E.ON··4 min

E.ON instaluje týdně pětkrát více fotovoltaických elektráren než před rokem

„Jsme velká stabilní společnost a dostojíme všem našim závazkům. Fotovoltaické elektrárny vždy nainstalujeme včetně vyřízení dotace, jak jsme se zavázali a jak je u nás běžným standardem. Vzhledem k tomu, co se aktuálně děje na tuzemském trhu s fotovoltaikami, čímž mám na mysli krach některých dodavatelských společností, se nemusejí klienti bát, že by se svého řešení nedočkali,“ říká Ondřej Hájek, vedoucí zákaznických řešení společnosti E.ON Energie.

Trh s fotovoltaikami prodělal v minulém roce skok, který byl naprosto neočekávaný a vývoj trhu mu do té doby vůbec neodpovídal. Na tak rychlou změnu v té době nebyl připravený celý trh. Termíny se prodlužovaly u dodavatelů i dalších subjektů a instalace se začaly zpožďovat. Prodlevy v termínech instalací se nevyhnuly ani společnosti E.ON.

„Zároveň je důležité říct, že když jsme viděli, jak se situace vyvíjí, tak jsme na více než čtyři měsíce dokonce zastavili příjem nových poptávek, abychom nápor, který nastal, dokázali zvládnout a instalovat řešení v přiměřeném čase. Postupně jsme také činili nápravná opatření, abychom zkrátili doby instalací,“ dodává Ondřej Hájek.

E.ON posílil instalační kapacity

E.ON posílil kapacitu zaměstnanců i instalačních partnerů. Zlepšil komunikaci s klienty. Přešel na nový systém, ve kterém dokáže odbavit mnohem větší počet poptávek než dřív. Výsledkem je fakt, že aktuálně E.ON týdně instaluje okolo 100 solárních řešení. Loni touto dobou to byl výrazně nižší počet zejména kvůli zpřetrhanému dodavatelskému řetězci.

„Udělali jsme všechno pro to, abychom co nejdřív splnili závazky vůči zákazníkům, kteří na fotovoltaiku už delší dobu čekali. Zároveň ale zachováváme maximální kvalitu a spolehlivost. Od smluv neodstupujeme ani je nepřeprodáváme, jako to dělají některé firmy na trhu. Vnímám, že aktuálně má řada lidí strach jít do pořízení solární elektrárny, ale u stabilního a zavedené partnera se toho bát nemusí. Vždy je ale dobré si dodavatele svého řešení dobře vybrat a zvážit všechny okolnosti,“ dodává Hájek.

Mezi varovné signály pro zákazníky může aktuálně patřit například extrémně rychlá slibovaná doba dodání nebo požadované výše zálohy vyšší než 50 % celkové ceny.

Spolupráce E.ONu a ČSOB pomůže s financováním fotovoltaiky

I když je v poslední době vidět obrovský zájem o pořízení FVE, zároveň E.ON vnímá i bariéry pro ty, kteří by si chtěli vlastní solární zdroj pořídit, ale nemají na něj dostatek vlastních finančních prostředků. Spolupráce s ČSOB otevírá zákazníkům E.ONu nové možnosti, jak zvýšit svoji energetickou soběstačnost, snížit náklady na energie a zapojit se do světa decentralizované energetiky buducnosti, do kterého se všichni posunujeme a který v E.ONu jednoznačně podporujeme.

Pilotní projekt, který ČSOB a E.ON spustil na začátku dubna, nabízí zákazníkům možnost výhodného pořízení a sjednání fotovoltaické elektrárny, i když nemají dostatek vlastních prostředků na účtu. Díky němu navíc klient ani nepřijde o možnost čerpání státní dotace na pořízení zeleného zdroje.

ČSOB zájemcům zajistí sjednání výhodného úvěru na pořízení fotovoltaické elektrárny v minimální výši dvě stě tisíc korun a společnost E.ON zařídí návrh řešení pro konkrétního zákazníka, instalaci zařízení i podání a vyřízení státní dotace. Klient tak dostane konkrétní řešení na klíč od návrhu až po realizaci. Navíc bude mít možnost poskytnutí slevy na energie od E.ONu v celkové hodnotě deset tisíc korun rozdělené do tří po sobě jdoucích topných sezon a po vyřízení dotace získá zpět finanční bonus až deset tisíc korun od ČSOB. V neposlední řadě klient získá pojištění fotovoltaiky od ČSOB Pojišťovny na rok zdarma.

Zdroj: www.eon.cz

Zadavatel
E.ON

E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

Další články od E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla
E.ON

E.ON a MAN společně vybudují v Evropě veřejnou síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla

Partnerství významně přispívá k dosažení cílů v oblasti emisí těžkých nákladních vozidel a udržitelné logistiky. Síť dobíjecích stanic pro elektrická nákladní vozidla bude zahrnovat přibližně 400 dobíjecích stanic na přibližně 170 místech po celé Evropě. První lokalita bude otevřena v letošním roce a do konce roku 2025 bude vybudováno přibližně 80 lokalit.
Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích
E.ON

Distribuční společnost EG.D dokončuje stavbu klíčové transformační stanice v Českých Budějovicích

Výstavba nové transformační stanice 110/22kV České Budějovice Střed, kterou společnost EG.D buduje v centru Českých Budějovic, jde do závěrečné fáze. Tato strategická investice, která se připravovala osm let a jejíž stavba trvá už dva roky, pomůže ke zvýšení kvality a bezpečnosti dodávek elektrické energie pro krajské město. Zároveň také navýší kapacity pro připojení dalších odběratelů. EG.D investovalo do výstavby rozvodny včetně přívodního tříkilometrového kabelového vedení zhruba 300 milionů korun. Definitivně hotová by měla být na podzim tohoto roku.
Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie
E.ON

Využití sítě E.ON Drive roste. Za první polovinu roku dobily elektromobily o 80 % více energie

Výrazně více odebrané energie i mnohem více dobití. Využívání veřejné dobíjecí sítě pro elektromobily E.ON Drive v České republice v meziročním srovnání za první pololetí letošního roku výrazně narostlo, což potvrzují statistiky společnosti. Řidiči v síti E.ON Drive odebrali o 80 % více elektrické energie než za první pololetí loňského roku a zároveň i výrazně častěji dobíjeli. Řidiči využili za prvních šest měsíců tohoto roku dobíjecí body E.ON Drive v 68 726 případech, což je už 76 % celkového počtu dobití za celý loňský rok.
Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč
E.ON

Projekt Energie pomáhají opravdu pomáhá. Rozdělí mezi ohrožené skupiny obyvatel přes 42 milionů Kč

Více než 42 milionů korun na pomoc ohroženým skupinám obyvatel rozdělil nebo ještě rozdělí projekt Energie pomáhají. Ten na začátku roku 2023 spustila společnost E.ON ve spolupráci s Charitou Česká republika, Nadací Naše dítě a SOS dětskými vesničkami. Cílem projektu bylo v době energetické krize pomoci ohroženým skupinám obyvatel a to primárně se zvyšujícími se náklady na energie. Pomohl už tisícům žadatelů. Vedle toho ale měl projekt motivovat zákazníky společnosti E.ON k efektivnímu nakládání s energiemi a k šetření. Obojí se podařilo. Zákazníci totiž ušetřili přes 8 795 MWh elektrické energie a dalších 6 685 MWh plynu oproti svým předchozím zvyklostem.
S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii
E.ON

S hledáním závad budou pomáhat automatické drony a umělá inteligence. EG.D testuje tuto technologii

Automatické drony při inspekcích elektrického vedení a následné vyhodnocování těchto kontrol pomocí umělé inteligence testuje ve svém provozu distributor EG.D, člen skupiny E.ON. Technici společnosti nejdříve vytvoří pomocí manuálního letu 3D model elektrického vedení velmi vysokého napětí. Následně tuto trasu nahrají do dronu, který po trase automaticky létá a pořizuje stovky snímků. Ty pak vyhodnocuje umělá inteligence, která hledá případné poruchy, a navíc se na základě získaných dat učí odhalovat další souvislosti. Díky tomu se výrazně zkracuje doba hledání závad, čímž se zrychlují i případné opravy na elektrickém vedení. Do ostrého provozu chce EG.D tuto inovativní technologii jako první distributor v České republice nasadit od ledna příštího roku.
E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online
E.ON

E.ON nabídne stálým zákazníkům možnost snížit si cenu elektřiny. Levnější ceník mohou získat online

Zákazníci společnosti E.ON mohou znovu ušetřit za dodávku energií. E.ON dlouhodobě nabízí svým klientům férové ceny a ceníky postupně snižuje. Na květnové plošné snížení cen plynu pro zákazníky bez fixace navazuje i novým produktem v elektřině. Od poloviny června budou mít všichni stálí klienti E.ONu možnost získat nový produkt, který má o 16 % nižší cenu za 1 MWh dodávky energie oproti základním ceníkům na dobu neurčitou. Za poslední rok a půl tak mohou mít stálí klienti se základními ceníky ceny nižší dokonce až o 34 % oproti loňským vládním stropům.
Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště
E.ON

Společnost E.ON spustila na Vranově jedinečné bateriové úložiště

Unikátní bateriové úložiště spustila letos na jaře společnost E.ON ve své vodní elektrárně na vranovské přehradě. Akumulátor o výkonu 2,5 MW a využitelné kapacitě 2,5 MWh, se může v případě potřeby zapojit naplno do pěti sekund do služeb výkonové rovnováhy a pomoci tak udržovat stabilitu a spolehlivost rozvodné sítě. Investice za téměř 60 milionů korun je unikátní v tom, že poprvé v rámci České republiky bylo takto velké bateriové úložiště instalováno přímo dovnitř budovy, a ne do kontejnerů, jak se používá běžně. Instalace navíc proběhla do stavby elektrárny ze 30. let 20. století, což si vyžádalo i jedinečné řešení požárního zabezpečení.
EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu
E.ON

EG.D připravilo zcela novou aplikaci Distribuce24. Zákazníkům přinese ještě více funkcí a komfortu

Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON, připravila pro všechny odběratele z řad domácností, firem i municipalit na svém distribučním území, zcela novou mobilní aplikaci Distribuce24. Ta zároveň nahrazuje původní aplikaci pod jménem Distribuce. Největší změnou oproti ní je možnost registrace a správy odběrných míst konkrétního zákazníka, zabezpečení pomocí biometrických údajů, integrace nových funkcí jako jsou technické a smluvní informace o odběrných místech nebo historie odečtů. Odběratelé v aplikaci Distribuce24 najdou díky registraci i přesnější informace o odstávkách a poruchách, a mají i snazší přístup k časům nízkého tarifu, jelikož nemusejí přepisovat kódy z přijímače HDO. Distribuce24 je také připravena na budoucnost a umožňuje zobrazení dat z chytrého měření. Ke stažení je zdarma pro mobilní systémy iOS a Android.
E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině
E.ON

E.ON otevřel v Ostravě modernizovanou pobočku. Klienti ji najdou v Nové Karolině

Vyřídit snadno vše, co se týká energií, ze svého mobilu nebo tabletu online je v posledních letech pro zákazníky E.ON čím dál větší samozřejmost. Online nástroje v současnosti využívá více než 65 % klientů společnosti. I přes jasný trend používání digitální obsluhy existují momenty, kdy klienti preferují osobní kontakt, což dokazují i data obsluhy na zákaznické lince a v poradenských centrech. Jen vloni využili klienti E.ONu osobní kontakt u téměř 580 000 požadavků. Společnost má dvě velká poradenská centra v Českých Budějovicích a v Brně a dalších 26 poboček po celém Česku. Vloni začal E.ON s jejich vylepšováním. Nyní otevřel zcela modernizovanou pobočku i v Ostravě, kterou zákazníci nově najdou v nákupním centru Nová Karolina.
Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem
E.ON

Projekt ACON propojuje český Hodonín se slovenským Holíčem

Mezi českým Hodonínem a slovenským Holíčem vzniká nové 22kV propojení elektrických distribučních soustav. Investice se realizuje v rámci přeshraničního projektu ACON, jehož cílem je zajištění bezpečných a spolehlivých dodávek energie příhraničním oblastem. V okolí měst bylo vybudováno 122 moderních distribučních trafostanic s inteligentními prvky a desítky kilometrů nových optických linek.