových stránkách.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Vyhrajte s Vodafonem vstupenky na blížící se esportové mistrovství v Brně

Společnost Vodafone je partnerem největší esportové akce v České republice - herního festivalu MČR, který se uskuteční na Výstavišti v Brně ve dnech 22. až 24. listopadu. Očekává se přitom návštěva 25 tisíc fanoušků. Ve spolupráci s agenturou PLAYzone Vodafone spolupořádá i soutěž o premium lístky na tuto výjimečnou akci.
| Vodafone
S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

S vánočními bonusy a výhodami můžete u Vodafonu ušetřit až 15 tisíc korun

Výrazné dotace na telefony, neomezené mobilní tarify za výhodnější ceny, několik měsíců pojištění zdarma i dostupné volání z chytrých hodinek. Nejen to obsahuje vánoční nabídka Vodafonu. Kdo se rozhodne dát starému telefonu šanci na nový život a odprodá ho přes službu RE-START, může navíc soutěžit o telefony a sluchátka. Věrní zákazníci si mohou vybrané nové telefony pořídit od 1 Kč a zbytek splácet bez navýšení. Vánoční bonusy jsou připravené i pro firemní zákazníky nebo pro mladé s tarify #jetovtobě.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u předplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Vodafone přináší vánoční dárky u přeplacených karet: extra kredit a spoustu GB dat navíc

Například 6,5 GB dat za 149 korun mohou získat uživatelé s předplacenou kartou Vodafonu, a to díky vánoční akci. Pro nové zákazníky Vodafonu i SAZKAmobilu je také připravený bonus k prvnímu dobití ve formě extra kreditu. A přijde ještě jedno překvapení.
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Veronika Brázdilová: Byznys se nejlépe buduje na osobních vztazích. Stejně jako všechno ostatní v životě

Jak moc jsou důležité osobní vztahy v životě, ať už jde o byznys, nebo třeba donátorské aktivity, ví dobře Veronika Brázdilová, viceprezidentka Vodafonu pro firemní zákazníky. Ať už financuje a pomáhá stavět školu pro děti v Nepálu nebo se stará o firemní zákazníky na karlovarském filmovém festivalu, k obojímu přistupuje s pokorou. Protože jak říká: „Nic není v životě samozřejmé.”
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vedení Vodafonu doplní viceprezident pro péči o zákazníky Pavel Škarda a viceprezidentka pro finance Catalina Chiribau

Vrcholový management Vodafonu posílil Pavel Škarda v roli nového viceprezidenta pro péči o zákazníky. Na pozici viceprezidentky pro finance nastoupí v listopadu Catalina Chiribau. Už v září přišla do Vodafonu Sara Martins de Oliveira, a to na nově vytvořenou pozici ředitelky pro zákaznickou a komunikační strategii, kam bude patřit i brandová komunikace.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone
Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.
| Vodafone