EDUin··4 min

Global Teacher Prize CZ zná semifinalisty letošního ročníku

EDUin

EDUin

EDUin vznikl v roce 2010, kdy bylo s fungováním vzdělávacího systému spokojeno 74 % české veřejnosti. Tradiční pojetí škol sice od té doby ztratilo a ztrácí své obhájce, ale ve srovnání se zeměmi, které inspirují svět jako např. Finsko, máme stále velký kus cesty před sebou. Posláním společnosti EDUin je dlouhodobě a systematicky informovat veřejnost a média o proměnách světa vzdělávání a vzdělávací politiky, propojovat odbornou a širokou veřejnost a kultivovat debatu o těchto tématech ve veřejném prostoru. Pomáháme lidem, aby porozuměli světu vzdělávání.

Tisková zpráva

Letos se do ceny pro inspirativní pedagogy přihlásilo 283 učitelů. Nezávislí hodnotitelé z nich vybrali 32 semifinalistů. Cenu organizuje EDUin.

Do ceny se letos přihlásilo vůbec nejvíc učitelů v historii. Svou přihlášku poslali učitelé ze všech krajů i všech typů škol – veřejných i soukromých základních, gymnázií i středních odborných škol a učilišť. Vybrat pak 32 semifinalistů bylo podle manažerky ceny Hany Matoušů ještě obtížnější než v minulých ročnících. Do semifinále totiž mohl postoupit jen téměř každý desátý přihlášený pedagog. „Jsem moc ráda, že se nám do semifinále vůbec poprvé dostali učitelé ze všech krajů republiky, premiéru mezi semifinalisty mají také učitelé výtvarné a hudební výchovy.”

Samotnému přihlašování učitelů předcházely nominace od veřejnosti. Na cenu pedagogy navrhovali žáci, rodiče nebo kolegové, objevovaly se nominace i od celého pedagogického kolektivu školy. Celkem se letos sešlo téměř 1300 nominací.

„Udělalo nám radost, že letos jsme dostali nominaci na učitele napříč celou republikou. Víc než v minulých letech šlo o učitele z malých, často vesnických škol. Často také jeden učitel dostal víc nominací. Bylo vidět, že se na nominacích domlouvaly celé třídy. Žáci pak ale posílali nominace každý sám za sebe. Rekordem je 27 nominací pro jednoho pedagoga,” dodává Hana Matoušů.

Nezávislí hodnotitelé teď ze semifinalistů vyberou desítku finalistů, ti budou známí 23. dubna. Vítězové letošního ročníku budou slavnostně vyhlášeni 30. května v prostorách Senátu PČR.

Semifinalisté Global Teacher Prize Czech Republic 2024

  • Lenka Baše, ZŠ SVAT s. r. o., Olomouc
  • Andrea Baumannová, Gymnázium, OA a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín, p. o.
  • Aleš Benda, ZŠ Vratislavice nad Nisou
  • Kateřina Círová, ZŠ Kunratice, Praha
  • Barbora Coufalová, ZŠ a MŠ Baška, Frýdek-Místek
  • Ivana Čamková, Střední zdravotní a VOŠ Cheb
  • Jindřiška Čížková, Karlínská obchodní akademie, Praha
  • Jana Doležalová, ZŠ Vimperk, Smetanova
  • Ludmila Fidlerová, ZŠ a MŠ Brno, Husova, p. o.
  • Karel Gamba, Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži
  • Andrea Havlíková, ZŠ a MŠ náměstí Svobody, Praha
  • Kamila Janyšková, ZŠ a MŠ Citadela o. p. s., Kojetice u Prahy
  • Petra Jurčová, 1. ZŠ Plzeň, Západní, p. o.
  • Štěpán Kadlec, Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod, p. o.
  • Iva Kolandová, ZŠ Hanspaulka, Praha
  • Tereza Kottová, LMŠ a ZŠ Vlásenický dvůr
  • Štěpán Kovář, Edubbaa – základní škola, s. r. o., Řepice
  • Olga Kovaříková, ZŠ a MŠ Přerov nad Labem
  • Marek Líbal, NOE – Křesťanská ZŠ a MŠ v Pardubicích
  • Lukáš Macek, ZŠ Novoborská, Praha
  • Pavlína Moravcová, ZŠ kpt. Jaroše Trutnov, odloučené pracoviště Pod Montací, Náchod
  • Jaroslav Najbert, Gymnázium Přírodní škola, z. s., Český Brod-Liblice
  • Jakub Neubauer, ZŠ a MŠ Horka nad Moravou
  • Monika Pelikánová, Gymnázium Josefa Jungmanna, Litoměřice
  • Jana Pelikánová, ZŠ Vyžlovka
  • Zuzana Staňková, Škola Můj Projekt Mánesova – Gymnázium, ZŠ a MŠ s. r. o., Sokolov
  • Lukáš Šlehofer, Gymnázium Na Zatlance, Praha
  • Magda Těšínská, ZŠ a MŠ Hovorčovice, p. o.
  • Tom Tychtl, ZŠ Kunratice, Praha
  • Jana Urbanová, Střední zdravotnická škola a VOŠ zdravotnická Liberec, p. o.
  • Klára Voldhonsová, Základní škola, Most, Vítězslava Nezvala, p. o.
  • Petra Zgarbová, ZŠ a MŠ Pozděchov, okres Vsetín

Zdroj: www.eduin.cz

Další články

Další články od EDUin

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Sociální pedagog má mít místo ve školském zákoně i ve školách

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Co přináší návrh na proměnu odkladů a jaké kroky by měly následovat?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Na co se soustředit v oblasti vzdělávání při tvorbě krajských koalic?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Porota soutěže Zlatý středník ocenila EDUin za spot GTP CZ

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Blíží se konference pro zřizovatele Lepší škola

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Rozpočet na školství sice meziročně roste, vládní prohlášení ale stále neplníme

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Při řešení nerovností by nás měl zajímat i pohyb dětí

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Jaké výzvy nás čekají v novém školním roce 2024/2025?

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

Informujeme o vzdělávání
| EDUin
Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Problémy ve vzdělávání nemůžeme řešit diskriminací, jak navrhuje katolická církev

Informujeme o vzdělávání
| EDUin